Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 171
    Member ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht

Uw park, kost dat niet wat veel geld?

Da moet 75 euro zijn da park :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massis Bekijk bericht
    Een babybadje is max 14L (standaard babybadje gevuld met bademmer). En om de dag in bad gaan is voldoende (vaker is slecht voor de huid).

Dat is dus 7L/dag of 2555L per jaar. 2555L = 2.555m³
    1m³ kost ongeveer €3.5, dus zit je aan hooguit €10 PER JAAR voor babybadjes.

€120 bijleggen (per jaar?) = 34.2m³ = 34200L water, dat zijn 2442 badjes of 3 badjes per dag.
    Voor €120 kan je elke dag een babybadje van 100L vullen, dat zijn 10 grote emmers water.
    Rekening nog is bekeken en ik zat wa fout
    Die 120 euro is blijkbaar 62 euro (3 maandelijkse factuur) + 57 euro opleggen.
    volgende rekeningen zullen 80 euro worden ipv 62.

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Vind ik trouwens nog altijd véél water verbruik, zit je niet met een lek? Wij gaan echt niet zuinig om met water, doen veel wasmachines & afwasmachines en ik heb 2 aquaria die ik elke paar weken voor 1/3-1/2 ververs (120-180L) en wij betalen eveneens maar een €62...

now that I think of it, er is sinds wij in ons huis wonen nog geen meterstand opgenomen (behalve bij de verhuis)...
    Wij zullen ook wel mogen bijleggen binnenkort dan

iTrader
    0
    't zijn badjes en een pak meer wasmachines eh.
    Wij zitten op een verbruik van 80 m³ per jaar
    4/7/11 - 31/12/11 = 39m³
    1/1/12 - 1/7/12 = 41m³ (waarvan sinds 3/2/12 een kindje)

Member Gertos45's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Vind ik trouwens nog altijd véél water verbruik, zit je niet met een lek? Wij gaan echt niet zuinig om met water, doen veel wasmachines & afwasmachines en ik heb 2 aquaria die ik elke paar weken voor 1/3-1/2 ververs (120-180L) en wij betalen eveneens maar een €62...

now that I think of it, er is sinds wij in ons huis wonen nog geen meterstand opgenomen (behalve bij de verhuis)...
    Wij zullen ook wel mogen bijleggen binnenkort dan
    Amai, wij betalen momenteel 160 euro per drie maanden voor water...wel geen regenwater hier. 4 personen die elke dag e douch pakken (wel met douchespaarkop), wasmachines, wc's, schotels (hand)

we zaten pal op het gemiddelde van waterverbruik per persoon per jaar...maar het is du enorm vergeleken met de posters hier...

Member yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChfZ | Hanky Bekijk bericht
    4/7/11 - 31/12/11 = 39m³
    Ik ben van 49 per jaar gegaan naar 60 sinds de kleine er is. Wasmachine draait een pak meer, afwasmachine ook. Bad is telkens om de dag 20 liter voor de kleine schat ik. Afrekening was rond de 110 euro schat ik.

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    61 (100%)
    4/7/11 - 31/12/11 = 39m³
    Je krijgt wel 15m3 gratis per inwoner (de zuiveringskosten moeten wel worden betaald). Al een kleine compensatie toch.

iTrader
    0
    Ja, maar de kleine komt er pas volgend jaar januari mee op te staan dus magere troost :-)

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    75 (100%)
    Wij betalen hier 48 euro per 3 maanden aan water.
    We wassen ons wel bijna nooit thuis, meestal op het werk.
    En toch enkele vaatwassen + wasmachines per week, ook al zijn we nog maar met 2.
    Vanaf december zal het dus een beetje meer worden eh

Da moet 75 euro zijn da park :-)
    Dacht het wel

Ja, maar de kleine komt er pas volgend jaar januari mee op te staan dus magere troost :-)
    Das het vervelende eh, stel da uwe kleine geboren wordt op 2 januari, hebt ge een jaar geen recht op dat gratis water.

Approved 9-lifer -RaZoR-'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    van ons valt dit nog redelijk goed mee, onze grootste kost is de kinderopvang (72 euro voor 4 dagen in de week)

kleertjes krijgen we van de neef van m'n moeder, die een zoon hebben die 4 maand ouder is dan onze zoon, vaak zitten er nog niet gebruikte kleren bij!

pampers kopen we bij kortingen en maandelijks krijgen we een grote pak pampers van de grootouders ^^

park en al die andere dingen kochten we in de kringloopwinkel (degelijk materiaal nog) dat kind weet toch nog niet waar hij in slaapt, mee speelt als hij maar slaapt en speelt (en ja, hij is heel erg vlot met alles, stapt al goed en begint goed te babbelen, is 18 maand)

de rest hebben we verkregen via de babylijst dus.. voor het moment valt het nog supergoed mee al denk ik dat volgend jaar als em naar school gaat wat meer kosten zullen komen

Member
    iTrader
    0
    72 euro voor vier dagen is zeer goeikoop.. of is het 72 per week?

Approved 9-lifer -RaZoR-'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffer1980 Bekijk bericht
    72 euro voor vier dagen is zeer goeikoop.. of is het 72 per week?
    72 voor 4 dagen, 18 euro per dag dus

Member themummy123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Eerst en vooral: interessante topic!!

Tot slot nog een kost binnenkort: creche. Onze zoon zal vanaf januari 3 dagen per week naar de crêche gaan, voor €360/maand (€30/dag incl alles, dus eten, pampers, productjes, doekjes, ...).
    Daarvan krijg je wel tot €11.6/dag terug van de belastingen.
    Heb een vraagje voor u. Hier in de buurt waar je maandenlang moet wachten om uw kind te kunnen inschrijven in de "oh zo supergoede creche/kinderdagverblijf waar peuters zelfs een rapportje krijgen en de superbeveiliging" betaal je "maar" 17,79 euro voor een volle dag. Heb zelf geen kinderen, gewoon factuurtje gezien van familie, dus hoe kom jij aan 30 euro per dag? Is dat volgens inkomen of zo?

Member Trekhond's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Wij betalen in de creche voor ons zoontje 25€ per dag..
    Daarin zit eten en verzorgingsproducten.
    Pampers moeten we zelf voorzien..

iets te duur naar ons zin, maarja.. Gelukkig is het "maar" 2 dagen per week.

Voor de rest vallen de kosten goed mee vind ik.

Approved 9-lifer botchla's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Heb zelf geen kinderen, gewoon factuurtje gezien van familie, dus hoe kom jij aan 30 euro per dag? Is dat volgens inkomen of zo?
    Ofwel hebben ze een goedkope creche/onthaalmoeder ofwel hebben ze beide een laag loon.

Er zijn twee (drie) systemen voor het bepalen van prijs van de creche:

- erkend door kind en gezin: op basis van inkomen "IKG systeem"
    - erkend door kind en gezin: vrije prijs
    - niet erkend door kind en gezin (hier zou ik mijn kind nooit van z'n leven plaatsen )

Creche op basis van inkomen varieert van een 10 EUR min. tot 27 EUR maximum exclusief pampers en speciale voeding. Geloof mij, om aan 27 EUR te komen moet je heus niet veel verdienen.. wij zitten net niet aan de maximum.

Vrije prijs die mensen vragen wat ze willen en jij betaalt dan wat zij vragen. Dit kan inclusief/exclusief allerhande zaken zijn gaande van niets tot de meest gekke dingen.

Via kind en gezin erkenning kan je van de belastingen nog 11,20 bruto per dag terugkrijgen. Dit aan een forfaitair tarief van 45% (klootzakken - vroeger was dit a rato je hoogste schijf - wel goed als je weinig verdient natuurlijk).

Dus netto betalen wij met IKG systeem 26,5 EUR per dag en krijgen we per dag 5,43 EUR terug via de aangifte een dik jaar later (11,2 * 45% vlaktarief * 7,7% gemeentebelasting).

Creches zijn meestal fel gegeerd dus de IKG plaatsen zijn al moeilijk vast te krijgen, wij wonen dan nog eens in regio Leuven waar een creche vinden een ramp is.

Hoe verder je van steden woont hoe lager de vrije prijzen zijn. Maar dat is beperkt. Hollanders brengen hun kinderen massaal naar onze creches omdat dat goedkoper is, regio antwerpen, brussel, leuven, gent, hasselt, ... allemaal meer vraag dan aanbod.
    Education costs money, but then so does ignorance.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor ons maakt het niet uit of de crèche IKG is of niet... we zitten toch in de hoogste loonschijf.

We betalen in de crèche 21 euro per dag (is hun hoogste tarief). En ons dochter zal vanaf 1 oktober 4 dagen per week gaan.
    Dus ongeveer 84 x 4 euro per maand = 334 euro per maand.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor ons maakt het niet uit of de crèche IKG is of niet... we zitten toch in de hoogste loonschijf.

We betalen in de crèche 21 euro per dag (is hun hoogste tarief). En ons dochter zal vanaf 1 oktober 4 dagen per week gaan.
    Dus ongeveer 84 x 4 euro per maand = 334 euro per maand.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Toch echt veel geld, die crèches. Allez, het kan best dat die prijs verantwoord is voor de kost die het verzorgen van een kind voor een volledige dag met zich meebrengt, maar al bij al is dat wel een serieuze (weliswaar tijdelijke) recurrente kost. En al zeker als je 2 kinderen hebt die nog naar de crèche moeten.

Om het terug te leiden naar het originele onderwerp: je kinderen in de eerste 2,5 jaar bij je (schoon)ouders kunnen brengen betekent een ferme financiële besparing. Met onze dochter (gaat nu naar 2e kleuterklas) hebben we dat gedaan en met ons tweede kind zal dat ook zo zijn. Ik heb er maar 1 nadeel van ondervonden: dat je kind het eerste jaar school regelmatig ziek valt omdat het pas dat jaar wordt blootgesteld aan de normale ziektegolven (die andere kinderen in de crèche hebben).
    Het sociaal aspect, iets waar sommigen voor vrezen, lijkt me niet direct van tel. Onze dochter kan zelfstandig spelen/werken maar is tegelijkertijd sociaal zeer meevoelend en heeft niet bepaald integratieproblemen gehad.

Member
    iTrader
    0
    Wel dan zou je in een IKG creche 27,55eu/dag betalen Hiapoe. DAT is het maximum.

Je kan dat eigenlijk eens testen als je een ID lezer of Federaal Token hebt. Op de site van K&G een inkomensattest aanvragen en op basis van inkomen aanvinken.

Er is heel wat veranderd vanaf juli. Zo heeft elk kind nu recht op een maximaal aantal afwezigheids dagen. Ziek of niet, telt niet meer mee: vanaf dag 21 afwezig toch betalen! Ook al heb je een ziektebriefke.

Dit zgz om de tekorten weg te werken. Het minimum tarief is geen 10eu maar 1,5eu of zo! Voor die mensen maakt dat niet zo uit.

Het probleem is dat de capaciteit niet altijd tenvolle benut wordt. Ouders die niks laten weten. Wat maakt het uit als je maar 1,5eu moet betalen? De crèches krijgen maar bijgepast door de staat als het kind effectief aanwezig is. Het personeel en kosten voor max capaciteit, die niet altijd tenvolle benut wordt.

Nu rekenen ze bij ons ook 5eu / maand administratiekost aan. Jaja, om via mail een factuur te mogen krijgen.

Member
    iTrader
    0
    In feite kost een creche nog veel meer he Eniac. Reken zeker 50eu/dag/kind. Wordt bijgepast door de staat.
    Dus betaal je via inkomen 1,5eu dan past de staat 48,8eu bij, ik zeg maar.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Ja, klopt... Ik bekeek het puur vanuit de eigen portefeuille
    Indirect betaal je natuurlijk mee aan de volledige som, dat klopt dan ook weer.

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten