Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 171
    Member
    iTrader
    0

Hoeveel kost een kind?

Aansluitend: hoeveel kost een kind eigenlijk (zowel als baby als daarna)? Ik weet wel dat er veel verschil is op wat je eraan kan en wil geven, maar waarop moet je minimum rekenen? En geraak je al ergens met het kindergeld of is dat een druppel op een hete plaat? Ervaringsdeskundigen hier?

Approved 9-lifer Depresjon's schermafbeelding
    iTrader
    209 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LadyGodiva Bekijk bericht
    Aansluitend: hoeveel kost een kind eigenlijk (zowel als baby als daarna)? Ik weet wel dat er veel verschil is op wat je eraan kan en wil geven, maar waarop moet je minimum rekenen? En geraak je al ergens met het kindergeld of is dat een druppel op een hete plaat? Ervaringsdeskundigen hier?
    Allen bedankt voor u reactie.

Niemand weet precies hoeveel een kind kost.
    Je hoort mensen met kinderen wel vaak zeggen : ieder kind kost een huis
    Kindergeld stelt uiteraard niets voor.

Member
    iTrader
    17 (95%)
    Voor wat ik tot nu kan zeggen (dochtertje is bijna 3 maand):
    kosten na +-3maand:
    - geboorte: €1200
    (deel dat niet door mutualiteit is gedekt, tenzij je een hospitalisatieverzekering hebt (=aanrader )
    - medische kosten:
    tot nu toe: €450
    (3x osteopaat (=3x€30 NA terugbetaling))
    (vrouw: 5x osteopaat, enkele keren kinesist + wat andere kleinere zaken)
    vitamines, wat dingen tegen verstopte neus, iets tegen de koorts voor na de vaccinatie
    - pampers: €270
    €0,3/pamper (gemiddeld met wat promoties enzo, verschilt ook per maat)
    wij hadden in de eerste dikke maand zo'n 15 pampers per dag nodig, nu nog zo'n 7-8
    dus ik neem 10/dag om gemakkelijk te rekenen = €90/maand
    - verzorgingsproducten: €100
    wasmiddel (gaat plots 3x zo snel)
    wasgel (voor de baby dus)
    natte doekjes, droge doekjes
    - eten: €150
    borstvoeding + af en toe iets bij met flesvoeding
    NAN HA = €20/doos en goed voor een dikke week
    - kleren: €180
    afhankelijk van wat je koopt maar €15/setje is toch echt aan de lage kant (body/truitje/broekje of rokje) en neem toch maar 6 setjes per maat:
    =€90/maat (in ons geval bijna 3e maat)

- aankoop uitzet: +-€2000
    kamer (bed, kast, commode en alles voor daarbij): €700
    park: €100
    relax: €50
    luiertafel: €100
    babyfoon: €100
    wandelwagen: €500
    maxi-cosi: €100
    basis voor maxi-cosi: €100
    andere zaken (flesjes, fopspeen, washandjes, tetradoeken,...): €200

- kindergeld: €88/maand

veel dingen ben ik dan nog vergeten of heb ik de prijs van afgerond. Op bepaalde zaken kan je uiteraard besparen en hoef je ook niet nieuw te kopen (hebben wij ook niet met alles gedaan). Denk ook aan de hogere kosten voor het water, elektriciteit (veel meer wassen, stoomkoker om te steriliseren)
    boeiend.be <- uiterst interessant

Approved 9-lifer Depresjon's schermafbeelding
    iTrader
    209 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jensd Bekijk bericht
    kosten na +-3maand:
    (deel dat niet door mutualiteit is gedekt, tenzij je een hospitalisatieverzekering hebt (=aanrader )
    - medische kosten:
    vitamines, wat dingen tegen verstopte neus, iets tegen de koorts voor na de vaccinatie
    wij hadden in de eerste dikke maand zo'n 15 pampers per dag nodig, nu nog zo'n 7-8
    afhankelijk van wat je koopt maar €15/setje is toch echt aan de lage kant (body/truitje/broekje of rokje) en neem toch maar 6 setjes per maat:

veel dingen ben ik dan nog vergeten of heb ik de prijs van afgerond. Op bepaalde zaken kan je uiteraard besparen en hoef je ook niet nieuw te kopen (hebben wij ook niet met alles gedaan). Denk ook aan de hogere kosten voor het water, elektriciteit (veel meer wassen, stoomkoker om te steriliseren)
    das idd iets waar wij ook aanzitten,die kosten.
    Iets minder daar onze zoon nog geen 3 maand is maar we komen in de buurt.

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    stukken van mensen, onbetaalbaar eigenlijk. begin er maar niet aan zou ik zeggen want de mensheid is zich al sinds het begin der tijden in armoede aan het werken met onbegrote nakomelingen.

Member
    iTrader
    0
    15 pampers per dag? Jeetje daar ben ik nooit aan gekomen. Je moet je kind op tijd verschonen maar nu ook niet overdrijven. (tenzij het natuurlijk altijd poepluiers zijn maar dat lijkt me toch wat veel).
    Om 2 redenen dat ik nooit aan zoveel luiers kwam:
    1) Ik ging niet na elk plasje een andere luier aandoen, die dingen zijn echt wel gemaakt om meer dan 1 plas op te vangen. Als je goede luiers hebt dan trekt alles naar de kern waardoor je kind er echt geen last van heeft dat hij/zij al eens geplast heeft.
    2) Om aan 15 luiers te komen dan zou ik mijn kind moeten wakker maken hebben om te verschonen. En zo'n doorslaper was het nu ook weer niet.

Ondertussen is de kleine 10 maand en ik koop elke week een pak luiers, 2 pakken als er een actie is.

De kinderwagen heb ik een model gekocht waar ze eerst kunnen in plat liggen toch tot 6 maand, dan ging die in de volgende stand en nu staat hij op 'buggy'. Kleine kan erin tot 2 jaar. Denk dat de kinderwagen eigenlijk het duurste geweest is.

Aangezien we nogal klein wonen momenteel viel er voor de kinderkamer ook niet veel te kopen. Ik heb wel gelijk een doorgroeibed gekocht. (de eerste weken heeft de kleine in een mozesmand geslapen en dat was een cadeau van 1 van mijn schoonzussen)

Verzorgingstafel is er gelijk eentje geworden waar een bad inzit, mede door plaatsgebrek.

Kleding heb ik echt heel veel gekregen van mijn ouders, ik heb voor de eerste 6 maand niks zelf hoeven te kopen en zelfs nu hoeft het niet. Verder ben ik ook makkelijk wat kleding betreft. Veel rompers/T-shirts en broekjes voor in huis. Zeker nu de kleine rondkruipt en loopt. Maar waarom ook een kleintje in jeans enzo steken als ze toch alleen nog maar kunnen liggen? Was valt hier ook mee, water zit mee in de huur maar meestal gooi ik echt vuile dingen (lees poep- of groentenvlekken) gelijk in een emmer met vlekkenspul. Dat weekt dan al wat en als ik een wasmachine vul dan gaat dat erbij. Al bij al heb ik nu 1 extra was. Dat valt heel goed mee dus.

Verzorgingsprocucten hou ik ook echt tot het minimum. Bodylotion heb ik enkel gebruikt bij vervellen en billencreme gaat er hier enkel op als ik zie dat de bilspleet een beetje rood is. Ik had een tube bepanthen gekregen ik een kraampakket en in die bijsluiter staat natuurlijk van smeer maar in elke keer. Tuurlijk ze willen ook verkopen maar ik heb hier nog nooit luieruitslag gezien. Ik heb trouwens een pot zink en castorzalf en die werkt heel goed en is helemaal niet zo duur. Sudocrem ofzo had ik een tester van maar dat vond ik niet lekker smeren.

Voeding, ik heb geen borstvoeding gegeven maar ik had wel bonnen voor de pakken poeder de eerste 6 maand. Ik moest zelf £1 bijleggen. Voor de opvolgmelk mag ik de bonnen niet meer gebruiken maar ik mag er wel groenten en fruit voor kopen en koemelk.
    Dat is per maand een £25 dat ik kan besteden. Ik geef wel zelfgemaakte voeding, geen potjes of toestanden. Zondag is mijn babykookdag, dan maak ik meedere porties klaar om in te vriezen.

Ziekenhuis heb ik niet hoeven betalen en ook geen verdere medische kosten zoals osteopaat gehad.

Al bij al denk ik dat ik aan ongeveer 2/3 van julllie bedrag zit en dat op 10 maand tijd.
    Het ligt er dus inderdaad aan hoe wat en waar je aan uitgeeft.
    Jesus was a rr5 healer

Member MRzone's schermafbeelding
    iTrader
    264 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jensd Bekijk bericht
    kosten na +-3maand:
    - medische kosten:

een kind kost van 0-18 jaar €305 per maand, dit is uitgerekend door een bureau (welk weet ik niet meer), in Engeland is dit voor een jongen €280 en voor een meisje zelfs maar €265, omdat jongens meer sportkledij dragen en dit meestal duurder is.

Member
    iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amaryllis Bekijk bericht
    15 pampers per dag? Jeetje daar ben ik nooit aan gekomen. Je moet je kind op tijd verschonen maar nu ook niet overdrijven. (tenzij het natuurlijk altijd poepluiers zijn maar dat lijkt me toch wat veel).
    Om 2 redenen dat ik nooit aan zoveel luiers kwam:
    1) Ik ging niet na elk plasje een andere luier aandoen, die dingen zijn echt wel gemaakt om meer dan 1 plas op te vangen. Als je goede luiers hebt dan trekt alles naar de kern waardoor je kind er echt geen last van heeft dat hij/zij al eens geplast heeft.
    2) Om aan 15 luiers te komen dan zou ik mijn kind moeten wakker maken hebben om te verschonen. En zo'n doorslaper was het nu ook weer niet.

Al bij al denk ik dat ik aan ongeveer 2/3 van julllie bedrag zit en dat op 10 maand tijd.
    Het ligt er dus inderdaad aan hoe wat en waar je aan uitgeeft.
    Het waren echt 15 pampers in het begin en we hebben echt niet altijd onmiddellijk de pamper ververst als er maar iets klein in was... We hadden wel veel dat +-5min na het verversen van de pamper, die opnieuw vol was. Blijkbaar vindt onze dochter het leuk om het in een propere pamper te doen. 's nachts kwam ze ook soms wakker voor een vuile luier. Iedere baby is anders...

Qua kosten zitten we ook niet aan dat bedrag, we hebben natuurlijk wel een hospitalisatieverzekering maar als je die niet hebt, dan geeft het toch een idee van wat dat kan schelen. Osteopaat (wat zo goed als niet is terugbetaald door de mutualiteit) en kinesist heeft niet iedere vrouw nodig maar geloof maar dat het echt nodig was bij ons Ook hebben we redelijk wat tweedehands gekocht.

Kamer is ook een doorgroeikamer (moet wel lukken tot ze +-10 jaar is, misschien langer) dus dat is een beetje een investering op langere termijn.

Uiteraard kun je op lagere kosten uitkomen, zeker als je veel krijgt van vrienden en/of familie maar dat was bij ons niet het geval dus echt vergelijken kun je niet. Zelfde met verzorgingsproducten, de ene baby heeft nood aan vanalles van cremekes (droge wangetjes, luieruitslag, irritatie,...) en de andere niet. Je hoeft ook geen park, relax, luiertafel, basis voor maxi cosi e.d. te kopen maar het maakt je leven toch wat meer comfortabel.

Nieuw topic geopend hiervoor: http://www.9lives.be/forum/economie-...-een-kind.html
    Kan een mod de posts verplaatsen?

Member
    iTrader
    17 (95%)

Hoeveel kost een kind?

Naar aanleiding van enkele posts in http://www.9lives.be/forum/economie-...ning-kind.html maar beslist om hiervoor een apart topic aan te maken.

kosten na +-3maand:
    - medische kosten:

Member CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    teveel dus

Member Timborius's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Bedankt voor deze oplijsting, kan ik dit is laten zien aan mijn vriendin.

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Inderdaad, wel eens handig om te zien!
    Dan heb ik al een idee voor later...

Ze zeggen altijd (om toch in mijn omstreken) dat een kind evenveel kost als een huis/villa (hangt af hoe hard je het verwent)... Not sure if true

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Een hospitalisatieverzekering is inderdaad enorm handig, maar je moet wel al aangesloten zijn VOOR je zwanger raakt. Deze betalen een €1200 van de bevalling, maar verder ook nog andere zaken, zoals bijvoorbeeld de kosten van de eerste 20u kraamhulp.

Kleren nieuw kopen is gekkenwerk. 2de hands vind je hopen kleren die maar 1x gedragen zijn aan €1-5 waar ze nieuw €15-25 kosten. Nieuwe setjes kopen in de PriMark (Luik) en andere goedkopere winkels spaart ook stukken uit, €5-10 voor een nieuw setje waar je bij merken makkelijk het 3-voud kwijt bent.

Idem buggy + maxi-cosi + draagmand. Samen nieuw goed voor €1000. Wij waren €280 kwijt voor alles samen, inclusief voetenzak, muggennet en regenhoes.

Verder een kinderkamer (commodo + bedje + kleerkast) heb je bij Babydump in nederland (leveren ook gratis in in BE) voor €500-700, is overigens degelijke kwaliteit (een STUK beter dan de meeste ikea spullen in elk geval).

Basis voor de maxi-cosi: wij hebben er 2 gekocht, omdat het teveel gedoe is constant te wisselen, zeker met babysit die ook af en toe ene nodig hebben etc. De nieuwe isofix base vind je bij babydump eveneens voor €135. Dat is veruit de goedkoopste prijs en 2dehands zijn ze amper of niet te vinden. Dus je €100 daar is aan de lage kant.

Als je flesvoeding koopt: maak een tripje naar nederland en koop genoeg ineens.
    Nutrilon 1 kost hier €15.6 voor 800gr, in NL €10 voor 900gr.
    Bespaart dus een hoop geld.
    Je geeft aan "NAN AH €20/doos/week", wat bedoel je daarmee? Mijn vrouw geeft borstvoeding en vult aan met flesvoeding, maar normaal gesproken moet een doos flesvoeding van 800gr zeker 2 weken meegaan, als de moeder ook borstvoeding geeft mag je eerder 3-4 weken tellen (na 4 weken moet je de rest weg doen eigenlijk, wegens hygiλne)

Idem pampers: koop ze in NL (voor echte pampers) wanneer ze in promotie zijn, of kijk naar die van het kruidvat, die zijn ook erg goed en STUKKEN goedkoper!

Het allerbelangrijkste in het begin is overigens je babylijst. Stel een deftige lijst samen en zet die op je geboortekaartje, en dat zal je ettelijke honderden euro besparen...

Medische kosten kan je overigens niet vergelijken, je rekent bijvoorbeeld €450 voor de osteopaat. Ons zoontje is net 3 maanden maar heeft nog nooit een osteopaat gezien hoor. De mama is uiteraard wel een paar keer naar de kinesist geweest.

Tot slot nog een kost binnenkort: creche. Onze zoon zal vanaf januari 3 dagen per week naar de crκche gaan, voor €360/maand (€30/dag incl alles, dus eten, pampers, productjes, doekjes, ...).
    Daarvan krijg je wel tot €11.6/dag terug van de belastingen.

Qua inkomsten: niet alleen krijg je €88.xx kindergeld per maand, de ouder die het kind ten laste neemt houdt ook zo'n €30-40 netto meer over van zijn loon (hogere belastingsvrije basissom).

@Dragonix: men zegt dat een kind ongeveer een huis kost tussen geboorte en volledige onafhankelijkheid. Dat is dus inclusief studies enzoverder...

@Curv3, daar denk je wel anders over eens er zo'n schattig hummeltje u ligt aan te staren. Worth every penny!
    Laatst gewijzigd door Massis; 11 juli 2012 om 10:39

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De echte kosten moeten nog komen.

Blij dat ik geen kleine heb.

(maar zeg nooit, nooit)

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massis Bekijk bericht
    Een hospitalisatieverzekering is inderdaad enorm handig, maar je moet wel al aangesloten zijn VOOR je zwanger raakt. Deze betalen een €1200 van de bevalling, maar verder ook nog andere zaken, zoals bijvoorbeeld de kosten van de eerste 20u kraamhulp.

Effe een vraagje over die hospitalisatieverzekering.
    Van het werk uit krijg ik die verzekering, maar kan ik op 1 of andere manier er ook voor zorgen dat mijn vriendin/vrouw en kinderen ook van diezelfde verzekering gebruik kunnen maken?

Zo ja, welke gevolgen brengt dit met zich mee?

Member
    iTrader
    17 (95%)
    Bij ons zijn zowat alle kosten terugbetaald geweest (zelfs mijn eten in het ziekenhuis, krant die we bestelden en producten voor de baby (welke we nog een tijdje thuis hebben kunnen gebruiken). Ook zijn alle medische kosten tot 3 maand voor de geboorte en tot 6 maand na de geboorte gedekt (moet je zelf naar vragen!)

Kleren nieuw kopen is gekkenwerk. 2de hands vind je hopen kleren die maar 1x gedragen zijn aan €1-5 waar ze nieuw €15-25 kosten. Nieuwe setjes kopen in de PriMark (Luik) en andere goedkopere winkels spaart ook stukken uit, €5-10 voor een nieuw setje waar je bij merken makkelijk het 3-voud kwijt bent.
    Solden helpen ook enorm als je persι nieuw wilt. Mijn vrouw heeft in januari een aantal setjes gekocht en het was bijna standaard -75% op kinderkledij. Zot om de volle pot te betalen eigenlijk.

Verder een kinderkamer (commodo + bedje + kleerkast) heb je bij Babydump in nederland (leveren ook gratis in in BE) voor €500-700, is overigens degelijke kwaliteit (een STUK beter dan de meeste ikea spullen in elk geval).
    Ikea viel ons ook tegen, onze kamer komt van bij Weba. Bij babydump vonden we niet echt iets dat ons aanstond maar ze hebben idd wel deftige dingen. Zeker een aanrader die winkel, ook om online te bestellen.

Medische kosten kan je overigens niet vergelijken, je rekent bijvoorbeeld €450 voor de osteopaat. Ons zoontje is net 3 maanden maar heeft nog nooit een osteopaat gezien hoor. De mama is uiteraard wel een paar keer naar de kinesist geweest.
    Ik reken wat voor ons de kost was (en trouwens volledig terugbetaald door de hospitalisatieverzekering). Maar zowel dochter als moeder "moesten" naar de osteopaat. Bij de dochter heb ik mijn twijfels over het nut, hoewel de dokter wel zei dat het beter was, bij de moeder ben ik 100% zeker dat het echt heel hard nodig was. Die €450 is trouwens het totaal van medische kosten (ook verdere zalfjes (soms tot €30/stuk) van de apotheek of andere kleine dingen)

Tot slot nog een kost binnenkort: creche. Onze zoon zal vanaf januari 3 dagen per week naar de crκche gaan, voor €360/maand (€30/dag incl alles, dus eten, pampers, productjes, doekjes, ...).
    Daarvan krijg je wel tot €11.6/dag terug van de belastingen.
    Voor ons inkomen zou dit op +-€20/volle dag komen maar het zou moeten lukken met 4x een halve dag in de week aangezien mijn vrouw van thuis werkt. Hier in de streek is trouwens een luxe want we konden gewoon kiezen uit verschillende crθches/onthaalmoeders.

@Curv3, daar denk je wel anders over eens er zo'n schattig hummeltje u ligt aan te staren. Worth every penny!
    True

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dragonix Bekijk bericht

Effe een vraagje over die hospitalisatieverzekering.
    Van het werk uit krijg ik die verzekering, maar kan ik op 1 of andere manier er ook voor zorgen dat mijn vriendin/vrouw en kinderen ook van diezelfde verzekering gebruik kunnen maken?

Zo ja, welke gevolgen brengt dit met zich mee?
    Is helemaal ontopic vind ik zelf maar dat hangt af van je werkgever denk ik. Bij sommige werkgevers hebben alle inwonende gezinsleden automatisch dekking (was bij mijn moeder het geval dacht ik). Bij mijn werkgever bijvoorbeeld moet ik een extra bijdrage (een stuk lager dan zelf een verzekering afsluiten) betalen voor mn vrouw en dochter.
    Even navragen dus.

Let er inderdaad ook op dat de verzekering al een tijd moet in orde zijn voor je vrouw/vriendin zwanger wordt want "lopende zaken" zijn niet geldig.

Verder wil ik nog ff vermelden dat bovenstaande bedragen een indicatie zijn. Ook wij hebben niet alles nieuw gekocht maar het is om een idee te geven

Member $anka's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    zelf zijn wij in verwachting van ons eerste kindje (uitgerekend voor 1 november).
    Het is inderdaad allemaal duur, maar als je wat rond kijkt en zaken in solden koopt en niet van alles het van het wil hebben valt het best wel goed mee. Je kan er heel zot in gaan doen of je kan het best betaalbaar houden.

Zoals bv babykamer ... ik heb kamers gezien van 1500 tot 2000 euro ... precies of het kind heeft daar iets aan. dat is iets dat je puur voor jezelf koopt. wij hebben 2dehands voor 200 euro een kinderkamer gekocht (kast, bed, commode) en die ziet er best ook heel mooi uit.

kost geboorte, veel mensen hebben een hospitalisatie verzekering (en als je een kindje hebt is dat toch ook wel het beste imo): veel geboortekost heb je dan niet meer. Hoogstens 150 euro forfait bij sommige maatschappijen.
    Sommige maatschappijen dekken ook nog tot x aantal maanden na de bevalling de kosten, dus osteopaat enzo kan daar onder vallen.

180 euro aan kleren in 3 maand? in de zeeman verkopen ze best schone kinderkleding, en die zijn daar toch in ne wip uitgegroeid, dus veel moet dat echt niet kosten. (eneuh solden!! )

zaken zoals geboortjekaartjes / suikerbonen / evenuteel babyborrel zijn niet vermeld en dat kan toch ook wel oplopen ...

Naast het inkomen van kindergeld moet je ook ff kraamgeld vermelden, dat is toch ook ong 1000 euro wat wel de moeite is.
    Ziekenkas die je ook cadeaus ter waarde van ong 350 euro geeft.

Begrijp me niet verkeerd, het kan mss lijken dat ik je kosten lig af te breken, dat wil ik zeker niet doen. een kind is NIET goedkoop, maar je hebt er zelf enorm de hand in hoe duur je het maakt.

Ook rekening houden met gedeeltelijk inkomenverlies van de vrouw als die lang thuis zou zitten!

(wij hebben het geluk dat we geen kinderopvang moeten zoeken/betalen, mijn vriendin werkt zelf als onthaalmoeder scheelt ook wel een stuk)
    Laatst gewijzigd door $anka; 11 juli 2012 om 11:02

Member
    iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door $anka Bekijk bericht
    zaken zoals geboortjekaartjes / suikerbonen / evenuteel babyborrel zijn niet vermeld en dat kan toch ook wel oplopen ...
    Geboortekaartjes hebben wij zelf gedaan (kost: €75 ofzo voor 75 kaartjes)
    Doopsuiker: hetzelfde (Ava is een aanrader voor zo'n dingen) kost: €75 ofzo voor 50 doopsuikertjes (glazen potje gevuld met een strikje rond en een kaartje aan)

Naast het inkomen van kindergeld moet je ook ff kraamgeld vermelden, dat is toch ook ong 1000 euro wat wel de moeite is.
    Ziekenkas die je ook cadeaus ter waarde van ong 350 euro geeft.
    Hierbij ook nog vergeten te vermelden dat, indien langer dan 2 maand borstvoeding wordt gegeven, je nog €250 bijkrijgt van veel mutualiteiten.

Begrijp me niet verkeerd, het kan mss lijken dat ik je kosten lig af te breken, dat wil ik zeker niet doen. een kind is NIET goedkoop, maar je hebt er zelf enorm de hand in hoe duur je het maakt.
    Zie mijn eerdere opmerking, het is een indicatie en zeker ook geen weerspiegeling van hoe het bij ons was. Wij hebben de meeste kleren nieuw gekocht (en dat is een keuze) en ook de kamer bijvoorbeeld (omdat we die toch een 10-tal jaar willen houden).

Ook rekening houden met gedeeltelijk inkomenverlies van de vrouw als die lang thuis zou zitten!
    In ons geval was/is dit pijnlijk aangezien het inkomen van mijn vrouw 0 (geen recht op een uitkering ofzo, werkgever betaalt geen loon als ze niet werkt) is in die periode. Gelukkig heeft ze wel kunnen werken tot +-1 maand voor de bevalling en nu blijft ze thuis tot en met augustus (dus zo'n 5 maanden op ιιn inkomen). Dit wisten we op voorhand en hier hebben we een buffer voor opgebouwd natuurlijk.

Member PhoenixEffect's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Veel te veel, en de meeste kunnen het niet betalen maar maken toch ne kleine, die dan dus achteraf in de mizerie zit want mama en papa kunnen em ni onderhouden. Maar het is nooit de schuld van de ouders he

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PhoenixEffect Bekijk bericht
    Veel te veel, en de meeste kunnen het niet betalen maar maken toch ne kleine, die dan dus achteraf in de mizerie zit want mama en papa kunnen em ni onderhouden. Maar het is nooit de schuld van de ouders he
    Als de ouders dan nog eens zouden samenblijven...

Onlangs nog iemand van't school tegengekomen, zo oud als mij, nen kleine van 7, echtscheiding, terug bij zijn ouders moeten gaan wonen...

En zo zijn er veeeeel.

PFFF

Maar laat ons de pret hier niet bederven.

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten