U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Tech Center > Graphics - Art - Design

Graphics - Art - Design - Meet the Picasso's of the future!

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 7 juni 2006, 13:17   #1  
passero is offline passero Stuur een bericht via ICQ naar passero Stuur een bericht via MSN naar passero
passero's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 5 (100%)
Weblogartikelen: 3
[1/30] passero just joined
DISCUSSION: Prijs voor een logo

ik zou heel binnenkort beginnen met een eigen bedrijfje en zou daar een logo voor nodig hebben. Dat zou ik dan gebruiken op mijn site, facturen, kaartjes,...
Nu is de vraag, wat zouden jullie vragen om een logo te maken?
Kunnen mensen die logo's kunnen maken me eventueel contacteren (PM) en enkele voorbeeldjes geven dat ik dan mss iemand kan selcteren?
Met citaat reageren

Oud 7 juni 2006, 13:20   #2 (permalink)  
deathsythe is nu online deathsythe Stuur een bericht via MSN naar deathsythe
deathsythe's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Weblogartikelen: 1
[0/23] deathsythe just joined
ik doe dat voor niets, maar je zal het aan het resultaat merken, in vergelijking dat er voor betaald wordt, denk ik dat je voor 50 euro hier zeker een deftig logo kunt krijge.
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 13:25   #3 (permalink)  
r2d3 is offline r2d3
r2d3's schermafbeelding
Member
[0/10] r2d3 just joined
wat voor bedrijfje is het ? welke kleuren wil je erin incorporeren ? wat is de naam van het bedrijfje ?
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 13:35   #4 (permalink)  
passero is offline passero Stuur een bericht via ICQ naar passero Stuur een bericht via MSN naar passero
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r2d3
wat voor bedrijfje is het ? welke kleuren wil je erin incorporeren ? wat is de naam van het bedrijfje ?
Het zal een webhosting bedrijfje zijn die zich toericht het toepassen van een cms.
Naam ben ik nog niet volledig uit en kleuren... tja, niet fel, beetje sober. Dus niet in de stijl van telenet
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 13:42   #5 (permalink)  
Freaky 7 is offline Freaky 7 Stuur een bericht via Instant Messenger naar Freaky 7 Stuur een bericht via Yahoo naar Freaky 7
Freaky 7's schermafbeelding
Member
[0/10] Freaky 7 just joined
onder €50 zulde nie veel fatsoenlijks vinden
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 13:51   #6 (permalink)  
TheCrow7 is offline TheCrow7
Member
iTrader: 5 (86%)
TheCrow7 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door passero
Het zal een webhosting bedrijfje zijn
Off-topic:

Heb je een degelijk financiëel plan ? Want dat marktsegment is wel verzadigd.
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 13:59   #7 (permalink)  
Thorens is offline Thorens Stuur een bericht via ICQ naar Thorens Stuur een bericht via MSN naar Thorens
Thorens's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
[0/10] Thorens just joined
Voor €30 maak ik een simpel, doeltreffend vector-logo. Heb laatst nog een logo moeten maken voor een hosting bedrijf

Dit was er toen uitgekomen: http://www.web-straat.be/logos/Braxatologos.jpg (de eerste heeft Braxato gekozen)

Verder staat mijn tijdelijke portfolio op http://www.web-straat.be/.
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 14:05   #8 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheCrow7
Off-topic:

Heb je een degelijk financiëel plan ? Want dat marktsegment is wel verzadigd.
het hostingdeeltje is secundair. In eerste plaats biedt ik een totaaloplossing; Ik heb een aantal designers waar ik mee samenwerk en die zouden het cms gebruiken en op basis daarvan leveren we een mooie site met een deftig cms achter. In 2de instantie komt dan het hostingdeeltje maar daar is het niet per sé de bedoeling om klanten te krijgen enkel voor hosting alhoewel het altijd meegenomen is

Financieel plan ligt bij mijn adviseur om het eens te bekijken
Er is over nagedacht :d
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 16:02   #9 (permalink)  
Erinyes is offline Erinyes
Erinyes's schermafbeelding
Member
[0/10] Erinyes just joined
Citaat:
Ik heb een aantal designers waar ik mee samenwerk
Je hebt een aantal designers en je kunt ze niet eens inschakelen voor een logo voor je eigen bedrijf? Dat belooft.

Citaat:
Er is over nagedacht :d
Denk toch nog eens na. Een logo is 10x meer waard wat hier aangeboden wordt. Doe een investering voor je bedrijf (je hebt ze nodig!) en vraag een professioneel bedrijf voor een volledige huisstijl. Je krijgt zelfs een factuur zodat je de kosten kunt aftrekken.

Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 16:06   #10 (permalink)  
Approved 9-lifer
Ik kan het toch een vragen hé
Wie zegt dat de mensen hier niet even creatief kunnen zijn dan de professionele bedrijven?
Ik wil gewoon iemand een kans geven...
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 16:13   #11 (permalink)  
Member
Citaat:
Ik kan het toch een vragen hé
Wie zegt dat de mensen hier niet even creatief kunnen zijn dan de professionele bedrijven?
Ik wil gewoon iemand een kans geven...
Blijkbaar heb ik nu al 3 jaar van mn jonge leven verspild in het trachten te bekomen van een meesterschapsdiploma in de beeldende kunst. Het is niet omdat iemand een penseel en verf heeft, dat hij een schilder is. Het is niet omdat iemand photoshop en illustrator heeft, dat hij een graficus is.
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 16:28   #12 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erinyes
Blijkbaar heb ik nu al 3 jaar van mn jonge leven verspild in het trachten te bekomen van een meesterschapsdiploma in de beeldende kunst. Het is niet omdat iemand een penseel en verf heeft, dat hij een schilder is. Het is niet omdat iemand photoshop en illustrator heeft, dat hij een graficus is.
Ik zeg toch ook niet dat ik de eerste de beste wil proberen é.
Waarom denk je dat ik voorbeelden vraag van reeds ontworpen logo's?

en het is ook niet omdat je een diploma op zak hebt, dat je daarom goeie dingen kan maken... Je hebt wss meer kans op deftig werk van iemand met een diploma dan van iemand zonder, geef ik gerust toe maar je gaat toch niet beweren dat je een diploma MOET hebben voor je deftige zaken kan maken?
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 16:43   #13 (permalink)  
Member
Citaat:
en het is ook niet omdat je een diploma op zak hebt, dat je daarom goeie dingen kan maken... Je hebt wss meer kans op deftig werk van iemand met een diploma dan van iemand zonder, geef ik gerust toe maar je gaat toch niet beweren dat je een diploma MOET hebben voor je deftige zaken kan maken?
Waarom wordt ons diploma altijd bekeken als een waardeloos officieel papiertje? Probeer dat maar eens met een chrirug, een piloot of een boekhouder zelfs.

Ik ga je niet tegenspreken dat de ene gediplomeerde al wat beter is dan de ander. Maar ik probeerde je het belang van een opleiding aan te tonen. Een persoon zonder opleiding pik je er zo uit, hoor.

En als je toch even tijd hebt, lees het volgende eens door en dan begrijp je hopelijk mijn punt. Ten Reasons
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 17:02   #14 (permalink)  
Thorens is offline Thorens Stuur een bericht via ICQ naar Thorens Stuur een bericht via MSN naar Thorens
Member
Spijtig voor velen hier dat er geen diploma in sociale vaardigheden bestaat... Hé, wacht eens...

Als jullie jullie klanten ook zo gaan behandelen later, veel succes gewenst in jullie beroep, zou ik zo zeggen. Ik heb toch maar lekker een handige bijverdienste als 'jobstudent' en een heleboel tevreden klanten omdat ik snel werk en altijd correct, vriendelijk en stipt ben en (in hun ogen, misschien niet die van jullie) goede kwaliteit lever.

Als je daar iets op tegen hebt, voeg mij toe op msn: info -at- web-straat.be (anti-spam) en vecht het lekker met mij uit. The power of discussion, people.

Laatst gewijzigd door Thorens; 7 juni 2006 om 17:11
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 17:33   #15 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens
Spijtig voor velen hier dat er geen diploma in sociale vaardigheden bestaat... Hé, wacht eens...

Als jullie jullie klanten ook zo gaan behandelen later, veel succes gewenst in jullie beroep, zou ik zo zeggen. Ik heb toch maar lekker een handige bijverdienste als 'jobstudent' en een heleboel tevreden klanten omdat ik snel werk en altijd correct, vriendelijk en stipt ben en (in hun ogen, misschien niet die van jullie) goede kwaliteit lever.

Als je daar iets op tegen hebt, voeg mij toe op msn: info -at- web-straat.be (anti-spam) en vecht het lekker met mij uit. The power of discussion, people.
Er mankeert totaal niks aan mijn sociale vaardigheden Thorens. Ik kom op voor mijzelf als grafisch vormgeefster (in spe). Passero is allesbehalve een klant van mij trouwens.

Thorens: die klanten persen je uit als een citroen. Ze gebruiken en misbruiken je en jij wilt dat niet inzien, want een studentenhand is snel gevuld. En als je later professioneel zal starten, kun je diezelfde klanten geen hogere/normale prijs vragen, want dan willen ze je niet meer. Veel geluk in het hielenlikken dan!

Als ik een bijverdienste wil, dan zal ik een studentenjob zoeken die mij betaalt wat ik waard ben en mij een officieel contract kan voorleggen. Ik ben niet vies van werk.

En vechten? Het is intussen geweten dat de meningsverschillen bestaan op dit forum. Maar is dat niet waar een DISCUSSIEforum voor dient? Ik heb geen nood aan privé onderonsjes.
Oud 7 juni 2006, 17:40   #16 (permalink)  
D'Sek- is offline D'Sek- Stuur een bericht via ICQ naar D'Sek- Stuur een bericht via MSN naar D'Sek-
D'Sek-'s schermafbeelding
Member
[0/10] D'Sek- just joined
Citaat:

Ik behandel klanten niet zo. Klanten die voor kwalitatief en doordacht design kiezen, verdienen respect.

Trouwens, de mening van je klant is niet altijd de beste referentie. Een voorbeeld: Ik neem een student aan om een nieuw dak op mijn huis te zetten. Het dak is af en ziet er propertjes uit. De aannemer werkt snel en correct en is stipt en vriendelijk. Ik ben tevreden en verspreid het woord. Een professioneel komt naar mijn dak kijken en zegt dat het slecht is, biedt mij aan het (voor weliswaar de dubbele prijs) in orde te zetten. Ik zeg hem dat hij gek is, het ziet er immers toch zo goed uit. Mijn dak stort na een jaar op mijn hoofd.

Je kan niet verwachten dat mensen zonder kennis van design kunnen oordelen over goed design. En in onze branche ligt dat sowieso al heel pijnlijk.

Ik stel voor dat je die 10 regels die Erinyes gepost heeft eens leest. Ik kan er al zeker een stuk of 3 uit halen die op jou terug slaan.

Citaat:
Vreemd, ik dacht dat verkopen juist de bedoeling was in een commerciële branche. Nu ja, ik zal er naast gezeten hebben. Tot zover mijn studies Management, ik kan maar beter stoppen en op leercontract gaan.
Ik stel voor dat je de definitie van sellout eens opzoekt. Een sell-out is iemand die de groep waar hij bij hoort in de rug steekt.
Mja, echt to the point is het dan misschien niet, jij hoort niet bij de groep van goede designers.
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 17:45   #17 (permalink)  
Member
Toch vreemd dat ze dan opeens wél fatsoenlijke comments kunnen plaatsen. Ik zal jullie nog wel eren met een antwoord maar heb nu geen tijd. Wel even zeggen dat ik het niet ambieer van later de IT/Webdevelopment branche in te gaan, absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 17:47   #18 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erinyes
Als ik een bijverdienste wil, dan zal ik een studentenjob zoeken die mij betaalt wat ik waard ben en mij een officieel contract kan voorleggen. Ik ben niet vies van werk.
Ik heb lang genoeg gewerkt in een magazijn, ik wéét wat werken is. Dit kan ik in mijn vrije tijd doen als bijverdienste. Een extra appel voor de dorst. Ga jij mij dat verbieden, omdat jij een échte designer bent?
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 17:49   #19 (permalink)  
Member
Citaat:
Wel even zeggen dat ik het niet ambieer van later de IT/Webdevelopment branche in te gaan, absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 17:58   #20 (permalink)  
bRahms is offline bRahms Stuur een bericht via MSN naar bRahms
bRahms's schermafbeelding
Redacteur
iTrader: 3 (100%)
[0/11] bRahms just joined
De neutraliteit mis ik.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten