Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 331

Discussie: 1993 BMW 525i 24v

Member Waximize.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    Doe ik want ze kan het gebruiken en aja... Ik moet kunnen meehelpen hé
    Ik hoor het wel.

Boodschap van algemeen nut:

Ik wil jullie gerust helpen, maar cru verwoord, gaat het wel in mijn agenda moeten passen. Hiermee bedoel ik, dat ik enkel in het weekend tijd heb om zo'n werkjes te doen. Het was eigenlijk niet m'n bedoeling om hier publiek aan te trekken. Ik heb (plots ) vooral werk van de doorverkoop en oldtimers (en toekomstgericht hier en daar eens een sportkar). Ik heb al een paar mails (van voor mij vrij onbekende personen/members) gehad ivm belachelijke prijzen. Sommigen verwoorden het echt leuk om hun punt duidelijk te maken.

Begrijp me niet verkeerd, maar als ik mijn tijd besteed aan een volledige detail voor bv. een 9lives member, is dat sowieso anders dan iemand buiten het internet om hé, if you know what i mean. Ik hanteer sowieso andere getallen.

Dus dergelijke individuen wil ik graag doorverwijzen naar de speciaalzaken zoals bv. Wax-it (die trouwens extreem goed werk leveren!) en vraag daar eens of ge voor zo'n belachelijke prijzen iets kunt vangen (denk zelfs dat hun startprijzen op de site staan). Dank!

Member Simonn's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zie nu pas dat je al volop bezig bent met details van auto's. Al serieus wat tijd in geïnvesteerd waarschijnlijk? Na de winter zal ik eens kijken of het al de moeite is om die van mij onder handen te nemen of niet. Stuur je me ook eens een PM met richtprijzen? Thx

Banned Stancke's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cclherreman Bekijk bericht
    Ik zie nu pas dat je al volop bezig bent met details van auto's. Al serieus wat tijd in geïnvesteerd waarschijnlijk? Na de winter zal ik eens kijken of het al de moeite is om die van mij onder handen te nemen of niet. Stuur je me ook eens een PM met richtprijzen? Thx
    Ik was eerder!!!!!!!!

Member Simonn's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk bericht
    Ik was eerder!!!!!!!!
    Of we helpen allebei aan elkaars auto en doen het op 1 (zeer lange) dag

Platinum Member Gonzo's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Ge moogt de mijne voor niks doen, en ik zal reclam voor u maken!

Approved 9-lifer Bill's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    @Mansory, gebruik je een rotary of DA?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
    @Mansory, gebruik je een rotary of DA?
    Ik gebruik, naar gelang de nodige handeling, een zware D/A en/of een rotary.

Member Seraph's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mooi resultaat MansorY
    Is zoiets als beginner zelf te doen?
    Niet met de rotary maar gewoon een goede polish en een pad...

Member Guardian-X-'s schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=MansorY=- Bekijk bericht

Qua tips ga ik u effen aan wel dingen zeggen, nu denk ik bv aan het volgende:

Wat ik doe (ieder z'n eigen keuze) is bv. de motorkap in stukken opsplitsen en dan ieder stuk apart doorlopen (nét na het clayen, maar voor de sealant & wax-lagen). Als ge natuurlijk 1 stuk gedaan hebt tot in de finishing polish-stap en ge begint op het andere stuk met uw grove korrel (compound), kan het zijn dat er zich van die samengeklitte bollekes vormen vanonder uw pad.
    Die bollekes komen dan op uw afgewerkte paneel terecht en als die zowat eraan plakken, zit je in de miserie als je dat wil wegdoen met uw handdoek. Als je gaat wrijven -> krassen, dus beste is om die stukken te bedekken met een laken ofzo. Mocht ge m'n uitleg niet snappen, dan gaat ge het wel snappen als ge eraan begint.

Ook proberen te mijden dat uw compound (door teveel product te gebruiken) zich in "streaks" eraan laat plakken terwijl ge uw machine bedient. Als ge met uw handdoek eraan komt, zit ge weer met krassen. Dat zijn één van de fouten dat ik in het begin tegenkwam.

Opletten met randen -> verf wordt daar sneller warm -> door de lak zitten. Nu, met een D/A moet ge al onoplettend bezig zijn om in de shit te zitten.

Edit:
    Beter een beetje minder lak afnemen dan teveel! Als die ene kras daar echt niet uit wilt, niet als een zot staan polieren! Een respray kost immers meer dan op een diepe RDS staan kijken die ge maar onder bepaalde lichteffecten ziet.
    Merci voor de tips!

Ben vandaag es begonnen met den D/A en groene hexlogic pad en zeer lichte polish ( step2 van meguiar's da eigenlijk enkel uw lak dieper glans heeft ipv krassen en swirls te verwijderen) en het had zoals verwacht weinig/geen resultaat maar wou da toch doen om heel da gedoe eens uit te testen

dan tijdje erna toch eens de ultimate compound geprobeerd met nog altijd de groene pad en de swirls zijn er allemaal uit maar verre van een echt goed resultaat. Er resteren nog zeer veel lichte krassen ( iets dieper dan swirls )

Nuja heb het voorlopig enkel op 1 zijde van de motorkap gedaan want ga pas als het beter weer wordt eens heel de wagen doen ( wassen,clayen,krassen verwijderen,polishen,waxen )

Kga igg eens zien op YT naar wa video's van hoe ik het allemaal best aanpak.

Mijn gerief dat vandeweek aangekomen is
    http://www.guardian-x.be/pics/gerief.jpg
    ( de compound's en waxes etc had ik al )
    Proud member of ]BuD[ Since 2003

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seraph Bekijk bericht
    Mooi resultaat MansorY
    Is zoiets als beginner zelf te doen?
    Niet met de rotary maar gewoon een goede polish en een pad...
    Als je handmatig wil detailen, zal je op een zachtere lak na toch niet zoveel bereiken. Lichte krassen heb ik er zelf nooit uitgekregen met de hand, of hetzij met een filler polish, maar das crap. Als ge uw wagen daarna wast, zijn die krassen terug zichtbaar.

Als je ermee wilt starten, raad ik u een starterspakket aan in combinatie met een lichte D/A machine. Met een beperkt budget van 250 euro, hebt ge al iets om mee te oefenen. Tel daar veel lezen op fora en zelf uittesten bij en ge kunt toch al 't één en ander zelf. Al raad ik het niet meteen aan om direct op uw wagen te testen, neem een capeau van het autokerkhof mocht je twijfelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guardian-X- Bekijk bericht
    Merci voor de tips!

Ben vandaag es begonnen met den D/A en groene hexlogic pad en zeer lichte polish ( step2 van meguiar's da eigenlijk enkel uw lak dieper glans heeft ipv krassen en swirls te verwijderen) en het had zoals verwacht weinig/geen resultaat maar wou da toch doen om heel da gedoe eens uit te testen

dan tijdje erna toch eens de ultimate compound geprobeerd met nog altijd de groene pad en de swirls zijn er allemaal uit maar verre van een echt goed resultaat. Er resteren nog zeer veel lichte krassen ( iets dieper dan swirls )

Nuja heb het voorlopig enkel op 1 zijde van de motorkap gedaan want ga pas als het beter weer wordt eens heel de wagen doen ( wassen,clayen,krassen verwijderen,polishen,waxen )

Kga igg eens zien op YT naar wa video's van hoe ik het allemaal best aanpak.

Mijn gerief dat vandeweek aangekomen is
    http://www.guardian-x.be/pics/gerief.jpg
    ( de compound's en waxes etc had ik al )
    Welke compounds, polishers & finishers heb je precies?

Tis veel ook verschillende producten en combinaties uitproberen hoor! Er is niets zoals een "universele" compound/polish/finish om alle lakken op te frissen. Hardheid van de lak is iets da ge maar op 't moment zelf kunt ondervinden. Hoe harder de lak, hoe zwaarder je uw compound/pad combinatie moet maken om te kunnen corrigeren & vica versa. Er zijn zoveel dingen da ge in rekening kunt nemen. Nog gezwegen over 't feit dat persoon A liever merk 1 gebruikt en persoon B liever merk 2 gebruikt.

Voor RDS'en raad ik sowieso aan om een compound te gebruiken op een schurende pad (ik vermoed dat uw oranje pad de grofste is). Dan verder gaan met een polish pad + polish en ALTIJD finishen (finish pad + finish product) anders kunt ge met hologrammen/marring te maken hebben. Dit is vooral pas zichtbaar in de zon.

Ik zie dat ge toch al een starterpakket hebt, nice! Let wel een beetje op, want tis verleidelijk om verschillende producten te gaan aankopen om uit te testen enzo. Ik heb echt de smaak te pakken en dat is nogal merkbaar aan m'n uitgaven. Ik hou dat wat bij en momenteel zit ik voor 2300 euro aan producten/accessoires/...

Vannacht zelfs nog een kleine bestelling geplaatst:
    - 50 vellen wetsanding paper;
    - 4 flexibele schuurblokken;
    - 25 L snow foam;
    - paar rollekes plakband (kost nu ook niks);
    - pulleke compound;
    - Swissvax Shield (200ml);
    - Swissvax Concorso wax (200ml);
    - Swissvax cleaner fluid (470 ml);

Niet zoveel, maar akkoord eerder een sporadische aankoop (Swissvax), ben toch 510 euro kwijt. Dus in totaal al voor 2800 euro gekocht. Please shoot me!

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    wtf kerel, zoveel geld

Member beemer's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=MansorY=- Bekijk bericht
    . ..... Please shoot me!

Approved 9-lifer Bill's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Hij doet het tenslotte niet alleen voor zichzelf en zal nu ook geen 50 euro vragen voor een auto volledig te detailen...

Als je ziet wat ze bij professionele bedrijven als Wax-it vragen, denk dat het vanaf 300euro begint...

Dat hij er al wat geld aan uitgegeven heeft, kan ik perfect begrijpen!
    Ik kan het ook niet zien dat mijn auto vuil is en zeker geen swirls en krassen (wie wel uiteindelijk). Ik begon met wat opzoeken over hoe mijn auto beter te wassen. Begon met shampoo, washmit en droogdoek maar alleen daarmee kom je er niet mee. Voor ik het wist had ik een heel schap vol producten(nu ook een DAP ), wat toch ook behoorlijk wat geld gekost heeft, alleen hou ik de prijzen niet zo bij ..

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cclherreman Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk bericht
    Ik was eerder!!!!!!!!
    PM's sent!

Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk bericht
    wtf kerel, zoveel geld
    Een echt topclass professionele detailingen van interieur en exterieur is dan ook iets waar ge zeker 4 cijfers voor neerlegt. Als ge het ni enkel voor uw eigen plezier koopt is da bedrag zo absurd ni

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
    Hij doet het tenslotte niet alleen voor zichzelf en zal nu ook geen 50 euro vragen voor een auto volledig te detailen...

Als je ziet wat ze bij professionele bedrijven als Wax-it vragen, denk dat het vanaf 300euro begint...

Dat hij er al wat geld aan uitgegeven heeft, kan ik perfect begrijpen!
    Ik kan het ook niet zien dat mijn auto vuil is en zeker geen swirls en krassen (wie wel uiteindelijk). Ik begon met wat opzoeken over hoe mijn auto beter te wassen. Begon met shampoo, washmit en droogdoek maar alleen daarmee kom je er niet mee. Voor ik het wist had ik een heel schap vol producten(nu ook een DAP ), wat toch ook behoorlijk wat geld gekost heeft, alleen hou ik de prijzen niet zo bij ..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Een echt topclass professionele detailingen van interieur en exterieur is dan ook iets waar ge zeker 4 cijfers voor neerlegt. Als ge het ni enkel voor uw eigen plezier koopt is da bedrag zo absurd ni
    Allez! Toch nog mensen die mij niet compleet zot verklaren.

Gisteren telefoon gehad om binnen een aanzienbare tijd een Bentley GT cabrio (en/of GT Speed) te doen. Als em tevreden is, komt ie ook met z'n (NOG) exclusievere bolides af. Ik weet niet exact over welke hij het precies heeft, maar ik weet dat ie, naast een stuk of 5 andere bolides, een F40 heeft!

Mama, ik durf niet!

Member Destroyer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    voor een dagje testriden zou ik er wel op losgaan

Crew Member Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    157 (100%)
    Mooi bezig

iTrader
    0
    De plannen staan even op on hold. Ben aant kijken om een Cayman te kopen (natuurlijk niet tegen de 2dehands prijs hé ).

BMW E90 (niet deze dus!) zal dan wel weg moeten, vrees ik.

Approved 9-lifer Trebby's schermafbeelding
    iTrader
    47 (98%)
    cayman as in porshe?

Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten