Bekijk resultaten enquête: Favoriete Splinter Cell-game

Aantal stemmers
201. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Tom Clancy's Splinter Cell

36 17,91%
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

14 6,97%
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

79 39,30%
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials

0 0%
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

12 5,97%
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

40 19,90%
  • What's Splinter Cell?

20 9,95%
Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 293

Discussie: Splinter Cell-serie

Member SHIGSY's schermafbeelding
    iTrader
    0

Splinter Cell-serie

Beetje jammer dat we geen poll kunnen aanmaken in de Splinter Cell-groep zelf (schaamteloze reclame) (aangekaart in feedbacksectie) maar aangezien genoeg spelplatformen Splinter Cell-titels gekregen hebben, kunnen we het wel eens vragen in Games General. Tijd om je favoriete Splinter Cell-spel te kiezen en gelijk eens te laten weten wat je zelf denkt over de evolutie en toekomst van de Splinter Cell-reeks.

Voor mij is het eenvoudig. Stealth, stealthier, stealthiest en liefst in Story Mode. Het zou sowieso mogelijk moeten zijn om in de story van een Splinter Cell-game je levels zonder wapengeweld te kunnen afwerken. Je kan uiteraard niet zonder de nodige actie bij sleutelmomenten maar als het even kan, moet een stealthpad zoals Double Agent: 100% Stealth Guide mogelijk blijven. Conviction heeft onderdelen buiten de story waar stealth zeker mogelijk is maar dat is het niet.

Als we dan toch bij Conviction zitten, geen idee waarom de wereld plots in een zwart/wit-kleurtje moet gestoken worden als je in de schaduw zit. Mee ophouden, dat is zo verwarrend... Smijt er dan nog maar eens dat raar gedrag van security guards bij die er maar niet in te lijken slagen hun mond te houden als ze naar je op zoek zijn.

Enfin, mijn eigen top:
    1. Splinter Cell
    2. Splinter Cell: Chaos Theory
    3. Splinter Cell: Double Agent (multiplayer zwaar pluspunt)
    4. Splinter Cell: Pandora Tomorrow
    5. Splinter Cell: Conviction (Hou echt niet van die nieuwe stijl)
    Laatst gewijzigd door SHIGSY; 24 februari 2012 om 08:12

Member grinshu's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    't is een moeilijke voor mij
    chaos theory of conviction alleszins

Geef conviction die:
    - geen console port is maar deftig geconfigureerd voor pc
    - deftig matchmaking systeem heeft
    - mogelijkheid tot bodies draggen (why the fuck hebben ze dit eruit gelaten :/) heeft
    - optie tot knock out ipv direct kill (voor sommige "delicate" missies is dit nu eenmaal nodig)

-> en dan stem ik sowieso op conviction

Story van conviction vond ik vrij goed want uiteindelijk heb je deniable ops/coop voor stealth gameplay. Als je coop speelt krijg je filmpjes en al dus eigelijk vervangt da de stealth story een beetje. Daarenboven vind ik het Mark & execute systeem echt de max ivgl met het gewone aim systeem in Chaos theory of vorige splinter cells. Je bent een getrainde commando maar bij de vorige splinter cells kon je niet bvb 3 man snel na elkaar neerhalen - iets wat zo'n mannen toch moeten kunnen vind ik.

De brutale take-downs zijn ook de max maar vaak niet te gebruiken omdat je anders een lichaam nalaat.

hopelijk sc6 een mix van chaos theory & conviction

Heb voor conviction gestemd omdat ik de gameplay beter vond dan de vorige splinter cells.

SXe
    SXe is offline
    Banned
    iTrader
    6 (100%)
    Voor mij:

1) Splinter Cell: Chaos Theory
    2) Splinter Cell
    3) Splinter Cell: Double Agent

De andere heb ik nog niet gespeeld.

Ik heb zelfs een "speciale" editie van de eerste SC, die rechtstreeks uit de fabriek komt een paar week voor de release.

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb nog maar de 1e drie gespeeld en mijn favoriet is altijd Chaos Theory geweest ^^

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grinshu Bekijk bericht
    Daarenboven vind ik het Mark & execute systeem echt de max ivgl met het gewone aim systeem in Chaos theory of vorige splinter cells. Je bent een getrainde commando maar bij de vorige splinter cells kon je niet bvb 3 man snel na elkaar neerhalen - iets wat zo'n mannen toch moeten kunnen vind ik.
    Mmm, vond dat toch maar een bedenkelijk systeem en ik vermoed sterk dat het daar gewoon is ingekomen om een "breder publiek" te bekoren. Had dan liever gehad dat ze het bij Hard-difficulty weg lieten. Denk dat commando's wel naar een gadget zullen grijpen ipv proberen op hun eentje een paar headshots te proberen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SXe Bekijk bericht
    Ik heb zelfs een "speciale" editie van de eerste SC, die rechtstreeks uit de fabriek komt een paar week voor de release.
    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijn "specialleke" was Double Agent. Weekje voor de launch kunnen kopen op de FACTS van 2006 waar toen Michael Ironside zelf aanwezig was en je voor een bijdrage eventueel je exemplaar kon laten handtekenen.

Approved 9-lifer Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    ik vond dat schaduwsysteem van Conviction dan weer een verbetering (een van de weinige, samen met de mp, al werkt die voor geen kloot op pc) tov van de vorige titels

SXe
    SXe is offline
    Banned
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIGSY Bekijk bericht
    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijn "specialleke" was Double Agent. Weekje voor de launch kunnen kopen op de FACTS van 2006 waar toen Michael Ironside zelf aanwezig was en je voor een bijdrage eventueel je exemplaar kon laten handtekenen.
    Een vriend van mijn broer werkte indertijd bij Ubisoft (Yep, Ubisoft Montreal) en hij heeft daar een paar kopiekes van meegekregen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SXe Bekijk bericht
    Een vriend van mijn broer werkte indertijd bij Ubisoft (Yep, Ubisoft Montreal) en hij heeft daar een paar kopiekes van meegekregen.
    You lucky devil!

Member agrash's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Elke SC game heeft wel positieve & negatieve puntjes die me bijblijven, maar hier is mijn lijst:

Een tie tussen de eerste & derde voor de gouden medaille, maar ik heb toch voor chaos theory gekozen vanwege de aartslelijke cutscene's die de eerste game had. En de 3rde zag er destijds ook enorm prachtig uit.

Double agent for 3: Ze boften altijd op previews met dat gedoe of je die piloot nu zal doodschieten of niet, big woop.. Hetzelfde met al die andere "high impact keuzes" die ze ons belooft hadden, maar toen ik plots lambert zag zitten op die stoel had ik toch wel eventjes tijd nodig om te denken. Die hometurf sneak sequenties kon erdoor bij mij, maar mocht eventueel er ook uitgelaten mogen voor meer 'echte' covert op missie's..

Pandora had die vervelende outdoormissie's waar de shaduwen soms niet werkten of waar je constant moest checken naar vijandelijke mijnen maar hij had ook enkele van de leukste missies (de beginmissie & die trein bv voor mij)

Conviction uiteraard als laatste. Op zich een prima game, maar geen echte SC game.. Maar toegeven, deze heeft wel het beste verhaal in de reeks.
    Coop connection werkte destijds niet bij mij dus deze had ik niet kunnen testen.

Member sopres's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Goh, 't is nu al een tijdje geleden dat ik nog SC heb gespeeld. Maar ik ben een enorme fan van deze serie.

Heb elke game van voor naar achter uitgespeeld en ben er nog steeds verzot op. Tijd dat ik nog eens herbegin misschien

Zoals al enkele keren hier is aangehaald, vind ik de laatste editie ook de minste. Het wijkt teveel af van het origineel concept. Waarschijnlijk bedoeld om een breder publiek aan te spreken, maar ik vind het toch jammer voor de 'originele' fans

Maar toch... moest er een nieuwe editie komen, kzou hem toch direct aankopen zonder te twijfelen

Approved 9-lifer Mathelas's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Die guards in Conviction vond ik ongelofelijk irritant...

'Oh kijk daar een huurmoordenaar die zowat al mijn vrienden heeft vermoord en die mij waarschijnlijk ook zal vermoorden. Laat ik maar de hele tijd roepen en tieren in de hoop hem weg te jagen...' Als ik weet dat er zo iemand vlakbij rondsluipt verstop ik mij in de dichtstbijzijnde kast en maak ik geen geluid voor de komende 2 a 3 maanden...

En bij alle splinter cells ging ik zoveel mogelijk voor pure stealth. Bij Conviction had ik het gevoel dat dat gewoon niet ging. Back to basics voor de volgende Splinter cell aub.

iTrader
    1 (100%)
    de ai in splinter cell is altijd wel wa broken geweest imo, guards die veelal dom reageren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIGSY Bekijk bericht
    Mmm, vond dat toch maar een bedenkelijk systeem en ik vermoed sterk dat het daar gewoon is ingekomen om een "breder publiek" te bekoren. Had dan liever gehad dat ze het bij Hard-difficulty weg lieten. Denk dat commando's wel naar een gadget zullen grijpen ipv proberen op hun eentje een paar headshots te proberen.
    ewel mss da ze het hadden moeten beperken tot bvb max 2 targets

mja kijk ik vond het alleszins veel leuker, tenslotte krijg je nog altijd de keuze om het niet te gebruiken he

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathelas Bekijk bericht
    Die guards in Conviction vond ik ongelofelijk irritant...

'Oh kijk daar een huurmoordenaar die zowat al mijn vrienden heeft vermoord en die mij waarschijnlijk ook zal vermoorden. Laat ik maar de hele tijd roepen en tieren in de hoop hem weg te jagen...' Als ik weet dat er zo iemand vlakbij rondsluipt verstop ik mij in de dichtstbijzijnde kast en maak ik geen geluid voor de komende 2 a 3 maanden...

En bij alle splinter cells ging ik zoveel mogelijk voor pure stealth. Bij Conviction had ik het gevoel dat dat gewoon niet ging. Back to basics voor de volgende Splinter cell aub.
    jawel maar je moet deniable ops/coop spelen
    de story is absoluut niet meer stealth, daarvoor zijn de andere gamemodi

heb ik mij al uren op geamuseerd ^^

btw, naart schijnt kan je de matchmaking op pc verbeteren door port forwarding (omdat je zonder port forwarding zelf geen host kan zijn en dus enkel kan matchen met mensen die wel de ports forwarden)
    ik hebbet zelf nog nie getest, kga da binnekort es doen

-> Possibe fix for general protection fault and being unable to connect to others online - Steam Users' Forums

Howto: http://portforward.com/english/route...Conviction.htm

iTrader
    0
    mja kijk ik vond het alleszins veel leuker, tenslotte krijg je nog altijd de keuze om het niet te gebruiken he
    Hadden ze beter dan in gestoken als "fun cheattoevoeging" of iets dergelijks. Was ook niet echt goed uitgewerkt met wat rare effecten. Even hangend aan een rand 4 headshots versieren terwijl de guards zelf al duidelijk buiten beeld waren.

iTrader
    0
    Artikel op IGN:
    Five Things We Want in the Next Splinter Cell

Twee zaken uit gedeelte "Flexibal Waste Disposal" mogen ook bij mijn lijstje in OP.
    - Verplaatsen van dode lichamen.
    - De "stealth moves", vooral die split in een smalle gang. Kon je maar heel weinig doen maar oh zo leuk.

iTrader
    1 (100%)
    - Werkende multiplayer (ik bedoel dan matchmaking en fps in coop)
    - Betere PC-versie
    - bodies draggen (duh)
    - split move idd !!
    - intelligentere AI die niet constant hun zelfde zinneke zitten te roepen als ze iets gehoord hebben
    - behoudt de brutale moves van conviction maar voorzie een knock out optie voor delicate missies
    - een herwerking van het mark & execute systeem waardoor het minder een i-win button wordt. ik wil wel dat ze deze functie blijven behouden though ! -> mss max 3 targets ofzo en bvb niet mogelijk als de guards echt te ver uiteen staan.

Ik had indertijd als ik over de nieuwe SC aant zoeken was eens op dit gestoten:
    Splinter Cell 6!!! - IGN Boards

Soooo exciting ................. tot de laatste zin

btw, zolang ze er via deniable ops een stealth campaign insteken met genoeg maps en ewa filmkes mag de story gerust wa anders zijn van mij

iTrader
    0
    Ik had indertijd als ik over de nieuwe SC aant zoeken was eens op dit gestoten:
    Splinter Cell 6!!! - IGN Boards
    Had het zeker wel zien zitten om Sam Fisher aan bod te zien komen op de E3-keynote van Ubisoft. Nu ja, dat komt wel in orde.

Een aankondiging van Splinter Cell Trilogy voor de Xbox360 had ook mooi geweest. Serie is op de Xbox begonnen dus had wel mooi geweest om de heruitgave ook naar 360 te brengen.
    Laatst gewijzigd door SHIGSY; 7 juni 2011 om 17:17

Approved 9-lifer Dillyracer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Ik probeer gewoon te vergeten dat Conviction ooit heeft bestaan.

Approved 9-lifer Sharpless512's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    I <3 splinter cell.

De beste vind ik Chaos Theory
    Laatst gewijzigd door Sharpless512; 7 juni 2011 om 20:47

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dillyracer Bekijk bericht
    Ik probeer gewoon te vergeten dat Conviction ooit heeft bestaan.
    Versta ik dus niet, double agent was toch echt zoveel slechter

speel Deniable ops in conviction es, das meer retro SC gameplay

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten