Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 77
    Member insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dacht dat ik ermee weg zou komen
    Als ik er 1 moet kiezen dan waarschijnlijk de derde, World of Apu.
    Ook net iets te veel Chaplin gekozen precies, als dat al mogelijk is.

Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Geen idee welke Apu ik zou kiezen. Toch stem ik voor The Music Room als beste film van Satyajit Ray, dus die zou wel eens in een '50s top terecht kunnen komen

Member Calcifer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Zombie 2 beter dan City of the Living Dead? Nah, son, nah.
    Awel, plotseling Fulci beginnen diggen? Good for you, al geloof ik er niet veel van...

Is ook mijn lijstje 'du jour' hé. Kan morgen weer helemaal anders zijn.
    Anyways: uit de 'Gates of hell' trilogie van Fulci is City of the living dead IMO de minst geslaagde (ook al rockt die film dat het dus niet normaal is, versta me niet verkeerd) Ik heb het meer voor 'The Beyond' en de laatse maanden heb ik ook 'The house by the cemetery' herontdekt als surreëel meesterwerk.

Maar ik heb toch voor Zombie 2 gekozen in mijn lijst omdat de Gates-trilogie al werd gerepresent door The beyond én Zombie 2 de fameuze zombie vs. Shark scene bevat. Serieus kerel, die scene is legend! In de jaren voor CGI is dat low budget stuntfilmen waar hacks als Hack Snyder en consoorten een stijve van krijgen

Zombie Vs Shark - YouTube

iTrader
    5 (100%)
    Goh, ik kan me nog zeker geen overtuigde en onvoorwaardelijke Fulci-fan noemen (verre van), maar na de Gates of Hell trilogie te hebben uitgekeken heb ik mijn positie als hater wel wat genuanceerd. Mijn aanvankelijke anti-Fulci mening kwam eigenlijk doordat ik hem bekeek in het kader van de Argento-Fulci dichotomie. Ik had net Profondo Rosso, Suspiria en Inferno gezien, en vlak daarna The Psychic, The Beyond en Don't Torture a Duckling. Keuze was toen snel gemaakt.

Nu besef ik dat die oppositie echt nergens op sloeg omdat die twee hun films echt op totaal andere manier aanpakken en je ze dan ook totaal anders moet bekijken.

HAVING SAID THAT...

Het is misschien niet de meest geschikte aanpak voor een Fulci film om die uit een narratologisch standpunt te bekijken, maar soit ik ga het toch doen: die gast is dus echt NIET in staat om een second act op ook maar een of andere manier interessant te maken. Dit is wat hem zo nekt voor mij, ik ben meestal half in slaap gevallen tegen dat de third act begint. En voor films met een gemiddelde runtime van 885min ofzo is dat echt wel bad news...

iTrader
    0
    Goh, ik kan me nog zeker geen overtuigde en onvoorwaardelijke Fulci-fan noemen (verre van), maar na de Gates of Hell trilogie te hebben uitgekeken heb ik mijn positie als hater wel wat genuanceerd. Mijn aanvankelijke anti-Fulci mening kwam eigenlijk doordat ik hem bekeek in het kader van de Argento-Fulci dichotomie. Ik had net Profondo Rosso, Suspiria en Inferno gezien, en vlak daarna The Psychic, The Beyond en Don't Torture a Duckling. Keuze was toen snel gemaakt.

Nu besef ik dat die oppositie echt nergens op sloeg omdat die twee hun films echt op totaal andere manier aanpakken en je ze dan ook totaal anders moet bekijken.

HAVING SAID THAT...

Het is misschien niet de meest geschikte aanpak voor een Fulci film om die uit een narratologisch standpunt te bekijken, maar soit ik ga het toch doen: die gast is dus echt NIET in staat om een second act op ook maar een of andere manier interessant te maken. Dit is wat hem zo nekt voor mij, ik ben meestal half in slaap gevallen tegen dat de third act begint. En voor films met een gemiddelde runtime van 885min ofzo is dat echt wel bad news...
    Dat is idd om problemen vragen. Het is alsof je Lynch een teveel aan surrealisme aanwrijft. En sommige van zijn films hebben wél fantastische eindes voor wie het haalt; The beyond en House by the Cemetery hebben fantastische WTF-eindes. De climax in Zombie 2 mag er ook zijn ...

@ bart: cool lijstje, maar Mad Mel ontbreekt IMO.

iTrader
    5 (100%)
    Yup. En ook The Ringo Kid, natuurlijk

iTrader
    5 (100%)
    Mijn filmhelden:

George Bailey (James Stewart, It's a Wonderful Life)
    The Ringo Kid (John Wayne, Stagecoach)
    John McClane (Bruce Willis, Die Hard)
    The Man With No Name (Clint Eastwood, Dollars Trilogy)
    Indy (Harrison Ford, Indiana Jones Trilogy)
    Marty McFly (Michael J Fox, Back to the Future Trilogie)
    Clive Candy (Roger Livesey, The Life and Death of Colonel Blimp)
    Butch Cassidy (Paul Newman, Butch Cassidy & The Sundance Kid)
    Macreedy (Spencer Tracy, Bad Day at Black Rock)
    Judge Priest (Will Rogers, Judge Priest)

iTrader
    0
    filmhelden die nog niet genoemd zijn :

Silence (the great silence AKA de beste spaghettiwestern die véél te weinig mensen hebben gezien)
    Django (Django)
    Max Rockatansky (The Road Warrior)
    Driver (Drive)
    Short Round (The temple of doom)
    Elliot (E.T.)
    Chief Brody (Jaws)
    Captain Kronos (Captain Kronos)
    Ed Wood (Ed Wood)
    Diabolik (Danger! Diabolik)

iTrader
    5 (100%)
    Driver Ryan O'Neal (cool en badass) > Driver Ryan Gosling (angelic and iconic) imo, maar beiden zijn awesome.

Awesome movie heroes (cont'd):

Data en Mouth (The Goonies!!)
    Charles Rane (Rolling Thunder)
    Kowalski (Vanishing Point)
    John Miller (Saving Private Ryan)
    Duncan Maclain (Eyes in the Night)
    Chance (Being There)
    Rick (Casablanca)
    Sanjuro (Yojimbo en Sanjuro)
    Hawkeye Pierce (M*A*S*H)
    The Three Bad Men (3 Bad Men)

Banned
    iTrader
    0
    Filmhelden:
    Grotendeels wat jullie al opsomden
    + Ellen Ripley
    + stiekem ook Robocop
    + John Rambo
    + Rocky Balboa
    + Obi-Wan/Yoda
    + Papillon
    + Peter Venkman
    + Frank Drebin
    Laatst gewijzigd door Wikkesman; 19 juli 2012 om 14:58

Member Nappa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    4
    Lijstje van films die in enige mate mijn leven/(of kijk op het leven) hebben verandert:

- Crash (2004) - 10/10 (in mijn ogen DE beste anti-racisme film)
    - Groundhog Day (1993) 9/10 (meer genieten van elke dag)
    - Waking Life (2001) 7/10 (gaat over "the meaning of life")
    - American History X (1998) 9/10 (anti-racisme)
    - Yes Man (2008) 7/10 (meer doen, minder lui zijn)
    - Click (2006) 7,8/10 - velen zullen dit niet echt een goede film vinden, mr ik vind hem echt ZEER goed (meer genieten van het leven/gezin)
    - Dorian Gray (2009) 7/10 (gaat ook over het leven)
    - Trainspotting (1996) 9/10 ("Choose life. Choose a job. Choose dental insurance")
    - The Great Dictator (1940) - 10/10 (speech op het einde/ Charlie Chaplin
    verdient een nobelprijs voor deze film - Inspirational video - The greatest speech ever made HD

Ik vind deze films levensverrijkingen en echt goede aanraders voor iedereen;
    (behalve misschien 'Waking life', het is een lange praatfilm,wat wss niet iedereen zal aanstaan )

Iemand die nog zulke films kent?

iTrader
    5 (100%)
    Uh, ja... De allerbeste film over houden van het leven is zonder enige twijfel It's a Wonderful Life. (zonder deze film had een film als Click niet kunnen bestaan). IAWL is een van de beste films ooit gemaakt. Oh en fyi, zorg zeker dat je de originele, zwart wit versie ziet en niet die ingekleurde rommel cuz that's NOT Capra's movie.
    Kijk ook ZEKER naar Mr Smith Goes to Washington, Judge Priest, American Madness, Mr Deeds Goes To Town, The Apartment.

Crash en American History X vond ik persoonlijk maar kakfilms, hoewel hun anti-racisme message er zeker wel in zit. Maar omg... flaws everywhere... Voor echt goede anti-racisme film, bekijk Shadows, In the Heat of the Night, Far From Heaven of To Kill A Mockingbird (alhoewel ik dit niet mag doen zonder op z'n minst te zeggen dat je het boek moet lezen)

Member Nappa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    4
    Uh, ja... De allerbeste film over houden van het leven is zonder enige twijfel It's a Wonderful Life. (zonder deze film had een film als Click niet kunnen bestaan). IAWL is een van de beste films ooit gemaakt. Oh en fyi, zorg zeker dat je de originele, zwart wit versie ziet en niet die ingekleurde rommel cuz that's NOT Capra's movie.
    Kijk ook ZEKER naar Mr Smith Goes to Washington, Judge Priest, American Madness, Mr Deeds Goes To Town, The Apartment.
    Bedankt voor de tips, de meeste films die je opsomt heb ik nog niet bekeken.

Crash en American History X vond ik persoonlijk maar kakfilms

American history X en Crash zijn prachtfilms, ook al hebben ze flaws.
    Zulke films maken de wereld beter! (mijn eerste indruk/boodschap van die film vond ik gewoon onvergetelijk)

iTrader
    0
    Kurosawa's 'Ikiru' zal je ook wel weten te raken, moest je die nog niet hebben gezien. Prachtfilm. Als die je niet doet stilstaan bij/houden van het leven heb je geen ziel.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nappa Bekijk bericht
    Bedankt voor de tips, de meeste films die je opsomt heb ik nog niet bekeken.

American history X en Crash zijn prachtfilms, ook al hebben ze flaws.
    Zulke films maken de wereld beter! (mijn eerste indruk/boodschap van die film vond ik gewoon onvergetelijk)
    De jouwe misschien. De mijne alvast niet meer. En prachtfilms zijn het absoluut niet lol. Maar goed ieder zijn ding zeker...

Ikiru is gewoon... geniaal. Dat ik daar niet aan dacht. Wild Strawberries mag (lees: moet) zeker ook bekeken worden.
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 20 juli 2012 om 13:25

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten