Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 41
    Member ST_SNAKE's schermafbeelding
    iTrader
    0

[Event] Albatros Zweefvliegkamp => Leer vliegen in 14dagen NIEUWE STUDENTEN PRIJS!

Na weeral een succesvolle editie vorig jaar organiseert Albatros zweefvliegclub ook dit jaar weer een zweefvliegkamp van twee weken.
    Iedereen is welkom vanaf een leeftijd van 14 jaar(of in het jaar dat je 14 wordt, solo vliegen is vanaf 16).
    Het kamp bestaat uit 20 vluchten (sleephoogte 600m) waarbij je ZELF mag vliegen(onder begeleiding van instructeur natuurlijk)
    Albatros is sinds dit jaar volledig overgeschakeld op een vernieuwde trainings vloot, dit wil zeggen mordernere toestellen (Grob Twin astir II), betere prestaties, beter zitgemak etc... Albatros is hierbij de eerste in de Vlaamse zweefvliegerij!

De dagindeling is als volgt:
    -briefing + ontbijt(niet inbegrepen, maar extra te bestellen) @ 9u30
    -Vliegen!
    -Middag @12u mogelijkheid tot broodjes bestellen etc...
    -Nog vliegen dit op goede dagen tot 20u
    -Avondeten(BBQ, pizza-avond etc) als optie, geen verplichtingen hier, we proberen gewoon een kamp sfeer te creeren

Bij slecht weer worden er zoveel mogelijk andere activiteiten gezocht, vorig jaar zijn we onderandere gaan spotten aan de luchtmachtbasis van Kleine-Brogel en aan Brussels Airport.

Slaapmogelijkheden: mogelijkheid tot kamperen met eigen tent, er is ook een gezamelijke tent aanwezig...

Wanneer: 14-27juli (inclusief feestdagen en weekends) kan je een paar dagen niet is dit ook geen probleem.

Inschrijven: via de site, tot 1 juli

Voor meer vragen PM mij (of epsilon) of vraag ze hier, Ondertussen al een paar mensen hier die mee hebben gedaan aan het kamp...

Meer info over zweefvliegen op onze site
    Laatst gewijzigd door epsilon; 17 maart 2008 om 17:35

Crew Member epsilon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ST_SNAKE Bekijk bericht
    Ondertussen al een paar mensen hier die mee hebben gedaan aan het kamp...
    Aanwezig ^^

Member
    iTrader
    0
    ik doe het kamp in zwartberg
    kbetaal hier wel maar 500 euro voor ^^ maja jullie zullen meer op plastiek vliegen
    zijn de opleidingen trouwens ook op plastiek?

iTrader
    0
    yep opleiding is volledig op plastiek! Twin Astir II, we hebben net een tweede aangekocht zodat we altijd ne lesbak beschikbaar hebben...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DP-man Bekijk bericht
    kbetaal hier wel maar 500 euro voor ^^ maja jullie zullen meer op plastiek vliegen
    Wij vliegen ENKEL plastiek (kost meer qua verzekering, materiaal, ...)

en de sfeer is natuurlijk beter bij ons
    Laatst gewijzigd door epsilon; 13 maart 2008 om 16:34

Member
    iTrader
    0
    daar zal het verschil inzitten
    eerdat ik de ask21 mag aanraken moet ik 50 uurtjes solo in mn boekje hebben staan.
    en dat van die sfeer zou ik niet weten, ben nog nooit bij jullie geweest
    er zit wel meer jong volk bij jullie denk ik :P

iTrader
    0
    daar zal het verschil inzitten
    eerdat ik de ask21 mag aanraken moet ik 50 uurtjes solo in mn boekje hebben staan.
    en dat van die sfeer zou ik niet weten, ben nog nooit bij jullie geweest
    er zit wel meer jong volk bij jullie denk ik :P
    Jong volk, hmmmm. Als we dat definiren als mensen onder de 30 kan ik dat op twee handen tellen.
    Ma het is de kwaliteit die telt , niet de kwantiteit
    Als ik terug denk aan de voormiddagen dat ik not fit to fly was op het kamp, amaai m'n klak.
    Mooie sticker h
    Laatst gewijzigd door epsilon; 13 maart 2008 om 18:55

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door epsilon Bekijk bericht
    Als ik terug denk aan de voormiddagen dat ik not fit to fly was op het kamp, amaai m'n klak.
    Mooie sticker h
    verklaar u nader?

en geweldige sticker ja :P
    dat vliegtuigje heb ik al meer gezien op foto met die sticker op denk ik
    ook geslaagd voor de tests, veronderstel ik?
    heb uw naam zien staan op het lijstje

iTrader
    0
    verklaar u nader?

en geweldige sticker ja :P
    dat vliegtuigje heb ik al meer gezien op foto met die sticker op denk ik
    ook geslaagd voor de tests, veronderstel ik?
    heb uw naam zien staan op het lijstje
    Idd, ook geslaagd ja.
    En ivm met die sticker, SFA sponsort ons wat. Ze weten hoe goed onze opleiding is in Hasselt ^^

Member TheOnlytrueMe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zal er ook zijn! Maar eerst nog ff naar Airbuusssssssssssssssss

Approved 9-lifer S3TH's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Hah! Dat heb ik 2 jaar terug ook in Zwartberg gedaan...
    Cool dat er eindelijk eens iemand die naar Zwartberg gaat in plaats van Kiewit

750 is inderdaad wel veel man... Ok, tis plastiek, maar dan nog, pfeh...
    Das bijna een maandloon

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3TH Bekijk bericht
    750 is inderdaad wel veel man... Ok, tis plastiek, maar dan nog, pfeh...
    Das bijna een maandloon
    Als ge ergens anders 2 weken op vakantie gaat zijt ge evenveel kwijt hoor!

Member TheOnlytrueMe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zowiezo (@Epsilon) en derbij Albatros is gewoon een geweldige club!
    Njah mss een bekke bevooroordeeld, maar ik heb er allesinds geweldige mensen gevonden!

Om nog ma te zwijgen van de avonden tijdens het kamp.

This year we gonna partyyyyyyyyyyyyyyyyy (als we ni te moe zijn)
    dikke feest ja

Approved 9-lifer S3TH's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door epsilon Bekijk bericht
    Als ge ergens anders 2 weken op vakantie gaat zijt ge evenveel kwijt hoor!
    Euh... Nee?

Tenzij ge met vliegticket in en, vol pension hebt

iTrader
    0
    Euh... Nee?

Tenzij ge met vliegticket in en, vol pension hebt
    Met het vliegtuig op reis zonder vliegticket zou wel onnozel zijn h, en het gaat over twee weken. En ik wil toch 5 sterrenhotel minstens

Member koen3950's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Hah! Dat heb ik 2 jaar terug ook in Zwartberg gedaan...
    Cool dat er eindelijk eens iemand die naar Zwartberg gaat in plaats van Kiewit
    sorry dat ik de thread hier even hijack
    Ik en een vriend van me gaan (waarschijnlijk) dit jaar ook beginnen met zweefvliegen. Vorig jaar heb ik al een introductievlucht gedaan in zwartberg, de sfeer daar beviel me wel. Ik ben op de moment een klein beetje aan het twijfelen tussen zwartberg en kiewit. Wat me aantrekt in zwartberg zijn 1) geen winterwerk en 2) niet verplicht volledige dag blijven, je moet enkel buitenzetten f binnenzetten. Het is niet dat ik lui ben ofzo, maar voor mij zijn 2 voorgaande zaken wel handig gezien we binnenkort een huis gaan kopen enzo en ik dus mijn tijd wel kan gebruiken

Kunnen de 2 teams hier even op een rijtje zetten waarom ik voor zwartberg zou kiezen dan wel voor kiewit (ook persoonlijke ervaringen zijn welkom)?
    alvast bedankt!

Koen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen3950 Bekijk bericht
    sorry dat ik de thread hier even hijack
    Ik en een vriend van me gaan (waarschijnlijk) dit jaar ook beginnen met zweefvliegen. Vorig jaar heb ik al een introductievlucht gedaan in zwartberg, de sfeer daar beviel me wel. Ik ben op de moment een klein beetje aan het twijfelen tussen zwartberg en kiewit. Wat me aantrekt in zwartberg zijn 1) geen winterwerk en 2) niet verplicht volledige dag blijven, je moet enkel buitenzetten f binnenzetten. Het is niet dat ik lui ben ofzo, maar voor mij zijn 2 voorgaande zaken wel handig gezien we binnenkort een huis gaan kopen enzo en ik dus mijn tijd wel kan gebruiken

Kunnen de 2 teams hier even op een rijtje zetten waarom ik voor zwartberg zou kiezen dan wel voor kiewit (ook persoonlijke ervaringen zijn welkom)?
    alvast bedankt!

Koen
    Je kunt altijd eens binnespringen in kiewit om de sfeer op te snuiven
    Bij ons is er wel winterwerk. Maar er wordt niet verwacht dat je elk weekend komt om vanalles te doen hoor! Zeker niet.

In het seizoen wordt er verwacht als je wil vliegen/lessen die dag, dat je om 9:30 aanwezig bent om te helpen buitenzetten. Als je vroeger wil vertrekken vraag je dat dan ook aan de startleider en dan mag je eerder door, geen probleem.

Als je niet om 9:30 aanwezig bent en pas later arriveert ben je overgeleverd aan de goodwill van de instructeur met dienst of hij nog met je wil lessen, of dat hij zelf overland wil vliegen als het weer het toelaat. Maar meestal lopen er wel meerdere instructeurs rond en valt er wel iets te regelen .
    Er wordt dan wel verwacht dat je helpt binnenzetten.

Verder kan ik nog zeggen dat we wel een vrij gevarieerde en goede vloot hebben om mee te vliegen waar iedereen wel aan z'n trekken komt. Opleiding op Twin II, en later kan je dan naar Jeans en LS4 doorstromen.

Onze club is ook volledig gescheiden van het motorvliegen wat in zwartberg niet het geval is (denk ik toch).

Hopelijk beantwoord dat al een deel van je vragen.

Op het forum zijn er nog enkele die vast lid zijn bij ons of het kamp meegedaan hebben, misschien dat zij nog iets toe te voegen hebben...
    Laatst gewijzigd door epsilon; 16 maart 2008 om 13:12

iTrader
    0
    Feit blijft dat het een hobby is waar je tijd in moet steken...
    Ok toegegeven in het begin bij de opleiding is dit nog goed te doen om een voormiddag of namiddag te komen omdat lesvluchten over het algemeen niet lang duren.
    Maar van het moment dat je solo gaat vliegen kun je toch beter een hele dag uittrekken ervoor.
    Ten eerste thermiek begint hier meestal pas gemiddeld rond 12u, daarvoor moeten de bakken buiten en niet tevergeten de bakken verdelen onder wie vliegt... Natuurlijk als jij op zwartberg aankomt (of welk club dan ook) wanneer het goed weer is ga jij niet meer snel een toestel vinden om nog te vliegen, en als het knal weer is iemand vragen om naar benede te komen die al van 9u smorgens zit te wachten en werken op het vliegveld gaat ook niet in goede aarde vallen.
    Dus stel u er gewoon op in van het moment dat je solo bent dat je toch een dag kwijt bent, natuurlijk zijn er altijd wel eens uitzonderingen mogelijk hierop en dat begrijpt iedereen op de club ook, zolang het maar niet altijd is...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ST_SNAKE Bekijk bericht
    Natuurlijk als jij op zwartberg aankomt (of welk club dan ook) wanneer het goed weer is ga jij niet meer snel een toestel vinden om nog te vliegen, en als het knal weer is iemand vragen om naar benede te komen die al van 9u smorgens zit te wachten en werken op het vliegveld gaat ook niet in goede aarde vallen.
    Klopt, zeker iets om niet te vergeten. Toestellen worden aan het begin van de vliegdag verdeeld onder alle aanwezigen of wordt per toestel een beurtrol opgesteld (bv 2 uur vliegen per persoon).
    En wie nog maar pas solo is kan bv in de voormiddag een toestel gebruiken wat in de namiddag overland zal gaan om starts en landingen te oefenen.

iTrader
    0
    Ok grote prijswijziging hier: Albatros geeft een korting van 150 EURO voor alle studenten (middelbaar/hogeschool/universiteit)!
    Maak er gebruik van zou ik zeggen, een unieke kans om met deze hobby kennis te maken!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten