Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 50

Discussie: weerspannigheid

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk openbare dronkenschap?

M.a.w. stel dat ge zeer dronken zijt, wat is dan een legale manier om u naar huis te begeven? Auto? Uiteraard niet. Fiets? Ik ben niet zeker. Te voet? Ik weet het niet, lijkt mij aanvaardbaar.

Er moet toch een manier zijn om thuis te geraken zeker?
    je mag geen voertuigen besturen, dus ook de fiets mag niet. Enkel taxi, openbaar vervoer of te voet mag. Of meerijden met een bob.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakobhc Bekijk bericht
    De politie in Ieper heeft ook een slechte naam hier in de streek
    da's ook het eerste dat ik daarvan hoor... en m'n collega zit in de politieraad .

Ik zeg niet dat je verhaal geen steek houdt, maar je verhaal is natuurlijk eenzijdig én dus moeten we dit wss al als de "beste" versie van de feiten (langs jouw kant) beschouwen. Dan vrees ik, als het volledig verhaal eraan komt, dat de kans groot is dat we een ander verhaal horen (wat weliswaar niet zeker zo is).

Probeer zoals iemand hier zegt eens nuchtere getuigen te tonen. Gezien het feit dat je niet meer stevig op je fiets kon zitten, is de kans groot dat je niet geloofwaardig overkomt.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member El Shampo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk openbare dronkenschap?

M.a.w. stel dat ge zeer dronken zijt, wat is dan een legale manier om u naar huis te begeven? Auto? Uiteraard niet. Fiets? Ik ben niet zeker. Te voet? Ik weet het niet, lijkt mij aanvaardbaar.

Er moet toch een manier zijn om thuis te geraken zeker?
    Openbare dronkenschap =/= strafbare alcoholintoxicatie.

Openbare dronkenschap is wanneer je wanorde, schandaal of gevaar veroorzaakt onder invloed van alcohol.

Strafbare alcoholintoxicatie is wanneer je teveel alcohol in je bloed hebt om een voertuig (oa fiets) te besturen.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Member Simonn's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonzo Bekijk bericht
    Tja als je de randdebielen van de maatschappij dergelijke functies laat uitvoeren is daar niks bijzonders aan op te merken.

Niets nieuws onder zon.
    Kom kom, laten we niet veralgemenen. Er zitten rotte appels tussen ja, maar het merendeel van de politieambtenaren zijn bekwaam en oefenen hun functie in alle eer en geweten uit. (Ik spreek weliswaar voor m'n eigen winkel )

OT: Als er volgens jou sprake was van nodeloos geweld contacteer je gewoon de dienst intern toezicht. Of het in jouw geval (cfr. openbare dronkenschap, niet meewerken,...) een goede zet is, is een andere kwestie.

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Hoe weet ge eigenlijk wanneer ge een uitnodiging van de politie om mee te gaan naar het bureau moogt afslaan?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    da's ook het eerste dat ik daarvan hoor... en m'n collega zit in de politieraad .

Ik zeg niet dat je verhaal geen steek houdt, maar je verhaal is natuurlijk eenzijdig én dus moeten we dit wss al als de "beste" versie van de feiten (langs jouw kant) beschouwen. Dan vrees ik, als het volledig verhaal eraan komt, dat de kans groot is dat we een ander verhaal horen (wat weliswaar niet zeker zo is).

Probeer zoals iemand hier zegt eens nuchtere getuigen te tonen. Gezien het feit dat je niet meer stevig op je fiets kon zitten, is de kans groot dat je niet geloofwaardig overkomt.
    Wel ik heb het ook van mijn vader en die zat de voorbije jaren in de Ieperse gemeenteraad en heeft goede contacten binnen het politiekorps (niet op niveau politieraad, maar kom). Hij is er ook niet de persoon naar om zomaar dergelijke beschuldigingen te uiten en het feit dat hij mij steunt in deze zaak wil ook al wat zeggen, maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk

Dat van niet stevig op de fiets zitten: toen ik de weg dwarste, zat ik niet op mijn fiets. En toen ik er wel op zat, reed ik recht (anders hadden ze me hiervoor wel tegengehouden). Het probleem is o.a. dat het mijn vriend was die onterecht tegenhouden werd voor het dwarsen vd straat en dat de politie dus in principe de hele situatie zelf uitgelokt heeft. Er werd pas over mijn dronkenschap gepraat nadat ik hen gewoon zei dat ik die straat dwarste.

Zoals jullie zeggen, het is slechts 1 kant van de zaak die je nu te lezen krijgt, en natuurlijk ben ik wat gefrustreerd hierover. Mijn probleem is nog altijd dat er geen sprake was van een aanval/geweld/bedreigingen en weerspannigheid dus niet op zijn plaats is.

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dus als ik het goed begrijp mag je gewoon strontzat naar huis wandelen als je niemand of niets lastigvalt?

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    hoe vaak komt het voor dat je zat bent en je dan niemand lastig valt als je naar huis strompelt

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Shampo Bekijk bericht
    Je kan altijd klacht indienen, maar denk goed na voor je dat doet. Het zijn zware beschuldigingen en die kunnen zware gevolgen hebben.
    Welke zware gevolgen? Als TS van oordeel is dat hij onheus is behandeld en niet akkoord gaat met de klachten tegen hem, betwijfel ik sterk dat er hem nog extra dingen gaat aangewreven worden (ik mag het hopen).

Een voorbeeld van een gevalleke waar Comité P oordeelde dat de agenten niet juist gehandeld hadden:
    Op de openingsavond van de wijk-kermis zitten een paar gasten cannabis te roken op een pleintje nabij de kermis, waar er bij de opening altijd een patrouille of 3 aanwezig is.
    Een patrouille te voet spreekt die gasten aan en vraagt hun identiteitskaarten. Eén van die gasten kan zich niet onthouden van commentaar en de agenten besluiten om hem te fouilleren, waarbij er een mes gevonden wordt en uiteraard afgenomen. Die gast begint hevig te protesteren en wordt agressief. Daarop trapt één van de agenten in die gast zijn kruis () en dwingt hem op de knieën. Daarop ontstaat wat tumult van en die gast maakt van dat tumult gebruik om op zijn scooter te springen en te vluchten. De agenten hadden zijn identiteitskaart nog.

Je kan je wel inbeelden welke overtredingen die kerel allemaal opgelijst heeft gekregen.
    Iig, die gast zijn jongere broer (die btw absoluut niet hoog oploopt met de fratsen van zijn broer, integendeel) ken ik vrij goed en wist mij een tijd later te vertellen dat zijn broer naar het Comité P was gestapt en na onderzoek van het Comité P zijn alle klachten tegen hem ingetrokken. Het zou niet veel gescheeld hebben of ze hadden zijn mes ook nog teruggegeven (dat zou het toppunt geweest zijn).

De gehoorde getuigen: zijn maten die het verhaal nog een beetje hadden aangedikt in het nadeel van de agenten

Maw, als voor zo'n charels zoiets mogelijk is, mag ik hopen dat er voor TS (op voorwaarde dat zijn verhaal klopt natuurlijk) ook mogelijkheden zijn...

Member El Shampo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emerxill Bekijk bericht
    Welke zware gevolgen? Als TS van oordeel is dat hij onheus is behandeld en niet akkoord gaat met de klachten tegen hem, betwijfel ik sterk dat er hem nog extra dingen gaat aangewreven worden (ik mag het hopen).

Een voorbeeld van een gevalleke waar Comité P oordeelde dat de agenten niet juist gehandeld hadden:
    Op de openingsavond van de wijk-kermis zitten een paar gasten cannabis te roken op een pleintje nabij de kermis, waar er bij de opening altijd een patrouille of 3 aanwezig is.
    Een patrouille te voet spreekt die gasten aan en vraagt hun identiteitskaarten. Eén van die gasten kan zich niet onthouden van commentaar en de agenten besluiten om hem te fouilleren, waarbij er een mes gevonden wordt en uiteraard afgenomen. Die gast begint hevig te protesteren en wordt agressief. Daarop trapt één van de agenten in die gast zijn kruis () en dwingt hem op de knieën. Daarop ontstaat wat tumult van en die gast maakt van dat tumult gebruik om op zijn scooter te springen en te vluchten. De agenten hadden zijn identiteitskaart nog.

Je kan je wel inbeelden welke overtredingen die kerel allemaal opgelijst heeft gekregen.
    Iig, die gast zijn jongere broer (die btw absoluut niet hoog oploopt met de fratsen van zijn broer, integendeel) ken ik vrij goed en wist mij een tijd later te vertellen dat zijn broer naar het Comité P was gestapt en na onderzoek van het Comité P zijn alle klachten tegen hem ingetrokken. Het zou niet veel gescheeld hebben of ze hadden zijn mes ook nog teruggegeven (dat zou het toppunt geweest zijn).

De gehoorde getuigen: zijn maten die het verhaal nog een beetje hadden aangedikt in het nadeel van de agenten

Maw, als voor zo'n charels zoiets mogelijk is, mag ik hopen dat er voor TS (op voorwaarde dat zijn verhaal klopt natuurlijk) ook mogelijkheden zijn...
    Gevolgen voor de politieambtenaren. Het is niet plezant om een klacht aan je been te hebben en ze kunnen in de problemen komen erdoor. (als ze in hun recht zijn, anders maakt het niet uit )

Je verhaal bevestigt eigenlijk mijn punt

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Shampo Bekijk bericht
    Gevolgen voor de politieambtenaren. Het is niet plezant om een klacht aan je been te hebben en ze kunnen in de problemen komen erdoor. (als ze in hun recht zijn, anders maakt het niet uit )

Je verhaal bevestigt eigenlijk mijn punt

Op die fiets
    Ja, daar kan ik u in volgen...

Nu, in mijn voorbeeld snap ik wel dat die agent(en) op hun vingers getikt zijn. Als ordehandhaver is een trap in het kruis imo een indicatie dat je niet bekwaam bent voor die job.
    Alleen volg ik niet in het intrekken van de klachten.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakobhc Bekijk bericht
    Wel ik heb het ook van mijn vader en die zat de voorbije jaren in de Ieperse gemeenteraad en heeft goede contacten binnen het politiekorps (niet op niveau politieraad, maar kom). Hij is er ook niet de persoon naar om zomaar dergelijke beschuldigingen te uiten en het feit dat hij mij steunt in deze zaak wil ook al wat zeggen, maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk
    hmmm... ken ik je pa?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    hmmm... ken ik je pa?
    Als je van 't Ieperse bent, vrees ik van wel. nuja, laten we het daar bij houden

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Ik zou naar DIT stappen.

En misschien staan er in die straat camera's waar ge nu geen weet van hebt (tenzij t erg landelijk was, dan is de kans miniem). Informeer daar ook es naar.

Member _Robo_'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emerxill Bekijk bericht
    Wel, daar geloof ik nu eens niks van.
    Het Comité P kan zelfs geen klachten laten intrekken.
    Zij oordelen enkel over het handelen van de politie. Indien er dingen gebeurd zijn die niet in orde zijn, gaan zij ofwel tuchtrechtelijk of strafrechterlijk optreden.
    Het Comité P dat klachten laat intrekken is een brood je aap!

Daarnaast heb ik persoonlijk al heel wat meegemaakt met dronken personen. Vaak overschatten ze zichzelf en doen ze moeilijk.
    Achteraf zijn ze zich van geen kwaad bewust, maar op het moment zelf deden ze echt moeilijk. Ik heb al dikwijls gezegd: 'Ik zou je nu eens moeten filmen en je dat morgenvroeg laten zien. Je zou nogal verschieten.'

'k Ga zeker niet oordelen over de OP en zijn gedrag, maar ik heb natuurlijk mijn bedenkingen. Ik kan mij levendig voorstellen dat de politie zei dat hij mee moest, hij dit weigerde, de politie nadrukkelijker aandrong, hij zich nog meer verzette en de politie uiteindelijk besliste dat het dan maar manu military moest. En dan gaat het inderdaad rap. En heb je dan verwondingen door die dwang, dan heb je dat zelf gezocht.

Vergeet niet dat de politie als enige het recht heeft om geoorloofd geweld te gebruiken, zolang dit proportioneel is.

Dronken personen doen soms rare dingen hoor. 'k Ben zo ooit eens aangevallen door een dronken persoon die een kop groter was dan ik en waar ik verder 2x in kon (en ik ben geen kleine jongen). Mijn collega greep hem langs achter vast en probeerde hem met een heupworp op de grond te krijgen. Op dat moment kwam ik naar voren uit mijn verdediging. Gezien de grootte van die persoon, kregen we die niet 'proper' neer en landden we met zijn allen op de grond ... begeleid van een droge krak.
    'k Dacht dat één van onze handboeien of pistool was gevallen, maar niks van. Bleek dat die zijn voet was blijven staan tegen de borduur terwijl we met zijn allen tegen de grond gingen. Beenbreuk tot gevolg.
    Toen had ik wel effe stress. Je weet sowieso dat daar 'zever' van komt.
    Uiteraard heeft die dan klacht ingediend. En uiteraard is dat onderzocht.
    Volledig correct gehandeld en persoon is veroordeeld.

Als je hoorde hoe die ook zogezegd niks gedaan had, je zou tranen in je ogen krijgen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Robo_ Bekijk bericht
    Wel, daar geloof ik nu eens niks van.
    Het Comité P kan zelfs geen klachten laten intrekken.
    Zij oordelen enkel over het handelen van de politie. Indien er dingen gebeurd zijn die niet in orde zijn, gaan zij ofwel tuchtrechtelijk of strafrechterlijk optreden.
    Het Comité P dat klachten laat intrekken is een brood je aap!
    Ik beweer ook nergens dat Comité P die klachten heeft laten intrekken, alleen dat na het onderzoek door Comité P de klachten waren ingetrokken. Wie en hoe precies weet ik ook niet, voor het zelfde geld hebben ze het op een akkoordje gegooid.

Ik heb dat voorval btw zelf zien gebeuren en achteraf krijg ik te horen dat er geen klachten (meer) tegen die gast liepen nadat Comité P een onderzoek had gedaan.
    Die kerel heeft daar zelf nog lang mee hoog liggen oplopen. Vooral tegen agenten, die kwamen wekelijks meermaals "op de koffie" . Zoiets doe je niet rap als je enkele weken tegen de lamp bent gelopen. Tenzij je dom bent, maar dat kan ik over die kerel niet zeggen.

Member
    iTrader
    0
    weerspannigheid kan misschien door een goeie advocaat worden afgewimpeld voor de rechtbank. Als ze zeggen dat ze u gaan "meepakken" naar de bureau, hebt ge imho twee mogelijkheden: 1 - meegaan, laat ze hun dossierke maken, slaap desnoods een ontnuchterend nachtje daar, of 2 - nie meegaan, en dan doen ze u meegaan. OP heeft voor 't tweede gekozen

openbare dronkenschap komt er op naar dat als ge zat zijt, en ze merken het, ge prijs hebt. Aangezien ge op uw fiets zat, hadden ze u ook nog kunnen laten blazen, en als dronken bestuurder opschrijven.

verstoring van de orde kan weer van alles zijn, gaande van een zat persoon die 'n liedje zingt tot een vechtpartij met de polies

Member _Robo_'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    'k Ben nog altijd niet overtuigd.
    Als PV's worden opgesteld, kan een klacht niet meer ingetrokken worden.
    Wat natuurlijk altijd kan is dat het parket de feiten heeft geseponeerd of een rechter die oordeelt dat zo'n dingen bij de risico's van de job hoort.
    Ook kan het zijn dat de pv's slecht werden opgesteld, waardoor het parket niet wou vervolgen (sepot weeral)

Approved 9-lifer Cranberry's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cranberry Bekijk bericht
    Ewel 't grappige is dat da filmpje in mij opkwam just op 't moment dat ze ons daar tegen de grond aan 't smijten waren, zo van " 't zal toch nie van da zijn zeker" Nuja, is niet te vergelijken natuurlijk... alle chance dat we daar niet leven: POLICE BRUTALITY! If You See Something, Film it! Recording Police is Dangerous but Necessary! - YouTube

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten