Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1

Mouse precision in FPS-games

Hallo iedereen,

Ik speel eigenlijk al jaar en dag met het 'probleem' dat mijn muis niet zo precies is als ik zelf zou willen. Nu ja, last heb ik hier zelden van maar als ik de sniper rifle uit de broekzak haal is het wel heel merkbaar. Ik zal proberen kort het probleem te beschrijven:

Als sniper moet je precies zijn, dat is het concept van het hele gebeuren. Dit betekent ook dat je vanop (heel) grote afstanden vaak mikt op (zeer) kleine targets. Als je dan nog is een headshot probeert te scoren (want zo perfectionistisch zijn we wel) wordt het echt pixelschieten. Probleem is dat mijn crosshair (lees: muis) die miniscule verplaatsingen niet kan maken, zo lijkt. De kleinste beweging die ik kan maken met mijn hand resulteert meteen in een verplaatsing van enkele pixels. Frustrerend.

Aan mijn hardware ligt het niet. Mijn pc is zeer recent (en bij mijn vorige pc had ik exact hetzelfde voor), een zeer degelijk scherm (m'n vorig cheap lcd-schermpje had het ook...), Razer Deathadder, Razer muismat,... Enfin, daar ligt het sowieso niet aan. Bovendien kan ik mij herinneren dat ik dit proberen jaren geleden niet had. Toen speelde ik nog volop CS 1.6 en was mijn mouse mouvement véél preciezer! Nota bene met een brakke pc, een slechtere verbinding, crt-scherm, logitech-muis van €7, geen muismat,...

Conclusie: het heeft iets te maken met mijn (software) instellingen.

Dit zijn mijn razer settings. Voor het overige speel ik ingame meestal wel met een (te?) hoge sensitivity. Ik kan gemakkelijk 360° graden door mijn muis luttele centimeters te bewegen. Als je mijn muismat in 5 stukken zou snijden zou ik nog plaats zat hebben.

Enfin, ik ben hier nu gigantisch aan het mierenneuken in absolute nerdmodus maar 't zijn dingen waar ik vandaag op deze mooie zomerdag toch over struikel. Dus zou er graag iets aan doen én het kan ook interessant zijn voor anderen, uiteraard.

Dus moest iemand een idee hebben hoe je je mouse precision kunt opschroeven, ik zou uw eeuwig dankbaar zijn!

B.T.

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    windows mouse acceleration mss?

Ik heb ook wel het gevoel dat in W7 mijn aim helemaal niet zo precies en responsief is als in XP, ik krijg dat ook niet meer gefixt.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    .....
    Zoek eens op 'battlefield 3 mouse fix' dit zorgt ervoor dat mouse acceleration uitstaat waardoor je muis effectief stopt waar jij stopt en niet even voortbeweegt....

Crew Member Cypher's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Heb je al geprobeerd met een lagere sensitivity ingame? Gewoon ter test. Heb zelf hier geen last van en gebruik ook een deathadder.

Welke game heb je er vooral last van, of is het eerder algemeen?
    Lees deze threads eens door:
    how to disable mouse acceleration windows 7 - Steam Users' Forums
    CS:S Mouse Raw input - Steam Users' Forums

Approved 9-lifer Therapy's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Heb onlangs ook een nieuwe muis gekocht en raakte er ook niet aan gewend. Kwam door die mouse acceleration, mottige boecht is da. Sinds da afstaat ist precies gelijk men oude muis.

Approved 9-lifer Shift's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Ik kan gemakkelijk 360° graden door mijn muis luttele centimeters te bewegen. Als je mijn muismat in 5 stukken zou snijden zou ik nog plaats zat hebben.

En hier heb je het probleem. Logisch dat je zoveel verplaatst. Als sniper moet je een lagere sensivity in game hebben. Je moet je hand dus meer bewegen maar je accuraatheid is hierdoor veel beter.

Zie het zo:

hoge sens -> sneller draaien, snellere reflexe als er iemand naast jou tevoorschijn komt.

lage sens -> minder snel naar die persoon, maar je aim is preciezer.

Ikzelf doe het in Tribes Ascend als volgt. Ik heb een mx518 en kan makkelijk men sens veranderen via de knoppen aan het scrollweel. Men sens is standaard voor de classes. Wanneer ik als sniper rondloop e.d. ook. Maar eens ik begin in te zoomen met de sniper verlaag ik men sensivity zodat ik beter kan aimen. eens gedaan verhoog ik die weer

Approved 9-lifer silent785's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Had hier last van bij Bad Company 2 en daar was er wel een fix voor(stond op het officiele forum).

Member ChickenTik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Wat je ook kan voorhebben is dat je muismat niet geschikt is voor je muis. Ik had een stoffen muismat eerst en die zorgde er voor dat ik geen miniscule bewegingen kon maken. De muis haperde ook wat. Nu heb ik een harde muismat en het probleem is opgelost.

Member Vorthar's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Uiteindelijk zijn games ook gewoon fel veranderd hoor. CS 1.6 is naar mijn mening ook nog altijd het beste op vlak van mouse precisie. Geen enkele game daarna was zo perfect in muisbewegingen. CSS kwam dicht in de buurt, net als (jawel, voor mij wel) CoD4 en mw2.

Tegenwoordig zijn er zoveel elementen die ervoor kunnen zorgen dat de precisie echt niet meer is wat het geweest is.

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Ik speel nog altijd CS 1.6 op W7, maar het voelt gewoon niet hetzelfde als in XP, zelfs na mousefix en al die steam commands .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten