Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 228

Discussie: Prometheus

Banned
    iTrader
    0

Prometheus

Confirmed: Guy Pearce Cast in Ridley Scott

Wat denken jullie dat dit gaat worden?
    Scott regisseur, en Charlize Theron en Guy Pearce.

De Alien prequel afgevoerd, in de plek een nieuwe setting losjes gebaseerd op de eerste Alien.
    Een soort spin-off gebaseerd op H.R. Giger zijn ontwerp, net zoals de Alien franchise.

YouTube - ‪Giger's Necronomicon slide-show‬‏

Het leunt een beetje aan tegen Dead Space, het is natuurlijk ook overduidelijk waar de makers van Dead Space de mosterd gingen halen.

Prometheus to Feature Space Jockey Sized Aliens? - MovieWeb.com

De rol of zelfs de aanweigheid van die Space Jockey is ook niet geheel duidelijk.

Ik ga hem zonder twijfel bekijken, maar lijkt me iets te hardcore om een blockbuster zoals Avatar te worden.

Crew Member Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ridley Scott die eindelijk nog eens scifi maakt lijkt mij een must om te bekijken...

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Deze film speelt zich wel degelijk af in het alien universum, er zijn aliens op de set gespot.

Ik volg het nieuws over deze film hier: AvPGalaxy - Latest News on Ridley Scott's Prometheus

Banned
    iTrader
    0
    Hmm en hij zegt in interviews een beetje ontwijkend: the movie contains a bit of Alien DNA.

Dan denk ik eerder aan cameo's van die beesten, voor zover je van cameo's kan spreken natuurlijk.

In ieder geval ben ik mij aan het voorbereiden op iets totaal anders dan wat ik al gezien heb.Er is zelfs de vergelijking met 2001: A Space Odyssey gemaakt.

Mijn pessimistisch insziens wordt het dus té vettig voor art-house liefhebbers,te moeilijk voor de gore fanaten,te afwijkend van de verhaallijn voor de met Predator-DNA gecontamineerde Alien-franchise die-hard en véééél te exotisch voor de neutrale filmfanaat.

Waar dit laatste ook gold voor Avatar, maakte de marketing en het happy-end van In Space ruimschoots de mankementen goed.

Maar ik vréés voor Prometheus(Box-Office).Dit gaat een gedroogde-hondendrol-steenkool-pik-zwart sci-fi verhaal worden naar mijn voorgevoel.

Voor mij geen erg, maar dan komt er allicht geen Prometheus II

De reden dat ik de vergelijking maak met Avatar, is dat Scott destijds gepikeerd was omdat hij de regie van Aliens aan James Cameron moest laten voorgaan.En die film scoorde nog béter, Box Office en filmcritici tesamen.
    En dat hij nu een nieuwe invalshoek kiest, een ruimer en grotendeels oningevuld universum, ik denk een beetje als artistieke wraak
    Laatst gewijzigd door EdmundBean; 20 mei 2011 om 00:36

Member Voodooghost's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdmundBean Bekijk bericht
    Hmm en hij zegt in interviews een beetje ontwijkend: the movie contains a bit of Alien DNA.

Dan denk ik eerder aan cameo's van die beesten.

In ieder geval ben ik mij aan het voorbereiden op iets totaal anders dan wat ik al gezien heb.Er is zelfs de vergelijking met 2001: A Space Odyssey gemaakt.

Mijn pessimistisch insziens wordt het dus té vettig voor art-house liefhebbers,te moeilijk voor de gore fanaten,te afwijkend van de verhaallijn voor de Alien-franchise fan en véééél te exotisch voor de neutrale filmfanaat.

Waar dit laatste ook gold voor Avatar, maakte de marketing en het happy-end van In Space ruimschoots de mankementen goed.

Maar ik vréés voor Prometheus(Box-Office).Dit gaat een gedroogde-hondendrol-steenkool-pik-zwart sci-fi verhaal worden naar mijn voorgevoel.

Voor mij geen erg, maar dan komt er allicht geen Prometheus II
    Over vooroordelen gesproken, wat ben jij een optimistische jongen.
    Ze houden nog veel geheim omtrent deze film maar jij weet wel dat het een draak gaat worden ...

Member DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt. Dat van die gedroogde hondendrol snap ik ook niet goed maar is denk ik gewoon wat verkeerd uitgedrukt. ^^ Vermoedelijk bedoelt hij gewoon dat het een heel duister verhaal zal worden waar enkel de die hard sci-fi liefhebber op af gaat komen. Als het echt weinig met alien te maken zou hebben (onwaarschijnlijk) en ze zouden ook die connectie niet leggen ivm de marketing van deze film dan kan daar wel iets van aan zijn. Alhoewel de naam Scott sowieso wel volk zal lokken.

"Er is zelfs de vergelijking met 2001: A Space Odyssey gemaakt."

Zware statement... Ik denk dat velen daarop hopen omdat het gewoon al zo lang geleden is dat er nog eens een deftige meer cerebrale sci-fi film is uitgebracht maar ik betwijfel dat dit zoiets gaat worden. Persoonlijk zou ik niet liever hebben maar ik denk niet dat FOX zoiets zou goedkeuren. Zou ook niet zo slim om de alien franchise met zoiets te verbinden. Mensen verwachten suspense, facehuggers en chestbursters en misschien een hele hoop actie en meer hoeft dat imo voor een alien film ook niet te zijn.

Anderzijds als er meer achter zit en het zou kloppen dat ze zich verder distantiëren van de alien franchise en diepe themas willen aansnijden... Bring it on
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 20 mei 2011 om 00:43

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodooghost Bekijk bericht
    Over vooroordelen gesproken, wat ben jij een optimistische jongen.
    Ze houden nog veel geheim omtrent deze film maar jij weet wel dat het een draak gaat worden ...
    Idd een vooroordeel, eerder een voorgevoel.

Ik beweer echter totaal niet dat het een draak gaat worden.

Ik wil die film nu al gaan zien, maar volgens mij gaat het te ingewikkeld worden voor de doorsnee fan.

Geef toe, het totaal door de "commerce" fucked-up Alien universum herschapen tot iets compleets nieuw en baanbrekend, dat klinkt redelijk ambitieus.

Da's een bocht van 180°, en aangezien Scott zegt dat hij meer de sfeer van Giger wil beleven, zal het zeer diep worden.

Dus wordt het een wrs een flop aan de Box Office, maar wel een Cult-Hit.

Of totale Camp :d

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt. Dat van die gedroogde hondendrol snap ik ook niet goed maar is denk ik gewoon wat verkeerd uitgedrukt. ^^ Vermoedelijk bedoelt hij gewoon dat het een heel duister verhaal zal worden waar enkel de die hard sci-fi liefhebber op af gaat komen. Als het echt weinig met alien te maken zou hebben (onwaarschijnlijk) en ze zouden ook die connectie niet leggen ivm de marketing van deze film dan kan daar wel iets van aan zijn. Alhoewel de naam Scott sowieso wel volk zal lokken.

Zware statement... Ik denk dat velen daarop hopen omdat het gewoon al zo lang geleden is dat er nog eens een deftige meer cerebrale sci-fi film is uitgebracht maar ik betwijfel dat dit zoiets gaat worden. Persoonlijk zou ik niet liever hebben maar ik denk niet dat FOX zoiets zou goedkeuren. Zou ook niet zo slim om de alien franchise met zoiets te verbinden. Mensen verwachten suspense, facehuggers en chestbursters en misschien een hele hoop actie en meer hoeft dat imo voor een alien film ook niet te zijn.

Anderzijds als er meer achter zit en het zou kloppen dat ze zich verder distantiëren van de alien franchise en diepe themas willen aansnijden... Bring it on
    Scott heeft aangedrongen op een naamsverandering van de working title
    Het heet niet meer Alien Prequel eh, maar Prometheus.

OMDAT Aliens niet meer de hoofdrol gaan spelen.Meer dan wrs gaan ze het bestaande Alien-Universum wat uitbreiden met wat Giger ontwerpen, en gaat het verhaal zich focussen rond de Space Jockey.

Dat van die gedroogde-hondendrol, daar bedoelde ik de kleur mee, dus een redelijk duister verhaal.NIET dat ik vreesde dat het dogshit zou worden, want dat was het toch al => Alien Resurrection, AvP series, Predators.

Ik zeg alleen maar, het grote publiek gaat dit niet snappen, dat weet ik nu al en afhaken. En dan zit Prometeus II in development hell.

Alien (1) werd trouwens ook niet echt onthaald als een blockbuster destijds.

iTrader
    0
    Ik zou oppassen met je verwachtingen zo hoog in te stellen. Ik weet niet hoe je 2001 inschat maar zoiets gaat denk ik moeilijk te evenaren zijn. Op de moment weten we echt nog niet genoeg om te zeggen wat voor een soort film dit gaat worden. Dat hij het werk van Giger meer op de voorgrond wil brengen zal de stijl en de sfeer zeker ten goede komen maar dat wil niet zeggen dat het "diep" wordt. Hij wordt nog steeds omschreven als een semi alien prequel. Ik zou je meer verwachten aan een suspense/actie film ala zijn eerste Alien of Alien 2 maar op een grotere schaal. Als je de rumors moet geloven zouden er meerdere stelsels en soorten aliens opgevoerd worden.

Hij hoeft imo het "door de commerce fucked-up Alien universum" ook niet te herschapen. AVP never happened. You got that? IT NEVER HAPPENED! ><

Banned
    iTrader
    0
    Och, discussies, discussies.
    Dit topic, zucht.

T was allemaal opgezet spel, om jullie dit nog eens te laten zien:

YouTube - &#x202a;Alien - Extended Chestburster&#x202c;&rlm;

Tis maar dat ik het goed meen met mijn mede Alien-fans en met het mensenras in haar totaliteit

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21

Een mengeling van de filosofie van Tarkovsky en Kubrick's 2001 en de spanning van Alien en de stoerheid van Predator. Zou dat geen geniaal idee zijn?

iTrader
    0
    Do want

Ik hoop dat we met Gravity van Alfonso Cuarón eindelijk misschien nog eens een iets diepere sci-fi film krijgen (alhoewel die zeker niet in dezelfde league als 2001 zal zitten) maar voor de rest staat er eigenlijk niets op het programma... zucht

Ik ga een van de dagen naar The Tree of Life waarvan mijn verwachtingen erg hoog liggen maar ik denk dat die zich meer op het hedendaagse menselijke aspect richt en niet onder sci-fi te klasseren valt alhoewel het hoe dan ook een prachtfilm zal zijn.

Crew Member Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdmundBean Bekijk bericht
    Dat van die gedroogde-hondendrol, daar bedoelde ik de kleur mee, dus een redelijk duister verhaal.
    Een gedroogde hondendrol wordt net lichter, zelfs wit...

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3

Zware statement... Ik denk dat velen daarop hopen omdat het gewoon al zo lang geleden is dat er nog eens een deftige meer cerebrale sci-fi film is uitgebracht
    Moon was deftig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anal_Amoebe Bekijk bericht
    Een gedroogde hondendrol wordt net lichter, zelfs wit...
    Is dat door uitdroging? Ik dacht altijd dat zo'n witte hondendrol afkomstig was van een beestje dat een flink bot had opgegeten.
    Een mens leert wat bij op 9Lives ^^

iTrader
    0
    True en Source Code ook maar imo niet echt DIEP diep. ^^

Maar je hebt gelijk. Ik was al eens blij om nog eens een sci-fi film te zien waarin robotten, lasers en ontploffingen niet de hoofdrol spelen. =p

Member insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Maar je hebt gelijk. Ik was al eens blij om nog eens een sci-fi film te zien waarin robotten, lasers en ontploffingen niet de hoofdrol spelen. =p
    Alsof de laatste Star Trek een slechte film was...
    Er zijn heel wat sci-fi films uitgekomen de laatste jaren die degelijk of beter zijn, maar zoals bij alles is de overgrote meerderheid troep. Het is ook een breed genre waar zowat alles in kan, dusja.
    Dit topic is idioot, speculations everywhere.

Member den crack's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe gaan ze deze film in de verhaallijn verwerken, die is nu al verpest door de games,boeken,etc... die over de jaren zijn uitgekomen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    Alsof de laatste Star Trek een slechte film was...
    Er zijn heel wat sci-fi films uitgekomen de laatste jaren die degelijk of beter zijn, maar zoals bij alles is de overgrote meerderheid troep. Het is ook een breed genre waar zowat alles in kan, dusja.
    Dit topic is idioot, speculations everywhere.
    Dat zeg ik toch niet? Ik wil gewoon nog eens een diepe sci-fi film zoals 2001. Star Trek was zeker niet slecht maar is duidelijk veel meer op actie gericht.

Member Ricky Roma's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Er zal nooit nog een film zoals 2001 komen, gewoon omdat niemand nog die creatieve vrijheid heeft om zoiets af te leveren. Terrence Malick misschien, maar die heeft juist een nieuwe film dat in de bioscoop speelt, dus daar horen we de komende 20 jaar niks meer van.

En als ge weet dat Moon één van de weinige films is die een beetje in de buurt komt van 2001, dan weet ge wel hoe laat het is (daarmee wil ik dus zeggen dat Moon, vergeleken met 2001, precies een blockbuster is dat 1 miljard dollar zou opbrengen op de box office.) Ik persoonlijk denk wel dat Duncan Jones veel dieper wou gaan met Moon, maar gewoon niet verder kon en mocht.
    Laatst gewijzigd door Ricky Roma; 21 mei 2011 om 22:51

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Roma Bekijk bericht
    Er zal nooit nog een film zoals 2001 komen, gewoon omdat niemand nog die creatieve vrijheid heeft om zoiets af te leveren. Terrence Malick misschien, maar die heeft juist een nieuwe film dat in de bioscoop speelt, dus daar horen we de komende 20 jaar niks meer van.
    Hij is al bezig aan een volgende

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten