Pagina 5 van 53 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 787

Discussie: The Hobbit

Approved 9-lifer Ataraxis's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Breng nu (ter voorbeeld) MoH:AA uit en "het zou mij verwonderen mochten er 1000 exemplaren van verkocht worden."

Klassiekers.

Member insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Streaker Bekijk bericht
    Ik vind dat boek nu op heden slechte SF
    lol, misschien omdat het nog niet eens in de buurt komt van SF..

Breng dit boek nu uit en het zou mij verwonderen mochten er 1000 exemplaren van verkocht worden. Uiteraard is het tijdens een andere tijdsgeest geschreven en zijn er daardoor wel bruggen gelegd voor fantasy style. Dus leuk dat die er is geweest, maar imo hedendaags niks waard.
    Ik hoop echt dat ge uwen eigen zever niet gelooft..
    List of best-selling books - Wikipedia, the free encyclopedia

Member Streaker's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    lol, misschien omdat het nog niet eens in de buurt komt van SF..

Ik hoop echt dat ge uwen eigen zever niet gelooft..
    List of best-selling books - Wikipedia, the free encyclopedia
    Haters gonna hate
    Top 10 YouTube Videos of All Time
    Als ge dan toch met lijstjes wilt gooien. Mag ik u dan ook tussen deze liefhebbers rekenen?

Damn.
    COYS

Approved 9-lifer Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Altijd al nen durver geweest. Maakt voor mij niet uit welke prijzen het gewonnen heeft. Dat staat ook niet ter discussie. Ik vind dat boek nu op heden slechte SF of fantasy. Breng dit boek nu uit en het zou mij verwonderen mochten er 1000 exemplaren van verkocht worden. Uiteraard is het tijdens een andere tijdsgeest geschreven en zijn er daardoor wel bruggen gelegd voor fantasy style. Dus leuk dat die er is geweest, maar imo hedendaags niks waard.
    Wat jij verkondigt slaagt op niets.

Even deze redenering doortrekken: ik vind Shakespeares werken ook niet aangenaam lezen, maar zijn die dan hedendaags niets meer waard? Met de nodige tijd en inspanning kan je deze tijdsperiode wel overbruggen en wél van dit boek genieten. Same voor Tolkien, al moet ik toegeven dat ik The Hobbit halverwege ook links heb laten liggen, omdat dit genre me niet echt aan staat. Maar is dit boek daarom slecht?

iTrader
    0
    Waar komt ge nu weer mee af.
    Gij zegt dat The Hobbit nu geen 1000 exemplaren meer zou verkopen, ik toon u dat The Hobbit een van de meest verkochte boeken is, en dan valt ge mijn persoonlijke smaak aan?

edit: @ streaker obviously

Member Streaker's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Ik zeg niet dat die niets waard zijn. Ik heb zelf gezegd dat die een grote invloed hebben gehad voor hedendaagse literatuur. Maar ik persoonlijk vind dat boek 'hobbit voor de duidelijkheid' bagger. Ik heb het uitgelezen omdat ik alles wil afmaken wat ik start, maar kmoet zeggen dat het moeizaam ging. En inderdaad net als Shakespears werk. Ik denk niet dat er hedendaags nog veel mensen die zijn werk graag zullen lezen. Op zich zullen de verhalen wel iets bevatten, daarom dat ze ook verplichte lectuur zijn in vele scholen, maar alleen al het tempo en taalgebruik is voor hedendaagse mensen saai.
    Nochmaals, persoonlijke smaak mensjes. Ge moet ulle niet zo laten opjutten door mij.
    Ik heb gewoon de indruk dat tegenwoordig zoveel mensen the hobbit goed vinden en Tolkien is zalig enz... Terwijl ze 10 jaar geleden nog niet wisten wie die kerel was.

proficiat voor jullie als jullie the hobbit echt leuk vonden, geniet ervan en laat niemand dat van jullie afpakken. Ik vond het gewoon slecht tegenover de boeken die ik de laatste jaren heb gelezen. En ja ik lees eigenlijk enkel SF of Fantasy dus het is niet dat het genre me niet aanstaat.

ps: ik val uw persoonlijke smaak niet aan. Ik zeg niet dat jullie idioten zijn omdat jullie dat goed vinden. Ik zeg dat ik dat niet goed vind. En ik vind lijstjes plaatsen soms bullshit omdat je dan met lijstjes alles kunt bewijzen. Justin Bieber is nu ook al een legende (groot gemaakt door i dunno) Ik hoop gewoon voor u dat er binnen 100 jaar niet dezelfde discussie wordt gevoerd waarin iemand zegt "ik vind justin zijn liedjes niet goed" en een ander zegt "och jong dat is wel nog steeds het meest beluisterde liedje dus dat kan gewoon niet slecht zijn"
    COYS

Approved 9-lifer Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Wel grappig dat je zegt dat je niet alles kan bewijzen met lijstjes, en dan gaat het hier nog over officieel materiaal, terwijl je zelf wel gaat concluderen dat er nog geen 1000 stuks zouden verkopen als ....

Het klopt dat de films de poort hebben opengezet voor meer mensen. Maar is dat slecht of abnormaal? Toch normaal dat soms bepaalde medium juist een springplank zijn voor mensen om terug te grijpen naar oude, gevestigde maar voor vele ongekende waarde.

iTrader
    0
    Er is een verschil tussen een waardeoordeel vellen over de kwaliteit van iets aan de hand van de populariteit en beweren dat iets populair niet zou verkopen, maar enfin..

Approved 9-lifer EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Snap echt ni waarom iedereen hier naar uitkeek. Het boek trok allesinds op niet veel ook al verdiend hem massa respect voor zijn LOTR boeken. Maar the hobbid zelf... Ik heb mij echt moeten verplichten om hem uitgelezen te krijgen.
    Hobbit is een zelfstandig naamwoord en bovendien Engels. Niet vervoegen dus.

En SF... Ik weet niet welke pillen gij geslikt hebt, maar ik wil er ook van!

Edit : de boek rulede trouwens.
    Laatst gewijzigd door EvilTwin; 9 juni 2011 om 07:05
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Approved 9-lifer bram4815162342's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Hobbit is een zelfstandig naamwoord en bovendien Engels. Niet vervoegen dus.

En SF... Ik weet niet welke pillen gij geslikt hebt, maar ik wil er ook van!

Edit : de boek rulede trouwens.
    HET boek mijn beste, als je toch per se spelfouten wil verbeteren .
    Verder deel ik je mening volkomen

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Zo'n lijstje zegt nik sover kwaliteit hé.

Waarmee ik mij voor alle duidelijkheid niet uitspreek of dat The Hobbit een goed of slecht boek is. (Nooit gelezen)

Maar The Da Vinci Code staat er ook ergens tussen dusja...
    ik denk dat hij wil aantonen dat het boek gewoon nog enorm goed verkoopt, los van de kwaliteit (heb het niet gelezen, dus spreek me er niet over uit).
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    ik denk dat hij wil aantonen dat het boek gewoon nog enorm goed verkoopt, los van de kwaliteit
    Dit dus..

Approved 9-lifer Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Feit, maar je hebt een verschil tussen een boek dat ondertussen al enkele deccenia oud is en een boek dat bijna uitsluitend hoge verkoopscijfers haalt door de hyper er rond.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Vanavond nog eens The Followship of the Ring bekijken
    The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes.

Approved 9-lifer EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bram4815162342 Bekijk bericht
    HET boek mijn beste, als je toch per se spelfouten wil verbeteren .
    Verder deel ik je mening volkomen
    OMG Wat een kemel

Ik zal het maar op het vroege uur steken
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Pagina 5 van 53 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten