Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 52
    Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)

1999 Toyota MR2 G-limited

Mijn verhaal begint op 27 maart 2009, toen ik voor het eerst deze advertentie zag:

Due to unforseen problems, I might have to sell my 1999 Rev 5 Beams I'm gutted

It's a white T Bar G Limited. The engine is totally standard apart from a HKS panel filter courtesy of RST. It has full tein coilovers and SSR Type C competition 16" staggered alloys. It has Yoko advan tyres on it too. It handles fantastic!

It is much quicker than a standard N/A and it is suprisingly economical. I really wish I could keep it but needs must unless I find some moneys elsewhere. There are a few bits of bodywork issues but these are booked in to be sorted. Usual silly grazes on bumpers. It will be mint when sold. Only imported in January 09 so as new underneath.

Cheers,

Chris.

PM me offers but although I need the cash I won't give it away.

Deffo for sale now. Got to be a bargain at this price. Rogue has just sold and engine and box for £2000
    Na het zien van deze advertentie wist ik het gewoon, die wagen wordt de mijne! De dag erna heb ik de verkoper opgebeld, en afgesproken om een voorschot te storten, en het volgende weekend er om te gaan .

04-04-2009
    Om 5.00 ’s morgens staat Davy C. aan mijn deur, met bij hem in de wagen ons aller Stancke. Vanuit Meulebeke vertrekken we richting Ieper, waar Dimi klaarstaat met zijn trouwe Mercedes C220 dieselstoof. Daarna rijden we door richting Calais, waar er een trein op ons staat te wachten, die ons onder het kanaal naar Groot-Brittannië zal brengen. Eenmaal aangekomen aan de andere kant van het kanaal, rijden we op het gemak verder naar Doncaster, wat zich zowat in het midden van het Britse eiland bevindt. Stancke, die eigenlijk mee was om ons te entertainen, bleef er vrij stil bij .

Na een zeer voedzame maaltijd in de plaatselijke MCdo, gaat het richting de Jaguar-garage van Doncaster, waar onze verkoper werkt . Na een halve dag onderweg te zijn, staan we voor de eerste keer oog in oog met mijn toekomstige Japanse schone!

Na het in orde maken van alle papierwerk, trekken we richting een klein industrieterrein niet ver van bovenvernoemde garage, waar we de auto nog eens grondig bekijken .

En hier samen met de trouwe sleur van Dimi

Nog even vlug volgooien, en terug richting het thuisland!
    Laatst gewijzigd door brechen; 12 januari 2011 om 21:54

iTrader
    30 (100%)
    05-04-2009 00.30
    Dit is de eerste maal dat de wagen op mijn oprit staat, een plek die hij de eerste 7 maand maar zelden zal verlaten, zo blijkt later.

12-04-2009
    Een bezoekje gebracht aan het locale douanekantoor, waar ik het roze formulier ter invoering van een wagen gaan afhalen ben. Na mijn gegevens in te vullen en het betalen van een zeer klein bedrag, kreeg ik het formulier mee.

22-04-2009
    De wagen wordt opgehaald door de garagist, die de lichtblokken zal vervangen door exemplaren voor een linksgestuurde wagen en de gordels door EU-gekeurde gordels.

27-04-2009
    Eerste poging tot homologatie, een bezoekje samen met de garagist en de wagen aan het keuringsstation van Deerlijk. Alles in orde, tot ze aan de vering komen, de keurder had al zitten mompelen van: “die is verlaagd” en zo. Ze hebben de ganse procedure stilgelegd op het einde omdat dat de vering niet in orde was. Ofwel moest ik kunnen aantonen dat ie met die vering uit de fabriek gekomen is, ofwel moet ik een montageattest van TEIN en de monteur bekomen, ofwel standaard vering er op… Die attesten van TEIN kan ik al niet aangeraken, en ook Toyota zelf gaat niet zeggen dat hij met die vering gemaakt is, dus de enige oplossing was standaard vering steken.

16-05-2009
    Na veel opzoekwerk en overwegingen, dan toch eindelijk besloten om de ophanging te vervangen door een nieuwe set KW variant 3.

29-05-2009
    De schroefset is binnen bij de bandencentrale.

08-06-2009
    De nieuwe ophanging zit er onder!
    Van

Naar

Nu enkel nog het probleem dat de attesten voor de verlaging en vering niet bij de schroefset zaten, alweer wachten dus .

iTrader
    30 (100%)
    1-07-2009
    De attesten van de vering zijn binnen! Na eens grondig na te lezen, zie ik dit staan:
    "enkel geldig voor uitvoeringen van 115KW en 129KW
    hopelijk geen problemen hiermee op de keuring .

08-07-2009
    De eerste maal naar de keuring van Ieper, voor dag en dauw de garagist gaan ophalen met zijn Z-platen, deze op de MR geschroefd (achter de ruiten gestoken eigenlijk ) en op weg naar Ieper voor de eerste poging tot homologatiekeuring .
    Tijdens deze keuring werd de wagen zeer grondig onderzocht, alle ruiten, spiegels, lichten en dergelijke nagekeken of er wel een E-keur in stond. Dit was allemaal in orde, enkel bleek dat tijdens het testen of hij wel hoog genoeg, dat hij net raakte achteraan! Hierdoor had ik dus een rode kaart. Ook omdat het motornummer niet zichtbaar was.

14-07-2009
    Dinsdagochtend, alweer op weg naar Ieper, vergezeld door de garagist. Deze keer had ik mijn voorzorgen genomen, en de auto achteraan een 2-tal centimeter omhoog laten schroeven. (hoera voor verstelbare vering!) Ook had ik een foto genomen van het motornummer, aangezien dat om het te kunnen lezen enkele koelslangen en gans het luchtinlaattraject moet gedemonteerd worden, en dit moeilijk gaat op de keuring zelf.
    Dit is OK voor de mannen van de keuring, en ik krijg een voorlopige groene keuringsbrief! Nu hebben de brave mensen van het keuringsstation van Ieper de procedure in gang gezet voor het invoeren, dus rest er opnieuw niets anders dan wachten op nieuws van de keuring of het ministerie.

03-08-2009
    Nieuws! In de voormiddag kreeg ik opeens telefoon van het keuringsstation Ieper, met een update over de procedure. Blijkbaar hebben ze nog bijkomende info nodig over de wagen, en moet ik toyota contacteren om een technische fiche te verkrijgen, met daarop zaken zoals MTM, motorgegevens, sleepvermogen en dergelijke.
    ’s Avonds direct naar de locale toyota-dealer geweest, en daar wisten ze mij te vertellen dat ik een fotootje moest maken van het originele kentekenplaatje van mijn auto, en dat aan de hand daarvan dan een technische fiche kunnen opstellen. Jammergenoeg is het natuurlijk groot verlof…

04-09-2009
    Vandaag krijg ik een telefoontje van de toyota-dealer, met de mededeling dat mijn technische fiche klaar ligt. Onmiddellijk er om gegaan, en direct doorgereden met die fiche naar de keuring in Ieper. Daar hebben ze de procedure opnieuw in gang gezet, en opnieuw, wachten!

30-10-2009
    Eindelijk! Een brief van het ministerie! Blijkbaar moet er eerst betaald worden, zelfs zonder de zekerheid dat ze mij een PVG nummer zullen geven. Vlug de gevraagde 170€overgemaakt naar het rekeningnummer van de DIV dienst homologatie.

16-11-2009
    Nog eens een brief van het ministerie, mijn aanvraag voor een PVG-nummer is goedgekeurd, en ik heb een formulier gekregen waarmee ik eindelijk naar de 2dehandskeuring kan gaan.

18-11-2009
    Nog maar eens in het gezelschap van een garagist naar Ieper gereden, voor nog maar eens een keuring. Deze keer is ie er van de eerste keer door, en krijg ik een schone groene kaart en stempeltjes op mijn roze formulier, alsook een klever die ik onder de voorste motorloze kap moet kleven. Daarna de auto terug thuis gaan afzetten, en vlugvlug met mijn trouwe corolla naar het DIV-kantoor in Oostende gereden, omdat er altijd een ambtenaar van de douane moet aanwezig zijn om platen en kentekenbewijs van een ingevoerde wagen aanwezig moet zijn. Daarna vlug terug naar huis, en eindelijk een Belgisch plak op mijn MR2!

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    wat nen hoop zever eigenlijk voor nen wagen die reeds veilig bevonden is in een EU-lidstaat , ge zou op zijn minst toch denken dat het dan wat rapper zou gaan .

ge moet hier wel nog foto's posten van uwe huidige velgen en uw wintervelgen

iTrader
    30 (100%)
    ja, da komt der ook nog aan ben efkes op mr2club mijn topic daar aan het overlopen waar die foto's staan van mijn oude kapotte velgen en dergelijke, en dat de datums een beetje kloppen

Banned serial's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    tof om eindelijk nog eens de geschiedenis van deze wagen te kunnen lezen!

iTrader
    30 (100%)
    05-04-2010
    Ik rijd de E17 op in Moeskroen, en net nadat ik opgereden ben oversteek ik een fransman. op het moment dat ik naast die fransman zit, besluit die om ook efkes naar links te komen, waardoor ik de reflex heb van uit te wijken naar de middenberm.
    het resultaat:

10-04-2010
    Met dat klein reservewiel naar Beerse gereden, aan 90 op de autostrade, een beleving op zich!

dit zijn de velgen die er voor een tijdje vooraan zullen op liggen, tot mijn nieuwe velgen geleverd zijn. wegens een ringtrip op 30-04, heb ik beslist om 4x toyo R888 te bestellen, wat vanaf dan ook mijn zomerbanden zijn.

Approved 9-lifer DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. SLASH Bekijk bericht
    wat nen hoop zever eigenlijk voor nen wagen die reeds veilig bevonden is in een EU-lidstaat , ge zou op zijn minst toch denken dat het dan wat rapper zou gaan .
    Er zou beterschap in de toekomst komen op dat vlak. Europese Commissie wil een regeling treffen zodat ieder EU-land mekaars papieren moet goedkeuren. Hopelijk zal het zo ook worden. Dan zou het veel makkelijker worden om auto's in te voeren vanuit het buitenland.

Hoe valt het dagdagelijks rijden met een stuur aan de verkeerde kant mee?

iTrader
    30 (100%)
    30-04-2010
    Mijn eerste ringtrip met deze wagen! Vergezeld door Vista en Serial, ben ik een week naar de ring getrokken.
    aangezien het mijn eerste ervaring is met deze wagen op de ring, zit ik altijd met een co naast mij. in dit geval spoon:

en hier met Serial naast mij

iTrader
    30 (100%)
    04-06-2010
    Eindelijk zijn mijn nieuwe velgen binnen. na het lange wachten, blijkt dat de velgen een net iets te lage ET waarde hebben, waardoor de achterste wielkasten moeten gerold worden.

Dit is dus de uiteindelijke zomerlook!

En ook nog wat picjes van een volgende ringtrip, waar ik nog ietsje harder durf gaan dan ervoor (snelste rondje staat momenteel op 9 min. 09 sec. )

op deze foto zit er een Nieuw-Zeelander bij mij, die gewoon op de parking kwam praten over mijn wagen, en ik heb hem een ritje aangeboden
    en nog wat foto's, check mijn giga antenne ^^

en nog een fotootje met Mighty_penguin, voor wie zich die nog zou herinneren van op zwam

iTrader
    30 (100%)
    23-08-2010
    Uitstapje naar Norfolk en omstreken! een prachtige streek, met zalige baantjes.

en er is een dubbelganger meegekomen :o

27-08-2010
    Dyno-day bij apec. Mijn auto haalt niet meer de opgegeven 197PK, maar toch nog een niet magere 191PK.

05-09-2010
    Samen met Gizmo_1987 nog een dagje gaan ringen.

07-11-2010
    Drift-dag met de beams, op mijn oude ahcterste velgen en oude versleten yokohama's

iTrader
    30 (100%)
    24-12-2010
    Eindelijk wintermodus!

Member keeperke126's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Knap, mooie samenvatting van alle miserie en plezier
    Nog eens bedankt om mij de nodige info te verschaffen over mijn import

iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Er zou beterschap in de toekomst komen op dat vlak. Europese Commissie wil een regeling treffen zodat ieder EU-land mekaars papieren moet goedkeuren. Hopelijk zal het zo ook worden. Dan zou het veel makkelijker worden om auto's in te voeren vanuit het buitenland.

Hoe valt het dagdagelijks rijden met een stuur aan de verkeerde kant mee?
    de wagen is een weekendwagen, dus ik rijd er niet dagelijks mee. maar moest dit het geval zijn, het zou nog altijd doenbaar zijn, het is niet echt een brede wagen, dus oversteken is mogelijk. langs de baan parallel parkeren is zelfs veiliger, want ge zit direct opt trottoir . het enige nadeel is parkeergarages, die bakskes staan altijd aan de verkeerde kant

Member twisted's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk bericht
    tof om eindelijk nog eens de geschiedenis van deze wagen te kunnen lezen!
    Jah inderdaad, ik wist dat je er wat "last" met had om hem op de baan te krijgen.
    Maar als ik het zo lees moet het verdorie een ambetante periode geweest zijn, hij staat daar bij u thuis en ge moogt er niet met rijden...

Veel plezier er nog mee ! (ik vond hem er echt goed uitzien die keer bij apec)

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Misschien ook leuk om een lijst te geven van welke mods er momenteel opzitten.
    Das toch altijd handig.

Voor de rest leuk overzicht.

Banned Stancke's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Er staat wel niet in Brecht, dat ik u gepushed heb om die te kopen hé! Zal es zoeken!

Member Waximize.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B]Rocketeer Bekijk bericht
    Misschien ook leuk om een lijst te geven van welke mods er momenteel opzitten.
    Das toch altijd handig.

Voor de rest leuk overzicht.
    Second!
    Wanneer gade gij eigenlijk uw Skyline mods hier plooien?

@Brecht: welke mods zoude nog willen/kunnen doen? Geen BMC airbox wrs.

Banned Stancke's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=MansorY=- Bekijk bericht
    @Brecht: welke mods zoude nog willen/kunnen doen? Geen BMC airbox wrs.
    Ik heb gehoord dat hij er nog een ///M logo ging plaatsen op de motorklep

Member Catscratch's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk bericht
    Ik heb gehoord dat hij er nog een ///M logo ging plaatsen op de motorklep
    Brecht heeft tenminste velgen onder zijne auto!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten