Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 156
    Member
    iTrader
    0

Vanden Borre: Uw Akte van Wantrouwen

Stel: je koopt een duur toestel, je komt thuis, zet het toestel aan, je merkt spijtig genoeg dat er een defect is, je gaat onmiddellijk terug naar de verkoper en die erkent het probleem als fabrieksfout.

Wat zou een klantvriendelijke winkel dan doen? Ik denk de klant onmiddellijk verder helpen en het omruilen voor een nieuw toestel. Bij Vanden Borre dus niet. Want de verpakking is geopend mijnheer... Ja, hallo, anders had ik de fout niet ontdekt hé... Zal toch wel een 4-tal weken duren mijnheer! Wablieft???

Heb er dus net een Apple iPhone4S gekocht, want m'n vorige phone had het begeven & had dus snel een nieuwe nodig. Bleek dat de speaker niet werkte. Dikke pech, maar een fabrieksfout is steeds mogelijk natuurlijk... Ik dacht dat Vanden Borre met hun 10 geboden voor een goede service wel snel kon helpen. Integendeel dus. Ook mijn betaling wilden ze niet terug geven. Nu ben ik dus dik in 't zak gezet: enkele weken geen smartphone die ik echt wel nodig heb (ben zelfstandige). Bij Krefel of andere Apple premium resellers zou je wel direct een nieuw toestel krijgen.

Wat kan ik doen?

Nas
    Nas is offline
    Banned
    iTrader
    0
    Dude, wener, kan je echt geen 4 weken zonder gsm? En vraag gewoon een vervang-gsm, die geven ze meestal wel mee. :')

Approved 9-lifer Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    96 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Dude, wener, kan je echt geen 4 weken zonder gsm? En vraag gewoon een vervang-gsm, die geven ze meestal wel mee. :')
    Hij is zelfstandige dus het kan goed zijn dat hij zijn smartphone niet kan missen

Kvind dat toch ook niet normaal. Als je iets koopt en het is defect moet je gewoon een ander toestel krijgen. Mss één weekje wachten maar langer niet.
    Kzou nog eens van uwe tak gaan maken

Crew Member TeOtWaWkI's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Vandenborre doet dat gewoon niet. Ook al tegengekomen en ze hebben hem ook in herstelling gedaan. Wachten op u herstelling is de enige boodschap.

Member Tyki's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Dude, wener, kan je echt geen 4 weken zonder gsm?
    Lees zen post misschien?

@Op: Als ik rondkijk op de website van Vandenborre lijkt het er helaas op dat zij eerder opteren voor "herstelling" van defecte toestellen dan een nieuw exemplaar mee te geven.
    Laatst gewijzigd door Tyki; 24 juni 2012 om 22:19 Reden: Woops, zit wel in de juiste sectie

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erhub Bekijk bericht
    Bij Krefel of andere Apple premium resellers zou je wel direct een nieuw toestel krijgen.

Wat kan ik doen?
    Waarom koopte hem daar dan niet? Een iPhone kost toch overal vrijwel hetzelfde.

Member
    iTrader
    0
    Heb 'm daar gekocht omdat ze 'm in voorraad hadden. Bij sommige andere winkels waar ik langs ging niet... Ik wou snel geholpen zijn, dit draait nu wel totaal anders uit...

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Je hebt toch 7 dagen om je te ontdoen van je aankoop?

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Héhé, ooit eens een klachtenbrief naar Vandenborre geschreven met dezelfde titel. Hun service trekt op de ballen. Herstellingen duren lang, ze vergeten te verwittigen als het toestel terug binnen is etc

Hetzelfde probleem als TS, maar dan een nieuwe koffiezet die nooit gewerkt heeft en weken is binnengeweest voor herstelling.

Al mag je wss niet alle filialen over dezelfde kam scheren, hun reclames die beroep doen op hun goede service zijn ferm misplaatst.

Member TekkaBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Je hebt toch 7 dagen om je te ontdoen van je aankoop?
    Dat klopt bij verkoop op afstand. *edit* blijkbaar 14 dagen dan *edit*

Bovendien wordt het toestel hersteld, waar je 2 jaar recht op hebt. De service houdt in dat de keten zich bezighoudt met het terugsturen en opvolgen van de herstelling.
    Gezien ze zelf geen hersteldienst hebben, zijn ze afhankelijk van de fabrikant.
    Laatst gewijzigd door TekkaBlade; 25 juni 2012 om 09:17

eS
    eS is offline
    Approved 9-lifer eS's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Gewoon op een druk moment in de winkel van uw botten gaan maken en luid (maar altijd beleefd) heel uw verhaal vertellen. Tis mss dwaas, maar vaak kunnen ze dan opeens wel wat extra moeite doen.

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TekkaBlade Bekijk bericht
    Dat klopt bij verkoop op afstand.
    Verkoop op afstand heeft 14 dagen recht van ontbinding aankoop.

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Als zelfstandige zou je moeten weten dat je je contract altijd goed moet lezen. Punt 8 van hun akte van vertrouwen is imo duidelijk. Hun naservice bestaat uit een herstellingsdienst. En je had recht op een vervangGSM.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spray-bunny Bekijk bericht
    Verkoop op afstand heeft 14 dagen recht van ontbinding aankoop.
    7 dagen is voor verkoop buiten de lokalen van de onderneming.

Als je die gsm gekocht hebt bij Vandenborre zelf kan je daar niet vanonder.

Member Cephalus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    VDB, één van de vele Belgische brick-and-mortar stores waar alles flink overpriced is.

Eén advies, laat deze winkels zoveel mogelijk links liggen en bestel online bij Amazon (alles voor elektronica: amazon.de). Uw portemonnee zal er wel bij varen. Dan zullen de overpriced winkels binnen x aantal jaar eindelijk uit het straatbeeld verdwijnen en blijven enkel de ketens over waar de prijzen nog min of meer aanvaardbaar zijn.

Brick-and-mortar stores zijn zoooo 20ste eeuw btw.

En zo'n leugens dat er op die site staan:

"Ik werk op de consumentendienst [van VDB] en lees elke dag de tevredenheidskaartjes die klanten ons toesturen."
    Summer is coming

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    de brita filters zijn er meestal wel het goedkoopst

Member sPELE's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Als ex-verkoper bij VDB kan ik u zeggen dat vele toestellen wel tot 7 dagen lang onder Dead On Arrival vallen. Helaas is Apple een merk waarbij dit niet mogelijk is.
    Laatst gewijzigd door sPELE; 25 juni 2012 om 13:33 Reden: Typoo

Member Swordfish-ET-'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb hetzelfde voorgehad bij Van den Borre. Best alles online bestellen en thuis laten leveren, dan moeten ze dit wel omruilen...

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zou je niet teveel zorgen maken over herstelling. Bij de iPhone van mijn vriendin was het knopje kapot om het geluid luider en zachter te zetten, en ze kreeg "na opsturen" gewoon een volledig nieuwe iPhone. Dat is immers goedkoper voor Apple dan mensen betalen om die GSM's te herstellen. Wie oh wie zou kunnen voorspellen dat die iPhones tegen 1000 keer hun kostenplaatje verkocht worden ;-)

Nee maar serieus, vraag een vervang GSM en doe het even zonder die iPhone. Een zelfstandige die kan bellen/SMS'en, die maakt geen verlies. En zoiets kan je al met een Nokia van 40 euro. Je mails checken doe je 's avonds thuis dan maar.

Het is zeker vervelend, maar dit soort dingen kom je gewoon tegen. Heb ooit hetzelfde meegemaakt met de PC die ik kocht voor het werk. Kwam ook aan met defect moederbord. Tja, wat doe je dan? Je ben blij want hoera ik krijg een nieuwe PC. En dan komt die aan en is het een teleurstelling he . Wachten dan maar

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik koop er ook zo weinig mogelijk meer...

2 jaar geleden een microgolfoven gekocht (combi model, met oven, grill, ...) en voor de zekerheid maar de 5 jaar extra garantie op genomen. Werd toen verzekerd door de verkoper dat dat slim was, zeker omdat het merk in kwestie geen herstellingen doet maar altijd een volledig nieuw toestel meegeeft.

2 jaar later is hij kapot, we gaan naar VDB en wat blijkt: fabrikant doet inderdaad geen herstellingen, dus krijgen we een nieuwe mee. Alleen: ons model wordt niet meer gemaakt, en dus krijgen we de nieuwwaarde in aankoopbon van VDB.

Het goedkoopste model combi-microgolf dat VDB verkoopt kost €35 meer dan die wat we hadden, dus mogen we bovenop onze extra kosten voor die 5 jaar dekking, nog eens €35 bijleggen om een gelijkwaardig toestel te krijgen!

Een jaar later nog een grote aankoop bij VDB gedaan omdat ze de enige waren waar de koelkast die wij wilden te vinden was.
    Mooi aan huis geleverd, daarvan geen klagen, maar na 3-4 maanden begon die frigo enorm veel kabaal te maken, en dat doet hij nu nog steeds. Heb al 2x contactformulier op hun website voor "bestellen van een herstelling" ingevuld, maar daar reageren ze gewoon niet op.

Dringend nog eens bellen dus...

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten