The Changeling (1980)
De eerste van de 3 haunted films die me werden aangeraden hier. Het was een sterke film. Ik vind het vooral leuk dat er echt een onderzoek naar de gebeurtenissen plaatsvindt. Zeker een aanrader.
Nu ben ik benieuwd naar de andere 2![]()
imo zijn die minstens tien keer zo goed als The Changeling, allebei![]()
The Station Agent
Charmerend verhaaltje over een paar eenzaten die in hun miserie bij elkaar troost vinden. Weinig baanbrekend, maar wel 90 min lang onderhoudend, met een degelijke Peter Dinklage in de hoofdrol.
The Entity
Het was weer eens een sterke film, maar toch vind ik hem niet echt beter dan The Changeling. Het is soms gewoon wat overdreven met die bliksem en die groene verschijning. Het einde is dan wel weer goed en het leuke eraan is dat ze de indruk geven dat het waar gebeurd is.
Kokuriko-zaka kara
Weer een pareltje van Ghibli-studio's.
Serenity
Awesome einde/vervolg op de serie.
men in black 3 gistereavond ook een goeie film![]()
Project X
Goeie film .
Epic party
8/10
Niet met de gekende film manier , maar uit het oog van iemand da alles filmt alsof je erbij bent. Best leuk![]()
The innkeepers van Ti West is ook een goede, recente haunted house (inn) film. Na the House of the Devil alweer een goede, suspenserijke en sfeervolle horrorfilm van deze veelbelovende regisseur. Ik raad beide films aan voor mensen die houden van trage build-up's en véél 'creepyness.'
Gisteren nog een groot stuk van The Descent op 2BE meegepikt. Had 'm al eens gezien, maar hij blijft toch vrij goed/scary. En het was een blij weerzien van Natalie Mendoza, jammer dat ze amper nog op het scherm komt.
Wat ik zo geniaal vond aan The Entity is dat ze een constante parallel behouden tussen bovennatuurlijke en wetenschappelijke benadering van het fenomeen. Terwijl The Changeling enkel en alleen rustte op special effects en een goede prestatie van Scott (let's face it, dat verhaal trok op niets), heeft The Entity mij serieus wat angst bezorgd omdat, net zoals The Exorcist, de grote kracht van de film berust in het falen van moderne wetenschap en het rationale denkpatroon om het probleem te verklaren en op te lossen. De verhitte discussies tussen patient en psychiater, de uiteindelijke confrontatie tussen de entity en de 'echte' wetenschappers, de hopeloze pogingen van de psudowetenschappers om hun observaties wetenschappelijke legitimatie toe te schrijven, etc. Dit vind ik een angstaanjagende gedachte en draagt imo veel meer gewicht dan een simpele ghost story a la Changeling, Orfanato of Poltergeist (deze lg. vond ik echt slecht tbh): wat als het rationale en wetenschappelijke denkkader faalt en we plaats moeten maken voor dubieuze praktijken als parapsychologie (The Entity) of - tot overmaat van ramp - religie (The Exorcist). That shit creeps me the fuck out.
Ja, daar heb je gelijk in. Misschien hou ik meer van die ordinaire ghost-movies.
Voor mij was Paranormal Activity echt angstaanjagend. Gewoon de gedachte van de gewone mens met een handycam. Dat komt ook omdat ik het bestaan van buitenaardse wezens en geesten in het midden houd. Ik ontken noch bevestig het bestaan ervan.
En dan films zoals The Entity en Poltergeist die totaal anders zijn, maar beide op hun manier overdreven zijn, geven niet de indruk dat het waar zou kunnen gebeuren.
Anyhow, The Entity was zeker een goede film en zou voor mij een 7.7/10 krijgen. Vanavond wss El Orfenato kijken, waar ik toch het meeste van verwacht.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)