U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Ontspanning & Multimedia > Films & DVD's

Films & DVD's - Discussieer hier naar hartelust over de meest recente films en dvd's. ..

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 17 augustus 2009, 16:38   #41  
boogje is nu online boogje Stuur een bericht via MSN naar boogje
boogje's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
[4/28] boogje just joined
Dawn Of The Dead (1978)

Helemaal anders dan Night Of The Living Dead. In het begin zijn ze allebei wel best vergelijkbaar qua spanning, maar damn, Romero weet ook hoe je zombies als iets leuk en grappig kan voorstellen. Ik ben wel blij dat ze deze film op een andere manier hebben aangepakt, ook al vind ik Night Of The Living Dead iets beter. In een winkelcentrum opgesloten zitten zorgt sowieso al voor heel wat fantasieën (ben ik trouwens de enige die het materialistisch thema zag in deze film? Meerdere keren zeggen ze : "We hebben hier alles wat we nodig hebben.", hoewel ze uiteraard niet veilig zijn.), en ik ben om die reden blij dat Romero deze fantasietjes op het scherm weet te toveren. Naar de wapenwinkel gaan, alles leegroven, joyriden met een spiksplinternieuwe auto in een winkelcentrum vol met zombies, beetje rondlummelen in de winkels, zombies afknallen voor de lol...deze prent heeft het allemaal en het geeft o zo'n voldoening wanneer je de personages dit allemaal ziet doen. Het gevoel dat je krijgt bij het zien van een degelijke actiefilm. Just kicking ass and loving it...

De inleiding (alles wat er gebeurd vooraleer ze het winkelcentrum bereiken) duurt vrij lang, zo'n 30 minuutjes, maar zorgt ervoor dat we de context van de situatie meteen mee krijgen én dat we ons meteen inleven in de personages. Ze zijn allemaal geloofwaardig op zich, maar ze worden erbarmelijk neergezet. Geen probleem uiteraard, want net dat is de charme van de film: slecht nagemaakt bloed, duidelijk gebruik makend van creatieve trucjes om het verhaal uit te beelden etc. Men maakt plaats voor creativiteit en om die reden alleen al is deze film zo genietbaar.

Kruid dit af met een goed
Spoiler:
en je krijgt een geweldige film.

Tot nu toe dus de score eventjes bijhouden:

Night Of The Living Dead: 8/10
Dawn Of The Dead: 7,5/10

Moet ik nu van de rest afblijven of zijn die ook goed?

Oud 17 augustus 2009, 16:41   #42 (permalink)  
Dennoman is offline Dennoman Stuur een bericht via MSN naar Dennoman Stuur een bericht via Skype™ naar Dennoman
Dennoman's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 82 (98%)
Weblogartikelen: 25
[2/133] Dennoman is very helpfulDennoman is very helpful
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dragjeh Bekijk bericht
Klopt helemaal idd. En dat van de CGI vond ik trouwens ook opmerkelijk :/.

Maar denk je niet dat er in JP1 en/of 2 minstens evenveel onzuiverheden zitten?
Kan goed zijn, maar JPI ziet er imo minstens even goed (misschien zelfs beter) uit dan JPIII en die staat acht jaar "achter" qua technologie.

Juist gelijk met veel special effects tegenwoordig. Ik vind de CGI uit Lord of the Rings: ROTK nog steeds de meest adembenemende die ik ooit heb gezien en die film is ook al bijna 6 jaar oud.

@ boogje: veel mensen beschouwen Dawn of the Dead als zo'n zeldzame sequel die het origineel overtreft. Ik vind hem ook net iets minder dan Night. Ge zijt trouwens niet de enige die het materialistisch thema erin ziet: Romero heeft meermaals gezegd dat Dawn een satire is op de hedendaagse consumptiemaatschappij. Nice find tho

Day of the Dead is trouwens nog vrij goed hoor ik.
Oud 17 augustus 2009, 16:44   #43 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennoman Bekijk bericht

@ boogje: veel mensen beschouwen Dawn of the Dead als zo'n zeldzame sequel die het origineel overtreft. Ik vind hem ook net iets minder dan Night. Ge zijt trouwens niet de enige die het materialistisch thema erin ziet: Romero heeft meermaals gezegd dat Dawn een satire is op de hedendaagse consumptiemaatschappij. Nice find tho

Day of the Dead is trouwens nog vrij goed hoor ik.
Night Of The Living Dead is toch net dat ietsje meer: een schokkend einde, beetje controversieel, spannender, iets meer inspelend op de denkwijze van personages... Day Of The Dead zal ik dan eens huren, maar ik weet niet of die moderne zombiefilms iets voor mij zijn. Echt waar, de helft van het plezier zit voor mij in die oplossingen die men zoekt om iets weer te geven zonder een groot budget. Ik bespeurde daar ook ergens een feministisch thema opkomen in het begin, maar de teef luisterde toch blijkbaar dus daar zat niets in.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 18:06   #44 (permalink)  
Sancho is offline Sancho
Sancho's schermafbeelding
Member
iTrader: 2 (100%)
[0/10] Sancho just joined
Day of the dead is ook nog een van de oudere hoor, daar stopt de originele trilogie eigenlijk. En dan heb je nog de modernere Land of the dead en heb deze week iets gelezen van nog een nieuwe die Island of the dead zou gaan heten.

Je hebt ook nog Diary of the dead (ook met Romero te maken dacht ik) maar die vind ik maar niets. En dan heb je nog de Dawn of the dead remake die verassend goed was ondanks snelle zombies.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 18:10   #45 (permalink)  
dragjeh is offline dragjeh Stuur een bericht via MSN naar dragjeh
dragjeh's schermafbeelding
Member
iTrader: 14 (100%)
[1/13] dragjeh just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennoman Bekijk bericht
Kan goed zijn, maar JPI ziet er imo minstens even goed (misschien zelfs beter) uit dan JPIII en die staat acht jaar "achter" qua technologie.
That what I said

Spoiler:
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 18:23   #46 (permalink)  
Anal_Amoebe is offline Anal_Amoebe
Anal_Amoebe's schermafbeelding
Crew Member
iTrader: 4 (100%)
[7/17] Anal_Amoebe just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neoken Bekijk bericht
JP 3 de beste van de drie? What what whaaaaaaaat?

Nee, serieus, dat kan je toch niet menen...
Van de eerste snap ik gerust dat dat een goeie film wordt gevonden, maar je gaat mij toch niet vertellen dat die 2de op iets trok? Dat vind ik met grote voorsprong de slechtste van de 3.

De 3de is zoals ik zeg: een monsterfilm, en laat ik nu net een grote fan zijn van monsterfilms. Niet teveel randgezever. Gewoon een situatie scheppen waardoor een beperkte groep mensen moet ontsnappen aan een niet aflatende stroom monsters (of 1 onverwoestbaar) en gaan met die banaan. In weze is JP3 de duurste "low-budget monsterfilm" ooit. Ik vind dat gewoon een enorm plezante film...

Nobody rocks the cock like Krysta Now!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 18:53   #47 (permalink)  
L0k1- is offline L0k1-
L0k1-'s schermafbeelding
Member
iTrader: 29 (100%)
[0/12] L0k1- just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Razzia` Bekijk bericht
Sunshine

Prachtige film. Cinematografie en soundtrack zijn echt afgelikt. Vond de religieuze symboliek in de film ook zeer goed gevonden.

8;5/10
ik vond dan dat die pinbacker er gewoon geforceerd in voorkwam, paste gewoon niet in de hele film, ook af en toe toch wel iets te langdradig, vooral op het einde. nu qua sfeer was hij inderdaad vrij prachtig toen ik hem in de cinema zag

7.5/10 hier ^^
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 19:38   #48 (permalink)  
Wu-chAn is offline Wu-chAn
Wu-chAn's schermafbeelding
Member
[7/17] Wu-chAn just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anal_Amoebe Bekijk bericht
Van de eerste snap ik gerust dat dat een goeie film wordt gevonden, maar je gaat mij toch niet vertellen dat die 2de op iets trok? Dat vind ik met grote voorsprong de slechtste van de 3.

De 3de is zoals ik zeg: een monsterfilm, en laat ik nu net een grote fan zijn van monsterfilms. Niet teveel randgezever. Gewoon een situatie scheppen waardoor een beperkte groep mensen moet ontsnappen aan een niet aflatende stroom monsters (of 1 onverwoestbaar) en gaan met die banaan. In weze is JP3 de duurste "low-budget monsterfilm" ooit. Ik vind dat gewoon een enorm plezante film...
²nd. De tweede was duidelijk een pak slechter dan de rest.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 19:57   #49 (permalink)  
John Doe is offline John Doe
Member
iTrader: 3 (100%)
[2/16] John Doe just joined
Buiten Mega-Mindy speelde er niets anders op dat uur,dus maar bij GI Joe binnengesukkeld. Awel, het viel nog wel mee. In sé is dit gewoon een live-action film van Team America, minus satire. I hate Stephen Sommers as much as the next guy maar dit soort bullshit is hem wel op het lijf geschrijven.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 20:32   #50 (permalink)  
Dennoman is offline Dennoman Stuur een bericht via MSN naar Dennoman Stuur een bericht via Skype™ naar Dennoman
Dennoman's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 82 (98%)
Weblogartikelen: 25
[2/133] Dennoman is very helpfulDennoman is very helpful
The Pink Panther 2

Of het nu van de korte tekenfilmpjes of de live action films met de onnavolgbare Peter Sellers is (welke was er nu trouwens eerst?), The Pink Panther kennen we allemaal. De doldwaze avonturen van de stuntelende Franse politie-inspecteur Clouseau werden eerder al vertaald naar de éénentwintigste eeuw, maar dit jaar kregen we ook het vervolg op ons bord.

Jacques Clouseau (Steve Martin) wordt door de hele wereld beschouwd als de grootste rechercheur aller tijden sinds hij de kostbare roze diamant, beter bekend als de Pink Panther, terugvond. Hoofdinspecteur Dreyfuss (John Cleese) weet echter wel beter en laat de goedgelovige idioot onder het mom van een "topgeheime missie" al bijna anderhalf jaar parkeerbonnen uitschrijven. Hier komt verandering in wanneer een meesterdief bekend als The Tornado aan snel tempo de meest kostbare relikwieën ter wereld begint te stelen na tien jaar afwezigheid. De internationale gemeenschap stelt een Dream Team samen van de beste detectives uit alle landen waar een voorwerp werd gestolen. Vicenzo (Andy Garcia) vertegenwoordigt Italië op zoek naar de Lijkwade van Turijn, hoofdinspecteur Randall Pepperidge (Alfred Molino) komt uit Engeland voor de Magna Carta en de Japanse techneut Kenji Mazuto (Yuki Matsuzaki) wil het Zwaard van de Keizer terug. De beeldschone Sonia Solandres (Aishwarya Rai Bachchan) vervoegt het team als gedragspsychologe en deskundige in de werkwijze van The Tornado, over wie ze al boeken heeft volgeschreven.

Clouseau wordt uitverkoren om het viertal aan te voeren samen met zijn assistent Ponton (Jean Reno). Net op het moment dat hij naar Tokio wil vertrekken bereikt hem het nieuws dat de Pink Panther nogmaals gestolen is. Het wordt dus een thuiswedstrijd voor de mafketel met het zwarte snorretje. Ondertussen ziet hoofdinspecteur Dreyfuss zijn kans schoon om rustig af te wachten tot Clouseau een catastrofe veroorzaakt, het zaakje te redden en zo lekker alle eer op te strijken...

The Pink Panther 2 is een no-brainer, zoveel is duidelijk. Enkele makkelijke grapjes uit het eerste deel werden gerecycleerd (iets wat wij altijd bewonderen in tijden van crisis) en het plot bevat niet meteen dat je zegt diepe en doordachte wendingen. De meerwaardezoeker loopt best met een grote bocht om deze film heen, want hij dient om te vermaken, niets meer, maar ook zeker niets minder. Steve Martin is duidelijk opnieuw in zijn element als onverbeterlijke stuntelaar die haast Chapliniaanse proporties aanneemt in zijn overdreven gebaren en slapstick. Jean Reno krijgt aanzienlijk minder schermtijd dan in het eerste deel, maar vormt nog steeds de ideale tegenpool van Clouseau: een rustige, ietwat lossere politieagent die niet alles per se volgens het boekje wil doen. De grote namen die verder deel uitmaken van de cast mogen dan wel leuk lijken op papier, maar ze staan allen op automatische piloot te acteren, al gaat Alfred Molina dit keer wel nét dat stapje verder (kijk de film tot het einde en je ziet wat ik daarmee bedoel).

Voor wie af en toe een keertje goed wil lachen en vooral niet de behoefte voelt om zijn hersenen te gebruiken is The Pink Panther 2 een absolute aanrader.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 21:18   #51 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boogje Bekijk bericht
Dawn Of The Dead (1978)

Helemaal anders dan Night Of The Living Dead. In het begin zijn ze allebei wel best vergelijkbaar qua spanning, maar damn, Romero weet ook hoe je zombies als iets leuk en grappig kan voorstellen. Ik ben wel blij dat ze deze film op een andere manier hebben aangepakt, ook al vind ik Night Of The Living Dead iets beter. In een winkelcentrum opgesloten zitten zorgt sowieso al voor heel wat fantasieën (ben ik trouwens de enige die het materialistisch thema zag in deze film? Meerdere keren zeggen ze : "We hebben hier alles wat we nodig hebben.", hoewel ze uiteraard niet veilig zijn.), en ik ben om die reden blij dat Romero deze fantasietjes op het scherm weet te toveren. Naar de wapenwinkel gaan, alles leegroven, joyriden met een spiksplinternieuwe auto in een winkelcentrum vol met zombies, beetje rondlummelen in de winkels, zombies afknallen voor de lol...deze prent heeft het allemaal en het geeft o zo'n voldoening wanneer je de personages dit allemaal ziet doen. Het gevoel dat je krijgt bij het zien van een degelijke actiefilm. Just kicking ass and loving it...

De inleiding (alles wat er gebeurd vooraleer ze het winkelcentrum bereiken) duurt vrij lang, zo'n 30 minuutjes, maar zorgt ervoor dat we de context van de situatie meteen mee krijgen én dat we ons meteen inleven in de personages. Ze zijn allemaal geloofwaardig op zich, maar ze worden erbarmelijk neergezet. Geen probleem uiteraard, want net dat is de charme van de film: slecht nagemaakt bloed, duidelijk gebruik makend van creatieve trucjes om het verhaal uit te beelden etc. Men maakt plaats voor creativiteit en om die reden alleen al is deze film zo genietbaar.

Spoiler:

Day of the Dead is redelijk goed nog(Bub ownt een pak) maar Dawn spant de kroon.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 22:28   #52 (permalink)  
Inv is offline Inv Stuur een bericht via MSN naar Inv
Inv's schermafbeelding
Member
Inv heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Sunshine

Eerste helft van de film vond ik echt fenomenaal, wat een sfeer en setting ! Effecten waren ook dik in orde, zeker als je het budget van de film in acht neemt. Het verhaal verwaterde echter nadat
Spoiler:
. Ook het einde (de laatste 10 min) voelde echt gerusht. Eindscène was wel zeer climactisch, mede door de schitterende soundtrack.
Stilistisch vond ik het echt een pareltje hoewel de blur af en toe iets te enthousiast gehanteerd werd, soms was het maar gokken wat er juist gebeurde.
Ik kon me toch niet van de indruk ontdoen dat er meer in zat; zeer spijtig, want deze film had veel potentieel.

Toch een 8/10 voor mij, ondanks de minpuntjes.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 22:39   #53 (permalink)  
RiskGhost is offline RiskGhost Stuur een bericht via ICQ naar RiskGhost Stuur een bericht via Instant Messenger naar RiskGhost Stuur een bericht via MSN naar RiskGhost Stuur een bericht via Yahoo naar RiskGhost Stuur een bericht via Skype™ naar RiskGhost
Member
RiskGhost heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Dawn Of The Dead (1978)

Spoiler:

Nog een ... of the Dead-fan, ik mag je. Ik heb alle Dead-films van Romero gezien, die van 1968 etc. niet, ik ben niet iemand die kan genieten van oude films.

Day of the Dead & Land of the Dead raad ik je zeker aan. Shaun of the Dead is meer gericht op (britse) komedie dan op de horror, maar zeker heel goed. Diary of the Dead is zo-zo, en Dance of the Dead, tja, ik kon die nog wel slikken maar toch geen aanrader.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 22:46   #54 (permalink)  
TeOtWaWkI is offline TeOtWaWkI
TeOtWaWkI's schermafbeelding
Crew Member
iTrader: 7 (100%)
[3/16] TeOtWaWkI just joined
en weldra Survival of the Dead (2009)
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 22:57   #55 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RiskGhost Bekijk bericht
ik ben niet iemand die kan genieten van oude films.
Oh, jawel. Je weet het gewoonweg nog niet.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 23:05   #56 (permalink)  
Razzia` is offline Razzia` Stuur een bericht via MSN naar Razzia`
Razzia`'s schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 13 (100%)
Weblogartikelen: 1
[0/18] Razzia` just joined
Citaat:
Ik dacht hetzelfde vroeger. Ben dan eens begonnen met 12 Angry Men en sindsdien heb ik er wel wat meer gezien
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 23:25   #57 (permalink)  
Member
Ja 12 Angry Men is een harde film, maar ook zo van die flawless comedies gelijk Harvey zijn gewoonweg schitterend.
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 23:46   #58 (permalink)  
r_a_c is offline r_a_c
r_a_c's schermafbeelding
Member
[0/12] r_a_c just joined
The boat that rocked

Leuke film, over de piratenzenders van de radio in Groot Brittanië in 60's.
Subtiele humor, goede vertolkingen die zorgen voor leuke personages. Ook het 60's gevoel is mooi, en niet overdreven, aanwezig.
Het verhaal volgt de avonturen aan boord van het schip dat het bezoek krijgt van een jongeman. Om zijn leven te 'beteren' werd hij door zijn moeder voor een bepaalde tijd naar zijn peetvader(soort baas van de zender) gestuurd.
8/10
Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 00:07   #59 (permalink)  
Furiez is offline Furiez
Furiez's schermafbeelding
Member
iTrader: 10 (100%)
[0/15] Furiez just joined
Punisher War Zone

Ben hiernaar beginnen kijken met lage verwachten. Niet per se een slechte film, maar na 30 à 45 minuten kan je het helemaal niet meer serieus nemen. Alsof de director opeens een ietwat andere kant wou opgaan... Ma kom, kheb nog goed gelachen. No fucking mercy is hier de perfecte slogan want er wordt wat afgeknald, en ge ziet alles.

Wie de eerste (die veel beter was) wel of niet gezien heeft, heeft er geen zier aan want ze staan los van elkaar. Al bij al goed vertier maar ik denk niet dat ik hem nog eens zal bekijken.

6/10
Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 00:48   #60 (permalink)  
RiskGhost is offline RiskGhost Stuur een bericht via ICQ naar RiskGhost Stuur een bericht via Instant Messenger naar RiskGhost Stuur een bericht via MSN naar RiskGhost Stuur een bericht via Yahoo naar RiskGhost Stuur een bericht via Skype™ naar RiskGhost
Member
RiskGhost heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Ok, enige uitzondering is War of the Worlds van 1959 (peins ik), ma enkel omdat ik zwaar onder de indruk was dat men al zulke straffe special effects maakten voor die tijd. Ik weet niet of Tremors (1990) ook bij dit rijtje kan horen. En WO-II films kan ik wel pruimen, vroeger alleszins toch.

Ma anders heb ik toch enkele oude films gezien en ik kon ze niet pruimen. De oude versie van Dawn of the Dead en Night of the Living Dead konden me na een halfuur totaal niet meer boeien.

Soit, ik peins dat ik hier maar beter bijlaat want anders krijg ik nog poepieklets van de mods voor off-topic.
Met citaat reageren
Reageren

Labels
examenstress, the hidden

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/films-dvds/665231-welke-film-heb-je-vandaag-gezien-en-wat-vond-je-ervan-16-a.html
Geplaatst door For Type Datum
jeeja - Page 4 | BoardReader This thread Refback 18 februari 2010 13:53
mesrine | BoardReader This thread Refback 1 december 2009 18:01

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten