Hallo iedereen,
Ik speel eigenlijk al jaar en dag met het 'probleem' dat mijn muis niet zo precies is als ik zelf zou willen. Nu ja, last heb ik hier zelden van maar als ik de sniper rifle uit de broekzak haal is het wel heel merkbaar. Ik zal proberen kort het probleem te beschrijven:
Als sniper moet je precies zijn, dat is het concept van het hele gebeuren. Dit betekent ook dat je vanop (heel) grote afstanden vaak mikt op (zeer) kleine targets. Als je dan nog is een headshot probeert te scoren (want zo perfectionistisch zijn we wel) wordt het echt pixelschieten. Probleem is dat mijn crosshair (lees: muis) die miniscule verplaatsingen niet kan maken, zo lijkt. De kleinste beweging die ik kan maken met mijn hand resulteert meteen in een verplaatsing van enkele pixels. Frustrerend.
Aan mijn hardware ligt het niet. Mijn pc is zeer recent (en bij mijn vorige pc had ik exact hetzelfde voor), een zeer degelijk scherm (m'n vorig cheap lcd-schermpje had het ook...), Razer Deathadder, Razer muismat,... Enfin, daar ligt het sowieso niet aan. Bovendien kan ik mij herinneren dat ik dit proberen jaren geleden niet had. Toen speelde ik nog volop CS 1.6 en was mijn mouse mouvement véél preciezer! Nota bene met een brakke pc, een slechtere verbinding, crt-scherm, logitech-muis van €7, geen muismat,...
Conclusie: het heeft iets te maken met mijn (software) instellingen.
Dit zijn mijn razer settings. Voor het overige speel ik ingame meestal wel met een (te?) hoge sensitivity. Ik kan gemakkelijk 360° graden door mijn muis luttele centimeters te bewegen. Als je mijn muismat in 5 stukken zou snijden zou ik nog plaats zat hebben.
Enfin, ik ben hier nu gigantisch aan het mierenneuken in absolute nerdmodus maar 't zijn dingen waar ik vandaag op deze mooie zomerdag toch over struikel. Dus zou er graag iets aan doen én het kan ook interessant zijn voor anderen, uiteraard.
Dus moest iemand een idee hebben hoe je je mouse precision kunt opschroeven, ik zou uw eeuwig dankbaar zijn!
B.T.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

.