iTrader
    0
    Daarnet wast Nightcall van Drive op een feestje Spread [geniale film] to the world!

Blanco's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    The Iron Lady

Laat het duidelijk zijn, die oscar heeft Meryl Streep dik verdiend.
    Ik ben geen kenner van Margeret Tatcher maar haar stem is natuurlijk super herkenbaar en dat doet Streep gewoon fantastisch. Het accent, het poshy gezang, de gebiedende toon, het zit er allemaal in, doe u ogen dicht en je hoort ze. Zelf als ze MT speelt op gezegende leeftijd, verandert haar stem en motoriek heel geloofwaardig mee.
    De manier waarop de film is opgebouwd houdt het boeiend. Hedendaagse beelden als de oude en verwarde barones worden afgewisseld met flashbacks over haar premierschap en jeugdjaren, waarbij soms symboliek gebruikt werd. Vele historische gebeurtenissen kon ik mij nog herrineren uit mijn jeugdjaren, zoals de bomaanslagen van de IRA, de Falklandsoorlog, het einde van de koude oorlog, ...
    De film verveelde mij geen moment en ik ben nochtans helemaal geen liefhebber van politiek. Zeker niet met die schotelvodden van tegenwoordig, dat was wel anders met The Iron Lady.

"People don't think anymore, they feel"

9/10 voor mij al kan ik mij inbeelden dat Britten wat op honger blijven zitten, want het is geen film die diep ingaat op haar 11 jarige premierschap, maar eerder een soort van evaluatie van de beslissingen die ze moest nemen tijdens haar carriere, bekeken vanuit MT standpunt als oud vrouwtje.
    Laatst gewijzigd door Blanco; 4 maart 2012 om 05:57

Ricky Roma's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    The Iron Lady was zo slecht, damn. Met grote voorsprong de slechtste biopic dat ik al gezien heb. Alle belangrijke momenten tijdens haar termijn komen aan bod, maar krijgen zeer weinig aandacht. De focus lag dan ook vooral op Thatcher als demente persoon ipv haar periode als premier, wat compleet belachelijk is.
    You stupid fucking cunt. You, Williamson, I'm talking to you, shithead. You just cost me $6,000. Six thousand dollars, and one Cadillac. That's right. What are you going to do about it? What are you going to do about it, asshole? You're fucking shit. Where did you learn your trade, you stupid fucking cunt, you idiot? Who ever told you that you could work with men? Oh, I'm gonna have your job, shithead.

ProjectW's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    The Thing
    zalig filmke toch nog
    8/10
    Patrick Bateman: Hey Paul!
    [ he bashes Allen in the head with the axe, and blood splatters over him ]
    Patrick Bateman: TRY GETTING A RESERVATION AT DORSIA NOW YOU F***ING STUPID BASTARD!!!

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Jodaeiye Nader az Simin (2011) - IMDb

Geen slechte film, maar ik had hier toch wel meer van verwacht omwille van de oscar. Deze geeft wel een mooi beeld van de cultuurverschillen tussen het Westen en Iran en bovendien is het uitstekend geacteerd. Jammer dat het tempo compleet uit het verhaal wordt gehaald.

Not my cup of tea vrees ik. 6/10.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hayrus Bekijk bericht
    Daarnet wast Nightcall van Drive op een feestje Spread [geniale film] to the world!

Kavinsky! Ik moet wel zeggen dat ik vermoed dat nummer alleen goed te vinden dankzij Drive, want de rest van hun stuff vind ik niet alles tbh. Maar goed, who cares, right?

|steven|'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (90%)
    Gisteren nog een Kick-Ass bekeken. Ik vind dat toch wel een zeer leuk filmpje, die soundtrack is ook wel vet.

8,5/10

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |steven| Bekijk bericht
    Gisteren nog een Kick-Ass bekeken. Ik vind dat toch wel een zeer leuk filmpje, die soundtrack is ook wel vet.

8,5/10
    En wat vind je dan van deze soundtrack: John Murphy - Sunshine (Adagio In D Minor) - YouTube?

Of deze: 28 Weeks Later - Don Abandons Alice - YouTube?

@tommo: Excuses. 't Was wel een ideale gelegenheid voor mij om wat mensen warm te maken voor de film.

Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    133 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht

Kavinsky! Ik moet wel zeggen dat ik vermoed dat nummer alleen goed te vinden dankzij Drive, want de rest van hun stuff vind ik niet alles tbh. Maar goed, who cares, right?
    Kavinsky is one guy ^^

binozoet's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    dajuist devil bekeken goede film spannend

JasonC's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Wat is er eigelijk gebeurd met J. Edgar in de belgische bioscopen? Die film is precies na een week ofzo al verdwenen uit kinepolis antwerpen...?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    You Will Meet a Tall Dark Stranger

Even flink verschoten toen ik zag dat dit een Woody Allen is. Ik vond hem voor een romcom al wel vrij duister (alles gaat naar de kloten en uiteindelijk draait het allemaal om seks) en het einde laat op de honger zitten zoals alleen Allen zich dat kan permitteren.

In good old London, our story is set. Alfie (Anthony Hopkins) en Helena (Gemma Jones) hebben een huwelijk van 40 jaar achter de rug met ups en downs, waaronder een overleden zoontje. Na al die tijd slaat de gedesillusioneerde man op de vlucht en papt aan met het hoertje Charmaine (Lucy Punch). De achtergebleven vrouw neemt haar toevlucht tot het occulte en bezoekt een helderziende, die haar vertelt dat ze een grote, donkere vreemdeling zal tegenkomen.

Ondertussen loopt het huwelijk van hun dochter Sally (Naomi Watts) ook niet van een leien dakje. Ze is samen met de Amerikaanse schrijver Roy (Josh Brolin), die uitgeblust is en inspiratieloze flutromannetjes schrijft. Wanneer hij te horen krijgt dat zijn nieuwste boek wordt geweigerd door zijn uitgever, slaan de stoppen door en vindt troost bij zijn overbuurvrouw Dia (Freia Pinto), die uiteraard zelf óók getrouwd is met een schatrijke diplomaat. Een meevaller doet zich voor wanneer een van zijn pokermaatjes, die een manuscript voor een briljant boek klaar heeft, overlijdt in een auto-ongeluk. Door het onder zijn eigen naam te laten publiceren hoopt hij met Dia een nieuw leven te kunnen starten. Hoe zal dat aflopen?

Een romantische film, maar dan zonder de clichés. Kortweg: een chick flick voor échte mannen
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

ProjectW's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Apollo 18, hmm had hem toch beter verwacht
    7/10
    Patrick Bateman: Hey Paul!
    [ he bashes Allen in the head with the axe, and blood splatters over him ]
    Patrick Bateman: TRY GETTING A RESERVATION AT DORSIA NOW YOU F***ING STUPID BASTARD!!!

Neoken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hayrus Bekijk bericht
    En wat vind je dan van deze soundtrack: John Murphy - Sunshine (Adagio In D Minor) - YouTube?

Of deze: 28 Weeks Later - Don Abandons Alice - YouTube?

@tommo: Excuses. 't Was wel een ideale gelegenheid voor mij om wat mensen warm te maken voor de film.
    Bedoel je deze? John Murphy - In the House In a Heartbeat - YouTube

Goeie soundstrack is goeie soundtrack, maakt niet uit in welke film het eerst gebruikt werd.
    Fiery the angels fell, deep thunder rolled around their shores, burning with the fires of Orc.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neoken Bekijk bericht
    Bedoel je deze? John Murphy - In the House In a Heartbeat - YouTube

Goeie soundstrack is goeie soundtrack, maakt niet uit in welke film het eerst gebruikt werd.
    Ging eerst het origineel gebruiken, maar de versie in Weeks leunt dichter aan bij de herwerking in Kick-Ass.

Disagree trouwens. Ik heb dit hier al ergens gezet. Een soundtrack (edit: original score dus voor de duidelijkheid) is gemaakt om de kracht en emotie van een bepaalde scène uit te drukken/te versterken. Het vormt een harmonieus geheel met zijn scène. Om dan gewoon die 'fit' over te nemen in een andere film vind ik nogal goedkoop en easy. Had perfect en zelfs beter gekund met een nieuwe score, zonder oude akkoorden en melodieën te gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Hayrus; 4 maart 2012 om 14:30

Pagina 192 van 379 Eerste ... 92142182188189190191192193194195196202242292 ... Laatste

Regels voor berichten