Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 271
    Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    112 (100%)

Disney koopt Lucasfilm | Star Wars Episode VII in 2015 + sequels elke 2 jaar

Out of nowhere!?

Volledig persbericht:

thewaltdisneycompany.com/disney-news/press-releases/2012/10/disney-acquire-lucasfilm-ltd

Disney betaalt een goeie 4 miljard dollar, krijgt ook LucasArts, ILM en Skywalker Sound:
    Under the terms of the agreement and based on the closing price of Disney stock on October 26, 2012, the transaction value is $4.05 billion, with Disney paying approximately half of the consideration in cash and issuing approximately 40 million shares at closing. The final consideration will be subject to customary post-closing balance sheet adjustments.

Under the deal, Disney will acquire ownership of Lucasfilm, a leader in entertainment, innovation and technology, including its massively popular and "evergreen" Star Wars franchise and its operating businesses in live action film production, consumer products, animation, visual effects, and audio post production. Disney will also acquire the substantial portfolio of cutting-edge entertainment technologies that have kept audiences enthralled for many years. Lucasfilm, headquartered in San Francisco, operates under the names Lucasfilm Ltd., LucasArts, Industrial Light & Magic, and Skywalker Sound, and the present intent is for Lucasfilm employees to remain in their current locations.
    George Lucas:
    "For the past 35 years, one of my greatest pleasures has been to see Star Wars passed from one generation to the next," said George Lucas, Chairman and Chief Executive Officer of Lucasfilm. "It's now time for me to pass Star Wars on to a new generation of filmmakers. I've always believed that Star Wars could live beyond me, and I thought it was important to set up the transition during my lifetime. I'm confident that with Lucasfilm under the leadership of Kathleen Kennedy, and having a new home within the Disney organization, Star Wars will certainly live on and flourish for many generations to come. Disney's reach and experience give Lucasfilm the opportunity to blaze new trails in film, television, interactive media, theme parks, live entertainment, and consumer products."
    Star Wars Episode VII in 2015:
    Kathleen Kennedy, current Co-Chairman of Lucasfilm, will become President of Lucasfilm, reporting to Walt Disney Studios Chairman Alan Horn. Additionally she will serve as the brand manager for Star Wars, working directly with Disney's global lines of business to build, further integrate, and maximize the value of this global franchise. Ms. Kennedy will serve as executive producer on new Star Wars feature films, with George Lucas serving as creative consultant. Star Wars Episode 7 is targeted for release in 2015, with more feature films expected to continue the Star Wars saga and grow the franchise well into the future.
    Robert Iger:
    The last Star Wars movie release was 2005's Revenge of the Sith – and we believe there's substantial pent up demand. In 2015, we're planning to release Star Wars Episode 7 – the first feature film under the "Disney-Lucasfilm" brand. That will be followed by Episodes 8 and 9 – and our long term plan is to release a new Star Wars feature film every two to three years.
    Laatst gewijzigd door Goldrusher; 30 oktober 2012 om 21:39
    now playing: Driveclub | Grand Theft Auto V | Project Cars

Crew Member TeOtWaWkI's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ah. Lucas is er nog altijd bij betrokken... jammer!
    Internet is lazyness

Approved 9-lifer Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Weblogs
    5
    Dit gaat slecht aflopen.
    For science.

Member Shakez's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Slechter dan de nieuwe trilogy kan het niet worden: s. + Disney heeft ook de hele Marvel inboedel gekocht, wat naar mijn insziens een groot succes was met vooral de Avengers als vlagschip.

Nu er nog een goede director aan gekoppeld krijgen!

Approved 9-lifer UrbanusVanAnus's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Wat?

Ah kut, ze gaan het verpesten he?
    Ik zie het al aankomen
    This has all happened before, and it will happen again.
    Last.fm : Steam : Followmy.tv

Member misterhahn1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik hoop dat, als ze nieuwe films gaan maken, deze niets te maken hebben met de trilogy. Dat zou de franchise verpesten. Ze kunnen mss iets maken van The Old Republic ofzo.

Approved 9-lifer Vraeck's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Ik zeg yes!
    Now playing: Dragon Age Inquisition | Lego Batman 3 | Sunset Overdrive | GTA V

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UrbanusVanAnus Bekijk bericht
    Wat?

Ik zie het al aankomen
    Imo heeft Lucas het zelf verpest met de nieuwe trilogy. In mijn ogen bestaat enkel de oude trilogy.

De beste Star Wars films vind ik ook degene die Lucas niet geregisseerd heeft (Voornamelijk The Empire strikes back).

Hopelijk vinden ze een goede storyline zonder de Skywalker familie als hoofd leidraad.

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Oh jee, Darth Vader Junior.

Mss hebben ze nieuwe pc's aangekocht, en denken ze van laat ons eens zien hoeveel ongebreidelde CGI-meuk we kunnen maken.

Choose:
    -random character
    -random color
    -random stupid name
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UrbanusVanAnus Bekijk bericht
    Wat?

Ik zie het al aankomen
    Indeed, nu is het volledig verloren

Member
    iTrader
    0
    Ik vind dit awesome en horrible tegelijkertijd. Awesome omdat dat Star Wars universum echt geniaal is en ik alleen al voor die reden naar die dingen zou kijken, horrible omdat ik schrik heb voor abominabele verhalen... (al heeft de Marvel-series mij wel wat vertrouwen gegeven dat 't wel 's op iets zou kunnen trekken). Hopelijk idd geen letterlijk vervolg op VI, maar van mijn part mogen er toch een paar kleine verwijzingkjes inzitten

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stan_V Bekijk bericht
    Ik vind dit awesome en horrible tegelijkertijd. Awesome omdat dat Star Wars universum echt geniaal is en ik alleen al voor die reden naar die dingen zou kijken, horrible omdat ik schrik heb voor abominabele verhalen... (al heeft de Marvel-series mij wel wat vertrouwen gegeven dat 't wel 's op iets zou kunnen trekken). Hopelijk idd geen letterlijk vervolg op VI, maar van mijn part mogen er toch een paar kleine verwijzingkjes inzitten
    Inderdaad, ze zullen al van goede huizen moeten komen als ze ons de nieuwe trilogy willen laten doorspoelen. Maar ik heb er vertrouwen in, en ik vind ook dat de Star wars franchise het verdient op een semi-nieuwe start na de wrange nasmaak die de nieuwe trilogy me heeft gegeven.

Ik heb gehoord dat Lucas nu enkel ingeschakeld is als creative developer wat ik als goed nieuws zie. Verder kan je ook niet zeggen dat Pixar en Marvel slechtere films hebben gemaakt nadat Disney ze heeft gekocht.

Member
    iTrader
    0
    Geweldige business-move van Disney trouwens ook, sterk. Momenteel enkel de focus op de superhero-franchises, maar als die dingen plots uitsterven zouden ze zonder echt project gezeten hebben. Dit houdt hen wel weer een tijdje zoet...

Approved 9-lifer Rikie's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Achja, waarom niet. Wie weet zijn het pareltjes. Er ziten zoveel mogelijkheden in dat universum.
    En ben ik de enige die Revenge of the Sith goed vond?
    "The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which."
    ~ George Orwell, Animal Farm

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten