Pagina 66 van 284 EersteEerste ... 165662636465666768697076116166 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.301 t/m 1.320 van 5671
    Member
    iTrader
    56 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blanco Bekijk bericht
    Regisseur en schrijver is Jaco van Dormael en de muziek is van zijn broer.
    Dat is toch wel een belangrijk aandeel Als er ÚÚn ding vrij goed draait in Belgie is het wel de filmindustrie
    Ik ga die ook eens aanschaffen op blu-ray, de director's cut dan, die is naar het schijnt 16 minuten langer.
    16 minuten extra? Cool! Eens proberen op de kop te tikken dan.
    PSN: Boss_1986
    Xone gamertag: Boss BE

Banned
    iTrader
    0
    1 van de eerste van Spielberg en toch 1 van zijn betere.

Jaren geleden gezien tijdens een les Engels int middelbaar op Řberslechte VHS-kwaliteit, dan eens op BBC om 2 uur snachts en nu eindelijk op DVD gezien:

Duel

Blauwdruk voor Jaws! Maar ipv een haai, een camion met een onbekende chauffeur.Geweldige film
    En de chase scenes zijn awesome

Approved 9-lifer mythe's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Blitz

Redelijk cava. Van mijlen ver voorspelbaar, maar wel nog leuk.
    De psycho is wel meesterlijk gespeeld door Aidan Gillen.

Morgen op de planning: mr nobody
    PSN: dripke
    .

Member
    iTrader
    0
    Mr. Nobody

Prima film, uitstekend gedaan van Van Dormael. Raar verhaal dat zich niet zo snel laat vatten, maar het ziet er allemaal prachtig uit en de acteurs zitten ook goed. Alles valt uiteindelijk wel in (eigenlijk uit) elkaar. Een boeiende 2.5 uur.

Captain America: The First Avenger

Tweede keer dat ik deze zie. Niet slecht gedaan, maar van de films in de Avengersaga is dit tot nu toe de minste. Captain America heeft ook gewoon niet de air van Thor of Iron Man en ook de nevenpersonages zijn niet zo leuk uitgewerkt; Daar nog een aantal mindere elementen aan toegevoegd en je krijgt dit entertainende, maar niks speciale vehikel.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    In Time

Wat een onsubtiele kutfilm die een half leuk idee slecht uitwerkt en ook nog eens elk mogelijke woordspeling errond volledig uitmelkt.

Maar toch vermakelijk, vreemd genoeg .

4/10

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    "de tweeling"
    ik had er nog niet van gehoord, maar echt wel een zeer goede film
    het verhaal begint in het Duitsland van de jaren 20 bij een tweeling wiens ouders overleden zijn, waarop ze van elkaar gescheiden worden.
    de ene blijft in Duitsland bij een gezin van arme boeren, terwijl de andere terecht komt bij een welgestelde familie in Nederland.
    het grootste deel van de film speelt zich af tijdens de tweede wereld oorlog en hoe ze daar in totaal verschillende situaties terecht komen

Member
    iTrader
    0
    The Magnificent Ambersons

Welles' film na Citizen Kane. Hij haalt niet het niveau van CK, zeker niet met deze ingekorte versie, maar hij mag er wel nog wezen. Het valt nog maar eens op hoe sterk Joseph Cotton was als acteur, maar de rest van de cast doet er niet teveel voor onder. Welles als narrator is ook tof en zeker de eindgeneriek (die Welles gewoon vertelt) blijft me bij. De sets en kostuums zijn prima. Geen CK, maar toch allesbehalve een slechte film.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Komt wel erg dicht in de buurt vind ik. Maar je moet die zeker en vast een tweede keer zien vooraleer alles tot je door dringt.

Top 3 Welles film als je het mij vraagt.

Gisteren Four Sons (John Ford, 1928) gezien. De laatste tijd kijk ik veel naar stille Ford films; ik vind het erg leuk om te zien hoe hij vanaf zeer vroeg in zijn carriŔre die typisch Fordiaanse elementen in zijn films brengt. Four Sons mag dan misschien wat te lang en veel te voorspelbaar zijn, het is nog steeds een schone film. Ook is het erg interessant om de parallellen op te merken tussen Ford en Murnau, twee gigantisch getalenteerde filmmakers die elkaar onderling be´nvloed hebben en beiden onder contract waren bij William Fox.

Member
    iTrader
    0
    The Machinist(2004)

Zalige film, uitstekende acteerprestatie van Christian Bale die speciaal voor deze rol een paar kilo vermagerd is. Het plot heeft me positief verrast, de film geeft goed weer wat voor een gevolgen bepaalde slechte keuzes hebben op je leven .

Approved 9-lifer S.conceišao7's schermafbeelding
    iTrader
    218 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hayrus Bekijk bericht
    The Human Centipede 2 (Full Sequence) (Six, 2011)
    Wel wel. Nu begint het me duidelijk te worden. Deze man is op weg naar iets geniaal. Dit zijn films die enkel maar goed worden als je beseft dat ze deel zijn van een trilogie (derde deel is op komst).
    Eerst en vooral vond ik het al grappig dat in het begin het medium film (geval van vierde muur?) keihard doorbroken wordt door het einde van de vorige film (+ credits) te laten afspelen, om vervolgens te merken dat er in THC II iemand naar THC kijkt. Dit impliceert dat de THC inderdaad 'maar een film' is, terwijl deze de harde werkelijkheid is (en toch is het een film, makes you think ha ). Anyway: het is de bedoeling dat in de trilogie het einde van elke film het begin van de volgende wordt. De drie film zijn dus een 'beginning-to-end' (lees: mouth-to-anus) centipede. Dat bewijst wat voor een ziekelijke mind Tom Six wel niet heeft betreffende dat doortrekken van film naar realiteit.
    Dit tweede deel is, zoals S.conceicaowawa al aanhaalde, een complete tegenhanger van de eerste. Waar THC speelde met de kracht van suggestie en zo weinig mogelijk gruwelijkheden toonde, doet zijn vervolg het tegengestelde door expliciete graphic violence voor je neus te duwen. Zeer goed geslaagd, enkel op het einde ging het even over the top, jammerlijke fout. Het derde deel zal weer iets compleet anders zijn trouwens (net zoals de personen in een centipede allemaal verschillend zijn).
    Het geheel is in grauw z/w gefilmd en bevat een minimum aan dialoog. Ik denk niet dat er vanaf de helft van de film nog gesproken is geweest en toch bleef de aandacht (pijnlijk) bewaard.
    Ik kijk alvast uit naar nummertje drie en weet de eerste nu al een pak meer te appreciŰren aangezien ik nu pas kan begrijpen waar het om draait.
    ook het vernoemenen waard: de hoofdpersonage spreekt geen woord in heel de film ! en werd ook voordien nog nooit gecast in een andere film, waardoor hij nog mysterieuzer overkomt. zieke fucker

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Net scream 4 gezien, wauw wat een cast qua vrouwelijke schoonheden...

Hayden Panettiere...
    Allison Brie...
    Anna Puquin...
    Kristen Bell...
    Courteney Cox...

Uiteraard niet zo goed als de originele film, toch vermakelijk genoeg voor een 6,5 op 10
    FinalFrag Tournaments (http://finalfrag.be)
    -Hosting tournaments for League of Legends, Haxball & Soldier of Fortune 1.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Courtney Cox is deze dagen wel zo lelijk als de nacht, maar voor de rest kon Scream 4 mij wel zeker vermaken. Vooral dat die kids de ultieme horror movie credit aan Peeping Tom geven ipv Psycho.

Anyway...

Na Frankenhooker ook Brain Damage gezien van Frank Henenlotter.

Beiden zijn heel erg vermakelijke gore movies, met opvallend weinig bloed, gezien het aantal ledematen dat in 't rond slingert en hoofden die gepentereerd worden. Niet dat dat echt stoorde, maar een klein beetje meer moeite in de visuals en make-up effects had mij zeker tevreden stellen. Brain Damage was wel overduidelijk de beste, met een heel erg leuk concept een een korte hallucinatie die de dansscene uit Dead Ringers voorafgaat.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    True Lies

Wat een grap.

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (90%)
    Zot van A

4/10

Te melig, niet boeiend genoeg. Alweer de zoveelste kutfilm van Jan Verheyen.

Member
    iTrader
    0
    The Human Condition: Part III

En we gebruiken de afkorting THC nu eens voor The Human Condition ipv The Human Centipede op deze laatste pagina's

Wat een sluitstuk van de sage. De hele cirkel is rond en het is een belevenis om nooit te vergeten.
    Het Japanse leger is verslagen en Kaji probeert met enkele andere soldaten een weg naar huis te vinden. Hierbij komen ze een verscheidenheid aan mensen tegen die elk op hun eigen manier omgaan met de oorlog. Sommigen geloven nog in de eindoverwinning, anderen moorden en plunderen erop los. En ook Kaji zelf komt er niet ongeschonden uit. Zijn humanistische idealen kregen al een serieuse deuk in de vorige film, maar ook hier worden ze niet gespaard. En we komen terug in de beginsituatie als Kaji en zijn mannen zich uiteindelijk overgeven (om anderen te sparen, hoe kan het ook anders?) en in een dwangarbeiderskamp terecht komen. Ook al deelt hij de idealen van de Sovjetofficieren door miscommunicatie kan hij zich er niet meer mee vereenzelvigen.
    En Michiko wacht op hem.

Wat nu exact la condition humaine is, moet je maar voor jezelf uitmaken, maar Kobayashi geeft in elk geval een monumentale visie op de mens in die meest duistere periode van de mensheid: WOII. En alleen al daarom is dit een meesterwerk.
    Maar zelfs als je dat zou negeren zit alles hier uitstekend in elkaar: beelden die je gaan bijblijven (de vlucht door het brandende graan, de winterse vlakte ...), prima acteerwerk, de muziek ... Het is gewoon af.
    De trilogie duurt lang, maar ze is de moeite waard. En de films worden ook gewoon steeds beter.

Member
    iTrader
    0
    Nu Seppuku, Samurai Rebellion en Kaidan zien Conradus, vooral die eerste 2 zijn korter, trager en imo zelfs nog beter dan Ningen.
    <3 Kobayashi.
    Ningen is in elk geval een meesterwerk, ik heb die alle 3 na elkaar gezien en boy oh boy wat een trip, het enige waar ik geen fan van was is dat dwangarbeiderskamp dat je daar aanhaalt, maar toen was ik ook wel al meer dan 8 uur bezig en was m'n geduld een beetje op denk ik

Anyway, gisteren Festen gezien en daarmee de imdb top 250 afgewerkt. Goeie film, jammer van de Dogme nonsens tho, die vooral visueel de film naar beneden haalt.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    Nu Seppuku, Samurai Rebellion en Kaidan zien Conradus, vooral die eerste 2 zijn korter, trager en imo zelfs nog beter dan Ningen.
    <3 Kobayashi.
    Ningen is in elk geval een meesterwerk, ik heb die alle 3 na elkaar gezien en boy oh boy wat een trip, het enige waar ik geen fan van was is dat dwangarbeiderskamp dat je daar aanhaalt, maar toen was ik ook wel al meer dan 8 uur bezig en was m'n geduld een beetje op denk ik

Anyway, gisteren Festen gezien en daarmee de imdb top 250 afgewerkt. Goeie film, jammer van de Dogme nonsens tho, die vooral visueel de film naar beneden haalt.
    Ik moet Drive en A Seperation nog zien van de top 250

Aan die andere van Kobayashi zal ik ook ooit wel eens beginnen, maar niet direct.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    True, true. Uitermate lelijke stijl, maar echt nog wel een sterke film. En dat is niet gemakkelijk.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    True, true. Uitermate lelijke stijl, maar echt nog wel een sterke film. En dat is niet gemakkelijk.
    Ik vond het nog wel eens leuk om zo'n film te zien (en het hele Festenconcept was sterk), maar vraag me niet om er zo meerdere te gaan bekijken.

Member
    iTrader
    0
    Ik vond de visuele stijl bij Festen eerlijk gezegd een meerwaarde. Het scenario gaat gewoon enorm goed samen met die droge stijl om zo'n in your face gevoel te creŰren, en doet het ook allemaal wat authentieker aanvoelen.
    Fiery the angels fell, deep thunder rolled around their shores, burning with the fires of Orc.

Pagina 66 van 284 EersteEerste ... 165662636465666768697076116166 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten