The Hunt For Red October - Goed
Indiana Jones and The Temple of Doom - Ok
Boogie Nights - Heel Goed
Warrior - Goed
The Wrestler
Zalige film. De muziek is m'n ding niet, en het onderwerp eigenlijk ook niet, maar het is gewoon goed verteld en in beeld gebracht. De pijn van Randy 'The Ram' liep gewoon van het scherm af. Knap.
Heb nu alle langspeelfilms van Aronofsky gezien, en vind hem toch wel een top regisseur. Al zijn films zijn erg verschillend, en, in mijn ogen toch, allemaal van een erg hoog niveau.
Cry of the City (1948, robert Siodmak) - Goedgekeurd!
Détective (1985, Jean-Luc Godard) - Geeuw
The Texas Chainsaw Massacre (1974, Tobe Hooper) - Ik snap waarom dit een horrorklassieker is, en de film is zonder twijfel wel goed gemaakt met een laag budget. Texas Chainsaw werkt gewoonweg niet voor mij omdat Hooper het feit negeert dat het slechte, de horror, enkel maar kan bestaan omdat het mooie en goede bestaat. Ying en yang dus, en ze moeten beiden in een echt goede horror te vinden zijn. Maar deze film toont ons pure slechtheid en waanzin vanaf de eerste tot de laatste frame. Het is gewoonweg te uitzichtloos, te ver gedreven, te grauw, te meedogenloos. Ik gruwelde wel eerst, maar na verloop van tijd deerde de personages me helemaal niet. Het was een wedstrijdje om ter waanzinnigst/vreemdst op het einde van de film.
Pickup on South Street (1953, Samuel Fuller) - Heel goed.
Laatst gewijzigd door boogje; 5 februari 2012 om 22:52
Avatar by V!$u4L and Dave Brasgalla| Join de enige echte groep van filmliefhebbers
Rise of the Planet of the Apes
Serieus, hoe komt die film aan 7.7/10 op imdb? Goddamn, wat voor een teleurstellende film was me dat.
6/10
Sin City (2005)
Prachtige sfeer en ditto visuele stijl , die blauwe ogen van Becky
En prima acteerprestaties, vooral van Mickey Rourke & Bruce Willis.
Enige minpunt waren de verschillende verhalen, die teveel op zichzelf stonden en bitter weinig raakvlakken met elkaar hadden.
Jammer, anders was dit een topper.
8/10
V for Vendetta (2006)
Leuke sfeer, prima verhaal en soms zalig in beeld gebracht (domino-scene, menigte met die maskers ...)
Wat een 'acteerprestatie' van Hugo Weaving, die alleen met zijn stem al de film maakt.
Dit was, en blijft één van mijn favoriete films- 9/10
Beneath this mask there is more than flesh. Beneath this mask there is an idea, Mr. Creedy, and ideas are bulletproof.
Dark City (1998)
Film doet een beetje denken aan The Matrix, maar dan slechter.
Het grootste minpunt zijn die villians, die zo ongeloofwaardig overkomen.
Het bekijken waard.
7/10
My name is Troost, John Troost.
The Adjustment Bureau
AKA Matt Damon's Guide To Chasing Pussy
*waarschuwing, kleine spoilers*
Het idee van engelen die in opdracht van God de mensen op een bepaald pad moeten houden, om te vermijden dat mensheid zichzelf compleet vernietigd, het bevalt me wel. Een interessant uitgangspunt alleszins, dat heel wat mogelijkheden biedt in de uitwerking ervan. Zowel qua vorm als qua inhoud. Je kan ten eerste al de paradox van vrije wil vs lotsbestemming behandelen. Want hoe kan je mens vrije wil geven en toch hun lot bepalen? Of je kan het hebben over de zovele issues wat human nature en de creator-creature relatie betreft.
Je zou zelfs de personages van de engelen wat kunnen uitdiepen. De mogelijkheid was er in elk geval, daar er effectief een afvallige engel (Lucifer-analogie anyone?) in het spel was. Misschien kan je het verhaal vanuit zijn perspectief vertellen. Het lijkt logischer, want eerlijk gezegd, als je een loopwedstrijd organiseert tussen een mens en het bovenmenselijke, dan ga je geen spannende sprint tegemoet. Een revolterende engel daarentegen, daar kunnen wel nog vonken van afspringen.
Maar ik dwaal af. Het idee van wat had kunnen zijn mag me niet afleiden van de realiteit. The Adjustment Bureau is nu eenmaal wat het is: Matt Damon die 5 minuutjes keuvelt met Emily Blunt en vervolgens jarenlang pussy-whipped achter haar aan holt, vruchteloos, totdat een deus ex machina -letterlijk in dit geval- tot zijn redding komt. Anderhalf uur boeiende cinema dus.
5/10
Laatst gewijzigd door Neoken; 6 februari 2012 om 02:08
Paar weken geleden Shame gezien in Metropolis Antwerpen.
Ik vond het echt slecht.
Agreed. De film slaagt wel 100% in zijn opzet, though. Het is misschien "the nastiest piece of work" die ik al gezien heb, en Leatherface is een crazy fuck. Maar een uur aan een stuk tieners moeten aanhoren die (tevergeefs) schreeuwen om hulp... fuck dat maar al. Ik haat die films. Same voor Calvaire en Wolf Creek. Bah.
One flew over the cuckoo's nest
7.2/10
Ik vond hem goed maar niet schitterend. Met een 8.8 op imdb en 5 oscars had ik er toch meer van verwacht.
Predator
8/10
Al 10x gezien ondertussen, blijft een geweldige klassieker
"get to the choppa!"
The Dark Knight
Meh, ik had hem beter verwacht. Batman kon ik echt niet serieus nemen door zijn retarded gebrabbel.
7/10
Shaolin Soccer
Nog nooit zo hard gelachen met voetbalRedelijk absurd, soms mss wat te veel maar waarschijnlijk ligt dat gewoon aan een cultuurverschil
8/10
Alien vs Predator 1
6,5/10
Uiteraard niet zo goed als de originele films, maar toch vermakelijk![]()
Paul, echt kapot lachen8/10
Before Sunrise (Richard Linklater, 1995)
Voorloper van de alternatieve romantische film? Echt goed van genoten
Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010)
Zoals gewoonlijk zonder enige voorkennis beginnen kijken en achteraf het een en ander gelezen. Bijzonder interessante documentaire die volgens mij zelfs mensen met het minste gevoel voor kunst ervoor weet warm te maken. Ik had geen idee dat die straatmarkt zo groot was tegenwoordig. Slechts een iets blijft me een raadsel: vanwaar halen die artiesten hun geld? Later in de film zie je dat ze tentoonstellingen houden, maar initiëel moeten ze toch een kapitaal gehad hebben om hun verf, inkt, atelier... te bekostigen?
Serieus?dikke teleurstelling was me dat. Nog niet half zo grappig al Shaun of the Dead.
Laatst gewijzigd door Hayrus; 7 februari 2012 om 11:23
three musketeers, die nieuwe
typische hollywood mess, trekt op geen hol. warrig verhaal, over acting , en dan nog es vrij saai !
footloos 2011 biggest fail ever
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)