Pagina 151 van 284 EersteEerste ... 51101141147148149150151152153154155161201251 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.001 t/m 3.020 van 5671
    Member
    iTrader
    0
    Take Shelter

Awesome, en wat een vertolking van Shannon.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    Suddenly, pressure.
    Volgende week (® Boogje)
    Om ter eerst.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiskGhost Bekijk bericht
    Catch me if you can

Heel leuke film, toch vraag ik me wat af, zal het in spoiler zetten voor de zekerheid.

Spoiler:
    Spielberg wou min of meer de lichtvoetige kant opgaan met die film, geen al te serieuze biopic, zoals met The Terminal.Dat is de reden.En Hanratty wordt wel gespeeld door Hanks, Mr Nice Guy!

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    Ik denk dat ge Kuleshov bedoelt. Anyway voor die mannen was er ook wel montage hoor. In Hollywood ging men gewoon voor een onzichtbare stijl van continuity editing. Vroege Hollywood cinema is echt wel meer dan gewoon gefilmd toneel.
    Idd, D. W. Griffith wordt nog altijd beschouwd als de pionier qua (continuity) montage en beeldtaal. En dat was in 1915, ruim 14 jaar voor The Man with a Movie Camera. Montage an sich bestond daarvoor dus ook al hoor.

De Russische school lag aan de basis van de analytische montage, waarbij men via de montage betekenis gaat oproepen.

Oh en Duits expressionisme > Soviet cinema > Hollywood classisisme
    Laatst gewijzigd door FreakyJP; 5 maart 2012 om 20:33

Member Maquina_Muerte's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Amai, de helft vant volk ier heeft precies 't Rits gedaan Wouter Hessels

Member Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Menace 2 Society (1993)

9.0/10

Dit moet toch dusver een van de beste ghetto-films zijn die ik gezien heb. Goed verhaal, veel actie, ghetto-talk en rap/RnB.

Kent iemand toevallig nog films in dit genre? En ik weet dat er een Bluray van uit is, maar ik weet niet of die NL subs heeft, iemand die me daar kan bij helpen?

Member orac's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Was Boyz n the Hood (1991) niet één van de eerste "ghetto"-films ?
    Ik zou Colors (1988) en Bound by Honor (1993) nog eens moeten terugzien om ze goed in te schatten.
    De film die de inspiratiebron was van de eerste Brusselse jeugdbendes was New Jack City (1991)
    Laatst gewijzigd door orac; 6 maart 2012 om 00:10

Member boogje's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Om ter eerst.
    Eerst mijn top 10 nog rond krijgen.

Member insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Dat was inderdaad Kuleshov. En gho, hangt er vanaf wat je als montage ziet. Het is iets anders dan gewoon beelden achter elkaar plakken, wat basically 99% van de tijd werd gedaan tot zij afkwamen met een volledige theorie van filmtaal door montage. De Russen hebben de term ook overgenomen uit het Frans en wereldwijd gelanceerd

Maar montage in vroege Hollywoodcinema lag nu eenmaal anders. Het focust eerder op een tijdsgeheel dan op een narratief, en experimenteert niet met bijvoorbeeld het verkorten en verlengen van tijd, wat de Russen wel deden.

Om een reële bijdrage aan de moderne filmtaal geleverd te hebben vind ik het werk van Griffith nog te ruw, maar dat is iets persoonlijks. Hij heeft gewoon andere verdiensten, zoals Hollywood ontdekt hebben o.a.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    Oh en Duits expressionisme > Soviet cinema > Hollywood classisisme
    Weimarcinema in general hé Kinemathek in Berlijn al bezocht? Beetje mijn Walhalla, vooral de Metropolis-zaal en de Marlene Dietrich-kamer

Ik geef toe, zelfs het werk van Eisenstein bevat enkele serieuze stinkers imo. Ivan Groznyy is echt ver-schrik-ke-lijk saai.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maquina_Muerte Bekijk bericht
    Amai, de helft vant volk ier heeft precies 't Rits gedaan Wouter Hessels
    Keuzevak filmgeschiedenis @ KUL bij mijn master hier, maar ik kende heel veel daarvan al Maat van mij heeft dat keuzevak aan de Ugent gedaan en blijkbaar gebruikten we hetzelfde boek.
    Laatst gewijzigd door Dennoman; 6 maart 2012 om 10:54
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Crew Member Sir. K's schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    The Adjustment Bureau

Is mij wel bevallen. Leuk idee en toch wel goed gerealiseerd ook. Zie Matt Damon in feite wel graag spelen.

8/10

The Next Three Days

Pretty awesome. Ben altijd al fan geweest van Russell Crowe en ook in deze speelt hij echt goed. Anyway, goed verhaal, goede acteerprestaties en blijft boeien. Ohja, Elizabeth Banks

8.5/10

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orac Bekijk bericht
    Was Boyz n the Hood (1991) niet één van de eerste "ghetto"-films ?
    Ik zou Colors (1988) en Bound by Honor (1993) nog eens moeten terugzien om ze goed in te schatten.
    De film die de inspiratiebron was van de eerste Brusselse jeugdbendes was New Jack City (1991)
    Boys N the hood heb ik al gezien. Was een goede film met Ice Cube , maar in Menace 2 Society zat toch meer actie en dat wil ik eigenlijk hebben. Ik zal zeker die andere eens checken. Ik heb ook nog Crips and Bloods: Made in America klaarliggen, maar denk dat het eerder een docu is.

Member Anoebis's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Office Space

Blijft één van mijn favoriete komedies.
    Office Space (1999)
    Zeer leuk! Ken je er zo nog Kid_C?

Rashomon (1950)
    Teleurstellend. Tegenover Ran () en Seven Samurai vind ik dit de mindere Kurosawa.

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anoebis Bekijk bericht
    Rashomon (1950)
    Teleurstellend.

Member falafel's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennoman Bekijk bericht
    Maar montage in vroege Hollywoodcinema lag nu eenmaal anders. Het focust eerder op een tijdsgeheel dan op een narratief, en experimenteert niet met bijvoorbeeld het verkorten en verlengen van tijd, wat de Russen wel deden.

Om een reële bijdrage aan de moderne filmtaal geleverd te hebben vind ik het werk van Griffith nog te ruw, maar dat is iets persoonlijks. Hij heeft gewoon andere verdiensten, zoals Hollywood ontdekt hebben o.a.
    Is dat niet exact wat Griffith deed met bv. het door hem uitgewerkte concept van de last minute rescue (de aanval van de KKK naar het einde van Birth Of A Nation om een voorbeeld te noemen)?

iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    In een veel ruwer jasje ja, maar dat naast Russische montage gaan plaatsen gaat echt wel niet op. De illusie van lengte wekken doe je niet enkel door heel veel cross-shots door middel van andere POV's te gaan monteren.

Het filmacteren (dat Griffith volgens velen ook heeft uitgevonden) was tegen het aanbreken van de Russische periode al zodanig ontwikkeld dat zulke scènes ook veel geloofwaardiger gemaakt konden worden.

Het gaat hier om filmtaal DOOR montage, niet filmtaal MET montage. Een deel van het drama kwam voor het eerst voort uit het werk in postproductie, niet enkel door de acteurs zelf. Dat maakte die Russische stijl zo uniek.

Member falafel's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik ga zeker Griffith niet naast de Russen plaatsen montagegewijs, maar het is wel een feit dat Eisenstein ea de films van Griffith ontzettend nauwgezet hebben bestudeerd (net omwille van het montagewerk) en op basis daarvan hun theorie rond montage hebben opgebouwd. Voor de Russische film uit de jaren '20 bestond er dus wel degelijk een filmtaal DOOR montage, zij het veel minder uitgesproken en veel minder doorgedreven (in die zin dat het geen doel op zich was, wel een middel om een reactie te krijgen uit het publiek).

iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Het nut van editing (om het even van wat ik onder montage versta te onderscheiden) kun je in de stomme film grosso modo vanaf Griffith niet ontkennen nee.

De Amerikaanse film Fire! uit 1901 wordt trouwens gezien als de allereerste die gebruik maakte van cross-shots en als dusdanig ook als één van de eerste die zich een beetje losrukte van dat "verfilmd toneelstukje"-patroon dat nog héél lang zou voortduren in bvb. de Franse filmtraditie.

Fire! (1901 film) - Wikipedia, the free encyclopedia

Voor de geïnteresseerden: "A History of Narrative Film" van David Cook. Gebruiken ontieglijk veel scholen als handboek voor vakken rond film, echt een steengoed standaardwerk.

A History of Narrative Film: Amazon.co.uk: David A Cook: Books

Ik kap hier de wel af, anders in een nieuwe thread erover voortbabbelen

Crew Member Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilcao Bekijk bericht
    Kent iemand toevallig nog films in dit genre?
    Niets dat nog niet is gezegd, maar de serie van The Wire (seizoen 1 althans) gaat in feite helemaal over de organisatie van een drugsgang in een ghetto...

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anal_Amoebe Bekijk bericht
    Niets dat nog niet is gezegd, maar de serie van The Wire (seizoen 1 althans) gaat in feite helemaal over de organisatie van een drugsgang in een ghetto...
    Staat hier ook al klaar, maar nog niet te tijd gehad om eraan te beginnen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten