Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 135
    Member
    iTrader
    0

onterecht beschuldigd

Ik woon al enkele jaren in een appartement. In het begin was ik goed bevriend met twee buren ( man en vrouw, maar geen koppel), maar na een tijdje voelde ik dat ze nogal rare mensen waren. De vrouw was geobsedeerd door haar uiterlijk en imago en deed zich beter voor dan ze was. Zo wilde ze enkel iets gaan drinken op café want bij haar liet ze geen mensen binnen want haar meubels zouden kunnen beschadigd worden.
    De man op zich was een meeloper van haar gedoe, geen groot licht. Op den duur hadden we belachelijke discussies. Zo wou zij geen hand geven aan iemand met een tattoo want dat is in haar ogen slecht volk. Dat gedrag kwam pas naar boven toen ik ze echt beter leerde kennen. Ik besloot ondanks het feit dat we buren waren het contact tot goedendag en goedenavond te beperken en toen begonnen de pesterijen. Ze parkeerde haar wagen urenlang voor mijn garage en toen ik na een tijd de politie belde, zei ze: ik stond er 2 minuten om uit te laten en hij mocht me altijd bellen om me te verplaatsen. Ze kan een situatie zo naar haar hand zetten. In die periode ontdekte ik dat er schade was aan de brievenbus, een kras in de auto en nog paar van die dingen. Ik kreeg ook telefoons van haar die een dreigende ondertoon hadden. Ze begon te zeggen dat ze een privéleven wilden op straat, dat haar vriend ( de andere buurman) al had gezien dat ik naar hem keek toen hij zijn boodschappen had gedaan en dat niet kan uitstaan.
    Ik zei toen: als mensen zo ver gaan in hun obsessief gedrag, dan is dat toch een ziekte. Toen zei ze: ik zal hem dat niet zeggen of alles bij jou is 'kort en klein'. Ik ging er compleet onderdoor en belandde in een depressie, moest in therapie en ben daardoor al een tijdje werkonbekwaam.
    Ik had wel eens met een oude dictafoon stukken van een gesprek opgenomen en dat aan de politie gemeld. Ze raadden me af om een klacht in te dienen want het zou toch worden geseponeerd. Ook de huisbaas werd over hun gedrag ingelicht. Ze kregen een waarschuwingsbrief en telefoon, maar hebben op niets gereageerd.
    We zijn nu ettelijke maanden verder, heb intussen geprobeerd om een betaalbare woonst te vinden, maar dat lukt niet omdat ik mijn job ben kwijtgeraakt, nog op mutualiteit sta en ze vragen echt over loonfiches ( maar dat is een andere discussie).
    Van een andere buurvrouw kreeg ik vorige week te horen dat die buurman van mij op privégebied door een zware periode gaat. Toen ik hem kruiste, heb ik mijn medeleven betuigd. We hebben toen gepraat en heb gevraagd of het ok was om weer normaal tegen elkaar te doen. We praatten vrij lang.
    De dag nadien vroeg hij me om een gunst. Of ik voor hem naar de winkel wilde gaan, hij was vrij moe. Ik zei: ik wil wel iets meebrengen. Hij gaf me zijn kaart en code. Ik geweigerd want zoiets doe je toch niet, maar hij bleef aandringen. Ik dacht dat hij zich schuldig voelde om wat er ooit was gebeurd. Ik heb dat aanvaard en ben geld met zijn kaart gaan afhalen omdat ik iets had van: als ze ergens in een winkel voor een garantie mijn pas vragen, kom ik nog over als een dief.
    Ze hadden niet waarnaar hij vroeg en heb hem toen het geld en de kaart in een omslag terug gegeven.

En toen hoorde ik een gesprek tussen hem en de buurvrouw. Ze vroeg hem of ik er was ingetrapt. Hij zei: ja, maar hij is wel eerst geld gaan afhalen met mijn kaart. Dan is ons plan half mislukt. Staan er camera's in die buitenmuur waar hij geld afhaalde? Sowieso, we moeten volgende week afspreken om naar de politie te gaan. Hij zal afzien.

Ik heb al overwogen om naar de politie te stappen, maar ze gaan denken dat ik een dief ben die spijt heeft. Zeker als het zo'n typische agent is. Ik ben natuurlijk ook erg beschaamd dat ik zo stom ben geweest om er in te trappen en durf dat aan niemand vertellen.
    Hen kennende zullen ze zeker naar de politie stappen. Ik heb wel al een melding liggen tegen hen. Ik ben bang dat ze hun slag zullen thuishalen en ik een strafblad zal krijgen gewoon doordat ik wat naief ben geweest.
    Ze zullen hem wel vragen: hoe had die uw code? of had er iemand uw code? Maar ik kan altijd ergens over zijn schouder hebben meegekeken.
    Wat kan ik doen?

Banned
    iTrader
    0
    Ge hebt een ruggegraat gelijk een tandenstoker als ik het zo lees. Direct bang van alles en nog wat. Hoe gade gij ooit een vrouw verdedigen, ervan uitgaande dat je er ooit een zal krijgen?

Member Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hoe zou jij zowel aan de kaart als aan de code kunnen geraken; zou mij ni te veel zorgen maken.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Hoe zou jij zowel aan de kaart als aan de code kunnen geraken; zou mij ni te veel zorgen maken.
    Dit dus.

Hij gaf zelf z'n kaart + code en nu zou hij naar de politie gaan? Normale procedure is dat je bij verlies of diefstal direct je kaart laat blokkeren en aangifte gaat doen (dat laatste bij verlies). Hij heeft dat niet gedaan dus hij heeft geen poot om op te staan.
    Laatst gewijzigd door Smiles_; 6 oktober 2013 om 19:53

Member
    iTrader
    0
    en stel dat er aan die geldmuur ( weet niet of dat kan) ingebouwde camera's stonden en ze zien mij op die beelden? Hij doet alsof zijn neus bloedt en dat ik wschl via shoulder surfing zijn code moet bemachtigd hebben?
    Kan zijn dat hij ze intussen heeft laten blokkeren en al aangifte heeft gedaan.

Member
    iTrader
    0
    Natuurlijk staan daar camera's.

Hoe bedoel je als en indien? Hij kan toch retroactief z'n kaart nu niet meer laten blokkeren en aangifte gaan doen van diefstal of verlies? Kans is groot dat hij ondertussen zelf nog eens z'n kaart heeft gebruikt. Hij wil u in de zak zetten door valse verklaringen te gaan afleggen? Zichzelf in de zak gaan zetten dus?

Nu ja, je bent wel dom geweest natuurlijk maar daar zal niks van komen.

Member
    iTrader
    0
    Binnen staan camera's, maar is dat in een bancontact ingebouwd in zo'n automaat op straat? Hij kan beweren dat hij pas 's avonds of de volgende dag zijn kaartverlies heeft opgemerkt toch? Gebeurt toch vaker. Je kan je kaart verliezen in de winkel en dan pas opmerken de dag nadien nadat ze intussen werd gebruikt?

Member Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    117 (98%)
    Man up, seriously -_-

Member
    iTrader
    0
    Foefelaars vallen altijd door de mand. Hebben zelfs al klanten gehad die hun kinderen geld lieten afhalen met bankkaart van henzelf (ouders dus) en nadien in de bank komen geld terugeisen omdat hun kaart gepikt was (lol)

Het moment dat we dan zeggen dat ze dan eerst maar klacht moeten gaan indienen bij de politie, dan worden ze heel stilletjes. Een valse verklaring gaan afleggen bij de flikken dat durven ze niet.

Dat truukje van kaart doorgeven met code en dan beweren dat kaart gestolen is, is zou oud als de straat en wie daar nog intrapt?

Member
    iTrader
    0
    Hij had wel een alibi op het moment van afhaling dat hij het zelf niet kan gedaan hebben.

Member oxbow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sheldon Cooper Bekijk bericht
    Man up, seriously -_-
    idd

Worst case scenario, de politie komt ,jij ontkent alles, en over 7 jaar mag je dat voor een rechter eens herhalen waarna alles geseponeerd word.

Ik wil nu niet beledigend overkomen, maar dat jij over zo'n pietlullig feit in een depressie geraakt wat leidt tot job kwijtraken enzo.. Kijk eens naar een docu over mensen in afrika, roemenie ofzo, die hebben pas problemen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djenner Bekijk bericht
    Hij had wel een alibi op het moment van afhaling dat hij het zelf niet kan gedaan hebben.
    Zucht

Hij gaf zelf z'n kaart en code en deed geen aangifte van diefstal of verlies?
    Kaart + code geven = geen poot om op te staan.

Member
    iTrader
    0
    en wat zegt de wet over het gebruiken van andermans kaart ( iemand die niet tot de familie behoort).
    Hij kan wel beweren dat ik ze heb gestolen. Denk niet dat er beelden bestaan van het moment van de kaart afgeven.

Approved 9-lifer Huxley's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hij kan wel beweren dat ik ze heb gestolen. Denk niet dat er beelden bestaan van het moment van de kaart afgeven.
    Hij kan dan wel beweren dat je ze gestolen hebt, maar hoe zou je dan aan zijn pincode geraakt zijn?

Member makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Buurman en vrouw komen het politiekantoor binnengestormd ..

Politie denkt al: Fuck zijn die idioten daar weer ???
    Buurman: Mijn buurman heeft mijn bankkaart gestolen en geld afgehaald!

Politie denkt: Zaaaaag
    Politie zegt: Sure .. hebt u uw kaart terug?
    Buurman: Jaja, maar ik ben nu wel geld kwijt he?

Politie denkt: Hij heeft zijn kaart terug??? *Lacht buurman uit*
    Politie: Dus uw buurman heeft uw kaart gehackt?
    Buurman: Ja

Politie: Dat kan niet, zone expert is je buurman nu ook weer niet
    Buurman: Heu ... neen dat zal dan niet. Maar toch heeft ie mijn geld gepikt!

Politie: Dan hebt u uw code op een papiertje opgeschreven en naast uw bankkaart gelegd
    Buurman: Denk je dat ik zo dom ben!

Politie: Ok, niet gehackt, geen code naast bankkaart. Heb je hem dan je kaart gewoon gegeven? Want dat is dan nog de enige mogelijkheid he.
    Buurman: shxt

Maw met die klacht gebeurt niks. Maak u toch niet zo druk.

Member
    iTrader
    30 (100%)
    Ik zou wel echt eens iets aan die situatie doen hoor, dit kan eigenlijk niet meer zo verder.

Member
    iTrader
    0
    bedankt voor de reacties. Nu, hem kennende zal die wel grootse onderzoeken eisen. Hij zal wel een nieuwe kaart aanvragen zodat hij ook nog eens kan zeggen dat ik ze niet heb terug gegeven.

Member dweil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    bedankt voor de reacties. Nu, hem kennende zal die wel grootse onderzoeken eisen. Hij zal wel een nieuwe kaart aanvragen zodat hij ook nog eens kan zeggen dat ik ze niet heb terug gegeven.
    Kerel, vraag geen advies als ge toch u eigen gedacht blijft geloven e.
    Tzou trouwens al veel zijn moest ge u minder lamzakkerig opstellen en nekeer wa afweer tonen ipv "slachtoffer van het systeem" te zijn. Daardoor werkonbekwaam?...

Member
    iTrader
    0
    Het is niet enkel daardoor. Het was gewoon de druppel en die druppel was zeker niet dat ene voorval. Oordeel nooit voor je een hele situatie kent en vanaf nu liefst "on topic"

Member Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Grootse onderzoeken eisen? Gast, de inbraken in mijn gemeente zijn afgelopen jaar x 300% gegaan, en nog vinden ze alleen maar de tijd om automobilistjes te gaan flitsen. Denk je echt dat de flikken niks beters te doen hebben dan zich bezig te houden met wat wijvengekibbel?

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten