Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0

[Question Add On] paragliden

om te paragliden, dus me zo'n bestuurbare parachute en motorke op une rug, hebt ge daarvoor een vliegbewijs nodig?

indien wel, hoeveel kost da om te behalen of zijn er toestellen waar ge er geen voor nodig hebt?

Crew Member epsilon's schermafbeelding
    iTrader
    0

Member ST_SNAKE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bovenstaande link van Epsilon is niet representatief voor het gene wat gij wilt doen, namelijk paramotor(paragliden is enkel zonder de motor)

deze site geeft wat info: http://www.airfun.be/

vooral bij de Faq kijken, daar vindt ik volgende quote:

" Wettelijke verplichtingen ?

Ondanks het feit dat Gemotoriseerd Paragliding onder de BPMF valt dat alle paramotors behelst, is er momenteel geen licentie vereist maar luchtruimregelgeving moet worden gerespecteerd."

Dus geen vergunning nodig, maar ik zou u zeker aanraden toch een cursus te volgen!! Hoe ge met da ding vliegt moet ge nog nie noodzakelijk leren van een school maar zeker wel hoe het luchtruim ineensteekt!
    Deze dingen zijn levensgevaarlijk als de piloot ervan zicht niet bewust is dat hij het luchtruim deelt met andere vliegtuigen.
    Heb zelf al van die stoten gezien uitgevoerd door van die mannen dus spreek uit ervaring...

Niet vergeten je bent gemotoriseerd dus je moet voorrang geven aan heel wat luchtvaartuigen, daarbij komt dat je geen radio hebt dus niet weet wat er in de omgeving gebeurt.
    Met een paramotor is het mogelijk om vanuit uw eigen tuin te starten en rond te vliegen aangezien er geen regelgeving is.
    Maar stel dat het luchtruim boven je huis wordt gebruikt door de militairen of burger maatschappijen zou ik toch niet aanraden daar veel rond te hangen!

Banned FroFro's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    wtf, wist ik ni, vet Ik had gehoord da die mee in de zweefliga zaten. es kijken wa zo'n ding kost

Member SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FroFro Bekijk bericht
    wtf, wist ik ni, vet Ik had gehoord da die mee in de zweefliga zaten. es kijken wa zo'n ding kost
    De kost van een eenheid kan variŽren van € 3.800,00 tot € 10.000,00 (nieuwprijs), 2de hands beginnen die vanaf 500€
    Da's wel 'goedkoop'.
    Zo'n paramotor is toch wel iets dat ik mezelf zie kopen eens ik werk enzo.

Approved 9-lifer sanderio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    wow nice, da's echt nog wel betaalbaar, dacht dat da massa's duur was zo'n dingen

Member Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    merci voor den info

cursus voor luchtvaartverkeer willek zeker nog doen, want als ge in de lucht op iets knalt loopt da meestal slecht af eh

Member ST_SNAKE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
    merci voor den info

cursus voor luchtvaartverkeer willek zeker nog doen, want als ge in de lucht op iets knalt loopt da meestal slecht af eh
    inderdaad! en zeker in BelgiŽ, het luchtruim is hier zo complex dat je echt wel moet uitkijken...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten