Pagina 2 van 38 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 562
    Member DrWho's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    2.90% is érg scherp, is dat een variabele? Vast zou nog straffer zijn!

Bij 2.90% loop ik als een haas naar de bank om mijn huidige lening te herbekijken, midden vorig jaar afgesloten aan 4.00%.
    Toch eens mailen
    Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Member kawadude's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Wij zijn aan het rondkijken om onze lening te laten herzien.
    Heb vandaag bij Belfius een voorstel gekregen van 3,08% vast voor €147000 op 20j (met brandverzekering & ssv)
    Vorige week bij Argenta (waar onze lening momenteel loopt) kreeg ik "maar" 3,90% indien mijn loon ook bij hen werd gestort.

Member Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    met dat aanbod van Belfius teruggaan naar Argenta.

Approved 9-lifer Schnippy's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DrWho Bekijk bericht
    2.90% is érg scherp, is dat een variabele? Vast zou nog straffer zijn!

Bij 2.90% loop ik als een haas naar de bank om mijn huidige lening te herbekijken, midden vorig jaar afgesloten aan 4.00%.
    Toch eens mailen
    Is idd vast, zeker nu moet je niet opteren voor variabel want veel lager dan dit zit er momentele niet in, de bank die me 2.90% vast voorschotelde had ook een variabel voorstel van 2.43% maarja daarvoor zou ik nooit tekenen. Na paar jaar doe je daar zoiezo verlies mee. Wel raar ivm record bank... zij geven geen leningen met vast tarief voor 20j. het is 10j. vast en 2x 5j. variabel.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Klopt, Record Bank heeft geen vaste rentevoeten.

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk bericht
    Is idd vast, zeker nu moet je niet opteren voor variabel want veel lager dan dit zit er momentele niet in, de bank die me 2.90% vast voorschotelde had ook een variabel voorstel van 2.43% maarja daarvoor zou ik nooit tekenen. Na paar jaar doe je daar zoiezo verlies mee. Wel raar ivm record bank... zij geven geen leningen met vast tarief voor 20j. het is 10j. vast en 2x 5j. variabel.
    goh, een variabele 10-5-5 met 2,43% zou ik nog nét durven tekenen. De kans is groot dat je met zo'n lening wél voordeel doet tegenover 2.9 vast.
    Sent From My Brain Using Common Sense

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    goh, een variabele 10-5-5 met 2,43% zou ik nog nét durven tekenen. De kans is groot dat je met zo'n lening wél voordeel doet tegenover 2.9 vast.
    Als het binnen 10j. aan 5.5% zijt ge wel gejost voor de next 5 years. Ik neem liever geen risico anyway record zat aan 4.30% voor die soort lening.

Dus kwam zoiezo niet in aanmerking.

iTrader
    3 (100%)
    5.5%? bij m'n weten kan een variabele lening maximaal verdubbelen in percentage...

Trowuens, net nog een record-lage rente gezien: vast aan 2.243% op 10 jaar...

iTrader
    3 (100%)
    Kheb het onderste eruit gehaald 2.85% lager kan ik niet meer bekomen, de persoon die de lening behandeld kwam al serieus boos aan de telefoon, nu nog onderhandelen over de hypothecaire inschrijving, ik eis een mandaat i.d.p.
    Laatst gewijzigd door Schnippy; 15 juni 2012 om 12:15

Member hyperon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Houden de mensen hier ook rekening met het totale kostenplaatje?
    Onlangs een lening afgesloten voor 250 000 euro, 15 jaar, 3,1%
    Nochtans had ik ook een aanbod van 2,9%, zelfde termijn, etc. maar die waren in totaal duurder dankzij hun brandverzekering, SSV en prijs van hun zichtrekening.
    Wovon man nicht sprechen kann, daruber muB man schweigen (Wittgenstein).

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk bericht
    Kheb het onderste eruit gehaald 2.85% lager kan ik niet meer bekomen, de persoon die de lening behandeld kwam al serieus boos aan de telefoon, nu nog onderhandelen over de hypothecaire inschrijving, ik eis een mandaat i.d.p.
    een mandaat in de plaats van een hypothecaire inschrijving? zou het slechtste zijn wat je kan doen... dan is de lening niet aftrekbaar van de belastingen. Wat je wél kan doen is een deel via een mandaat doen (het stuk dat normaal gezien toch niet fiscaal aftrekbaar zal zijn).

Member
    iTrader
    61 (100%)
    Ik snap niet hoe ge aan zo'n tarief komt. Ikzelf heb in de laatste 3 weken 4 banken bezocht om te onderhandelen over een woonkrediet. En het beste tot nu toe is 3,40%
    En 2 banken zeiden dat ze niet onder de 3,6% konden aanbieden :/

Van wat is dat percentage allemaal afhankelijk?
    (120k over 25jaar bij mij)

Of ben ik gewoon ne slechte onderhandelaar?

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    een mandaat in de plaats van een hypothecaire inschrijving? zou het slechtste zijn wat je kan doen... dan is de lening niet aftrekbaar van de belastingen. Wat je wél kan doen is een deel via een mandaat doen (het stuk dat normaal gezien toch niet fiscaal aftrekbaar zal zijn).
    Mijn situatie is anders, ik heb reeds een huis met hypotheek en dit pand is een handelspand en op het handelshuur moet ik belastingen betalen alle interesten van de financiëring worden dan in mindering gebracht. Volgens m'n boekhouder dan toch é

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Ik snap niet hoe ge aan zo'n tarief komt. Ikzelf heb in de laatste 3 weken 4 banken bezocht om te onderhandelen over een woonkrediet. En het beste tot nu toe is 3,40%

Heeft met verschillende factoren te maken hé. Ik heb 4 banken geconsulteerd waar ik grote klant ben enja dan doen ze natuurlijk altijd wel ietsje meer maar bijv. centea gaf me ook een tarief van 4.10% dusja.. de ene bank wil per se een lening de andere doet zelfs geen moeite.

Ik heb de laatste 4j. elk jaar een lening afgesloten en telkens zijn het dezelfde 2 banken die een scherp tarief aanbieden, normaal zit kbc hierbij zeker als het om een investeringskrediet gaat. Voor hypothecaire kredieten zijn ze blijkbaar minder geïnteresseerd.

*Ook weten ze dat ik een klein risico ben waardoor ze niet al teveel waarborgen vragen, bij grote risico's zullen ze ook niet tot het uiterste gaan om een lening te kunnen verkopen denk ik..

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Morgen afspraak gemaakt bij 3 banken voor een hypothecaire lening.
    Benieuwd wat het resultaat gaat zijn.
    Twitter
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: Joertjeuhn | Now playing: Veel te veel door elkaar...
    Twitch - offline

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht

Over 25 jaar gaat ge nooit zo lage percentages krijgen als over bvb. 15 jaar hé.
    En die percentages veranderen van week tot week dus ge moet een beetje geluk hebben ook.

Ik heb indertijd mijn lening (150.000 op 20 jaar) aan 5,4% vast afgesloten (in 2008).
    En dan tijdens de crisis gingen de percentages zakken, dus heb ik een herfinanciering gedaan aan 3,68% vast.
    Als ik daar nu nog onder zou willen, moet het toch minstens nog een percent lager kunnen om de kosten voor herfinanciering te verantwoorden... Dus wsl zal dat er niet onmiddellijk van komen.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Pagina 2 van 38 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten