tja is wat kleiner idd,
allens is cuteen kleiner.
steek daar wat vermogen in en dat komt dik in orde!
tja is wat kleiner idd,
allens is cuteen kleiner.
steek daar wat vermogen in en dat komt dik in orde!
de kast zoal hij er nu bij staat.
![]()
de mini kast is eindelijk thuis!
![]()
Heel schoon werk geleverd, maar de wielen komen er nu nog te veel uit imo, verandert dit nog?![]()
klopt ja, daar komen van die verbreders op ja.
Schoon schoon :-D
Alhoewel 't me zo eerder doet denken aan een mecano-container voor volwassenen![]()
Mooi, ben ook aan het uitkijken om mij zo eentje aan te schaffen, maar aangezien ik totaal niets van auto's ken, zou het ene moeten zijn die nog deftig bolt.
Iemand een idee hoeveel ik ongeveer moet opzij zetten om zo ene aan te schaffen waar praktisch niets meer aan gedaan moet worden? Wat blutsen maakt niets uit, als ik maar kan rondrijden zonder problemen.
(sorry om mijn vraag hier even te stellen, vond het nogal dom om er een nieuw topic voor aan te maken)
ja kan verschillen,
van welk jaar zoek je een mini?
groeten
altijd leukAlhoewel 't me zo eerder doet denken aan een mecano-container voor volwassenen![]()
Wij hebben de onze hier gevonden. We zitten uiteraard nog met het "probleem" van hem nu 2 keer door de keuring te moeten krijgen, ma das nog nie voor direct.
Was in orde, reed nog maar had wel enkele roestplekken (en nog meer bij verder onderzoek...). Er werd nog dagelijks mee gereden, en heeft de tocht van Holland naar hier overleefd
In België is het helaas moeilijker om een oude, deftige mini te vinden aan een schappelijk prijs. Meeste beginnen vanaf 6000-8000 euro ofzo.
Wij weten niks van auto's verbouwen, maar zijn toch ook bezigAlleen de motorblok uithalen en terug insteken kan misschien een probleem geven
![]()
I am woman, hear me roar![]()
Project 1995 Classic Mini 1.3i SPI
ja en neen. Die blokjes zijn oersterk en zeker de modellen met injectie (SPI of MPI) zijn superbetrouwbaar.
Maar een Mini heeft vooral aandacht nodig aan het koetswerk en de dragende delen.
Speling draagarmen, motorsteunen, schok"dempers", etc...
In die 4 jaar dat we onze MPI hebben heeft die ons nog nooit in de steek gelaten. Start en draait altijd onder iedere weersomstandigheid.
Maar als ik de auto in topconditie wil houden en je kan niet alles zelf doen mag je toch rekenen op een kostenplaatje van ca €1000/jaar (stukken en werkuren incl)
Dit geldt natuurlijk niet direct voor een compleet vernieuwd en gerestaureerd exemplaar.
Dus als ge nen technisch betrouwbare Mini zoekt, pakt best nen SPI of MPI. Maar aangezien die ook van de latere bouwjaren is, zitten die al direct in een hogere prijsklasse.
Maar vanaf €5000 moet je zeker eentje vinden die proper staat.
Die van 6 a 8000 euro zijn meestal in topstaat en met weinig kilometers (<100000km)
"Er zit in iedereen wel een Dude87!" - gizmo_1987
"Ik wil gewoon vuile E30's te kakken zetten" - ComputerVISTA
nog wat verder gesleuteld!
![]()
da ligt gelukkig aan u
da is kopervet wat daar tussen zit.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)