|
|
#81 | ||||
|
|||||
|
|||||
|
|
#85 (permalink) | ||||
|
The Elephant Man:
De tweede David Lynch waar ik me aan waag, en wat voor een film! Een heel stijlvolle prent waar David Lynch-volgens mij- een compromis maakt tussen zijn eigenzinnige stijl en die van het grote publiek. Een huwelijk zonder enige wrange nasmaak, integendeel! Ik hou gewoonweg van de manier waarop deze film is geschoten tout court. Het verhaal is niet geniaal en deed me terugdenken aan het veel oudere "Freaks!", maar David Lynch weet de ene verbluffende scène na de andere te maken. De visuele stijl is vrij verbluffend. De vieze zijstraatjes van een net geïndustrialiseerd gebied ademen een eigen sfeer uit dankzij de visuele stijl die Lynch hanteert. De keuze om het in zwart/wit te filmen is geweldig en brengt de sfeer veel beter over op het kleine scherm. Ik hou van de manier waarop hij scènes abrupt eindigt, zodat het lijkt dat de film meer opgedeeld is in hoofdstukken en zodat het veel makkelijker is om een bepaalde scène een symbolische of belangrijke waarde mee te geven, en dat is duidelijk merkbaar. Zeer sober en efficiënt, emotioneel doch niet melig en een uitstekende cast. Anthony Hopkins weet hoe hij zijn act moet brengen, net zoals de hele cast. Ik had gehoopt dat ze meer zouden ingaan op de persoonlijkheid van "The Elephant Man", en was lichtjes teleurgesteld dat de film een nogal vrij lang stuk kent waar men op een oppervlakkige manier de uitbuiting van de arme man weergeeft. Gelukkig is Lynch zo getalenteerd dat hij het hele personage in de laatste 5 minuten van de film weet te doorgronden, terwijl het hoofdpersonage slechts 3 woorden uitspreekt. Dat is film op zijn best. 8/10
|||||
|
|
#88 (permalink) | ||||
|
Ik vrees dat ik niet akkoord kan gaan met "schitterend entertainment". Maar ik ben al blij dat we beiden overeenkomen over "brainless".
Laatst gewijzigd door Neoken; 19 augustus 2009 om 15:44 |
||||
|
|||||
|
|
#90 (permalink) | ||||
|
Inglorious Basterds
Om een idee te geven hoe kritisch ik ben zal ik de voorgaande Tarantino's naar mijn smaak omschrijven. Reservoir Dogs: heel goeie film, Pulp Fiction: geniaal, Jackie Brown: matig, Kill Bill 1&2: geniaal, Death Proof: leuk, Inglorious Bastards: geniaal !! Hij doet weer hé, bestaande ingredienten (film-cliches) shaken en ons een heerlijke cocktail presenteren. Sterk verhaal, geniale dialogen, coole personages (Hans Landa, the jewhunter overtreft elk tarantino personage ooit), orginele muziekkeuze, knappe montage ... maar vooral vol van de tarantino-stijl ![]() Voorbeeld: openingscene lijkt treffend op de openingscene van The Good, The Bad & The Ugly, ijzingwekkend spannend (wat typerend is voor deze tarantino, zelden was een tarantino zoooooo spannend) met als muziek een gemixte versie van Fur Elise van Beethoven met typical Morricone muziek. Ik heb ook meer moeten lachen dan voorgaande tarantino's door de bizarre situaties waarin de protganisten belanden (wat me aan the coen brothers hun werk deed denken). TOPPER !!! |
||||
|
|||||
|
|
#95 (permalink) | ||||
|
Firefly afgezien en aansluitend Serenity
Verdorie, waarom is die show zo snel gedaan? De film is leuk omdat hij meer toont dan een normale aflevering, alleen wijken ze tegelijk wel heel wat af van het 'western' gehalte van de serie. Nuja, all in all is dit bij de betere zo niet beste sf van het laatste decennium. |
||||
|
|||||
![]() |
| Labels |
| examenstress |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/films-dvds/665231-welke-film-heb-je-vandaag-gezien-en-wat-vond-je-ervan-16-a.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| jeeja - Page 4 | BoardReader | This thread | Refback | 18 februari 2010 13:53 | |
| mesrine | BoardReader | This thread | Refback | 1 december 2009 18:01 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|