Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 42
    Approved 9-lifer BlueSkyraider's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)

2011: Het jaar van de 3D-films?

Gisteren sinds een paar maanden nog een cinemabezoek gepleegd.
    En wat me serieus opviel is dat alle filmtrailers in het groot uitpakten dat ze in 3D zullen te zien zijn. (Transformers, TRON, ...)

Wordt 2011 het jaar van de 3D-(r)evolutie? Is dit een goede evolutie?
    Ik heb er zo mijn twijfels bij of 3D in alle gevallen zomaar een meerwaarde kan zijn voor een film...

Ik kan alleen maar hopen dat de verhaalkwaliteit van een film niet achteruit gaat omwille dat nieuwe films 3D "moeten" zijn om nog volk te trekken.
    "Er zit in iedereen wel een Dude87!" - gizmo_1987
    "Ik wil gewoon vuile E30's te kakken zetten" - ComputerVISTA

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik moet de eerste film nog zien waarbij er echt een meerwaarde door de 3D, op de moment is het platte commerce.
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik denk dat 3D de toekomst is ja, of daar in ieder geval toch deel van gaat uitmaken. Ook voor games trouwens. Al denk ik dat 3D pas écht gaat doorbreken van zodra je geen speciaal brilletje meer nodig hebt. Al weet ik niet of dat überhaupt mogelijk is?!

In Avatar vond ik 3D echt nog wel een toffe gimmick, ook niet meer dan dat. Maar het stoorde me zeker en vast niet, wat ook al iets waard is.

Crew Member TeOtWaWkI's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Avatar is zowat de enige die ik te pruimen vond..of het effectief een meerwaarde biedt? Mneen. Zowat iedere blockbuster zal in 3d zijn: thor,the avengers,green hornet... Kans bestaat dat het contra commercieel wordt: mensen zullen enkel nog ''goeie'' 3d gaan zien
    En de minderen links laten liggen

Approved 9-lifer
    iTrader
    9 (100%)
    Ik vind het niet echt een meerwaarde bij de films. Het stoort me niet, maar het is zeker geen pluspunt. Ik hoop maar dat het geen standaard wordt.
    You can't always get what you want, but if you try sometime you find. You get what you need!

Member
    iTrader
    5 (100%)
    toen ik de eerste beelden van saw3D zag, dachtk dat de kijker deze keer in de handen van de jigsaw-scene was beland..tot ik de 2D variant zag. Had anders wel een goed concept geweest om de nieuwe mogelijkheden van 3D te benutten.

tot nog toe zorgde het enkel voor wat meer dieptezicht, maar dat is het dan ook.
    Origin : Blauwhelmpje∟9LivesBF3Clan
    Asus P8z68-v pro i5-2500k 4.3ghz 2 x Gigabyte gtx560ti 950/1900/2290 8gb ddr3 Corsair mem Corsair HX 1000watt Corsair Performance 3 SSD sataIII 128Gb 3,5 Tb Sata HDD's

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Member
    iTrader
    132 (99%)
    Avatar vond ik wel leuk qua 3D. Heb er nog een hele pak gezien maar eigenlijk kan ik buiten Clash of the Titans op geen enkele meer komen... :/

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Nog geen enkele film gezien waar ik 3d een meerwaarde vond. Ook niet avatar. Maar ik vrees ervoor dat er meer en meer films 3D zullen gaan zijn, en wij maar nog meer betalen in de cinema.

Member
    iTrader
    132 (99%)
    Eigenlijk de beste 3D-film die ik al gezien heb was... Jackass 3D
    vond ik nu eens echt een meerwaarde.

ps: die komt enorm sarcastisch over maar dat is het niet

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Kan 3D een meerwaarde zijn als je "serieuzere" films maakt? Films à la "There Will Be Blood" bijvoorbeeld, ik zie daar echt het nut niet van in.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Kan 3D een meerwaarde zijn als je "serieuzere" films maakt? Films à la "There Will Be Blood" bijvoorbeeld, ik zie daar echt het nut niet van in.

Member Android's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Om niet te spreken van hoe ik me mateloos erger aan het feit dat die 3D-brilletjes haast niet te combineren vallen met een gewone bril. Avatar vond ik wel leuk, maar met serieuze hoofdpijn buitengekomen uit de zaal.

Dus soms is het wel leuk, maar het zal toch meer moeten uitgewerkt worden en zonder die idiote brilletjes in ieder geval.
    PSN: Loewieman
    Vice-kampioen 2de Enkel BTLB 2013
    Vice-kampioen 2de Enkel BTLB 2012

Member
    iTrader
    26 (100%)
    3D-films zijn zwaar overroepen. Ik vind er echt niks aan, en dan nog eens dat ambetant brilleke op uwe neus. Ik kan het niet verdragen als er iets op mijn neus staat, na een kwartier begint mijn neus te tintelen, 't zijn dan nog zo'n lompe gevallen ook.
    Als een film alleen in 3D draait in de cinema, dan blijf ik daar zelfs voor thuis.

Ik denk dat er echt wel een toekomst is voor 3D, maar niet op deze manier, misschien meer zoiets als dit hologram zangeresje uit japan: YouTube - concert with computer generated hologram lead singer dat is echt schitterend gedaan!
    Humanity is the devil

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Zelfs seth rogen komt binnenkort in 3D naar de schermen
    bah

Voor fantasy kan ik het wel begrijpen alleszins

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    272 (100%)
    zonder IMAX hoeft 3D tbh voor mij niet..oa doordat kinepolis mongole brilletjes heeft met een veel te klein zichtsveld. Die imax brilletjes zijn tenminste op een goede grootte waar je dus effectief genoeg doorziet. Bij die van kinepolis zit je meer te kijken op zwarte randen dan wat anders.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles (24 June - 6 July) | USA 2012:Florida + East Coast (1-24 July)
    USA 2013:
    Hawaii (3-17 March) | 2014:Australia (9-28 March) | 2015: Denver-Las Vegas (22 August -13 September)
    Goedkoper op reis

Member Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Ik hoop het eerlijk gezegd niet......nu al zijn er "teveel" films 3D gericht.(enkel 3D om het te kunnen laten zien maar meerwaarde inderdaad bihil. )

Member Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    161 (100%)
    het zal wel sterven
    "When you wake up in the morning, Pooh," said Piglet at last, "what's the first thing you say to yourself?"
    "What's for breakfast?" said Pooh. "What do you say, Piglet?" "I say, I wonder what's going to happen exciting today?" said Piglet.
    Pooh nodded thoughtfully. "It's the same thing," he said.

stoom.

Member xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Fuck 3D-films.

Tot nu toe heb ik ongeveer een 8-tal 3D-films gezien en stuk voor stuk waren dat kankerfilms, die absoluut niks uit het kunnen van 3D halen. De grootste troef van 3D in de cinema anno 2011, is het feit dat ze bombastisch hun film kunnen promoten en er nog eens extra voor kunnen aanrekenen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je na 2 uur 3D-cinema met scheve ogen naar buiten stapt, door dat kutbrilletje.

Echter ben ik wel overtuigd dat 3D een meerwaarde kan zijn in een film, maar tot nu toe heb ik daar nog niks van gemerkt. (ik moet wel nog films zoals Jackass 3D en Tron zien)

Member DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik weet dat ik in de minderheid ben maar ik vind 3D echt tof. Ik vergelijk het meer met iets al kleur. Dat voegt eigenlijk ook niet echt een meerwaarde toe maar toch liever met dan zonder. Hetzelfde voor 3D, liever met dan zonder. Je krijgt toch ook altijd de keuze of je een film nu in 3d wil zien of niet. Zolang dat zo blijft lijkt me er niet echt een probleem te bestaan.

Ik heb geen last van hoofdpijn dus dat zal er ook wel mee te maken hebben maar een film zoals avatar vond ik een geweldige cinema ervaring en daar zit die 3D voor een groot stuk tussen. Ik heb nu ook enkele games op playstation in 3D gespeeld en ja ik ben echt verkocht. 3D all the way! ^^

Nuja net zoals de rest hoop ik natuurlijk dat de technologie blijft evolueren. Liever zonder bril maar toch stoor ik mij daar niet echt aan. Avatar met bril in 3D of zonder bril in 2D... Die keuze is voor mij snel gemaakt ^^

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten