"Oculus Rift is a new virtual reality (VR) headset designed specifically for video games that will change the way you think about gaming forever. With an incredibly wide field of view, high resolution display, and ultra-low latency head tracking, the Rift provides a truly immersive experience that allows you to step inside your favorite game and explore new worlds like never before."
Dat klinkt als standaard PR speak maar de video is het kijken waard. De hoeveelheid aandacht dat deze headset van de industrie krijgt laat uitschijnen dat de makers hiervan iets op het spoor zijn. De heilige drievuldigheid van de FPS wereld; Gaming industry legends John Carmack (id; Doom), Gabe Newell (Valve; Half-Life) en Cliff Blezinsky (Epic; Unreal) alsook de gaming pers zijn vol lof over wat ze te zien kregen.
"Rift could be the closest we've come to Star Trek's holodeck." - Gamespy
“...the effect of using the Oculus Rift as you play is mind-blowing." - G4TV
De hype is imo besmettelijk want ik sta nu ook te springen om dit ding eens te ervaren.Zo te zien ben ik niet alleen want ze hebben op één dag tijd al dubbel zoveel binnengehaald als hun vooropgestelde 250k kickstarter doel.
Oculus Rift: Step Into the Game by Oculus — Kickstarter
Zal deze headset ervoor zorgen dat VR eindelijk doorbreekt in de mainstream? De resolutie is wat aan de lage kant maar dit is nog maar de devkit en de uiteindelijke versie zou normaal gezien beter, goedkoper en minder bulky moeten zijn. Het is denkik vooral die wide viewing angle en de fast head tracking die ervoor zorgen dat dit stuk speelgoed je zo'n unieke ervaring kan bezorgen... Can't wait.![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Zo te zien ben ik niet alleen want ze hebben op één dag tijd al dubbel zoveel binnengehaald als hun vooropgestelde 250k kickstarter doel.
Met citaat reageren