Pagina 176 van 284 EersteEerste ... 76126166172173174175176177178179180186226276 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.501 t/m 3.520 van 5671
    Member Calcifer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vooral de 'er zit veel boodschap, typisch Amerikaans' comment over Crash doet me wensen in dezelfde wereld als Claude te leven...
    En ik die dacht dat ik met mijn eurotrashfascinatie raar was.

Baron Blood - Bava, 6/10

Romantische, gotische spookkasteelgriezel van grootmeester Bava. Niet zijn beste maar onderhoudend genoeg om geamuseerd uit te zitten. Genoeg 'facepalm' momenten om jezelf tot moes te meppen, maar anderhalf uur de jonge Elke Sommer houdt elke heteroseksuele man bij de les.
    Grappig, avontuurlijk en heerlijk onozel,.. voor liefhebbers.

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Baron Blood - Bava, 6/10

Romantische, gotische spookkasteelgriezel van grootmeester Bava. Niet zijn beste maar onderhoudend genoeg om geamuseerd uit te zitten. Genoeg 'facepalm' momenten om jezelf tot moes te meppen, maar anderhalf uur de jonge Elke Sommer houdt elke heteroseksuele man bij de les.
    Grappig, avontuurlijk en heerlijk onozel,.. voor liefhebbers.
    Hey, that's me! Die gaat zeker passeren, dan. Geef me nog eens enkele Bava aanraders? Ik heb Black Sabbath en The Mask of Satan gezien, beiden zijn gewoon fantastisch.

Member Hayrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Steamboy (Otomo, 2004)
    Ah, lang geleden dat ik nog eens een Japanse animatiefilm had gezien. Goed bevonden, maar weegt niet op tegen Ghibli-toppers.

Member
    iTrader
    0
    Quo Vadis

Leuk massaspektakel dat wel een klein beetje een loopje neemt met de historische realiteit, maar gedragen wordt door een paar prima vertolkingen (Nero en Petronius) en imposante decors en sets.

Final Fantasy VII: Advent Children

Nooit een spel gespeeld, maar ik kon uiteindelijk nog wel volgen. Vooral de gevechten waren cool.

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    PBR, die besprekingen volgen als ik wat meer tijd heb. Ben nu volop aan het BIFFFen. Which reminds me:

BIFFF 2012, pt.1

Shuffle (K. Kuenne, 2011) 7/10
    The Twilight Zone meets Memento, met een vleugje It's a Wondeful Life erover

The Sorcerer and the White Snake (T. Ching, 2011) 5/10
    Melige Chinese fantasy-epos met slechte cgi

The Divide (X. Gens, 2011) 6.7/10
    Ziekelijke, nihilistische post-apocalypse horror

Himizu (S. Sono, 2011) 6/10
    Roepen en slaan in post-Fukushima Japan

Pig (H. Barrial, 2011) 6/10
    Existentiële sci-fi in de woestijn en LA.

La chispa de la vida (A. de la Iglesia, 2011) 7/10
    Sensatiezucht van de media en politiek verpakt in een satirische tragedie

The Woman (L. McKee, 2011) 4.5/10
    Geschift gezin wil wilde vrouw temmen. De reputatie is helaas groter dan de film...

Julia X 3D (P. J. Pettiette, 2011) 5.7/10
    Saw meets Hard Candy, in 3D!

The Road (Y. Laranas, 2011) 6.7/10
    Extreem sfeervolle horrorfim uit de Filipijnen, met evenveel plotholes als een gatenkaas.

Approved 9-lifer Mikkel's schermafbeelding
    iTrader
    203 (100%)
    The Woman in Black:

Nog eens een cinematje kunnen meepikken en aangezien er niet echt veel deftig draaide, dan maar voor deze gegaan. Het doet toch maar raar (en ik vind dit jammer om te zeggen voor de acteur zelf) om Danier Radcliff te zien als iemand anders dan Harry Potter. Begrijp me niet verkeerd, de acteer prestatie dat hij neerzet is goed, maar telkens als ik zijn gezicht zie, verwacht ik dat zijn toverstok ergens zal opduiken en hij een rare spell cast >_>

De film zelf was imo een beetje teveel zoals The Ring. Sfeer was goed, maar het verhaal had veel te veel weg van reeds bestaande thrillers/horror. Het is dan ook moeilijk om nog origneel uit de hoek te komen in dit genre

Toch geef ik de film nog een 6,5/10

Member
    iTrader
    0
    Mission Impossible: Ghost Protocol

Toffe actie en stunts, helemaal in de lijn van de vorige, maar nog wat meer over the top high tech snufjes. De grapjes waren ook wel goed. Entertainend dus.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Hey, that's me! Die gaat zeker passeren, dan. Geef me nog eens enkele Bava aanraders? Ik heb Black Sabbath en The Mask of Satan gezien, beiden zijn gewoon fantastisch.
    Je hebt de beste twee gotische horrorfilms al gezien dan. Maar Bava heeft nog enkele 'treats' die elke liefhebber van de beter horror eens moet zien:

Twee geweldige 'Giallo';
    Blood and black lace; wss de eerste échte giallo, en
    Bay of blood/twitch of the death nerve; wss de meest invloedrijke giallo op eighties slasherfilms.

Beide films worden gekenmerkt door Bava's meesterschap wat camerawerk en set design betreft.

Zeker ook de moeite voor een avondje briljante sixties/cheese-festijn is
    Danger Diabolik! Een geweldige comicbook-film over de onpakbare meestercrimineel Diabolik.

Ben zelf nog meer Bava's aan het opsporen, mss dat Freaky er nog enkele kent?
    Laatst gewijzigd door Calcifer; 10 april 2012 om 10:38

Member Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Operatie Het Is Dan Eens Tijd Dat ik Naar Wat Deftige Films Begin Te Kijken is van start gegaan.

The Fountain
    Vooral zeer mooie beelden en muziek, het plot was goed maar niet baanbrekend, al zou het kunnen dat ik iets ontbreek want het klopt precies niet gans helemaal.
    Spoiler:

Moest iemand het beter weten, ik zou het graag horen! In ieder geval heb ik er erg van genoten. Requiem staat alvast wat hoger op mijn lijstje.

Seven Samurai
    Ongelooflijk goed. Fantastisch, zowel omdat een film die 3 uur lang elke seconde blijft boeien een ferme prestatie is, en omdat je hierin een soort prototype van zowat de helft van de huidige films kan zien. Ik heb jammer genoeg maar op het einde ontdekt dat ik naar een verkorte versie heb gekeken, maar zo gaat de tweede keer dat ik er naar kijk alleen maar nog meer boeien.
    Hier wil ik zeker meer van zien, wat zijn zo Kurosawa's grootste aanraders?
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ran
    Rashomon
    The Bad Sleep Well
    High And Low
    Yume aka Akira Kurosawa's Dreams
    Ikiru
    Drunken Angel
    Kagemusha
    Stray Dog
    Yojimbo
    Sanjuro
    The Hidden Fortress

@Calcifer: Goede gialli zijn altijd leuk, maar slechte gialli zijn ondraaglijk slecht. Ik geef Bava uiteraard het voordeel van de twijfel, maar onlangs A Quiet Place in the Country van Elio Petri gezien en aaargh wat een misbaksel... Zelfde geldt voor The Psychic van Fulci, de man die mij maar blijft teleurstellen.
    Anyway, van Blood and Black Lace heb ik al veel gehoord dus die zal ik dan eerst proberen te vinden.

Member HelpYouFall's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Wrath Of The Titans:

Awel, dat was nu eens echt een slechte film waar ik geweldig van genoten heb. Zit veel tongue-in-cheek humor in, terwijl veel van die epische films zichzelf tegenwoordig zo serieus nemen. Die Wortington is ook ideaal voor dit soort films, niet teveel praten, veel aflap.

Crew Member Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    The Woman (L. McKee, 2011) 4.5/10
    Geschift gezin wil wilde vrouw temmen. De reputatie is helaas groter dan de film...
    DVD op Play is waarschijnlijk goedkoper dan Bifff ticket. Heb die trouwens meer dan een maand geleden al gekocht daar en toen was hij al poepgoedkoop, wat dus wil zeggen dat z'm al een tijdje te koop hadden. Ze lopen tegenwoordig serieus achter op't Bifff...

Member orac's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)

Was mij veel te theatraal en donker (zowel qua inhoud als beeld).
    Ik had iets totaal anders verwacht en heb er echt niet van genoten.

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anal_Amoebe Bekijk bericht
    DVD op Play is waarschijnlijk goedkoper dan Bifff ticket. Heb die trouwens meer dan een maand geleden al gekocht daar en toen was hij al poepgoedkoop, wat dus wil zeggen dat z'm al een tijdje te koop hadden. Ze lopen tegenwoordig serieus achter op't Bifff...
    Gelukkig dat ik niet moet betalen voor mijn tickets

Trouwens, je kan toch niet verwachten dat elke film op een festival nog nergens uit is? In België is hij onuitgegeven, en daarom spelen ze hem op het festival (voor dit soort films is het festivalcircuit trouwens ook belangrijk)

Btw, ik denk dat Julia X nog iets voor u zal zijn...

Member beunhaas's schermafbeelding
    iTrader
    0
    spartacus: blood and sand. prachtige serie met aangrijpend verhaal.

10/10

Member
    iTrader
    0
    An American In Paris

Gene Kelly, wat een performer!

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    War Horse (2011)

Een film die WO I grotendeels als een zeemzoet sprookje omschrijft, zelfs zonder een spatje bloed te tonen, is voor mij al op voorhand gefaald. Een paard gebruiken als hoofdpersonage hielp de film al helemaal niet, men had nog beter Caroline Gennez in de plaats gecast. Wel props voor de choreografie van de gevechten, die in dat mais vond ik echt wel geslaagd. Verder: Veel te veel toevalligheden en plotholes. Te vermijden stukje pellicule.

Biutiful (2010)

De meest depressieve film die ik sinds lang gezien heb. Had ik wel natuurlijk ergens wel verwacht van de regisseur van Babel en Amores Perros. Nochtans is dit geen film die meerdere verhalen door elkaar probeert te vertellen, maar is alles gefocust op één hoofdpersonage. Maakt het geheel veel overzichtelijker dan voorgenoemde films. Alles is zeer mooi en traag in beeld gebracht, begeleid met prachtige muziek op de achtergrond. Dikke aanrader dus, maar verwacht geen smile op je gezicht te zien na het rollen van de credits.

The Divide (2011)

Fallout 3, The Movie. Of hoe een groep mensen na een atoomaanval probeert te overleven in een schuilkelder, en langzaam transformeert in wilde beesten zonder normbesef of waarden. Ofwel, de mens zoals hij deep below werkelijk is. Not for the faint of heart, maar ik vond hem wel de moeite waard.

Heat (1995)

Zeer sterke heist-movie met een buitengewoon sterke cast. Buiten een paar onnodige subplots (die stiefdochter...) en het trage tempo kon hij mij zeker bekoren. Pacino was weer heerlijk in deze.

iTrader
    0
    The House by the cemetery - Lucio Fulci, 8/10

Laatste deel uit de 'gates of hell' (voorafgegaan door City of the living dead en The beyond) trilogie, drie Fulci films die je simpelweg gezien moet hebben.

On the surface, simpel verhaaltje, gezin verhuist naar spookhuis waar papa het onderzoek van een collega die er zelfmoord pleegde gaat verderzetten. Het huis ligt langs een kerkhof én er zit een bloeddorstige 'moordenaar' in de kelder ...

Haters gonna hate; bekritiseerd omwille van incoherentie en slecht acteerwerk ...

I say bollocks; wat door kenners vaak bestempeld wordt als onlogisch en incoherent heeft meer te maken met intentionele ambiguiteit dan iets anders. Fulci's films zijn niet dom, ze zijn anders. Ze laten je een nachtmerrie beleven zonder simpele verklaringen.

Evidence; wie leeft wanneer? personages praten met elkaar maar horen elkaar niet altijd (de moeder praat met de babysit die haar niet hoort, niet antwoord, ...). Het zoontje heeft een vriendschap met een ingebeeld vriendinnetje uit een andere eeuw...

Wie liegt? Verschillende personages beweren de papa eerder gezien te hebben in het dorp toen hij er met zijn dochter was. De pa weet van niets, of ....

Wat is echt en wat hallucinatie? Na de brutale slachting van een nevenpersonage zit de babysit een grote plas bloed op te dweilen als de mama binnenkomt. Die merkt niets terwijl de helft van de keuken onder het bloed zit. Mama zit wel 'op pillen', ...

Slechts enkele voorbeelden van scenes die mensen aanhalen om op de slordigheid van Fulci en team te wijzen terwijl ze wel degelijk een functie hebben. Moeilijke vragen stellen zonder pasklare antwoorden te geven was Fulci's trademark gedurende zijn Gate of Hell-periode.

En dan heb ik nog niets geschreven over het monster met de naam 'Freudstein' (lol!)
    Wie bij de les blijft zal meer dan één oedipale verwijzing opmerken en verschillende analogieen met Frankenstein. Voor wie de film (her)bekijkt; vraag je dit eens af; welke relatie hééft de papa met Freudstein? Is alles opgezet spel? Of is alles slechts een manier om zijn hallucinerende vrouw helemaal de dieperik in te jagen?

Niet voor iedereen wss, maar wie de moeite doet om voorbij de 'surface' te gaan en de film te accepteren als het werk van een horror-auteur, wie moeite doet om voorbij de oppervlakte te gaan zal in deze film meer dan één beloning krijgen. Wie weigert na te denken kan nog steeds genieten van de sublieme fotografie van Sergio Salvati en de geweldige muziek van Walter Rizzati. Doen.

Eind deze maand trouwens in cinematek (laatste vrijdagavond van elke maand = double bill goodness).

Member daFour's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Gisteren even Monsters bekeken en voor z'n eerste film te zijn vond ik hem niet slecht.Mocht iets wat meer actie ingezeten hebben maar viel best wel mee.
    6.5/10

Approved 9-lifer Alteration's schermafbeelding
    iTrader
    329 (100%)
    The Hangover 2

De eerste was zeker één van de betere komedies te noemen, maar deze trok op geen fluit.
    Een magere 3/10. En dan te bedenken dat er nog een derde komt ook. Lijkt wel de overstellende trap van bedroevend.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten