Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 37
    Member Mr. Icecube's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Niet tevreden met garantievoorstel TV

Hallo,

Even de situatie schetsen:

Vorig jaar oktober een Panasonic P42VT30 (42 inch) gekocht ter waarde van 1700 euro.
    Half mei is deze kapot gegaan en eind mei opgehaald (inclusief 3D brillen) door het Panasonic service center wegens niet herstelbaar.

Ondertussen heeft het Panasonic service center samen met Panasonic en de winkel waar ik het toestel aangekocht heb de zaak besproken en zouden ze tot dit voorstel gekomen zijn (volgens de winkel dan toch):

- De P42VT30 wordt niet meer gemaakt door Panasonic, dus mijn toestel kan niet rechtstreeks vervangen worden.
    - De opvolger van mijn toestel de VT50, bestaat niet in 42 inch. De kleinste volgende maat is 50 inch. Maar dat willen ze mij uiteraard ook niet geven wegens duurder.
    - Daarom zou Panasonic mij een toestel aanbieden dat zo dicht mogelijk ligt bij de referentiewaarde van mijn toestel, zijnde 1530 euro (aankoopprijs - 10%)
    - Het toestel dat ze mij nu aanbieden is een P42GT50 ter waarde van 1300 euro in de winkel van aankoop.

Het toestel heeft zo goed als identieke technische specificaties als mijn P42VT30, dus die 230 euro die ik dan "te weinig" zou krijgen, wil ik wel door de vingers zien.

Wat mij echter NIET aanstaat, is het feit dat de VT-reeks van Panasonic geleverd wordt met 3D brilletjes en de GT-reeks niet. (Is ook 1 van de redenen dat ik vorig jaar de VT reeks kocht).
    Dus, ik heb mijn toestel + 2 3D-brillen ingeleverd bij Panasonic maar krijg van hen een toestel zonder 3D brillen terug. Aankoop van zo'n set brillen zou mij nog eens 200 euro kosten.
    Hier kan ik mij dus absoluut niet in vinden. Ik vind dat ik geen gelijkwaardig product terugkrijg. Ik heb pas terug een gelijkwaardig product als ik zelf 200 euro opleg. Dat is niet wat ik van garantie verwacht!

Heb in de winkel gevraagd of Panasonic mij die brillen er niet gratis kan bijgeven, maar dat kan volgens hen boekhoudkundig niet (1 product teruggenomen in garantie en 3 teruggeven, kan blijkbaar niet). Ook de winkel wil hier niet in tussenkomen en ze snappen ook helemaal niet dat ik er zo'n probleem van maak, aangezien ik wel een nieuwe generatie van TV krijg.

Is mijn redenering dan zo abnormaal? Heb ik dan geen recht op die 3D-brillen?

Graag enkele meningen
    S.O.D - Airsoft Team http://www.sod-at.be // Facebook: SODATBe
    "Pressure makes diamonds" - Gen. Patton

AEG's: Systema PTW CQB-R Mk18 Mod1, ICS M4 SIR ; GBB: TM 1911 MEU ; Sniper Rifle: Tanaka M700 Police Model (HPA)

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zou zeggen dat je recht hebt op 1530 euro. Uw brilletjes kosten er 200, uw tv 1300. Schiet nog 30 euro over.

Je kan kiezen tussen kosteloze herstelling/vervanging of ontbinding. Ik zou trachten te onderhandelen om die brilletjes er nog bij te krijgen en te dreigen met ontbinding van de verkoop (dan moeten ze u uw initieel bedrag teruggeven). Es dreigen met de vrederechter kan ook goed zijn. Belgische rechtspraak is nogal consumentvriendelijk.

Member Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Of de brillen van de kapotte tv vragen?

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk bericht
    Of de brillen van de kapotte tv vragen?
    Gaat niet. De nieuwe TV gebruikt een andere technologie om met de brillen te communiceren. Dus de oude werken niet op de nieuwe tv.

Member soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je een plasma van Pana jaar 2012 koopt werken de samsung 4100 brilletjes ook op. Kosten 20 euro per stuk.

Kostten die TV's zoveel in dienen tijd? Je betaalt nu voor een 50" vt 50 1999 euro...

iTrader
    3 (100%)
    50" VT30 van vorig jaar waren 2100 euro geloof ik

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Icecube Bekijk bericht
    50" VT30 van vorig jaar waren 2100 euro geloof ik
    tsja, ik denk dat je ofwel akkoord gaat met het voorstel, en die brilletjes van samsung erbij koopt. Of je doet een opleg van 350 euro en je hebt een 50"VT50

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht
    tsja, ik denk dat je ofwel akkoord gaat met het voorstel, en die brilletjes van samsung erbij koopt. Of je doet een opleg van 350 euro en je hebt een 50"VT50
    Tja dat bedacht ik mij ook, tot de winkel het volgende zei:

"Panasonic levert ons de P42GT50. Die kost bij ons 1300 euro. Dus als je een 50" VT50 wil, moet je 700 euro opleggen..."

iTrader
    0
    Tja dat bedacht ik mij ook, tot de winkel het volgende zei:

"Panasonic levert ons de P42GT50. Die kost bij ons 1300 euro. Dus als je een 50" VT50 wil, moet je 700 euro opleggen..."
    ? en die 1530 euro dan die panasonic zou aanbieden?

iTrader
    3 (100%)
    Zij zeggen dat panasonic het geld niet biedt, maar de TV die het dichtst bij die waarde van 1530 euro ligt. En de eerstvolgende TV die onder dat bedrag ligt is die P42GT50.

En voor de winkel heeft die TV dus een waarde van 1300 euro dan en geen 1530 euro.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht
    Ik zou zeggen dat je recht hebt op 1530 euro. Uw brilletjes kosten er 200, uw tv 1300. Schiet nog 30 euro over.

Je kan kiezen tussen kosteloze herstelling/vervanging of ontbinding. Ik zou trachten te onderhandelen om die brilletjes er nog bij te krijgen en te dreigen met ontbinding van de verkoop (dan moeten ze u uw initieel bedrag teruggeven). Es dreigen met de vrederechter kan ook goed zijn. Belgische rechtspraak is nogal consumentvriendelijk.
    hmm... het is Panasonic die die aankoopprijs - 10% aanbiedt. Is het realistisch om na zo'n 8 maand gebruik nog de verkoopprijs - 10% te eisen voor een product met een hoge intrinsieke waardedaling? Jij hebt daar meer ervaring/cases in, maar het lijkt me, economisch gezien dan toch, niet realistisch om dat te eisen en zeker al niet een ontbinding van de verkoop met 100% geld terug.

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht

Bovendien kunt ge ook "dreigen" door te zeggen dat ge verzekerd zijt tegen rechtsbijstand bij koopgeschillen door uw familiale verzekering. Zelfs al is het niet waar, die dingen hebben vooral een afschrik effect, omdat uw barriŤre om naar de rechtbank te stappen dan volledig weg is.

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Wat kost het u extra als je de VT50 zou kiezen?
    Je hebt dan:
    * een grotere tv
    * nieuwe technologie (VT50 is dachtek momenteel de favoriet)
    * opnieuw 2j garantie (volgens mij)

Zoals jpv zegt is het niet mogelijk om de volledige aankoopprijs terug te vragen.
    Het goed is reeds 8 maanden gebruikt van de 24 maanden garantie (dus 1/3). Dan zou je eigenlijk ook maar 2/3 max kunnen terugkrijgen van de waarde (economische waarde op dit moment zal zelfs nog een pak minder zijn).

Persoonlijk zou ik indien de extra kost weinig is (200€ ofzo) voor de VT50 gaan.
    Ok, je hebt een meerkost. Maar je krijgt wel zoveel meer voor terug dan uw initiŽle TV.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zou niet zomaar redeneren dat je 8 maanden gebruik / 24 maand garantie mag nemen als richtlijn. Hier mss wel omwille van de sterk dalende economische waarde, maar zeker niet algemeen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B]Rocketeer Bekijk bericht
    Wat kost het u extra als je de VT50 zou kiezen?
    Je hebt dan:
    * een grotere tv
    * nieuwe technologie (VT50 is dachtek momenteel de favoriet)
    * opnieuw 2j garantie (volgens mij)

Zoals jpv zegt is het niet mogelijk om de volledige aankoopprijs terug te vragen.
    Het goed is reeds 8 maanden gebruikt van de 24 maanden garantie (dus 1/3). Dan zou je eigenlijk ook maar 2/3 max kunnen terugkrijgen van de waarde (economische waarde op dit moment zal zelfs nog een pak minder zijn).

Persoonlijk zou ik indien de extra kost weinig is (200€ ofzo) voor de VT50 gaan.
    Ok, je hebt een meerkost. Maar je krijgt wel zoveel meer voor terug dan uw initiŽle TV.
    Extra kost gaat 700 euro zijn. Panasonic wil een evenwaardige tv "geven" twv 1530 euro. Die kost echter "maar" 1300 euro in de winkel, en de VT50 kost 1999euro.

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    panasonic zelf contacteren en verhaal doen en via hun proberen op te leggen voor de VT50?

iTrader
    3 (100%)
    Ja heb vandaag via via de nummer van de garantiedienst van panasonic benelux te pakken gekregen. En die hebben mij bevestigd dat ze daadwerkelijk de aankoopprijs van het toestel hebben teruggestort naar de betreffende winkel. Panasonic schrijft hun TV's af op 10 jaar, dus omdat ik hem reeds het eerste jaar in gebruik had, hebben ze er 10% afgehouden.
    Ze zeiden dat ze met de winkel hadden afgesproken dat zij het dan maar met mij moesten regelen.

Komt er dus op neer dat ik recht heb op 1530 euro aan materiaal.
    Ben met die woorden dus ook terug naar de winkel gegaan. Spijtig genoeg stonden de mensen waar ik vorige keer mee gepraat had er nu niet, maar twee van hun collega's bevestigen mijn verhaal. Dit komt er dus op neer dat ze vorige keer tegen mij hebben zitten liegen, om uiteindelijk geld in hun zakken te steken (ik zou uiteindelijk 230 euro te weinig krijgen, dus daar pakken ze dan 160 euro op of zo).
    Heb dus heel mijn verhaal en ongenoegen uitgelegd tegen de mensen die er vandaag stonden. Zij gaven mij dan gelijk dat ik recht heb op 1530 euro en dat ik zelf maar moet beslissen hoe ik dat wil invullen. Maar dat moet hij dan eerst overleggen met de verantwoordelijke van de boekhouding (waar ik vorige week dus mee gepraat had). Daarnaast gaan ze morgen contact opnemen met panasonic in verband met de 3D-brillen.
    Morgen gaan ze dan ook terug contact met mij opnemen.

Weet nog niet hoe dat gaat uitdraaien, maar als ze morgen nog altijd niet bijdraaien, kan ik nog altijd dreigen met naar Testaankoop of zo te stappen...

Member
    iTrader
    0
    Ja heb vandaag via via de nummer van de garantiedienst van panasonic benelux te pakken gekregen. En die hebben mij bevestigd dat ze daadwerkelijk de aankoopprijs van het toestel hebben teruggestort naar de betreffende winkel. Panasonic schrijft hun TV's af op 10 jaar, dus omdat ik hem reeds het eerste jaar in gebruik had, hebben ze er 10% afgehouden.
    Ze zeiden dat ze met de winkel hadden afgesproken dat zij het dan maar met mij moesten regelen.

Komt er dus op neer dat ik recht heb op 1530 euro aan materiaal.
    Ben met die woorden dus ook terug naar de winkel gegaan. Spijtig genoeg stonden de mensen waar ik vorige keer mee gepraat had er nu niet, maar twee van hun collega's bevestigen mijn verhaal. Dit komt er dus op neer dat ze vorige keer tegen mij hebben zitten liegen, om uiteindelijk geld in hun zakken te steken (ik zou uiteindelijk 230 euro te weinig krijgen, dus daar pakken ze dan 160 euro op of zo).
    Heb dus heel mijn verhaal en ongenoegen uitgelegd tegen de mensen die er vandaag stonden. Zij gaven mij dan gelijk dat ik recht heb op 1530 euro en dat ik zelf maar moet beslissen hoe ik dat wil invullen. Maar dat moet hij dan eerst overleggen met de verantwoordelijke van de boekhouding (waar ik vorige week dus mee gepraat had). Daarnaast gaan ze morgen contact opnemen met panasonic in verband met de 3D-brillen.
    Morgen gaan ze dan ook terug contact met mij opnemen.

Weet nog niet hoe dat gaat uitdraaien, maar als ze morgen nog altijd niet bijdraaien, kan ik nog altijd dreigen met naar Testaankoop of zo te stappen...
    Dat vind ik toch maar laag bij de grond van die winkel en getuigt van een zeer slechte service. Over welke winkel gaat het als ik vragen mag?

iTrader
    3 (100%)
    Uit respect voor de personen in de winkel die mij wel wilden helpen (volgens mij 1 van de verantwoordelijken van die winkel), ga ik dat hier voorlopig niet vermelden. Als ze mij tegen morgen hebben geholpen met het probleem en rechtmatig hebben opgelost, ben ik tevreden en wil ze hier dan ook niet onnodig gaan zwartmaken.

Moesten ze morgen nog altijd problemen maken van heel de kwestie, dan zal ik hier wel vermelden over welke winkel het gaat. (als dat hier toegestaan is tenminste...)

Maar ik zie dat je van Leuven afkomstig bent, dus kan je al melden dat het geen winkel in jouw buurt is. En het gaat over een "kleine" multimediaspeciaalzaak, dus niet over een grote keten.

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Heb niet alles gelezen maar het feit dat ze bedrog hebben proberen plegen (hoewel dat waarschijnlijk niet te bewijzen is) moet u onderhandelingspositie toch kunnen versterken me dunkt, door bijvoorbeeld te dreigen met de economische inspectie.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten