Hallo,
Even de situatie schetsen:
Vorig jaar oktober een Panasonic P42VT30 (42 inch) gekocht ter waarde van 1700 euro.
Half mei is deze kapot gegaan en eind mei opgehaald (inclusief 3D brillen) door het Panasonic service center wegens niet herstelbaar.
Ondertussen heeft het Panasonic service center samen met Panasonic en de winkel waar ik het toestel aangekocht heb de zaak besproken en zouden ze tot dit voorstel gekomen zijn (volgens de winkel dan toch):
- De P42VT30 wordt niet meer gemaakt door Panasonic, dus mijn toestel kan niet rechtstreeks vervangen worden.
- De opvolger van mijn toestel de VT50, bestaat niet in 42 inch. De kleinste volgende maat is 50 inch. Maar dat willen ze mij uiteraard ook niet geven wegens duurder.
- Daarom zou Panasonic mij een toestel aanbieden dat zo dicht mogelijk ligt bij de referentiewaarde van mijn toestel, zijnde 1530 euro (aankoopprijs - 10%)
- Het toestel dat ze mij nu aanbieden is een P42GT50 ter waarde van 1300 euro in de winkel van aankoop.
Het toestel heeft zo goed als identieke technische specificaties als mijn P42VT30, dus die 230 euro die ik dan "te weinig" zou krijgen, wil ik wel door de vingers zien.
Wat mij echter NIET aanstaat, is het feit dat de VT-reeks van Panasonic geleverd wordt met 3D brilletjes en de GT-reeks niet. (Is ook 1 van de redenen dat ik vorig jaar de VT reeks kocht).
Dus, ik heb mijn toestel + 2 3D-brillen ingeleverd bij Panasonic maar krijg van hen een toestel zonder 3D brillen terug. Aankoop van zo'n set brillen zou mij nog eens 200 euro kosten.
Hier kan ik mij dus absoluut niet in vinden. Ik vind dat ik geen gelijkwaardig product terugkrijg. Ik heb pas terug een gelijkwaardig product als ik zelf 200 euro opleg. Dat is niet wat ik van garantie verwacht!
Heb in de winkel gevraagd of Panasonic mij die brillen er niet gratis kan bijgeven, maar dat kan volgens hen boekhoudkundig niet (1 product teruggenomen in garantie en 3 teruggeven, kan blijkbaar niet). Ook de winkel wil hier niet in tussenkomen en ze snappen ook helemaal niet dat ik er zo'n probleem van maak, aangezien ik wel een nieuwe generatie van TV krijg.
Is mijn redenering dan zo abnormaal? Heb ik dan geen recht op die 3D-brillen?
Graag enkele meningen![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren