Pagina 68 van 284 EersteEerste ... 185864656667686970717278118168 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.341 t/m 1.360 van 5671
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Waarom? Shaky cam kan ik echt niet vergeten daarbij. Ik vond dat eerste verhaal van die trouw echt volstrekt belachelijk tbh. Dat sloeg absoluut nergens op. Een excuus om een upper-class feestje te tonen misschien? idk, ik heb mij alleszins een uur lang zitten vervelen daar.
    Het tweede deel vond ik dan nog een beetje degelijk, maar nog steeds bijster oninteressant en op geen enkele manier aangrijpend. Echt het enige waar ik tevreden mee was waren de intro en outro, waar hij met vrij lange shots een zekere schoonheid toont in de dreiging van die planeet. Maar Von Trier's stijl van filmen in het middelste anderhalf uur van de film, en zeker dat heel erg rommelige scenario waren een ongelooflijke bummer.
    Did not like Melancholia.
    Goh zo negatief zou ik ook weer niet zijn maar de film heeft zeker problemen. Ik kan ook de shaky-cam moeilijk wegdenken, zeker aangezien het ZO nutteloos was en dat Von Trier toonde met verschillende shots in deze film dat hij het talent wel heeft voor het fatsoenlijk te doen (denk aan de intro, die tableaux, de helicopter shots met de paarden). Deze film had er in het geheel prachtig uit kunnen zien, en is dat bij momenten ook, maar dat maakt het imo alleen erger. Regisseurs waarvan er grote reden is om te denken dat ze beter kunnen vind ik soms nog frustrerender dan gewone hacks, denk bvb Tarantino.

En de structuur van die 2 grote chapters vond ik ook wat ongelukkig gekozen eigenlijk, ge spendeert eerst een uur met Dunst die een serieus bevoorrechte maar depressieve bruid speelt, niet meteen een soort personage waar het simpel is om met mee te leven. Ik heb er echt wel een tijdje over moeten doen om uit te vissen wat nu juist haar probleem was, gewoon die depressie dus, aangezien ze juist precies echt alles mee heeft zitten (ik had niks gelezen over de film op voorhand). Wanneer ge dan na een uur een soort 'band' of verstandhouding met dat personage hebt, verlaat ge ze om over te springen naar de zus en dan kunt ge helemaal opnieuw beginnen. Ik had precies liever gehad dat ze ofwel heel de film lang bij Dunst waren gebleven ofwel heel de film lang tussen de PoVs van beide zussen wisselden.

Ik vond die hele feest sequentie trouwens niet slecht of saai ofzo zoals tommo hier zegt, Festen is nooit ver weg . Ik vond het een degelijke film maar er zat zoveel meer in.

Daarbij komt ook nog dat ik eigenlijk echt wel content was van de sfeer in deze film, het is doem-geladen, gaat over depressie en de apocalyps maar overdoet het nooit en wordt nooit echt morbide, obnoxious of overly manipulatief. Dat was een probleem dat ik serieus had met Dancer in the Dark.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Tarantino een hack? Nu ook niet overdrijven he... Hij heeft zo z'n zwakkere films, maar nog steeds een van de meest positief geïnspireerde movie-geeks die er zijn. Torent mijlenver boven Von Trier alleszins.

Member
    iTrader
    0
    Ik dacht al dat die zin verkeerd ging overkomen maar ik vond geen betere formulering. Tarantino was een voorbeeld van zo iemand die beter kan dan momenteel hij bezig is.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Spider is de max. Ik begrijp echt niet waar al die slechte kritieken vandaan komen.
    Heb je zijn Shivers en Rabid dan nog niet gezien? Shivers mag voor mijn part zeker tot de Top zombie movies horen, moest ik ooit zo een lijst willen maken.

Voor mij is er enkel nog The Brood over. En dan zijn experimentele studentenfilms, Crimes Of The Future en Stereo
    Ik vond Spider niet mis, maar ook niet bepaald memorabel. Ben blij hem gezien te hebben, maar heb alleszins geen goesting in een tweede kijkbeurt.
    Fiery the angels fell, deep thunder rolled around their shores, burning with the fires of Orc.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Melancholia

Heerlijk zeg.
    Same here. Voor mij dé film van het jaar. Teder en woest tegelijk. Von Trier is Malick niet: God bestaat niet en redding is uitgesloten. Perfecte tegenpool van (tevens hemels mooie) Tree of life. Lars blijft tegen schenen schoppen. Geweldig.

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Melancholia

Heerlijk zeg.
    Ook gezien, lekker depressief. Op sommige momenten vond ik hem echt geniaal (die begingeneriek en dat einde , deden me wat denken aan 2001), maar af en toe was het toch wat minder. Part 2 was veel interessanter dan part 1 ook.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Net Adventureland gezien, ik had er nog nooit van gehoord tot ik er vandaag een trailer van zag. Het leek op superbad in de trailer maar de film is totaaal niet in het genre van superbad. Maar toch vond ik het een goede film!

Member
    iTrader
    0
    Another Earth (Cahill, 2011)
    Best wel in orde. Het mocht van mij eigenlijk nog veel diepgaander (meer focussen op dat tegenhanger/evenbeeld-concept, de synchronisatie met jezelf etc.). Goed genoten, maar echt bijzonder vond ik hem niet.

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Rise Of The Planet Of The Apes.

Had iets meer linken verwacht naar de eerste film (enkel die astronauten die "lost in space" zijn) en hoe de apen verder evolueren en in opstand komen maar op die manier is nog ruimte voor verdere vervolgen offcorse.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentille Bekijk bericht
    Rise Of The Planet Of The Apes.

Had iets meer linken verwacht naar de eerste film (enkel die astronauten die "lost in space" zijn) en hoe de apen verder evolueren en in opstand komen maar op die manier is nog ruimte voor verdere vervolgen offcorse.
    Zit 2000 jaar tussen ofzo, en het is een reboot

Sequel-alert,indeed

What???? Sequels & The Planet Of The Apes

Ik vond het een goeie film met een solide James Franco,John Lithgow is altijd goed en Caesar was eens niet-irritante CGI.

Member
    iTrader
    0
    Tintin gezien. Niet mis. Nog eens een goeie ouwe Indy-style adventurefilm. Uitstekende animatie. Alleen een beetje overdadig. Iets minder set-pieces en enkele rustmomenten zouden de film goed gedaan hebben denk ik. Al bij al wel een leuke film.
    Fiery the angels fell, deep thunder rolled around their shores, burning with the fires of Orc.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calcifer Bekijk bericht
    Same here. Voor mij dé film van het jaar. Teder en woest tegelijk. Von Trier is Malick niet: God bestaat niet en redding is uitgesloten. Perfecte tegenpool van (tevens hemels mooie) Tree of life. Lars blijft tegen schenen schoppen. Geweldig.
    ugh... fuck no

de parallellen met ToL zijn dan ook volledig uit den boze. Kan je even goed Avatar ermee gaan vergelijken, zoals we dat een discussie eerder blijkbaar aan't doen waren...

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    86 (100%)
    Dude wtf, 1) Melancholia is zeer goed (maar niet foutloos) 2) ToL en Melancholia kan je WEL vergelijken....

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ok... je kan ze wel vergelijken dan. Vond het alleszins niet goed.

Member
    iTrader
    110 (100%)
    Jennifer's Body

Tja ...

De scene als we haar voor de 1ste keer als vampier/demon/whatever zien vond ik nog geslaagd en de set in het vervallen zwembad was ook wel knap, alleen doen ze er nx mee.
    En de korte kus scene, we zullen daar ook maar een half puntje voor geven.
    Maar vreemd genoeg blijft je de film wel verder bekijken, alsof er nog iets super staat aan te komen. Begrijp ook heel de heisa niet rond Megan Fox niet, ok knap grietje maar zo zijn er zoveel, die ook nog een kunnen acteren...

2/5

Platinum Member
    iTrader
    789 (100%)
    Gisteren Colombiana gezien vond het een zeer goede film
    Een meisje die 15 jaar wacht om wraak te nemen op de moord van haar ouders.

En Zoe Saldana wat een meid

8/10
    PSN : Thorazer
    Royal Sporting Club Anderlecht
    Brandweer Edegem - Voorpost Lint

Member
    iTrader
    0
    Na de vele positieve reacties op o.a. dit forum (bedankt Freaky); catching up with Nicolas Winding Refn

Pusher 8,5/10
    Rauwe, naturalistische, in docu (shaky cam) stijl gefilmd portret van een drugpusher in Kopenhagen die in ongeveer 48 uur het puin moet ruimen van een drugdeal gone bad vooraleer de grote jongens hem 'ter verantwoording' roepen. Niets romantisering (het is eens wat anders dan Pulp fiction - the sopranos - et al) in deze low budgetfilm. Stevige muziek, geweldig kleurgebruik en fantastische acteerprestaties.

Valhalla Rising 9/10
    Hoeminder je van het 'plot' weet hoe beter. Ver wegblijven van de trailer o.a.. Gelukkig heb ik die pas na de film bekeken want die bevat doodleuk enkele onthullende shots van het einde van de film. Strak geregisseerde geweldorgie annex meditatie over heidendom vs. katholicisme. Straffe natuuropnamen in een hallucinant avonturenverhaal voor volwassenen dat doet denken aan de zeer aan te raden Herzog-Kinski samenwerkingen als Aguirre en Cobra Verde. Artistieke, haast in LSD gedrenkte, genrecinema. Het bestaat nog steeds en ik word er een verdomd blij mens van.

On to 'Drive'

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    86 (100%)

Ook zeker Fear X en Bronson eens zien (mocht je die nog niet gezien hebben). Ikzelf ben gretig op zoek naar Bleeder op dit moment.

Member
    iTrader
    0
    Ieder zijn ding zeker. Valhalla Rising had zijn goede punten, maar evenzeer zijn slechte.

Kagemusha

Awesome, weer een epic van Kurosawa om U tegen te zeggen. Het handelt over de nadagen van de Sengoku Jidai als een van de voornaamste krijgsheren net is omgekomen en zijn entourage zijn vervanger gebruikt om de indruk te wekken dat de daimyo toch nog leeft.
    Prima geacteerd en wat een kleuren. Kurosawa was al een meester van de zwart-witfilm maar zijn kleurenfilms zijn minstens evengoed. Met Ran en Kagemusha leverde hij echt wel schitterende stukjes samuraifilm (en zoveel meer) af.

The Heiress

De twee mannelijke hoofdacteurs waren de hele tijd degelijk, maar De Havilland kon mij pas op het allerlaatst overtuigen. Over het algmeen is dit niet zo'n aanrader, behalve voor het einde dan. Damn dat vond ik zalig.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Crew Member Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    the thing, remake: bwaja, die kan ik wel apprecieren. zowa op hetzelfde niveau als de eerste eigelijk, met natuurlijk betere sfx .
    Betere sfx??? Komaan, er kan toch werkelijk niemand zijn die die weinig overtuigende CGI beter kan vinden dan de echte gore uit de Carpenter versie...
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

Pagina 68 van 284 EersteEerste ... 185864656667686970717278118168 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten