Worst movie ever... Oersaaie film en verhaal trekt op niks.
Wou toch m'n 2 uren terug achter het zien van die film.
Ik heb onlangs God Bless America gezien.. super film![]()
Geduld is blijkbaar ver zoek tegenwoordig. En dan nog voor films die geen geduld nodig hebben![]()
Das Cabinet des Dr. Caligari.
De leeftijd van deze film toont wel duidelijk. Toch is hij nog zeer interessant, vraag me gewoon niet hem al te snel opnieuw te kijken.
Ik moet zeggen, als ge die voor 2de of 3de keer bekijkt het toch wel meer opvalt en toch soms lichtjes enerverend kan zijn. Maar toen ik die voor de eerste keer zag was werkelijk fantastische film.
Je moet je film kiezen naargelang je stemming, soms wil ik ook gewoon brainless action film zien xD
I wish
Had ik meer van verwacht, denk dat het is omdat kinderen de hoofdrollen hebben, spreekt me minder aan. Zeker na Under the Hawthorn Tree toch wel bergaf qua niveau.
The best exotic marigold hotel
Toch al veel betere komedies gezien, wel niet slecht.
Skoonheid
Rauw, maar echt goed. Ook heel leuk om dat Afrikaans eens te horen.
Monsieur lazahr
Canadese inzending voor de oscars, degelijke film, maar bleef toch wel een beetje op mijn honger zitten.
Terra Ferma
Deze is echt goed. Mooie clash tussen humaniteit en de harde wet enerzijds en tussen generaties anderzijds.
En vorige week nog de avant première van L'enfant d'en haut. Ook serieuze aanrader. Regisseur houdt niet van vergelijkingen met de D'Ardennes, maar het valt wel op, doet niks af van de kwaliteit.
WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN
Captain America..
Trok echt op niks, slappe actie een lachwekkend verhaal.. misschien toch maar niet the avengers in de cinema gaan kijken.
in time...
leuk concept en sfeer... 7.5/10
Rumble Fish: hm, denk niet dat het iets voor mij is. Raar sfeertje en stijl was precies belangrijker dan inhoud.
Avalon (Mamoru Oshii, 2001) Cool!
Quatermass 2 (Val Guest, 1957) Niet opvallend slechter of beter dan deel 1, leuk.
Altered States (Ken Russel, 1980) Awesome op het einde na.
Dolls (Takeshi Kitano, 2002) Artsy Kitano, prachtig.
Berlin Alexanderplatz (Rainer Werner Fassbinder, 1980) Een van de meest indrukwekkende hoogtepunten uit de modernistische cinema.
Bande à Part (Jean-Luc Godard, 1964) Erg leuk, waarschijnlijk wel de makkelijkste Godard die ik al gezien heb.
Ariel (Aki Kaurismäki, 1988) good fun
Appleseed (Kazuyoshi Katayama, 1988) Leuk, in feite kan je dit bezien als een meer actie gerichte en minder diepgaande versie van GitS.
The Avengers (Joss Whedon, 2012) Zie comments in Avengers thread.
The Stepford Wives (Bryan Forbes, 1975) degelijk
Once Upon a Time in Anatolia (Nuri Bilge Ceylan, 2011) Visueel verbluffend, de film zuigt je bijna hypnotisch mee in het 'verhaal'. Al heeft deze film toch al erg veel dialoog voor Ceylan z'n doen, het is niet voor mensen zonder geduld.
Invaders from Mars (William Cameron Menzies, 1953) Niet direct een van de beste alien invasie films maar toch genietbaar. Ik ben gewoon geen fan van dit soort kind perspectief..
It Came from Outer Space (Jack Arnold, 1953) Deze is dan weer al beter dan Invaders.
Dr. No (Terence Young, 1962) De eerste en een van de beste bond films.
24 City (Jia Zhangke, 2008) Erg interessante film die zich op de grens tussen documentaire en fictie beweegt. In typische Zhangke stijl gaat het ook hier weer over Chinese geschiedenis.
Chasing Amy (Kevin Smith, 1997) Oneven maar leuk, net als Clerks in feite maar niet zo goed.
Paar dagen geleden Taxi Driver voor het eerst gezien.
Holy fuckwat een film
127 Hours
78 minuten, ik stelde me vooraf de vraag hoe men zo'n film zo lang interessant zou kunnen maken. Maar het is hun wel gelukt.
Mooie film, men wordt geconfronteerd met een uitzichtloze situatie. Goede verfilming van een waargebeurd verhaal. Misschien wel jammer dat we weinig of net te weinig background informatie krijgen over hoofdpersonage. Wel goed: flashback naar het verleden, zichzelf bezig houden, ...
De film deed me wat denken aan Into The Wild.
7,5/10
World's greatest dad (2009)
Als gitzwarte komedies je ding zijn, moet je gewoon kijken.
Ik heb mij geen seconde verveeld met deze film, vooral door de geniale twist in het midden.
De humor was soms wel morbide en wrang en de onderwerpen controversieel, maar tempo van de grappen zat zo geweldig goed dat ik bleef lachen tijdens een echt dramatisch verhaal dat eigenlijk nog zo ver niet gezocht is. Het gaat wat over the top op momenten, maar het stoorde mij niet.
89% op rottentomatoes en dat is echt wel verdiend.
PS: trailer zeker niet bekijken! Maar doe het zeker achteraf, je zal verbaast zijn
8.5/10
Laatst gewijzigd door Blanco; 1 mei 2012 om 15:01
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)