Pagina 190 van 379 EersteEerste ... 90140180186187188189190191192193194200240290 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.836 t/m 2.850 van 5671
    Member
    iTrader
    3 (100%)
    Source Code gezien, had er véél meer van verwacht eigenlijk .

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Heb net voor de oscars maar eens de 2 "grote" films van Asghar Farhadi bekeken.

About Elly (2009) vond ik eigenlijk niet zo verschrikkelijk goed, het is een solide film die naar het einde toe zelfs erg sterk uit de hoek weet te komen, maar het eerste deel van de film is matig en kon mij niet helemaal bekoren. Bovendien werd ik misselijk van de vervelende camerabewegingen.

A Separation (2011) daarentegen was een ware openbaring, zo'n film die mij er aan herinnert waarom drama's niet moeten onderdoen voor horror of actie of komedie.
    De acteerprestaties waren super, het shaky cam gedoe was minder expliciet dan in Asghars vorige film en de regie als een geheel was eigenlijk ronduit schitterend te noemen.
    Zonder twijfel één van de beste drama's die ik al gezien heb.

Verder heb ik nog gekeken naar:

Alien³ (1992) had ik al gezien en herinnerde ik mij als "awesome", toen was ik echter 15 jaar en nu vielen de vele minpunten mij op. De erbarmelijke CGI alien die een verkrachting is van de originele pop kan ik door de vingers zien aangezien de computerrevolutie in de jaren 90 een geldig excuus was om stomme effecten te creëeren. De vele belachelijk geschreven dialogen en de manier waarop Sigourney Weaver haar rol speelde in deze film tegenover de 2 prequels daarentegen ... pfff :/
    Fincher toont gelukkig dat hij veel gevoel voor het filmmedium heeft en maakt er het beste van, maar uiteindelijk is deze film toch niet erg goed. Leuk om te zien als vervolg op de vorige 2 films, maar goed ...

The Shop Around the Corner (1940) joy oh joy James Stewart en Margaret Sullavan in een kleinschalige komedie die het vooral moet hebben van dialoog. Loved it uiteraard!
    West-Vlaming, Boer. - http://smaakwinkel.be

Member kb3n's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Reservoir Dogs (1992)

Bangelijke film!

"Here I am stuck in the middle with you"

Next up, Pulp Fiction!

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Tinker Tailor Soldier Spy

Lekkere spionagethriller met Gary Oldman en co. in absolute topvorm. Einde is wel wat lang uitgerokken.
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
    Heb net voor de oscars maar eens de 2 "grote" films van Asghar Farhadi bekeken.

About Elly (2009) vond ik eigenlijk niet zo verschrikkelijk goed, het is een solide film die naar het einde toe zelfs erg sterk uit de hoek weet te komen, maar het eerste deel van de film is matig en kon mij niet helemaal bekoren. Bovendien werd ik misselijk van de vervelende camerabewegingen.

A Separation (2011) daarentegen was een ware openbaring, zo'n film die mij er aan herinnert waarom drama's niet moeten onderdoen voor horror of actie of komedie.
    De acteerprestaties waren super, het shaky cam gedoe was minder expliciet dan in Asghars vorige film en de regie als een geheel was eigenlijk ronduit schitterend te noemen.
    Zonder twijfel één van de beste drama's die ik al gezien heb.
    what the fuck? About Elly was zo pakken veel beter dan A Separation! Het camerawerk daarin Binnekort spelen ze About Elly hier in Cinema Zuid, ik ga hem zeker nog eens checken dan. Zeker een van m'n 21st century favorieten en zeker ook een van mijn favoriete dramas die ik al gezien heb

Member
    iTrader
    0
    Justice Leauge: Doom

Leuke comicverfilming met een Batman zoals Batman hoort te zijn, kil en op alles voorbereid.

Frenzy

Ja dit is Hitchcock met alle registers open. Een geslaagde mengeling van 'humor' en spanning/horror.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    The Third Man (1949)

Machtig! Was erg aangenaam verrast door de cinematografie in deze film.
    Bijzonder meeslepend plot enz ...
    Cotten speelt solide zoals altijd en Welles heeft een korte maar erg intrigerende rol.

Destry Rides Again (1939)

Lang geleden dat ik nog zo heb moeten lachen bij een film, geweldige komedie!
    Stewart blijft "the man", maar de rest van de cast was ook de moeite, vooral die éne rus gespeeld door een eerder onbekende Mischa Auer. Ronduit geweldig :-)

Vanavond dacht ik naar Kagemusha te kijken aangezien ik onlangs Ran gezien heb en deze qua "look" er gelijkaardig uit ziet, aan te raden voor een vrijdagavond?
    West-Vlaming, Boer. - http://smaakwinkel.be

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ja hoor. Zeker aan te raden. Weet wel dat Kagemusha vrij lang is en verwacht hem niet even goed als Ran. Maar de film is in ieder geval wel uitstekend.

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Margin Call (2011)

Meh, niet onderhoudend genoeg om als 'goed' bestempeld te kunnen worden.
    De film vergrootte alleen maar mijn haat tov banken en kapitalisme.

Jeremy Irons vond ik wel sterk!

Approved 9-lifer S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    220 (100%)
    the muppets movie.

leuk eigelijk, maar je moet er in een bepaalde "stemming" voor zijn.
    vrij kinderlijk, maar bij momenten hartverwarmende kermit die de show steelt...

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Hugo

Paar maanden geleden documentaire gezien van Mèliés en dat deed me de film nog meer appreciëren. Echt een heerlijke filmpje.

@PBR: Vandaag of morgen is het Virginia Woolf.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht

@PBR: Vandaag of morgen is het Virginia Woolf.
    Het werd tijd
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    American Psycho (2000)
    Heerlijke film van begin tot eind. Het einde had ik anders verwacht maar is daarom niet minder.
    What you do today can improve all your tomorrows.

Member Reapo's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennoman Bekijk bericht
    Tinker Tailor Soldier Spy

Lekkere spionagethriller met Gary Oldman en co. in absolute topvorm. Einde is wel wat lang uitgerokken.
    Heb ik ook gezien twee dagen geleden. Het is een echte acteursfilm imo. De acteerprestaties en sfeerschepping zijn van bijzonder hoog niveau. De plot is vrij complex, waarbij er meer gesuggereerd wordt dan expliciet uitgelegd. Toch is de rode draad van de film vrij duidelijk: niemand is te vertrouwen. Ik vind niet zozeer dat het einde uitgerokken is, maar dat het tussenstuk - tussen het uitleggen van de situatie en de uiteindelijke ontknoping van de mol - wel wat dode momenten kent. De film zou nog beter zijn mocht hij 20 minuten korter zijn. Al bij al is het toch een aanrader imo. Ik zou hem zelfs graag nog een tweede keer zien om alle plotlijnen helemaal uit te spitten. Fans van actiefilms zijn wel aan het verkeerde adres bij TTSS. Een gewaarschuwd man...

Member Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    [Rec] (2007)

7.6/10

Dit moet mijn eerste zombie-film zijn geweest denk ik. De handycam was wel leuk natuurlijk en het "verhaal" zat wel goed. Ik vond het ook eens fijn om een spaanstalige film te zien en Manuela Velasco was cute . Zeker een aanrader!

Is het tweede deel ook de moeite of het best links laten liggen?

Pagina 190 van 379 EersteEerste ... 90140180186187188189190191192193194200240290 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten