Pagina 179 van 284 EersteEerste ... 79129169175176177178179180181182183189229279 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.561 t/m 3.580 van 5671
    Member Blanco's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Untraceable

Leuk en orgineel gegeven, maar zwak uitgewerkt.
    Halverwege de film weet je al hoe het gaat aflopen, nameijk met een typisch Hollywood succesformulletje.
    Het begin was nog boeiend, maar halverwege vervalt de film in een high-tech thriller met superspeurders die genoeg hebben aan een halve clue. Meestal volgt de oplossing maar een paar seconden na de clue. (zo wat vergelijkbaar met deflutfilm the bone collector...) Het gaf een heel haastige en goedkope indruk.

Ook de personages konden mij niet echt boeien, ik vond ze nogal cheap eigenlijk.
    Enkel het idee was nog verfrissend. Moest het technisch mogelijk zijn, zou het denk ik wel identiek verlopen en misschien zelf nog extremer. Het zou mij ook niet kunnen deren moest ze op die manier de echte boogeymen veroordelen.
    Goed basisidee, maar jammer dat ze het zo haastig en voorspelbaar werd uitgewerkt, er zat meer in imo.

5.5/10

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The Killer Inside Me (2010)

Toffe neo-noir stijl, maar verder toch geen hoogvlieger. Vooral dat plot zat me echt tegen, teveel toevalligheden om nog serieus genomen te worden. En dan dat einde, man, waar halen ze het toch altijd? Uiteindelijk zaten er wel een paar momenten in die het de film nog waard maken om te bekijken, maar verder vond ik er echt niets aan.

A Fistful of Dynamite (1971)

Heerlijk, echt een geweldige spaghettiwestern vol (geloofwaardige) plottwists en een pak indrukwekkende explosies. Dat, én die momenten dat Leone zijn slowmotion bovenhaalt, begeleid met de prachtige muziek van Enio, maakt van deze film een klein meesterwerkje.

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calcifer Bekijk bericht
    No kidding. Een van de laatste écht geweldige itallo-zombiefilms.
    Ik zet hem net onder Romero's trilogie. Die films zijn de undead holy bible hé.
    Leuke oefening trouwens ... Let's try:

1. Day of the Dead (Romero hé, die 'remake' was beyond all suck))
    2. Dawn of the Dead (again, Romero hé, ik HAAT die Snyder zijn yawn of the dead)
    3. Night of the living dead.
    4. Dellamorte Dellamore
    5. The Dead (Ford brothers, recente Britse film en een flawed masterpiece IMO)
    6. Zombi 2 (Fulci,...)
    7. The return of the living dead (grappige spoof met een zéér 'tight' script.)
    8. Demons (ok, het zijn demonen en geen 'ondoden' maar we gaan niet moeilijk doen. Dit is exploitation kitch van de hoogste orde
    9. 28 days later (again, het zijn infected en geen ondoden, maar dit is één lange loveletter aan Romero's adres.
    10. Braindead ( Van toen Jackson nog horror maakte ipv hobbitmarathons)

Honourable mentions: Shaun of the dead, Zombi 3/Burial ground, 28 weeks later, Children shouldn'( play with dead things, ...
    Hmm... Als je 'infected'-movies ook meetelt vind ik het vreemd om op jouw lijst geen Shivers of Rabid te zien...
    Die Return of the Living Dead die in jouw lijst staat, is dat die van Dan O'Bannon?

Hier is de mijne ('favourites' lijst, geen 'greatest' lijst).

1. Dellamorte Dellamore (aka Cemetery Man) - Soavi
    2. 28 Days Later - Boyle
    3. Braindead (aka Dead Alive) - Jackson
    4. Day of the Dead - Romero
    5. Re-animator - Gordon
    6. Shivers (aka They Came from Within) - Cronenberg
    7. Dawn of the Dead - Romero
    8. Night of the Living Dead - Romero
    9. Rabid - Cronenberg
    10. White Zombie - Halperin

Heb er uiteraard nog heel wat te gaan. The Dead, Return of the Living Dead en Demons zien er wel heerlijk uit. Deze ga ik zeker een kans geven. En dan maar ook ineens House by the Cemetery en House of the Living Dead om de trilogie af te werken.

@UnFinished: ik vond The Killer Inside Me anders wel echt een moddervette misdaadfilm met een serieus stel kloten. Ga ik binnenkort zeker nog eens bekijken, en wat ga ik weer genieten!

@Freaky JP: die Time Out lijst vond ik eigenlijk heel erg goed, alleen vond ik de rangschikkingen fucked up. Maar een uitstekende keuze van 100 horror films en ik ga die films die ik nog niet eerder zag zeker eens opleggen.
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 13 april 2012 om 22:16

Member orac's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boogje Bekijk bericht
    Ik wil eens wat degelijke Belgische cinema zien. Wel geen Dardennes graag.

Hebben wij geen geniale regisseurs? Zoals Kieslowski voor Polen was en Bergman voor Zweden, Renoir voor Frankrijk... Of blijven wij steken in de middelmatigheid? Ik ken niets van Belgische cinema. Graag wat aanraders dus.

(Any Way The Wind Blows?)
    "Calvaire (2004)" is enkel interessant de eerste 20 minuten en vervalt dan in goedkope exploitatie.

De Vlaamse films bestonden decennia lang vooral uit verfilmingen van romans met daarin subcategorieën zoals de Vlaamse boerenfilms. Uit de verfilmde romans kan je natuurlijk het genre kiezen dat U het meest aanspreekt.
    Je zou dus per categorie eens één van deze films moeten bekijken om U zelf een beeld te vormen
    Klassieke Romans : "De Loteling (1973)" - "Daens (1993)" - "Lijmen/Het Been (2000)"
    Boerenfilms : "De Vlaschaard (1983)" - "Het gezin van Paemel (1986)" - "Boerenpsalm (1989)"

Als de gebroeders Dardennes de franstaligen niet mogen verdedigen, vallen vooral "C'est arrivé près de chez vous (1992)" & "Podium (2004)" op.
    Toch een speciale vermelding voor "JCVD (2008)" die die heel typische/specifieke Belgische humor/relativisme bevat.

"Any Way the Wind Blows (2003)" & "Ex Drummer (2007)" proberen te vernieuwen maar slagen daar maar zeer beperkt in.

Er zijn zelfs een aantal obscure cult-(s)exploitatiefilms à la "The Afterman (1985)"

Als je echt een geniale regisseur wil, "Mr. Nobody (2009)" krijgt veel lovende kritieken, maar ik moet deze zelf nog zien.

iTrader
    2 (100%)
    Mr Nobody vind ik veruit de beste belgische film, sterk verhaal met prachtige montage en cinematografie.
    Wat Vlaamse films betreft was ik aangenaam verrast door De helaasheid der dingen. Aangrijpend, grappig en eerlijk.
    Adem vond ik ook niet slecht, een drame met een ziekte alweer, maar wel verfrissend gebracht en nog een goed plot.
    Dossier K vond ik een zeer degelijke politiefilm en stukken beter dan de zaak Alzheimer. Vooral door dat gebekvecht tussen Vincke en Verstuyft denk ik...

idd orac, Podium is ook nog lachen, weer eentje met Poelvoorde
    Laatst gewijzigd door Blanco; 13 april 2012 om 23:43

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dagen Zonder Lief was ook geen slechte Vlaamse film vond ik. Het leven zoals het is in onze streken, heel authentiek en vrij luchtig verteld. Voor de rest volg ik Blanco, Mr Nobody moet zowat de sterkste film uit onze contreien zijn die ik al heb gezien.

Member Hayrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En daarbuiten ook.

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    3
    Ik wil eens wat degelijke Belgische cinema zien. Wel geen Dardennes graag.

Hebben wij geen geniale regisseurs? Zoals Kieslowski voor Polen was en Bergman voor Zweden, Renoir voor Frankrijk... Of blijven wij steken in de middelmatigheid? Ik ken niets van Belgische cinema. Graag wat aanraders dus.

(Any Way The Wind Blows?)
    C'est arrivé près de chez vous
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 14 april 2012 om 01:02

Member boogje's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bedankt Bart, maar al gezien. Ook tevens bedankt aan alle anderen hierboven.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    The Human Centipede (First Sequence)

Damn, echt sick.

iTrader
    2 (100%)
    99 francs (2007)

Een Franse tragiekomedie/satire met een maatschappijkritische boodschap naar de reclamewereld
    Je zou hem kunnen plaatsen bij films zoals Thank you for the smoking, Lords of war en voor een stuk zelf Fightclub.
    Ik heb mij echt geen seconde verveeld met 99 francs.
    De sarcastische no-nonsense humor is bij momenten geniaal, ook wel zeer passend voor dat wereldje natuurlijk. Ik heb soms echt de film even moeten stopzetten omdat ik niet meer kon volgen, omdat ik een slappe lach geraakt was. (een goeie blowfilm) Vooral als ze beginnen brainstormen over een bepaald product, manmanman Ik heb zelf ook een tijdje in dat wereldje vertoefd en als je dan in een vergadering 4 uur zit te discussieren over een bepaalde kleur, dan is de argumentatie op de duur ook wel hilarisch. Het is ook een film met een narrator het verhaal en vooral de gedachten verteld aan de kijker, iets waarvan ik persoonlijk heel erg van hou.
    Heel wat momenten aan een snel tempo, verfilmd in een toepesselijke videoclipstijl met leuke montage overgangen, entertainend tot en met, maar toch altijd orgineel gebleven. Het slot is ook iets verrassend en bijzonder grappig.
    Stevige AANRADER!, één van de beste komedies die ik al gezien heb. (ironisch dat ik er zelf reclame over maak)
    Van dezelfde regisseur die Dobermann (1997) gemaalt heeft, een bikkelharde maar stijlvolle gangsterfilm met oa. Vincent Cassel.

geweldige titel ook...
    9/10
    Laatst gewijzigd door Blanco; 14 april 2012 om 12:28

Member Calcifer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Hmm... Als je 'infected'-movies ook meetelt vind ik het vreemd om op jouw lijst geen Shivers of Rabid te zien...
    Die Return of the Living Dead die in jouw lijst staat, is dat die van Dan O'Bannon?

Hier is de mijne ('favourites' lijst, geen 'greatest' lijst).

1. Dellamorte Dellamore (aka Cemetery Man) - Soavi
    2. 28 Days Later - Boyle
    3. Braindead (aka Dead Alive) - Jackson
    4. Day of the Dead - Romero
    5. Re-animator - Gordon
    6. Shivers (aka They Came from Within) - Cronenberg
    7. Dawn of the Dead - Romero
    8. Night of the Living Dead - Romero
    9. Rabid - Cronenberg
    10. White Zombie - Halperin

Heb er uiteraard nog heel wat te gaan. The Dead, Return of the Living Dead en Demons zien er wel heerlijk uit. Deze ga ik zeker een kans geven. En dan maar ook ineens House by the Cemetery en House of the Living Dead om de trilogie af te werken.

@UnFinished: ik vond The Killer Inside Me anders wel echt een moddervette misdaadfilm met een serieus stel kloten. Ga ik binnenkort zeker nog eens bekijken, en wat ga ik weer genieten!

@Freaky JP: die Time Out lijst vond ik eigenlijk heel erg goed, alleen vond ik de rangschikkingen fucked up. Maar een uitstekende keuze van 100 horror films en ik ga die films die ik nog niet eerder zag zeker eens opleggen.

Damn; vergeten. 't Is dan ook mijn eerste lijstje mét infected ...
    K, alles schuift een plaats op en Rabid komt onder The Dead.

En ja die return is dat eighties cheesefestijn idd.

Approved 9-lifer S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    215 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiskGhost Bekijk bericht
    The Human Centipede (First Sequence)

Damn, echt sick.
    sick? second one is even 10 times more sick!

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calcifer Bekijk bericht
    Damn; vergeten. 't Is dan ook mijn eerste lijstje mét infected ...
    K, alles schuift een plaats op en Rabid komt onder The Dead.
    Shivers is anders beter Niks beat dat laatste shot van de film..
    Gisteren God Told Me To gezien. Rommelig script en vrij chaotisch gefilmd, maar met momenten toch cool en het concept van de film was origineel genoeg om me geboeid te houden. Toch zeker geen topper imo.

Dersu Uzala on the other hand, was fenomenaal.

Member
    iTrader
    0
    Dersu Uzala

Prima Kurosawa, maar niet zijn beste. In het begin vond ik het wat vreemd overkomen, maar wat een interessant verhaal is het nog geworden. En wat een natuur.

Shame

Fassbender is sowieso een acteur om de komende jaren nog ferm in de gaten te houden. Idem voor Mulligan.

Member Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Disturbia

6.9/10

Niet verkeerd om 1x te zien, maar meer ook niet.

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Bedankt Bart, maar al gezien. Ook tevens bedankt aan alle anderen hierboven.
    Chantal Akerman? In de eerste plaats "Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles". Waarschijnlijk toch wel de hoogst gewaardeerde Belgische regisseur, zij het dan in beperkte kringen.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Dersu Uzala

Prima Kurosawa, maar niet zijn beste. In het begin vond ik het wat vreemd overkomen, maar wat een interessant verhaal is het nog geworden. En wat een natuur.

Shame

Fassbender is sowieso een acteur om de komende jaren nog ferm in de gaten te houden. Idem voor Mulligan.
    Not so much. Ze speelde dan wel in twee van de betere films uit '11 (de enige films die ik met haar zag, denk ik?), en deed dat zeker en vast oké. Maar ik heb niets in haar spel gezien dat zo overtuigend was om haar carrière te willen volgen.

Dersu Uzala mag dan niet Kuro's beste zijn, maar hij is zeker en vast wel top tier. Met gemak.

Member
    iTrader
    0
    An Education, Drive, Shame, Wall Street 2, dat meisje is goed bezig de laatste jaren.

iTrader
    5 (100%)
    An Education en Wall Street 2 niet gezien. Interesseren mij ook echt totaal niet tbh. Ze is zeker goed en heeft in uitstekende films meegespeeld, maar dat wil toch niet zeggen dat ik haar carrière in de gaten hoef te houden?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten