Pagina 131 van 284 EersteEerste ... 3181121127128129130131132133134135141181231 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.601 t/m 2.620 van 5671
    Member
    iTrader
    0
    11.11.11 (2011)

Ik vond het geen slechte film maar ik miste iets...
    Kwa horror elementen zat het wel goed vond ik.

7/10
    PSN = VargasFan

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Waking Life

Dankzij PBR's 'dialoog' lijstje. Wederom een fantastische film die ik dankzij dit forum heb leren kennen. Geweldig.

Had niet verwacht dat het een geanimeerde film zou zijn, maar wat een heerlijke visuele stijl! Werkelijk ongelooflijk. Wat een adembenemende tocht doorheen de mogelijkheden van het menselijke brein. Bijna elk woord in deze film is stof tot nadenken, wat natuurlijk ook enigszins jammer is aangezien er zo veel gezegd wordt. Ik had meermaals het gevoel dat ik een levensles had geleerd. Jawel, toppertje dit! Bedankt PBR!

Member
    iTrader
    0
    Code 37- de 'film'

Ik ben zeker een fan van het verhaal en het persoonlijke trauma van de hoofdpersonage maar verrekt dit was ten eerste geen film maar een lange aflevering. Ten tweede ontbreekt alle logica in de twee plotten en krijg je te weinig uitleg om mee te zijn.

Warning: spoilers ahead!!

Spoiler:
    Welke lamlul heeft dat scenario geschreven zeg...fak. Ik vind dat België doorgaans deftige films aanlevert die altijd wel de moeite zijn qua verhaal maar dit was toch een ferme miskleun.

Ook het begin die blijkbaar aanvangt na het einde van het tweede seizoen en is ook maar raar. 't is alsof men een sprong in de logische sequentiële orde neemt. Alsof er een stukje is weggeknipt uit het verhaal.

't personage van die geschifte schrijver was best wel maf en voegde wel iets extra's toe. Maaike Neuville blijft een heet ding en speelde haar rol als hoer wel deftig. Manou Kersting met haar was ook wel eens geestig en hem als pimp vond ik ook wel lachen net zoals z'n teksten...

5/10 en da's genereus...
    Laatst gewijzigd door Misericordiam; 12 februari 2012 om 02:29
    \m/ >_< \m/

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Office Space

Blijft één van mijn favoriete komedies.
    Two chicks at the same time.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misericordiam Bekijk bericht
    Welke lamlul heeft dat scenario geschreven zeg...fak. Ik vind dat België doorgaans deftige films aanlevert die altijd wel de moeite zijn qua verhaal maar dit was toch een ferme miskleun.
    Serieus, welke Belgische films heb je dan al gekeken?

A Perfect Getaway

Bah, was wel entertainend, maar de twist was zo ongeloofwaardig. Ik zag hem in elk geval niet aankomen, maar das normaal als hij zo idioot was.

From Here To Eternity

Weer zo'n prima klassieker. En één van de betere ensembles die ik al gezien heb. Vooral Burt Lancaster en Sinatra maakten indruk.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Serieus, welke Belgische films heb je dan al gekeken?

[.
    Genoeg om te vinden dat ze doorgaans samenhangend zijn en dit volgens een 'zekere' logica (lees deftig uitgewerkt) en qua verhaal genoeg kunnen boeien. Ik hou wel van de Belgische cinema. Niet allemaal, laat dat duidelijk zijn maar laten we zeggen dat mijn gemiddelde appreciatie in de richting van 'goed' ligt.

Maar eh, 'k weet niet of je enig besef hebt van subjectiviteit in appreciatie van films wat je vraag eigenlijk overbodig maakt...
    Laatst gewijzigd door Misericordiam; 12 februari 2012 om 15:28
    \m/ >_< \m/

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misericordiam Bekijk bericht
    Genoeg om te vinden dat ze doorgaans samenhangend zijn en dit volgens een 'zekere' logica (lees deftig uitgewerkt) en qua verhaal genoeg kunnen boeien. Ik hou wel van de Belgische cinema. Niet allemaal, laat dat duidelijk zijn maar laten we zeggen dat mijn gemiddelde appreciatie in de richting van 'goed' ligt.

Maar eh, 'k weet niet of je enig besef hebt van subjectiviteit in appreciatie van films wat je vraag eigenlijk overbodig maakt...
    Als je die toer opgaat kan je elke vorm van discussie doodmaken hé. Ik vermoed dat Conradus gewoon uw referentiekader wou kennen.
    Fiery the angels fell, deep thunder rolled around their shores, burning with the fires of Orc.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neoken Bekijk bericht
    Als je die toer opgaat kan je elke vorm van discussie doodmaken hé. Ik vermoed dat Conradus gewoon uw referentiekader wou kennen.
    Idd, vooral dat.

Ik kijk nauwelijks naar Belgische films, laatste die ik gezien heb was Dossier K. denk ik en ik ben er vaak underwhelmed door.

Soit

The Player

Awesome! Deze begint al fenomenaal met die schitterend lange beginscene waarin je heen en weer wordt gezogen tussen dagdagelijkse gesprekken in een filmstudio. En ook verder in de film krijg je nog van die leuke stukjes. En voeg daar dan nog een prima prestatie van Tim Robbins en een resem bijrollen en cameo's van een rits aan sterren bij en je hebt een prima film. Voor mij de beste Altman die ik al zag.

Crew Member Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Alien Abduction - Incident in Lake County: Oftewel de meest gezocht film in de gelijknamige thread. Deze TV-film is voor zover ik weet niet (meer?) commercieel verkrijgbaar, vandaar dat deze versie, een 500MB divx VHS-rip, de enige is die zo direct gevonden kan worden. Mijn advies: don't... Ik vond 10 jaar geleden divx-rips al onbekijkbare bagger en deze heeft zijn VHS bronmateriaal dan ook nog eens tegen, maar gezien de bijna legendarische status die deze film dankzij de 'ik zoek de naam van een fillm'-thread heeft gekregen, wilde ik hem toch eens gezien hebben...

I shouldn't have. 90 minuten nerveus geroep, geschreeuw en getier, afgewisseld met geruzie en gezever, oftewel de 5 ge's die je probeert te vermijden als je thuis al de ganse dag 2 kinderen hebt rondlopen, allemaal gefilmd met een handycam en extreem gecomprimeerd door de slechte rip. En als't dan nog min of meer goed gemaakt of scary ware geweest, maar nee. De paar ietwat geslaagde scares worden bedolven onder al dat nerveuze geroep waardoor ik al na een half uur zat uit te kijken naar het einde dat maar weg leek te blijven.

Alien Abduction is officieel de slechtste 'found footage' film die ik al gezien heb en that includes Seventh Moon, een film die voor 50% zwart beeld was (maar het was tenminste zwart en niet grijs vol compressieblokken)

Avoid...
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

Member
    iTrader
    0
    Sahara

Gisteren opgenomen. Was wel leuk entertainmentverhaal waarin die laatste catastrofale wending natuurlijk moest gebeuren. Cruz is hot, en een paar comic relief moments waren ook tof, maar voor de rest had deze niet veel om het lijf.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    The Player

Awesome! Deze begint al fenomenaal met die schitterend lange beginscene waarin je heen en weer wordt gezogen tussen dagdagelijkse gesprekken in een filmstudio. En ook verder in de film krijg je nog van die leuke stukjes. En voeg daar dan nog een prima prestatie van Tim Robbins en een resem bijrollen en cameo's van een rits aan sterren bij en je hebt een prima film. Voor mij de beste Altman die ik al zag.
    Hoe rangschikt men in hemelsnaam Altman films... Ik doe het zelf, daar niet van, maar ik heb nog nooit een Altman lijstje gemaakt die accuraat weergeeft hoe goed zijn films eigenlijk zijn

Member
    iTrader
    0
    Ik heb er nog maar drie gezien dus ja , maar ze waren alle drie goed, deze stond mij gewoon nog iets meer aan dan de andere twee.

Member Oct's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    50/50

Het was lang geleden dat ik nog eens een film gezien had die mij zo geraakt heeft als 50/50. Joseph en Seth hebben de rollen van de twee vrienden echt perfect gespeeld, alles kwam heel natuurlijk over en Joseph kwam ook heel geloofwaardig over als patient. Ik kon mij echt perfect inleven in het verhaal, bij momenten was het emotioneel maar niet te en op andere momenten was het weer wat luchtiger.

Toen ik de cover zag dacht ik dat het een komischere film ging zijn zonder al te veel inhoud maar ik was echt aangenaam verrast.

8/10

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Mr. Nobody 9.25/10

Belgische film van Van Dormael. Echt de beste film die'k in de laatste paar maanden gezien heb. Wat - een - prent.

Schitterend liefdesverhaal, met een scifi/mystery element dat helemaal up my alley is. Het acteerwerk (en vooral ook de casting!) is van een ongezien niveau. Cinematografisch ongelooflijk goed en sterk gebruikmakend van beelden en kleuren om de verschillende verhaallijnen uit elkaar te houden, iets wat hier echt wel nodig is ook. Heb'm op bluray liggen nu en al zeker 4x gezien.
    editje nog: het enige dat de film weerhoudt om geen 10/10 te krijgen in mijn boek, is de muziek. Van Dormael kan hier nog wel iets leren van Jim Jarmush of Aronofsky.
    Als je films in het genre van Donnie Darko of The Fountain goed vindt, deze zeker een paar keer zien dan.

Ongezien goed dit, en dat zeg'k niet veel.

Member xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    The Tunnel - 2011 - IMDB

Ik was op zoek naar een documentaire-style horror-filmpje en ik ben op deze uitgekomen.

Eerst en vooral dit: de film is gefinancierd op basis van een vrij uniek concept, het "crowd-funded financing model". De producers hebben shots van de film verkocht voor 1 dollar om zo tot hun beoogde budget van 135000 dollar te komen. Uiteindelijk hebben ze 'maar' 36K verzameld, waardoor ze het met een beperkter budget moesten doen.

Vervolgens is de release van deze film o.a. heel bescheiden via cinema/dvd doorgegaan, maar de film werd voornamelijk gereleased op Bittorrent (!!) door de producers zelf. Het was hun bedoeling om de film gratis zoveel mogelijk te verspreiden en om zo op een heel goedkope manier de volledige wereld te bereiken.

--------

Alleen door dat deel ben ik enorm fan van deze film/producers. Maar goed, de film zelf dan:

We hebben het dus over een horror-film met een héél beperkt budget, maar om eerlijk te zijn is dit wel een toppertje voor zo'n budget. Vooral de cinematografie is echt wel goed én interessant. Heel toffe beelden met zelfs een soort van behind-the-scenes manier van verfilmen.

Acteerwerk was vrij goed, maar niet om te zeggen overweldigend. Alleen Steve Davis vond ik echt immens overtuigend en die kerel had welgeteld niets van ervaring voor die film.

Aan de SFX/make-up kon je wel zien dat het op budget was, maar zelfs dat viel nog heel goed mee.

Het verhaal was net iets minder. Het documentaireconcept viel voor mij compleet in het water met de opbouw naar het totale verhaal. Iets te geforceerd, iets te opvallend, iets te toevallig... Eens ze dan 'in de tunnel' waren, was dat wel een pak beter.

Filmgewijs geef ik hem een 6/10, maar als je het totaalplaatje bekijkt, verdient hij voor mij zelfs een 8/10.

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Kan er met mijn hoofd niet bij dat zoiets "sympathiek" zou zijn. Als je nauwelijks kosten moet maken en je sponsors kan vinden, is het maar normaal dat je je film zo gratis mogelijk aan de man brengt. Mensen maken weleens gekke gedachtenkronkels als ze indiefilms gaan vergelijken met de standaard Hollywood-productie van 50 miljoen dollar.
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennoman Bekijk bericht
    Kan er met mijn hoofd niet bij dat zoiets "sympathiek" zou zijn. Als je nauwelijks kosten moet maken en je sponsors kan vinden, is het maar normaal dat je je film zo gratis mogelijk aan de man brengt. Mensen maken weleens gekke gedachtenkronkels als ze indiefilms gaan vergelijken met de standaard Hollywood-productie van 50 miljoen dollar.
    En waarom niet?

In de huidige gedachtegang van de muziek- en filmindustrie vind ik het toch iets opmerkelijk. Zeker ook de laatste maand met het FOTA/ACTA-verhaal in het achterhoofd.

Hoeveel filmproducties zie je de dag van vandaag niet, die maar als enige doel hebben om geld binnen te halen? Het is dan maar normaal omdat ze Johnny Depp 40 miljoen dollar geven voor een film, dat ze zoveel mogelijk geld eruit proberen halen? Fucked up visie.

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Het is al ruim 120 jaar zo dat er mensen schatrijk worden in de filmindustrie, en pas sinds de formele intrede van het internet is dat ineens een probleem geworden. Daaruit kun je alleen de conclusie trekken dat mensen zich daar vroeger geen hol van aantrokken, tot ze plots ook gratis aan hun films konden raken. Dan werd Hollywood plots een machine die al ons geld aftroggelde en werd het feit dat acteurs belachelijk veel geld verdienen plots een probleem.

Soit, ik ga de discussie niet voor de elfendertigste keer voeren, maar ik ga het er gewoon op houden dat indie filmmakers niet per se op schouders gedragen moeten worden omdat ze hun films gratis via internet verspreiden. Enfin, wél omdat ze de inspanning doen voor praktisch noppes uiteraard, maar niet als moderne kruisvaarders van de downloadgeneratie die stelt dat als indiefilms gratis kunnen zijn, dat je dan maar alles gratis moet kunnen binnentrekken.

Niet dat ik trouwens wil zeggen dat ge daartoe behoort, maar ik hoor dat soort argumenten maar al te vaak en dat stoort mij mateloos.
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

iTrader
    9 (100%)
    Het is al ruim 120 jaar zo dat er mensen schatrijk worden in de filmindustrie, en pas sinds de formele intrede van het internet is dat ineens een probleem geworden. Daaruit kun je alleen de conclusie trekken dat mensen zich daar vroeger geen hol van aantrokken, tot ze plots ook gratis aan hun films konden raken. Dan werd Hollywood plots een machine die al ons geld aftroggelde en werd het feit dat acteurs belachelijk veel geld verdienen plots een probleem.

Soit, ik ga de discussie niet voor de elfendertigste keer voeren, maar ik ga het er gewoon op houden dat indie filmmakers niet per se op schouders gedragen moeten worden omdat ze hun films gratis via internet verspreiden. Enfin, wél omdat ze de inspanning doen voor praktisch noppes uiteraard, maar niet als moderne kruisvaarders van de downloadgeneratie die stelt dat als indiefilms gratis kunnen zijn, dat je dan maar alles gratis moet kunnen binnentrekken.

Niet dat ik trouwens wil zeggen dat ge daartoe behoort, maar ik hoor dat soort argumenten maar al te vaak en dat stoort mij mateloos.
    Ik snap jouw argumenten en ik ga daar ook allemaal mee akkoord hoor. Ik opper ook niet voor een cultuur waarbij films/muziek gratis moeten aangeboden worden, zeker niet, maar anno 2012 kan ik mij in sommige zaken toch steeds minder en minder vinden in mainstream Hollywood. Vooral dan het gehekel op piraterij en hoe het cinema e.d. zou kapot maken, terwijl ze wel de ene film na de andere uitbrengen die 200 miljoen dollar kost, maar geen ruk waard is.

Verder ben ik niet echt geschoold in indie-cinema. Ik bekijk af en toe wel eens een indie-film, maar ik ben dergelijke 'concepten' nog maar zelden tegengekomen. Daarom dat ik het zo cool vond

Banned
    iTrader
    0

Je gaat ook nogal kort door de bocht door te stellen dat mensen pas sinds de intrede van het internet het kopiëren hebben leren kennen..

Pagina 131 van 284 EersteEerste ... 3181121127128129130131132133134135141181231 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten