Pagina 58 van 284 EersteEerste ... 84854555657585960616268108158 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.141 t/m 1.160 van 5671
    Member Big Boss's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Dat punt heeft absoluut niets te maken met de capaciteit van een regisseur om goed dialoog te regisseren, en nog minder met een scenarist om dialoog te schrijven. Mijn mening is dat C Nolan daar absoluut niets van in huis brengt, en jouw signature maakt dat al duidelijk. Ik wou exact die zin gebruiken om aan te tonen dat die film na film met van die crappy en corny lines afkomt. No personal offense, want het is wel duidelijk dat je er van houdt, maar ik vind dat persoonlijk echt heel slecht schrijfwerk.
    Aan uw mening kan ik natuurlijk niets veranderen. Maar ik weet wel dat jij één van de zeer weinigen bent, die dat vind...
    Ps: Die oneliner in mijn signature is gewoon super en de pure waarheid in het dagelijkse leven. Die zin kwam volledig tot zijn recht in batman begins... Als je met zo'n soort oneliners al problemen hebt, kan je beter geen één film meer zien...

Member rico's schermafbeelding
    iTrader
    0
    13 (2010)

Ni slecht, al is het verhaal nogal simpel en casting had veel goedkoper gekund. denk dat jason statham in totaal 4 a 5 zinnen moet zeggen. Onderwerp is wel redelijk grof.
    6,5/10

Member Mr Red's schermafbeelding
    iTrader
    110 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door João Bekijk bericht
    1. Scroll even naar beneden.
    2. Zie in dat dit filmpje van de serie 'Entourage' komt.
    3. Schaam jezelf.

Joao's 3-stappenplan.

Member Mr Red's schermafbeelding
    iTrader
    110 (100%)
    Slumdog millionaire
    Na lange tijd nog eens herbekeken en deze blijft echt wel goed op alle vlakken en verveeld geen min.

4/5

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Johnny Guitar

Prima western, alleen een beetje vreemd. Wat zeker niet slecht is, gewoon nogal onverwacht voor een jaren '50 film. Veel leuke, snelle, scherpe dialoog ook. Soms er wel wat over, maar 't werkt wel. Veel te doen ook, met veel personages die soms nog rare dingen doen, maar hoewel vreemd enzo, werkt het wel en komt het allemaal vrij goed samen in de ontknoping.
    Z'n tijd vooruit zullen we maar zeggen. Alleen jammer van de kleuren, vond die film te kleurrijk. Maar dat was nieuw in die tijd zeker, en dus enigszins onnodig overdone.
    exact om die reden is Johnny Guitar zo'n meesterwerk en is die zo bekend. Bijna elke film van Nicholas Ray is iets helemaal apart en zou je niet verwachten van eender welke andere Hollywood filmmaker. Bekijk zeker ook The Savage Innocents, Bigger Than Life, Rebel Without A Cause, Party Girl en Wind Across The Everglades
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big Boss Bekijk bericht
    Aan uw mening kan ik natuurlijk niets veranderen. Maar ik weet wel dat jij één van de zeer weinigen bent, die dat vind...
    Hangt wel af van de groep mensen waarover je het hebt. Ik ken ook wel heel veel mensen die Nolan's dialoog rotslecht vinden hoor.
    Ps: Die oneliner in mijn signature is gewoon super en de pure waarheid in het dagelijkse leven. Die zin kwam volledig tot zijn recht in batman begins...
    de betekenis van die zin is uiteraard van groot belang. Maar die verwoording strekt op niets imo. Is een one liner die een grote waarheid te veel concentreert, waardoor alle waarde van wat Nolan bedoelt hiermee verloren gaat. It just sounds like shit to me. En daarom vind ik dat zijn dialogen zo lame zijn; hij slaagt er nooit in om belangrijke dingen écht goed te verwoorden zodat ze overkomen als iets dat enigszins plausibel is.
    Als je met zo'n soort oneliners al problemen hebt, kan je beter geen één film meer zien...
    echt wel de meest belachelijke zin die ik in een lange tijd hier heb gelezen (weet wel dat ik de hele Hostel discussie volledig genegeerd heb). Films met zo'n lines in probeer ik echt wel ten alle koste te vermijden en ik denk niet dat er hier heel veel mensen zijn die meer films kijken dan ik. En bijna nooit hoef ik opmerkingen te maken over slechte dialogen... Het is iets waar ik erg kritisch over ben, maar voor Nolan ben ik bereid uitzonderingen te maken omdat die effectief wel zijn films nog goed kan maken, hoe flawed die ook zijn.

Member Neoken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mja, Nolan's dialoog in Memento en Following is nog steeds heel wat anders dan dat in TDK of Inception, imo.

iTrader
    5 (100%)
    Dat zeker. Maar het is hardly het sterkste punt van die twee films, he.

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    exact om die reden is Johnny Guitar zo'n meesterwerk en is die zo bekend. Bijna elke film van Nicholas Ray is iets helemaal apart en zou je niet verwachten van eender welke andere Hollywood filmmaker. Bekijk zeker ook The Savage Innocents, Bigger Than Life, Rebel Without A Cause, Party Girl en Wind Across The Everglades
    Heel toevallig tegengekomen eigenlijk. Had er eigenlijk nog nooit van gehoord en ben puur op de naam van de film afgegaan. Die titel kende ik wel omwille van het geweldige gelijknamige nummer.
    Had 'm eigenlijk veel meer cliché verwacht, maar ze draaien juist veel dingen om. Het einde was anders dan verwacht.
    Spoiler:

Die Emma vond ik wel sterk. Zo over-the-top diabolisch, bijna campy zelfs. Die scene waar ze kijkt alsof ze den baarlijke duivel zelf is met dat brandend huis op de achtergrond.

Rebel Without A Cause ook al gezien. Die kent iedereen wel natuurlijk. James Dean hé. Tijdloze classic. Opmerkelijk dat beide hoofdrolspelers bijzonder tragisch aan hun eind zijn gekomen.

Als de rest ook goed zeker wel iemand om meer van te checken blijkbaar
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 18 november 2011 om 15:16
    "If man is to survive, he will have learned to take a delight in the essential differences between men and between cultures. He will learn that differences in ideas and attitudes are a delight, part of life's exciting variety, not something to fear."

iTrader
    5 (100%)
    Ja. Ik was echt van m'n sokken geblazen door sommiuge van zijn films. Wind Across The Everglades en Party Girl zat ik anderhalf uur lang met ogen wijd open aan m'n scherm genageld.

Member Hayrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ahja ik heb hier trouwens ook Hobo With A Shotgun (Eisener, 2011) gezien. Best wel grappig, maar kan niet tippen aan het niveau van Planet Terror.

iTrader
    49 (100%)
    Hangt wel af van de groep mensen waarover je het hebt. Ik ken ook wel heel veel mensen die Nolan's dialoog rotslecht vinden hoor.
    Feit is wel dat bijna alle filmcritici het bij mij eens zijn(Hoe dikwijls hebben ze al kritiek op hem gegeven voor zijn dialogen. Nog niet veel op filmsites. Hier en daar wel ja, met Inception o.a). Als jij zegt dat Nolan voor geen reet dialogen kan regisseren, dan stel ik me toch zeer grote vraagtekens. Hij heeft zich al lang bewezen, met o.a. de films die
    Neoken al zei. En toch ook wel raar dat bijna al zijn films in de top 250 allerbeste films ooit op imdb staan. The Dark Knight staat zelfs in de top 10. Als je dan geen goede dialogen hebt, kom je daar niet te staan, geloof me. Regisseurs als Michael Bay kunnen hier alleen maar van dromen. Tuurlijk kan je films beginnen op te noemen met betere dialogen zoals bijvoorbeeld The Fountain, Mullholand Drive, Pulp Fiction,... Maar dat zijn geen grote mainstream actie blockbusters. En daarin zit Nolan gewoon zeer goed met zijn 'The Dark Knight, Batman Begins,... Voor big mainstream actiefilms zijn Nolan zijn films gewoon veel dieper dan de rest...
    de betekenis van die zin is uiteraard van groot belang. Maar die verwoording strekt op niets imo. Is een one liner die een grote waarheid te veel concentreert, waardoor alle waarde van wat Nolan bedoelt hiermee verloren gaat. It just sounds like shit to me. En daarom vind ik dat zijn dialogen zo lame zijn; hij slaagt er nooit in om belangrijke dingen écht goed te verwoorden zodat ze overkomen als iets dat enigszins plausibel is.
    Ik vond het stuk in Batman Begins in ieder geval geweldig. De manier waarop Christian Bale met die 2 chicks in het fonteintje springen, wat belachelijk zitten te doen, maar terwijl lijkt Bale toch serieus te zijn, en toch goed rondom hem te kijken. Alles is een act, en hoe hij dit acteert is gewoon van enorm hoog niveau. Dan kom hij zeiknat Rachel tegen, en hij probeert zichzelf te verantwoorden. Op dat moment zegt Rachel die oneliner. Ik vond dat dus echt super, net als velen anderen. Als je kijkt op facebook hoeveel mensen die quote 'liken'. Of beter, kijk op Youtube, daar staan verschillende filmpjes met die quote. Honderden vind het leuk, practisch niemand vind dit niet leuk. Ik heb mijn conclusie al lang getrokken...
    echt wel de meest belachelijke zin die ik in een lange tijd hier heb gelezen (weet wel dat ik de hele Hostel discussie volledig genegeerd heb). Films met zo'n lines in probeer ik echt wel ten alle koste te vermijden en ik denk niet dat er hier heel veel mensen zijn die meer films kijken dan ik. En bijna nooit hoef ik opmerkingen te maken over slechte dialogen... Het is iets waar ik erg kritisch over ben, maar voor Nolan ben ik bereid uitzonderingen te maken omdat die effectief wel zijn films nog goed kan maken, hoe flawed die ook zijn.
    Het meest belachelijke wat ik laatst gehoord heb, is het volgende:
    Christopher Nolan kan voor geen reet dialoog regisseren/opnemen he
    Right...

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Forbidden Planet (1956) gezien, en toegegeven, ik vond hem onverwachts erg goed. Vooral het verhaal sprak me aan, grappig en mysterieus tegelijk, met veel verwijzingen naar Freud en met een logische opbouw naar het einde. Enkel het einde, of zeg maar de epiloog, vond ik nogal rushed bij momenten. Effecten en sets voelen eigenlijk totaal niet gedateerd aan, alleen het eigenlijke 'monster' viel wat tegen.

Ook leuk om Leslie Nielsen eens als jonge kerel te zien, precies de enige 'serieuze' film waarin ik hem al heb zien gezien.

Member BeeLz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Goh, ik kan PBR wel volgen in zijn redenering. Nolan is geen goede schrijver op zich, qua verbeelding en ideeën vind ik hem geweldig maar de dialoog is vaak onnatuurlijk en houterig. Maar dat is ook niet de essentie van zijn films.

Vergelijk het met Dan Brown, ik heb geweldig genoten van zijn boeken omwille van de Thematiek en adventure elementen maar puur qua schrijfskills is hij echt niet goed. Voor taalpuristen zijn zijn boeken een hel om te lezen, gelukkig heb ik, en de meerderheid van de mensen daar geen problemen mee want zijn verhalen zijn wel leuk en dat is voor mij het belangrijkste in zo een soort boeken. Maar hij zal nooit een literair genie worden en dat ambieert hij ook niet.

Nolan blijft een blockbuster regisseur en schrijver en dat doet hij geweldig goed, maar daar blijft het wel bij. Hij slaagt er in om iets meer diepgang en verhaal te brengen dan de gemiddelde actiefilm maar als puntje bij paaltje komt blijft het wel een actieblockbuster.
    Recedite, Plebes

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnFinished Bekijk bericht
    Forbidden Planet (1956) gezien, en toegegeven, ik vond hem onverwachts erg goed. Vooral het verhaal sprak me aan, grappig en mysterieus tegelijk, met veel verwijzingen naar Freud en met een logische opbouw naar het einde. Enkel het einde, of zeg maar de epiloog, vond ik nogal rushed bij momenten. Effecten en sets voelen eigenlijk totaal niet gedateerd aan, alleen het eigenlijke 'monster' viel wat tegen.

Ook leuk om Leslie Nielsen eens als jonge kerel te zien, precies de enige 'serieuze' film waarin ik hem al heb zien gezien.
    Ooit gezien op The Classic Movie Channel.En dat monster was nog wel grappig, zo iets electrisch,onzichtbaar.

Member
    iTrader
    0
    Feit is wel dat bijna alle filmcritici het bij mij eens zijn(Hoe dikwijls hebben ze al kritiek op hem gegeven voor zijn dialogen. Nog niet veel op filmsites. Hier en daar wel ja, met Inception o.a). Als jij zegt dat Nolan voor geen reet dialogen kan regisseren, dan stel ik me toch zeer grote vraagtekens. Hij heeft zich al lang bewezen, met o.a. de films die
    Neoken al zei. En toch ook wel raar dat bijna al zijn films in de top 250 allerbeste films ooit op imdb staan. The Dark Knight staat zelfs in de top 10. Als je dan geen goede dialogen hebt, kom je daar niet te staan, geloof me.
    Belachelijk argument. The Dark Knight hoort daar gewoon niet te staan.

En de reden dat je op Nolan's dialogen nog niet veel hoort is omdat de meest bekende films van Nolan (TDK en BB) gewoon comicverfilmingen zijn. Als je daar geen cheesy dialogen doet dan val je pas uit de toon.

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_Pill Bekijk bericht
    Ooit gezien op The Classic Movie Channel.En dat monster was nog wel grappig, zo iets electrisch,onzichtbaar.
    Grappig wel, maar vond het niet echt passen bij de rest van de film. Kleur het in en je hebt een personage uit een cartoon uit de jaren '20

Film was op Canvas trouwens (eergisteren), volledig in HD

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    'He's militarised his subconsious!' (Inception)

Nolan's grootste probleem is dat hij een bepaalde "waarheid" te letterlijk neemt. Namelijk dat de gemiddelde bioscoopganger dom is, waardoor hij veel te veel zit uit te leggen of in 'one-liners' zit te steken in zijn film. Typisch voorbeeld, het Ellen Page personage, dat haast enkel als 'cardboard'-personage dient om het concept aan het publiek uit te leggen.

Zijn films zijn niet slecht he, maar zijn ook niet de meesterwerken die bepaalde mensen doen uitschijnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Roma Bekijk bericht
    Ik vind dat echt een fantastische film. Heb hem gister nog eens gezien, en sowieso dat Refn geinspireerd geweest is door A History of Violence. Veel dezelfde thema's die aan bod komen, mysterieuze hoofdpersonages, extreem gewelddadige scènes, etc. Net als in Drive valt er in A History of Violence vanalles tussen de lijnen te lezen, dus het script zou ik echt niet zwak willen noemen.

Zie hem nog eens
    Drive is gebaseerd op een boek van James Sallis, met de screenplay door Hossein Amini, dus in welke mate je kan stellen dat Refn daarop geïnspieerd is, is moeilijk te zeggen. Ok, de films delen bepaalde thematische overeenkomsten, maar daarom zijn ze niet even goed hé

Om mijn irritaties te illustreren: pak de 2de scène in de film, waar dat hele gezin in de kamer van het meisje geïntroduceerd wordt. Hoe lame en artificieel voelt die wel niet aan?? Of wanneer de zoon tegen zijn vader begint van' maffiabaas, ...moet ik een deel aan u afstaan' Komaan, die scène: geloofwaardigheid = nihil.

iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Belachelijk argument. The Dark Knight hoort daar gewoon niet te staan.

En de reden dat je op Nolan's dialogen nog niet veel hoort is omdat de meest bekende films van Nolan (TDK en BB) gewoon comicverfilmingen zijn. Als je daar geen cheesy dialogen doet dan val je pas uit de toon.
    Mijn persoonlijke mening hoort die film er wel te staan. Allé, top 20 toch...
    En idd, het is een comicverfilming. Dan heb je idd sneller zo'n oneliners. Watchmen vind ik een fantastische film. En die zit ook vol met die oneliners. Vind ik ook cool...

Member Neoken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    'He's militarised his subconsious!' (Inception)

Nolan's grootste probleem is dat hij een bepaalde "waarheid" te letterlijk neemt. Namelijk dat de gemiddelde bioscoopganger dom is, waardoor hij veel te veel zit uit te leggen of in 'one-liners' zit te steken in zijn film. Typisch voorbeeld, het Ellen Page personage, dat haast enkel als 'cardboard'-personage dient om het concept aan het publiek uit te leggen.

Zijn films zijn niet slecht he, maar zijn ook niet de meesterwerken die bepaalde mensen doen uitschijnen.
    Mja, dat is waar, maar weeral, dat is enkel bij zijn blockbusters zo. Zijn eerste films zijn van een heel andere aard op dat vlak. Dus ik zou niet meteen zeggen dat het Nolan's grootste probleem is, enkel zijn grootste probleem wanneer hij een film maakt voor het grote publiek. En dan nog is het enkel een probleem voor cinefielen zoals wij. Het grote publiek slikt zoiets met een glimlach.

Member insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    Goh nee, een van de belangrijkste dingen aan Inception is dat het een miljoenen-film is die z'n audience niet als complete achterlijken behandelt (itt Bay ofzo). Het probleem is dat Nolan voor een of andere reden allemaal idiote regeltjes wil geven aan z'n gecreëerde droomwereld om z'n plot te doen werken. En dat hij dan Page als klankbord nodig heeft voor expositie om alles uit te leggen. The Dark Knight heeft dan meer last van blockbusteritis als ze daar opeens die compleet onnodige ferry-scene induwen om toch maar zeker te zijn dat de modale popcornmuncher de morele ondertonen door heeft.

Ik zie Nolan als iemand die met plot overweg kan maar niet echt compelling characters kan schrijven (komt dat door die dialoog waar tommo zo op afgeeft? Ik weet het niet.). Het enige écht memorabele karakter uit elk van zijn films is The Joker, en dat is nu niet meteen omdat het zo goed geschreven was maar eerder door Ledger z'n acteerprestatie.

Plus hij heeft zowat de meest irritante fanbase sinds Fight Club. Dit is denk ik ook een van de redenen waarom z'n films ook wat zware buiten-proportie kritiek krijgen soms.
    We hebben meer Nolans nodig in blockbusterland.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten