Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 49
    Approved 9-lifer belgianreaver's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)

Games boeien me niet meer

Ik game al van mijn 6 jaar, ik word zondag 20 dus dat is wel al eventjes. Ik ben begonnen met de originele Game Boy met games zoals Super Mario Land (1 en 2) en de Pokemon games en de originele Playstation met games zoals Fifa 98, Metal Gear Solid en Crisisbeat. Ik was niet van die consoles weg te slaan.

Later kreeg ik dan een Game Boy color met meer games en nog wat later een Playstation 2. Met die 2 amuseerde ik me nog steeds even goed als met hun voorgangers. Ook nadat ik een Game Boy Advance en (eindelijk) een PC met internet kreeg bleef ik gamen dag in dag uit en amuseerde ik me met de Pokémon games en Counter-Strike 1.6 en Source. Iets later schafte ik ook een Nintendo DS aan en bleef mij daar ook mee amuseren.

Een jaar of 5 geleden begon ik World of Warcraft te spelen, The Burning Crusade was dan enkele maanden uit en het spel was (voor mij dan) op z'n hoogtepunt. Ik ben WoW blijven doorspelen tot een maand of 4 na de release van Cataclysm en toen hoefde het voor mij niet meer. De kwaliteit van het spel was zwaar achteruit gegaan en niemand in mijn guild leek nog voldoening te kunnen halen in het spel. Blijkbaar waren er nog heel veel anderen met de zelfde mening als je het spelersaantal zo ziet dalen.

Nadat ik gestopt was met WoW probeerde ik enkele andere spellen. Ik had ondertussen ook een PS3 gekocht en enkele games, maar alles wat ik speelde leek snel in elkaar gestoken te zijn geweest en leek mij niet te boeien. De speelduur van games voor mij is heel veel verminderd. De games zijn véél korter en gemakkelijker dan vroeger en boeien me niet eens meer zo half als toen. Ligt dit aan mij of is de gamesindustrie echt achteruit aan het gaan en geven ze meer om het geld dan om de gamers?

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    Ja ze gaan liever voor het geld kijk maar bij activision met xbox.

Eindredacteur Michael.Cox's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)
    Vergelijkbaar verhaal hier eigenlijk.

Ik ben er 23 nu, heb alles gespeeld wat jij geprobeerd hebt, en spel ook al sinds release WoW. Ik heb Rift geprobeerd, zeer aangenaam spel, zonde dat ik men vrienden niet meekreeg. SW:TOR is niet slecht als je van de franchise houdt, idem met LOTR Online. Zover MMORPG's.

Als je Fifa 98 goed vond, zal je Fifa 2012 ook wel leuk vinden denk ik? Als je CS-S goed vond, wat vind je dan van de hedendaagse shooters?
    Heb je games à la GTA al geprobeerd? De IV op de PS3 vind ik persoonlijk een leuk tijdverdrijf. Ik heb onlangs een 3DS gekocht, puur uit nostalgie voor Zelda, uren dat ik daar al aan kwijt ben, niet te tellen...

Kortom, als je echt van games houdt, denk ik dat je best nog iets kan vinden dat je aanstaat. Natuurlijk is het nieuwe er wel af, zoals toen je 12 was gaat het niet meer zijn, maar je zal je nog wel kunnen amuseren hoor!

Member thetrax's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ken dat gevoel, zelf ook WoW speler geweest...ook een dipje gehad, maar na een paar maandjes wat series en films kijken ging het over.
    Er zijn ook games die de moeite zijn en bijna niks kosten en dan spreek ik over indie games, moet maar eens checken op Steam, daar vind je altijd iets wat je ff kan opfleuren

Approved 9-lifer belgianreaver's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rastomov Bekijk bericht
    Vergelijkbaar verhaal hier eigenlijk.

Ik ben er 23 nu, heb alles gespeeld wat jij geprobeerd hebt, en spel ook al sinds release WoW. Ik heb Rift geprobeerd, zeer aangenaam spel, zonde dat ik men vrienden niet meekreeg. SW:TOR is niet slecht als je van de franchise houdt, idem met LOTR Online. Zover MMORPG's.

Als je Fifa 98 goed vond, zal je Fifa 2012 ook wel leuk vinden denk ik? Als je CS-S goed vond, wat vind je dan van de hedendaagse shooters?
    Heb je games à la GTA al geprobeerd? De IV op de PS3 vind ik persoonlijk een leuk tijdverdrijf. Ik heb onlangs een 3DS gekocht, puur uit nostalgie voor Zelda, uren dat ik daar al aan kwijt ben, niet te tellen...

Kortom, als je echt van games houdt, denk ik dat je best nog iets kan vinden dat je aanstaat. Natuurlijk is het nieuwe er wel af, zoals toen je 12 was gaat het niet meer zijn, maar je zal je nog wel kunnen amuseren hoor!
    SW:ToR heb ik ook geprobeerd, maar ik denk na al die jaren WoW dat ik gewoon mmorpg's in het algemeen een beetje beu ben, al wacht ik wel al enkele jaren op Guild Wars 2. Fifa 12 heb ik hier liggen maar was ik beu na enkele uren. Fifa 98 was nog vol arcade en verre van realistisch, terwijl ze nu wel het realisme nastreven. GTA IV heb ik een 100 tal uur gespeeld, maar ik vond het wel wat zwak in vergelijking met GTA: SA, daarom ben ik ook wel benieuwd naar GTA:V. Een 3DS heb ik ook liggen met Zelda en Street Fighter. Zelda heb ik ook uitgespeeld en mij zo lang er mee geamuseerd maar voor Street Fighter vond ik de 3DS nu niet echt zo geschikt, vooral omdat het toch een beetje te compact is om snel op de knoppen te kunnen rammen.

Om het nu over die shooters te hebben, Counter-Strike: Source speel ik nu en dan nog, maar daar is de community in vergelijking met enkele jaren geleden wel een hoop veranderd. Van Call of Duty 4 en MW:2 heb ik zelfs spijt dat ik ze geprobeerd heb. Daar zie je niets anders dan 14 jarigen die je de huid volschelden als je ze killed en draait het meer om Killstreaks dan om wat anders. Ik hoop alleszinds wel dat CS:GO wat vernieuwing en verandering zal brengen.

Member Grif'k's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belgianreaver Bekijk bericht
    SW:ToR heb ik ook geprobeerd, maar ik denk na al die jaren WoW dat ik gewoon mmorpg's in het algemeen een beetje beu ben, al wacht ik wel al enkele jaren op Guild Wars 2. Fifa 12 heb ik hier liggen maar was ik beu na enkele uren. Fifa 98 was nog vol arcade en verre van realistisch, terwijl ze nu wel het realisme nastreven. GTA IV heb ik een 100 tal uur gespeeld, maar ik vond het wel wat zwak in vergelijking met GTA: SA, daarom ben ik ook wel benieuwd naar GTA:V. Een 3DS heb ik ook liggen met Zelda en Street Fighter. Zelda heb ik ook uitgespeeld en mij zo lang er mee geamuseerd maar voor Street Fighter vond ik de 3DS nu niet echt zo geschikt, vooral omdat het toch een beetje te compact is om snel op de knoppen te kunnen rammen.

Om het nu over die shooters te hebben, Counter-Strike: Source speel ik nu en dan nog, maar daar is de community in vergelijking met enkele jaren geleden wel een hoop veranderd. Van Call of Duty 4 en MW:2 heb ik zelfs spijt dat ik ze geprobeerd heb. Daar zie je niets anders dan 14 jarigen die je de huid volschelden als je ze killed en draait het meer om Killstreaks dan om wat anders. Ik hoop alleszinds wel dat CS:GO wat vernieuwing en verandering zal brengen.
    Al eens COD4 promod geprobeert? Zonder killstreaks en andere noob dingen
    amuseer mij daar meer mee dan stock cod.
    Van het volschelden..dat heb je nu denk ik meer dan ooit, is dan ook zowat de CoD Community.. Allemaal dankzij de E-penis

Member
    iTrader
    24 (100%)
    Ik heb zowat hetzelfde voor. Ik speel al 21 jaar videogames, ben ook begonnen op mijn 6 jaar. En geloof me, ik beschouw mezelf nog altijd een gamer. Maar dan wel meer en meer ben ik aan het overstappen naar tabletop games, boardgames, cardgames etc. Een avond Eclipse zegt me op dit moment 100 keer meer dan een avond SW:TOR oid.

Niet dat ik alle videogames tegenwoordig slecht vind. Maar het laatste videogame dat echt een indruk op mij heeft achtergelaten is ondertussen ook al 9 jaar oud. Het is gewoon allemaal te veel eenheidsworst geworden.

Als je Fifa 98 goed vond, zal je Fifa 2012 ook wel leuk vinden denk ik?
    In mijn geval zijn sport games nu net het voornaamste genre dat ik in de 21e eeuw echt niet goed meer vind. Dat streven naar realisme vind ik echt saai. Geef me maar het arcade gevoel van Fifa 98 anytime. Als ik 100% realisme wil ga ik wel buiten spelen.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belgianreaver Bekijk bericht
    De speelduur van games voor mij is heel veel verminderd. De games zijn véél korter en gemakkelijker dan vroeger en boeien me niet eens meer zo half als toen. Ligt dit aan mij of is de gamesindustrie echt achteruit aan het gaan en geven ze meer om het geld dan om de gamers?
    Feit is dat gamen nu anders is dan vroeger, nogmaals: dat is een feit. Het grote verschil is dat ontwikkelaars nu een ander doelpubliek hebben dan wanneer wij 'jong' waren. Games zijn nu éénmaal korter dan vroeger (singleplayer gedeelte), omdat ze meer rekenen op de multiplay of omdat ze nog wat extra cash proberen te versieren in DLC's. Alhoewel schandalig korte SP'er games zoals Star Wars: TFU2 nooit goed te praten zijn.
    Games zijn ook makkelijker en ontwikkelaars zoeken steeds nieuwe technieken om maximale winst uit hun games te halen. Daarbij komen ze soms op zaken die op het randje van rip-offs zijn. De grenzen aftasten noem ik dat.

Echt 'vette' tijden voor oldskool gamers zijn het nu niet, spijtig.

Eindredacteur Michael.Cox's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)
    Je kan altijd retrogamer worden natuurlijk.

PS X en N64 zijn mijn helden, nu nog steeds.

Approved 9-lifer Runkle's schermafbeelding
    iTrader
    58 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeverein Bekijk bericht

In mijn geval zijn sport games nu net het voornaamste genre dat ik in de 21e eeuw echt niet goed meer vind. Dat streven naar realisme vind ik echt saai. Geef me maar het arcade gevoel van Fifa 98 anytime. Als ik 100% realisme wil ga ik wel buiten spelen.
    Dat is dan ook persoonlijke smaak eh, sommigen hebben liever realisme, anderen hebben liever arcade.

@Op: Probeer eens een paar Indie games te spelen; zijn vaak zeer sterke games die met meer liefde ontwikkeld zijn dan de meeste retail games.

En dat games makkelijker zijn geworden tov 20 jaar geleden is ook "normaal", gamen is veel populairder dan toen. Nu doet zowat iedereen het (ook al zijn FB spelletjes nu echt kwalitatief sterk) en wilt men dus een zo groot mogelijk publiek aanspreken.
    Of dit nu een positieve of negatieve evolutie is, laat ik in het midden.

En het is nu niet dat er geen uitdagende games meer zijn.
    XBL:Cyanide BE / Steam ID: Runkle - Last.fm - Chelsea FC - Mumford and sons

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Idd, ik heb ook veel liever realisme.

Approved 9-lifer u4ea's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grif'k Bekijk bericht
    Al eens COD4 promod geprobeert? Zonder killstreaks en andere noob dingen
    amuseer mij daar meer mee dan stock cod.
    Van het volschelden..dat heb je nu denk ik meer dan ooit, is dan ook zowat de CoD Community.. Allemaal dankzij de E-penis
    Bwa heb toch het gevoel da op cod4 de wa volwassenere mensen (mentaal toch) zitten. De klein manne spelen alleen de nieuwste.

Member Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Gamen heeft bij mij altijd gedraaid rond race games (nfs, GT, Colin McRae, F1...) ofwel shooters (sof2, cs, mohaa...).

Als ge al zoveel jaren gamed, heb je het idd het meeste al gezien. Het "Been there done that"-gevoel

Daarom heb ik maar beslist om het gamen naar een hoger niveau te tillen. 2 jaar geleden een stuur gekocht en sindsdien verslaafd geworden aan simracen

Ik weet zelfs nimmer wat er vandaag nog uitgebracht wordt qua games. Het enigste waar ik me nu al 2 jaar mee bezig hou is dit ^^
    GT1 battle at Watkins Glen - YouTube

*het grappige is dat de gemiddelde leeftijd er gemakkelijk rond de 35 zit
    Laatst gewijzigd door Scifo; 17 maart 2012 om 01:06
    My CSS Movie /// Totally into Sim-racing: iRacing - Fight for 2nd

Banned
    iTrader
    0
    Depressie Ik heb het ook meegemaakt hoor.
    Probeer games van een ander soort type, bv RTS, aangezien ik je uit de post afleid dat je (MMO) RPG's gamet.

Ikzelf houd ook van games, maar ik tracht variatie te brengen.Tijd terug Mass Effect 1 uitgespeeld( ja de 1), tussentijds bezig met Skyrim, op de Wii bezig met Super Mario Galaxy(geinig spel, maar niet echt men meug speel het enkel omdat het "Mario" is), nu bezig met Dawn Of War 2.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FransMoleMan Bekijk bericht
    Depressie Ik heb het ook meegemaakt hoor.
    Probeer games van een ander soort type, bv RTS, aangezien ik uit je post afleid dat je (MMO) RPG's gamet.

Ikzelf speel veel games, maar ik tracht variatie te brengen.Tijd terug Mass Effect 1 uitgespeeld( ja de 1), tussentijds bezig met Skyrim, op de Wii bezig met Super Mario Galaxy(geinig spel, maar niet echt men meug speel het enkel omdat het "Mario" is), nu bezig met Dawn Of War 2.

Member highsk8's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    portal/portal 2 al geprobeerd? misschien wat kort, maar zit goed in elkaar en is op een manier toch verfrissend vind ik.

Approved 9-lifer Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik ben er nu 31, en nog lang niet uitgespeeld.
    Mss es terug gaan naar den ouwen tijd...?

Approved 9-lifer picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Koop 2dehands een retroconsole en speel de games die je vroeger wou spelen

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Toen ik ging studeren (was dus 17) ben ik ook "gestopt" met gamen, omdat ik er geen tijd meer voor had. Ik speelde af en toe nog eens, was heel casual geworden. En dan pak 2 of 3 jaar geleden besliste ik om eens terug te beginnen gamen en hop het zal er weer knal op . Ik speel wel enkel echt de "beste" games (volgens anderen en reviews enzo dus) omdat ik geen tijd heb voor de casual stuff tussendoor. Mss ben je het nu dus even beu, maar komt het wel terug? Ik ben nu 24 btw.

En idd, retro games. Ik heb altijd nog de games gespeeld die ik vroeger graag speelde op PSX (bv micro machines v3 en time crisis) omdat dat gewoon tijdloze fun blijft.

Op zich is het ook geen ramp e, niet iedereen houdt heel zijn leven dezelfde interesses vast. Toen ik helemaal niet meer gamede voelde ik het wel af en toe nog kriebelen als ik mensen bezig hoorde over dit of dat nieuw spel en hoe geweldig het was. En je hebt ook wel gelijk in het feit dat veel games tegenwoordig herkauwen van wat vroeger top was. Batman Arkham Asylum onlangs gespeeld, en imo speelde dat gewoon als MGS1 maar dan in een batman jasje en next gen. Maar dat maakte het spel er wel niet minder op, één van de leukste games die ik al ooit gespeeld heb!

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    MMO's zijn inderdaad allemaal hetzelfde. De eerste keer WOW werd je nog gefascineerd door de open wereld, de groei in level, skills en gear. Maar SW:TOR is niet zoveel anders dan wow dus is het logisch dat ge daar eigenlijk weinig meer pret aan vindt.

Ik speel nu voornamelijk Steam sales. Games voor €5 is eigenlijk geen geld. Hoeft daarvoor niet altijd de nieuwste games zijn. Gewoon wat leuke gameplay. Bvb de huidige Steam weekend special: Dungeon Defenders is echt wel een leuke gameplay en dit weekend gratis te spelen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten