Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19

Discussie: Oculus Rift

Member DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0

Oculus Rift

"Oculus Rift is a new virtual reality (VR) headset designed specifically for video games that will change the way you think about gaming forever. With an incredibly wide field of view, high resolution display, and ultra-low latency head tracking, the Rift provides a truly immersive experience that allows you to step inside your favorite game and explore new worlds like never before."

Dat klinkt als standaard PR speak maar de video is het kijken waard. De hoeveelheid aandacht dat deze headset van de industrie krijgt laat uitschijnen dat de makers hiervan iets op het spoor zijn. De heilige drievuldigheid van de FPS wereld; Gaming industry legends John Carmack (id; Doom), Gabe Newell (Valve; Half-Life) en Cliff Blezinsky (Epic; Unreal) alsook de gaming pers zijn vol lof over wat ze te zien kregen.

"Rift could be the closest we've come to Star Trek's holodeck." - Gamespy

“...the effect of using the Oculus Rift as you play is mind-blowing." - G4TV

De hype is imo besmettelijk want ik sta nu ook te springen om dit ding eens te ervaren. Zo te zien ben ik niet alleen want ze hebben op één dag tijd al dubbel zoveel binnengehaald als hun vooropgestelde 250k kickstarter doel.

Oculus Rift: Step Into the Game by Oculus — Kickstarter

Zal deze headset ervoor zorgen dat VR eindelijk doorbreekt in de mainstream? De resolutie is wat aan de lage kant maar dit is nog maar de devkit en de uiteindelijke versie zou normaal gezien beter, goedkoper en minder bulky moeten zijn. Het is denkik vooral die wide viewing angle en de fast head tracking die ervoor zorgen dat dit stuk speelgoed je zo'n unieke ervaring kan bezorgen... Can't wait.

Member Drakinus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben geld naar men scherm aant smijten maar der gebeurt niets!

Omg, stel u voor dat je Skyrim hiermee speelt ofzo.

Approved 9-lifer u4ea's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ah, had da filmpke gezien vanop E3. Zag er inderdaad heel goed uit. Spijtig genoeg da da massa's duur ga worden op release.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb de prototype besteld! voor die prijs vind je geen deftig video googles, laat staan met head tracking die een beetje deftig is. Vooral dat laatste maakt hier het grootste verschil.
    In 2013 worden de eerste prototypes verstuurd met de nieuwe versie van Doom erbij.

Member Nickjeuh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik blijf kritisch. Zijn er niet al talloze VR dingskes geweest die slecht waren? Van hun kickstarter video heb'k niet kunnen afleiden wat hun ding nu precies verschillend maakt van alle andere modellen.

Dat gaming allstar team dat dat ding promoot kan geen kwaad natuurlijk (Gabe Newell, John Carmack...)

Potentiële nadelen:

Eventjes deel van comment van John Carmack stelen
    Technical comments based on the prototype unit I have been using and conversations with Palmer: The display is a single 1280x800 panel; each eye only sees a 640x800 image stretched across the huge field of view. The perceived resolution is therefore much lower than even previous generation consumer HMDs. If you are looking for high resolution, this isn't for you. For immersion, the high FOV is much, much more important, though.
    Spel moet het supporten voor je het kan gebruiken.

iTrader
    0
    Lang geleden heeft Nintendo ooit de Virtual Boy uitgebracht maar dat sloeg niet echt aan. Had ook maar 2 kleuren, slechte gfx en geen headtracking. Sony heeft onlangs zijn HMZ-T1 gelanceerd, hogere resolutie dan deze maar kost ook wel meer dan dubbel zoveel. (790 eur)

Bovendien was die eerder voor films bedoeld en was gemaakt voor dat single viewpoint, heeft dus geen headtracking. Wat deze headset doet verschillen is zogezegd "full immersion", dat je niet meer van op een afstand door een tunnel naar een groot scherm aan het kijken bent, maar dat het scherm groter is dan je gezichtsveld en je dus als het ware in de wereld zit. Wat dat gevoel nog versterkt is de low latency headtracking waardoor je realistisch kan rondkijken in een virtuele wereld.

Ik hoop ook dat ze de resolutie optrekken voor het uiteindelijke product maar deze brengt toch een aantal elementen samen die ervoor kunnen zorgen dat, imo, dit ding wel eens de doorbraak van VR op de grote markt zou kunnen betekenen.

iTrader
    0
    'Doom 4' will incorporate Oculus Rift VR tech | The Verge
    Doom 4 gaat het gebruiken. Is wel leuk.

Voorspelling 2 grootste nadelen:
    - beperkte support voor spellen (valt wel te verwachten)
    - resolutie die niet spectaculair hoog zal zijn

Van gewicht valt het nog goed mee heb ik gehoord. Zeker lichter dan degene die je van Sony kan krijgen.

iTrader
    6 (100%)
    Damn, doorda Carmack da zoveel promotie geeft denkt iedereen da hij da gemaakt heeft.

iTrader
    0
    Ja. Mensen denken ook dat hij het sponsert met geld wat niet waar is. Hij "steunt" het in de zin dat hij achter het idee staat.

iTrader
    0
    Hij is wel een vriend van Lucky, de maker van Oculus, en bezorgt hem gratis exemplaren van Doom 3: BFG die met elke dev kit gebundelt worden.

Het interessantste is misschien nog het stuk waarin ze Abrash (Valve) proberen te doen praten over de volgende Valve game. De naam wordt niet vermeld maar natuurlijk wist heel de zaal waar het over ging en sprak de smile op Abrash zijn gezicht boekdelen. Ze zijn aan verschillende projecten bezig en Abrash gaat proberen mensen binnen Valve to overtuigen om die games ook compatibel te maken met de Oculus. Aangezien Newell zelf ook een fan is en Valve zelf al meer dan een jaar onderzoek voert naar wearable computing zou dat misschien wel eens kunnen gebeuren.

iTrader
    6 (100%)
    Heb een stukske nu gezien, sebiet helemaal is uitzien.
    Ben blij da er grote mensen achter staan, mensen respect krijgen van de iet wa oudere gamers. Ik wacht al lang op zo iets en hoop dat het deze keer wel een accessoire gaat worden da blijft hangen ipv zo iets tijdelijk.

Ik bedoel, dees zou passen in bijna elke shooter en racegame. Maar het kan alleen maar groot worden als de grote developers/uitgevers der rekening mee gaan houden. (ik kijk naar battlefield, cod, ...).

Zou der zeker ni van opkijken moest Bohemia zich der ook mee bezighouden. Ze hebben bv TrackIr in ArmA geïmplementeerd enzo.
    ◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡
    Alle game sales http://www.steamgamesales.com Origin u4ea126 SteamID u4ea
    Tribes referralklik PSN U4EA_126 old 9lives ID wim_gunner

Approved 9-lifer Triple0's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Totalbiscuit bespreekt dit in een van zijn laatste mailboxes. Interessant was het feit dat de oculus rift niet zo een hoge resolutie heeft en dat het ding eig enkel geschikt is voor first person games want alle 3rd person games zijn denk ik ook niet compatibel met zo een VR set

iTrader
    6 (100%)
    Heb die mailbox ook gezien. ^^
    Vond het idd ook wel raar da het zo'n 'lage' resolutie heeft, maar heb het zelf nog niet geprobeerd dus kan niet zeggen of dit ook stoort.

Zou het niet storen zou da heel goed zijn voor de performance. Resolutie is +- de helft van een normaal scherm, maar het spel moet het wel 2x renderen.

Maar met de opkomst van retina displays zal dit wel upgedate worden denk ik?

Member Acidbaron's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    lage resolutie is voor de developerkits, consument versie is het wel de doel om hoge resoluties daarin te krijgen.

En ja de games zullen er support voor moeten hebben, waarom het eigenlijk zo belangrijk is dat verschillende grote namen (sinds binnenkort ook Notch van Minecraft) daar hun schouders onderzetten omdat software ondersteuning alles is.

Zo ver we weten Doom 4 zal hier mee werken.

voor nog meer technische uitleg, karmack going all fanboy.

iTrader
    6 (100%)
    Ahja,da was het eerste filmpke dak gezien had.
    Is dieje da nu serieus aan het opnemen me zijn iPhone daar in begin?

Approved 9-lifer Silenzo's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Gekocht! Met alle VR headsets op de markt, is dit het meest veelbelovende project ooit gezien. En voor de prijs van 250eur, moet je niet twijfelen. Ook al is het nog een developer kit en een niet volwaardig product. Deze gaat beter werken dan alle andere op de markt vandaag en voor een prijskaartje waar je het nu niet voor kunt laten liggen. Uiteindelijk gaat deze op de consumentenmarkt komen met betere specificaties, maar ook met hoger prijskaartje (5a600eur) en ik wil daarbovenop niet nog is een jaar moeten wachten tot ik er één in mn handen heb ^^ gogo RIFT

Member
    iTrader
    0
    Okay, deze week heb ik hem ontvangen en heb eens met de demo's kunnen spelen.
    Zoals vooraf bekend is het scherm wat laag van resolutie. Je gaat met andere woorden hier geen permanent gebruik kunnen maken. Maar wat hij wel toont is VR zoals het nog nooit mogelijk was voor consumenten om in huis te hebben.

Ik ben een fervent shooter speler en toen ik voor het eerst de levels van UT3 opstartte ( die meekomen met de SDK) moet ik zeggen dat ik een paar keer twijfelde om van een brug naar beneden te springen omdat dat echt 10 meter leek :-) !!!

Ok zijn vooral kleine ruimtes heel overtuigend omdat daar de lage resolutie minder stoort. In de level epic citadel kun je een kerkje binnenlopen en dat leek zo echt dat ik er al een echt plaats over nadacht nadien, niet als een volledig fictieve ruimte.

Team Fortress 2 was ook een leuke test. Kleine dingen als het volgen van de vluchten van rockets en zo, zijn super!
    Ik was vooral verrast door het feit dat de Heavy bijv. echt een enorme kerel was naast mij ( soldier). Je ziet veel meer van de models.

Negatief is wel dat ik enkel korte sessie's maar aankan voordat ik zeeziek begin te worden. Naar het schijnt gaat het wennen en ik heb het gevoel dat dit wel waar zal zijn, als je het maar genoeg gebruikt.

Ik ben meer dan ooit enthousiast over VR en deze bril gaat bij veel mensen het enthousiasme opwekken om content te maken ervoor. Op naar augmented reality met Google Glass! :-)

Member Drakinus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwarzie2478 Bekijk bericht
    Negatief is wel dat ik enkel korte sessie's maar aankan voordat ik zeeziek begin te worden. Naar het schijnt gaat het wennen en ik heb het gevoel dat dit wel waar zal zijn, als je het maar genoeg gebruikt.
    Wat is eig de FOV van die dingen?

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drakinus Bekijk bericht
    Wat is eig de FOV van die dingen?
    Horizontaal +90° en diagonaal +110° blijkbaar.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten