Oorspronkelijk geplaatst door
PBR Streetgang
ikke wel
Een mainstream film beschouwen als niets meer dan een mainstream film is allemaal goed en wel (zeer goed en wel zelfs), maar dat wil toch niet zeggen dat je daarom geen fouten of zwaktes kan opmerken? En het is toch een algemeen aanvaard feit dat facebook en YouTube comments de reinste onzin is dat je op het net gaat terugvinden? IMDb Top 250 is weer iets anders, maar als je het mij vraagt nog steeds pretty troll voor een publiek dat zich uitroept als een collectief van cinefielen, maar eigenlijk niet meer is dan een grote groep Nolan, Tarantino en Fincher fans die hier en daar eens een foreign film zien zodat ze zich nog legitiem kunnen profileren als liefhebbers van het medium film.
Jij zegt dat er niet veel mensen het met mij eens zijn daarover. Dat slaat nergens op. Het is niet omdat ik me niet kan baseren op facebook cijfers (ik sta zelfs niet op facebook cuz fuck facebook n shit, yo) dat ik geen backup kan krijgen over wat ik zeg. Het is niet omdat "een film van Nolan" een mainstream film is, dat enkel de main stream zijn mening daarover telt, he. Erg veel mensen die ik ken zijn het met me eens (waarvan jammer genoeg niemand net nerd genoeg is om mij hier op 9lives steun te geven), enkele anderen zullen het niet met me eens zijn. Maar, op dit forum alleen al zijn er in de loop van enkele uren al enkele dudes komen zeggen dat ze het met mij eens zijn. Ik ben dus toch niet de
enige? Er zijn verschillende soorten mensen met verschillende soorten meningen over films, en je hebt in heel deze discussie geen greintje inlevingsvermogen getoond in de vorm van appreciatie die ik en mijn movie dawgs heb voor films. Dat vind ik behoorlijk kortzichtig van jou. Ik vind nu eenmaal dat die kerel echt geen dialoog kan regisseren of schrijven zonder ongeloofwaardig of corny over te komen. Of zoals FreakyJP al zei; om een zogenaamd ingewikkeld verhaal duidelijkheid te geven door middel van onnatuurlijke observaties en bevestigingen. Voor mij komt dat gewoon dom over. Ik pik dat soort van lines omdat het blockbusters zijn, maar daarom vind ik dat niet per se goed. Hij is een Sidney Lumet in vergelijking met Michael Bay of Roland Emmerich, dat is alvast zeker. Maar serieus... wat heeft dat nu eigenlijk te betekenen?
En nu je mijn mening vraagt over Avatar geef ik die met plezier. Ik heb die in de cinema gaan zien, en toen vond ik die een beetje cool omdat ik nog nooit een 3D film had gezien. Maar mijn oprechte mening over de
film zelf (in sterke tegenstelling tot de
bioscoopervaring) is dat die rotzooi is. En laat me hier aub geen woorden nog aan vuil maken. Ik vind de Nolan discussie nog eigenlijk een beetje leuk dus laat ons het voorlopig daarbij houden. Unless you wanna cave?