Het is al meermaals gelezen geweest dat de banken nu een andere strategie toepassen om te investeren in bankprodukten.
Wij zitten hier met zo'n geval .
Moeder en vader zijn beiden oud .
Moeder wil de financieen wel laten regelen door mij , maar vader weigerd dit toe te laten .
Ik heb hier geen probleem mee.
Maar moeder heeft absoluut geen besef meer van de warde van geld , weet zelfs niet hoeveel geld ze op de bank heeft staan aangezien vader dit allemaal regelt .
Tegenover ons is er op dat gebied absoluut geen openheid en houd vader alles voor zichzelf.
Maar ook vader begint verstand te verliezen en weet vaak nimmer hoe alles in zijn werk gaat .
Nu heeft de bank waar hij klant is hem enkele maanden geleden overtuigd om zijn geld te beleggen in een tak 23 .
Dit hebben we te weten gekomen door een per toeval gevonden brief waarin het geinvesteerde bedrag stond vermeld , en het is een serieus bedrag .
Zo'n tak 23 is ook onderhevig aan dalingen blijkbaar en hij kan dus veel geld verliezen .
Verleden week vinden we dan opnieuw een uitnodiging van de bank aan hem gericht .
Volgens mijn moeder wil de bank hem overtuigen om ook de rest van zijn gelden te investeren .
Daar deze mensen nimmer echt bij volle verstand zijn vind ik het schandalig dat de banken deze mensen op hun oude dag zo'n investering ( als je dat zo kan noemen ) aan hun broek smeren .
Kunnen wij als kinderen hiertegen iets doen ?
Men kan natuurlijk een bewindvoering aanvragen , maar dit willen we absoluut niet omdat we weten dat er dan met vader niets meer aan te vangen zal zijn en hij onn waarschijnlijk op gebied van erven zal benadelen want het is namelijk een stiefvader .
Het ergste van al is dat vader de banken vertrouwd en zich altijd laat overtuigen .

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

.