Pagina 154 van 284 EersteEerste ... 54104144150151152153154155156157158164204254 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.061 t/m 3.080 van 5671
    Member
    iTrader
    0
    I Know What You Did Last Summer

Ik ben bezig met een aantal oudere films vanonder het stof te halen en opnieuw te
    bekijken. De verhaallijn is vrij teleurstellend, ik vind het verhaal te oppervlakkig.

Een man wordt 's nachts aangereden door een groepje jongeren. De jongeren denken dat het slachtoffer dood is en willen het lichaam in zee dumpen. Maar dan blijkt dat de man toch niet dood is, en hij neemt wraak op de jongeren door te ze achtervolgen en te doden met een vishaak. Dat is waar het eigenlijk op neerkomt, te eenvoudig vind ik.

Het mocht gerust wat uitgebreider zijn. Verder hier en daar wel een spannend stukje achtervolging, maar er gebeurt eigenlijk niet veel speciaal, buiten een aantal mensen die gedood worden natuurlijk. Het geluid is wel positief, de achtergrondmuziek en geluiden bouwen op een goede manier mee aan de spanning.

Om er een score op te plakken: 5.5/10
    PSN: Pudmeister89

Member math's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mais où est donc passée la 7ème compagnie

De eerste film van de trilogie. Het is een typische franse komedie met Jean Lefebvre en Pierre Mondy. Ik vind deze even goed als le grand vadrouille.

8.5/10

Member
    iTrader
    0
    Sleepers

Lang geleden dat ik die nog heb gezien. Zalige film over jonge gasten die verschrikkelijk worden misbruikt in een instelling en later wraak nemen.

8/10
    \m/ >_< \m/

Member
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misericordiam Bekijk bericht
    Sleepers

Lang geleden dat ik die nog heb gezien. Zalige film over jonge gasten die verschrikkelijk worden misbruikt in een instelling en later wraak nemen.

8/10
    Die jonge gasten acteren echt sterk. Ik vind dit echt een heel goede film.

Member
    iTrader
    0
    The Other Guys

Heeft wel zijn momenten, maar heel wat grappen worden uitgemelkt tot het niet grappig meer is, en het sleept wat te lang aan. Twee uur is gewoon teveel voor zo'n soort film. Vond de opening car chase het beste stuk uit de film. You have the right to remain silent...

Maar al bij al één van de betere Will Ferrel komedies, al komt het niet in de buurt van iets zoals Anchorman (Stranger Than Fiction zit in een andere liga ^^).
    Laatst gewijzigd door Neoken; 14 maart 2012 om 17:18
    Fiery the angels fell, deep thunder rolled around their shores, burning with the fires of Orc.

Banned
    iTrader
    0
    Paul

Toffe komedie, maar vond de andere Simon Pegg & Nick Frost komedies toch sterker.Er kon een pak meer mee gedaan worden, al was het maar een blik SF-allusies opentrekken.Een komedie moet het toch hebben van joke density, die hoeven niet allemaal even geslaagd te zijn.Jason Bateman als 'villain' was allerminst overtuigend, sterker: het haalde het niveau onderuit.Seth Rogen als stemacteur is overigens minder irritant dan als hij "echt" acteert.

iTrader
    6 (100%)
    On a retrouvé la septième compagnie

De 2de film van de trilogie. Deze vind ik even goed als den eerste film. In deze film speelt ook Henri Guybet mee.

8,5/10

Member Anoebis's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    The Woman in Black
    Slecht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Rosemary's Baby
    The Ninth Gate
    Carnage
    The Ghost Writer
    Okay, die zal ik alvast bekijken + The Tenant + Repulsion
    "Everything's happened before and will happen again, but still the moment of each meeting is sweet."
    - Mandelstam

Banned
    iTrader
    0
    Repulsion

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neoken Bekijk bericht
    The Other Guys

Heeft wel zijn momenten, maar heel wat grappen worden uitgemelkt tot het niet grappig meer is, en het sleept wat te lang aan. Twee uur is gewoon teveel voor zo'n soort film. Vond de opening car chase het beste stuk uit de film. You have the right to remain silent...

Maar al bij al één van de betere Will Ferrel komedies, al komt het niet in de buurt van iets zoals Anchorman (Stranger Than Fiction zit in een andere liga ^^).
    De openingsscene is veruit het zaligste van die film. Met de rest heb'k mij ook geamuseerd, maar dat openingsstuk lag ik constant strijk
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Once Upon a Time in the West

Wow, true masterpiece hierzo. Die muziek alleen al Tel daarbovenop de geweldige cast, dromerige en heerlijke fotografie en een dozijn memorabele momenten en je krijgt een onvergetelijke ervaring.

Ik snap nu ook waar Dragonball Z zijn inspiratie vandaan haalde.

Over het tragisch einde en een paar verhaalelementen die ik minder goed vond:

Spoiler:

28 Weeks Later

Jaren geleden het origineel gezien, en nu eindelijk het vervolg op Days kunnen checken. Op zich geen slechte film (beginscène was fenomenaal bvb), maar men is de dreigende, desolate sfeer en de realistische personages die Danny Boyle kon creëren en het origineel zo goed maakte, compleet vergeten.

In de plaats daarvan krijgen we over-the-top actie, mindere dialogen en zeer foute beslissingen van iedereen. Maar goed, uiteindelijk is 'Weeks' toch wel genietbaar te noemen, al was het maar voor die fantastische beginscène.

Member
    iTrader
    0
    Gisteren op Nacht vh Examen Woman In Black gezien. Mooie scenografie maar voor de rest trok de film op niets. 3de rangs horror verhaaltje. Verviel in zowat alle cliché's die een horrorfilm kan hebben. Ik zou er niet voor betalen.
    God is in the detail

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tranco Bekijk bericht
    Gisteren op Nacht vh Examen Woman In Black gezien. Mooie scenografie maar voor de rest trok de film op niets. 3de rangs horror verhaaltje. Verviel in zowat alle cliché's die een horrorfilm kan hebben. Ik zou er niet voor betalen.
    Idem. Cliché verhaal, wel een paar leuke echt creepy shots.

Bride of Frankenstein

Even leuk als Frankenstein zelf met nog gekkere personages

iTrader
    6 (100%)
    Le 7eme Compagnie Au Clair De Lune

Laatste film van de trilogie. Ook deze film is goed.

8/10

Member boogje's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Criss Cross - (1949, Robert Siodmak)

7/10

Shame - (2011, Steve McQueen)

8/10

Member
    iTrader
    0
    The Golden Voyage of Sinbad

Was nog wel eens leuk

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boogje Bekijk bericht
    Criss Cross - (1949, Robert Siodmak)

7/10
    Lang geleden dat ik Criss Cross gezien heb. Ik vond die toen wel echt extreem awesome. Caper jobs ftw.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Lang geleden dat ik Criss Cross gezien heb. Ik vond die toen wel echt extreem awesome. Caper jobs ftw.
    Ja, hij was wel goed, maar deze stond in de top 5 van Goodfellas noir-top 100 dacht ik, en ik had dus torenhoge verwachtingen (een film met het niveau van Sweet Smell of Succes pakweg). Hij stelde niet echt teleur, maar ik denk dat ik zonder hoge verwachtingen er nog meer van had genoten. Sterke film wel, hoe dan ook.

By the way: Film Noir of the Week --> <3

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Heb jij die Tender Hook gezien? Kan wel eens goed zijn. En ja, Goodfella ging er wel wat over met zijn Criss Cross-praise. Voor mij was CC niet meer dan het zwakkere broertje van The Killers, maar aangezien The Killers een van de meest awesome films ooit gemaakt is, maakt dat Criss Cross niet minder geweldig.

Heb jij The Phenix City Story al gezien eigenlijk?

iTrader
    1 (100%)
    Neen, ik heb het over de blog in het algemeen. Geweldige reviews. (check de lijst: Film Noir of the Week: Film Noir of the Week master list )

The Phenix City Story heb ik nog niet gezien, maar daar breng ik asap verandering in.

Pagina 154 van 284 EersteEerste ... 54104144150151152153154155156157158164204254 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Regels voor berichten