Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Approved 9-lifer gStar's schermafbeelding
    iTrader
    69 (95%)

Vroegtijdig vertrek Huurhuis / Stopzetting Huurcontract ?

Goedemiddag ,

Even de situatie kort uitleggen.

Sinds kort hebben wij problemen met onze bovenbuur. Zoals bvb gisteren , Hij stuurt mij een bericht dat het wat stiller moet. Hij klaagde dat we teveel lawaai maakte in de kamer onder zijn slaapkamer. Wat onmogelijk is , aangezien we in de living zaten.

Vorige week stuurde hij ook al zoiets van geen lawaai tussen 22u en 8u 'smorgens in dit kot.

Ik heb sterk de indruk dat onze bovenbuur ons hier weg wil.
    Aangezien er naast de deur een café is waar er serieus ambiance word gehouden tijdens de week en tijdens het weekend , en hier heeft hij dan geen last van zegt hij zelf ? Maar van ons wel dan ..

Gisteren heb ik hem dan terug gestuurd. Heb gestuurd dat als hij ons hier weg wilt dat hij het ineens moet zeggen..

We wonen hier nu sinds Maart 2012 , dus nog niet zolang.
    Er werd ons van de immo dat het café bijna Failliet was en amper volk kwam , dat alles goed geisoleerd is. Wat dus NIET het geval is. In het weekend en tijdens de week kunnen we amper slapen omdat het muziek in de café zo hard staat dat we de muziek in de slaapkamers duidelijk horen. Hebben hiervoor de politie al eens gebeld , maar dat haalt niet veel uit..

Ook sinds kort is de vader van mijn vriendin slecht te been , Mijn vriendin zou dan ook graag terug dichterbij gaan wonen zodat als er iets is , dat we er direct bij zijn. Nu moeten we ongeveer 1u 15 minuten rijden voor we er zijn. Haar vader woont in oost vlaanderen.

Nu heb ik dus ook de vraag , Kunnen we verhuizen ? Gaan we onze Borg kwijt zijn ?

Kunne we hier weg door volgende punten : Het café dat ze ons beloofd hadden dat we er nooit last van gingen hebben , en het voorval met onze bovenbuur.

Mvg
    Laatst gewijzigd door gStar; 11 juni 2012 om 12:01
    ~Desktop~ i5 3470 - ASrock H77 Pro4/MVP - Sapphire HD5850 Xtreme 1GB - Antec Earthwatts Green 500W - 2x 4GB Corsair Vengeance - HDD : 500 GB
    ~Gear~ Razer Kraken 7.1 - Logitech G400 Gaming Mouse - Medion Erazer X81005 Gaming Keyboard
    ~Phone~ Samsung Galaxy S3 - Pebble Blue 16GB

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Jullie borg zijn jullie nooit kwijt. Die heeft te maken met zaken die jullie kapot maken en dergelijke en die wordt nooit aangesproken voor huurgelden, voor zover ik weet.

Wat wel kan is dat jullie een verbrekingsvergoeding moeten betalen. Of dat het geval is, en hoeveel dat is, staat in jullie contract.

- Als jullie een standaard 9 jarig contract hebben en jullie willen nu eruit, dan moeten jullie 3 maand huur als schadevergoeding betalen. Als jullie wachten tot het eerste jaar huur volledig voorbij is, wordt het 2 maanden schadevergoeding. Wachten jullie nog een jaar, dan is het 1 maand. Na het 3e jaar kost het niets meer.
    - Als jullie een 3 jarig contract hebben met de mogelijkheid om jaarlijks kosteloos op te zeggen (komt ook voor, maar minder), dan mogen jullie er gratis uit vanaf eind februari 2013.

Maar je zou dus je huurcontract moeten lezen om te zien wat je moet betalen.

Weet ook dat als je opzeg geeft, die begint te tellen vanaf de eerste dag van de maand na de maand van het versturen van de brief. Verstuur je vandaag een opzegbrief, dan begint de opzegperiode dus te lopen vanaf 1 juli (eerste dag volgende maand). Meestel is zo'n opzegperiode 3 maanden, dus je zou er vanaf 1 oktober uitkunnen dan. Maar ook hier kan je contract een andere opzegperiode hebben.

Dus: lees je contract Evt zet je hier de bewuste artikels online zodat we kunnen helpen.

iTrader
    69 (95%)
    Wat ik in het contract vind :

Artikel 2: Duur

Dit huurcontract is afgesloten voor een duur van negen jaar met aanvang op 01 Maart 2012 en eindigend op 30 Februari 2021 indien ten minste zes maanden voor de vervaldag door de verhuurder of de huurder per aangetekend schrijven een opzegging wordt betekend, wordt de huurovereenkomst telkens onder dezelfde voorwaardenvoor een duur van drie jaar verlengd.

Artikel 3 : Einde van het contract
    b) Opzegmogelijkheid voor de huurder :

De huurder kan de huurovereenkomst op ieder tijdstip beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van drie maanden.
    Indien de huurder de huurovereenkomst evenwel beëindigt tijdens de eerste driejarige periode , heeft de verhuurder recht op een vergoeding. Die vergoeding is gelijk aan Drie maanden , 2 maanden of één maand huur naargelang de huurovereenkomst een einde neemt gedurende het eerst , het tweede of het derde jaar.
    Wanneer de verhuurder de huurovereenkomst beëindigt overeenkomstig art. 3, kan de huurder op zijn beurt de huurovereenkomst te allen tijde beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van een maand. In dat geval is de huurder de vergoeding, voorzien in de vorige alinea , niet verschuldigd.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gStar Bekijk bericht
    1) Nu heb ik dus ook de vraag , Kunnen we verhuizen ? 2) Gaan we onze Borg kwijt zijn ?

3) Kunne we hier weg door volgende punten : Het café dat ze ons beloofd hadden dat we er nooit last van gingen hebben , en het voorval met onze bovenbuur.

Mvg
    1) tuurlijk kan je verhuizen, heeft niks te maken met je huur op zich.
    2) als je het contract opzegt, zal je een schadevergoeding moeten betalen indien je te vroeg opzegt of zonder reden. Zie de poster boven mij .

3)
    - last is subjectief, goed geïsoleerd, bijna failliet, amper volk ook. Die laatste 2 zijn trouwens geen garantie dat het zo zal blijven. Daar heb je dus geen punt, als je het al zou kunnen bewijzen. Jij moet trouwens bewijzen dat ze de wetgeving op geluidsoverlast, ... niet nakomen. Dan zou je mss een punt hebben als ze beweerden dat er geen geluidsoverlast is.
    - bovenbuur: hij mag vragen dat het stiller is, daarom heb je nog geen recht om een huurcontract te verbreken. Zelfs al creëert hij overlast, dan moet je eerst je verhuurder daarover inlichten en vragen dat hij er iets aan doet. Doet de verhuurder er dan niks aan, dan pas kan je iets claimen (en dan nog)
    Sent From My Brain Using Common Sense

iTrader
    69 (95%)
    Dus met andere woorden , ik kan vroegtijdig verlaten , maar dan moet ik 3x de huur betalen als opzegvergoeding ? Wat uitkomt op 3 x € 575 = €1725 .

Op grond van de café (geluidsoverlast en dergelijke) kan ik dus niet onder die vergoeding uitkomen ? en op gebied van de bovengebuur ook niet..

Het immo kantoor zei dat het café bijna gesloten was omdat het geen volk trekt. Alsook dat er ongeveer 30 cm isolatie bijgestoken is in de slaapkamer.. Wa volgens mij dikke bullshit is..

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    heb je die isolatiegegevens op papier? Anders is het woord tegen woord

iTrader
    69 (95%)
    Nee , jammer genoeg niet. Zou eens even moeten kijken of ik hierover iets in mijn emails terug vind.

*EDIT*

In mijn mailbox vind ik er niets van terug , Dus zal het mondeling geweest zijn dat ze ons dat heeft gezegd

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gStar Bekijk bericht
    Het immo kantoor zei dat het café bijna gesloten was omdat het geen volk trekt. Alsook dat er ongeveer 30 cm isolatie bijgestoken is in de slaapkamer.. Wa volgens mij dikke bullshit is..
    Tja, da's verkoopspraat eh. Als die al 10 mensen commentaar hebben horen geven over dat café en het pand uiteindelijk niet willen huren, zullen ze de 11e keer u wel wijs maken dat je daar "echt geen last van hebt"...

iTrader
    69 (95%)
    Voor ons heeft er hier niemand gehuurd , Toen was het een handelpand ( Dokterspraktijk , bakkerij , bank , Winkel voor poorten verkoop. ) Wij zijn dus de eerste die hier "echt" Huren

Approved 9-lifer Put_met_keren's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Als je zelf een nieuwe huurder kan aanbrengen dan vervalt die verbrekingsvergoeding toch?
    Ik heb dat toch nog nooit moeten betalen.
    Voor de huisbaas is het gewoon belangrijk dat zijn pand niet leeg staat zodat hij geen inkomsten verliest.

'k Zou contact opnemen met het immokantoor/de huisbaas en de situatie uitleggen.

iTrader
    2 (100%)
    Ze hebben u bij uw kloten gehad... Maar geen zorgen, ge zijt niet de enige. Dit is routine voor sommige verhuurders.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Put_met_keren Bekijk bericht
    Als je zelf een nieuwe huurder kan aanbrengen dan vervalt die verbrekingsvergoeding toch?
    Ik heb dat toch nog nooit moeten betalen.
    Voor de huisbaas is het gewoon belangrijk dat zijn pand niet leeg staat zodat hij geen inkomsten verliest.

'k Zou contact opnemen met het immokantoor/de huisbaas en de situatie uitleggen.
    Als dat niet in het contract staat vervalt er niks. Je kan dan hopelijk rekenen op de goedheid van je verhuurder. En als je dat doet: ook ALTIJD op papier!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten