Ik woon intussen een 14 maand op dit adres, hiervoor woonde hier een vrouw die van mij huurde. Na haar vertrek zei ze dat ze volgens haar "alle instanties op de hoogte had gebracht van haar verhuis".
En toen begon een stroom aan brieven, facturen, herinneringen die ik maandenlang telkens in bulk terug in de postbus gestoken heb. Sommige van die brieven werden door de postbode twee dagen later doodleuk weer in de brievenbus gestoken. Dat ik er in dikke letters verhuisd op had geschreven was niet relevant blijkbaar.
Nu een jaar later is het al heel wat geminderd, maar er blijven er komen. Bankuittreksels en ook: een deurwaarder.
Eind februari kwam hier een brief toe die ik per ongeluk geopend heb, openstaande schuld met intresten, boetes, dreigement van dagvaarding, etc... Het ergste van al is dat dit over een brandverzekering ging die een periode besloeg ná haar verhuis hier. Ik heb toen een mail gestuurd naar de deurwaarder, de referentie in de brief gebruikt, duidelijk gesteld dat ze hier al meer dan een jaar weg is.
Vandaag krijg ik van diezelfde deurwaarder gewoon opnieuw een brief. De referentie eindigt nu op REC2 ipv REC1 (recommande), met waarschijnlijk nieuwe intresten, dreigende taal, etc...
Eind vorig jaar kreeg ik een bericht van een aangetekende zending op haar naam. Toen ik in het postpunt kwam melden dat die zending mag geweigerd worden wegens verkeerd adres, interesseerde dat de bediende niet eens.
"Maakt niks uit, teken niet, over een tweetal weken gaat het pakket dan gewoon automatisch terug naar afzender". Een systeem waarbij de afzender te horen krijgt dat hij het verkeerde adres vast heeft, bestaat blijkbaar niet bij aangetekende zendingen.
Een tijd terug heb ik gebeld naar een vereniging die nog brieven stuurde naar hier om te zeggen dat ze verhuisd was. Mevrouw aan de telefoon beweerde dat ze het adres terwijl ik aan de lijn hing meteen ging wissen. Begin deze week heb ik van diezelfde vereniging opnieuw een brief op haar naam ontvangen.
Een van de eerste keren dat ik een stapel brieven ben gaan terugsteken, vroeg ik aan de bediende aan het loket wat hiertegen te doen valt. "Oh maar da's geen probleem eigenlijk hoor, wij hebben een service die dat automatisch doorstuurt. Dat kost maar een kleine 25EUR."
Nu wil ik wel eens weten: wat wordt je geacht te doen in deze situatie? Brieven opendoen en bellen/mailen gaat me veel te ver en daarmee zal ik waarschijnlijk ook wel een wet op de privacy schenden.
In de postbus blijven terugsteken: ben ik eerlijk gezegd beu, elke brief die ik de laatste maanden ontving heb ik sowieso ooit al eens teruggestoken.
Gewoon negeren en in het papier gooien: kan toch ook niet legaal zijn? Ook al ben ik dat wel van plan vanaf nu.

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren
"Retour wegens verhuizing" helpt inderdaad niet veel, heb ik al gemerkt

.