Ten eerste, typ mijn topic title in in google dan weet ge over wat het gaat, ik vind het een intressante discussie maar ik haat het dat iedereen imo MIS is. Zelfs mythbusters
Dus het vliegtuig blijft stationair relatief tegenover de grond. Dat is een basisprincipe van de vraag. Volgens mij kan een vlieger dan NIET opstijgen.
Wat een vlieger nodig heeft is LIFT. Lift komt er door lucht die over de vleugels beweegt. Er moet dus lucht over de vleugels bewegen, een vlieger die stationair tegenover de grond en dus tegenover de lucht kan dus ni opstijgen.
Dat ne vlieger geen moeite heeft om vooruit te geraken op ne conveyor belt das normaal, maar de kwestie is dat beide aan dezelfde snelheid tegenovergesteld bewegen zodat de vlieger stationair blijft ten opzichte van de grond en dan stijgt die NIET no way never.
Wat denken jullie?
Edit: als ge het puur conceptueel simpel bekijkt zonder wrijving van wielen en dergelijke mee te rekenen dan zit er zelfs een fout in de vraag zelf, dan kan de band de vlieger gewoon niet stationair houden.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren