Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 44
    Member
    iTrader
    0

kizzy&kathleen VS alternate

Geachte,

Op 2 juni 2011 hebben we een laptop besteld bij alternate en is reed onmiddellijk betaald. Op 6 juni 2011 werd deze laptop afgeleverd bij n van onze buren. Na ophaling en openen van de verpakking stelden we vast dat het scherm een grote kras vertoonde. We hebben onmiddellijk alternate gecontacteerd, deze hen hiervan op de hoogte gesteld en gevraagd welke procedure we dienden te volgen. Na telefonisch advies hebben ze de beschadigde laptop terug opgehaald.

Er werd ons beloofd dat indien de transportfirma DPD niet tussen kwam, zij hun interne verzekering zouden aanspreken, aangaande de garantie.

Na vele telefoons en mails ( van onze kant ) later, waarbij we steeds de bevestiging kregen dat de zaak in orde zou komen en we ons geen zorgen hoefden te maken, kregen we te horen dat ze geen garantie geven. Een alternatief werd ook niet voorgesteld.

Dus na meer dan 3 maanden ons aan het lijntje te hebben gehouden, beslissen ze, zonder meer, geen garantie te verlenen

Ondertussen hebben we alle mogelijke opties ondernomen om dit op een menselijk manier op te lossen maar alternate wenst hun verantwoordelijkheden niet na te komen.

Tot op vandaag 9 mei 2012 hebben we geen laptop en ook geen geld terug gekregen.

We zijn overgegaan tot een minnelijke schikking en ook daar hebben ze hun kat gestuurd.

Daarom deze mail, met de vraag of er nog personen zijn/ of personen kennen die op de n of andere manier gedupeerd zijn door alternate en die vinden dat recht moet geschieden .

Gelieve ons te contacteren op volgende emailadressen voor zondag aanstaande, omdat wij overgaan tot een dagvaarding en er een rechtszaak van zullen maken.

Bij deze kunnen we er misschien een groepszaak van maken. Want zo kan iedereen op deze manier zaken gaan doen!!!! Laat jullie horen

Met vriendelijke groeten kizzy en kathleen

indien je meer weet hierover laat hier iets op weten
    Laatst gewijzigd door kizzy&kathleen; 11 mei 2012 om 09:26

Approved 9-lifer botchla's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Veel succes,

9lives aanbidt alternate.be quasi en u bent de eerste die hier een slechte ervaring mee heeft waarvan ik hoor.

In plaats van met een nieuwe account en op het verkeerde subforum te posten zou ik u vriendelijk willen verzoeken naar de volgende website te surfen en klacht in te dienen, als uw verhaal klopt:

Garantie

Ik zou u ten zeerste aanraden op uw e-mail adressen hier te verwijderen ook tenzij je spam wilt, publiek forum en searchbots pikken dit soort zaken vrij makkelijk op.

PS: ik zou gewoon de winkel binnenstappen en van uw oren beginnen maken, uw case is solid en ze zijn verplicht van uw goed kosteloos te herstellen of uw geld integraal terug te geven.
    Education costs money, but then so does ignorance.

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Een aangetekende brief versturen waarin ge de situatie duidelijk opnieuw uitlegt (contactmomenten, datums, etc...) en waarin ge hen in gebreke stelt. Vervolgens vraagt ge voor de volledige terugbetaling van de hoofdsom of voor een nieuwe laptop die naar de standaarden van het moment een gelijkwaardig alternatief of beter biedt. Indien dat niet gebeurt binnen de 30 dagen zal je hen dagvaarden, voor de terugbetaling van het bedrag en voor alle gerechtkosten. Dat is een zaak die je vrij makkelijk zult winnen ook. Het risico van verzending van leverancier naar klant ligt niet bij de klant. Bovendien hebben ze telkens aangegeven dat ze het zouden terugbetalen.

Zie overigens ook artikel 6.1 uit hun algemene voorwaarden (ALTERNATE - MYALTERNATE - Algemene voorwaarden), dat artikel is overduidelijk:

6.1.
    Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, bepaalt Alternate de wijze van verzending. In geval Alternate de wijze van verzending heeft gekozen, reizen de zaken voor risico van Alternate. De afnemer draagt het risico van de zaken van het ogenblik af waarop de zaken aan het opgegeven adres ter ontvangst worden aangeboden.

6.2.
    De afnemer is gehouden bij aflevering de zaken in ontvangst te nemen. Bij gebreke daarvan worden de zaken voor rekening en risico van de afnemer opgeslagen.
    Aangezien de verpakking ongeopend was en de laptop al een kras vertoonde, is het risico voor hun. Je buren kunnen getuigen dat de verpakking ongeopend is gebleven. Artikel 6.2 levert volgens mij geen probleem aangezien je zelf nooit de keuze hebt gehad om het artikel zelf te ontvangen. Je hebt er nooit voor gekozen het pak bij de buren te laten aankomen. Dat heeft Alternate gedaan door het pakket via een bepaalde koerier te verzenden. Dat laatste artikel gaat ook vooral over wanneer je het artikel aangeboden krijgt maar het niet aanneemt. Alle stukken die er daarna onstaan zijn uiteraard op jou risico.

Maar aangezien je meteen hebt laten weten dat de laptop kapot was, heb je wat mij betreft een zeer sterke zaak. Aangetekende brief sturen dus.

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Shit man.
    Ik bestel soms tot 3 keer per maand bij Alternate.
    Tot nu toe nog nooit iets van problemen gehad, ook niet bij kapotte onderdelen of onderdelen die kapot toekwamen.

iTrader
    2 (100%)
    Ik heb misschien ook wel niet de indruk dat we hier niet het hele verhaal kregen. Wie wacht er nu 3 maanden? En wie heeft er nu niet eens het verstand gehad om de algemene voorwaarden te lezen... Allemaal raar.

DW
    DW is offline
    Member DW's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Ik heb misschien ook wel niet de indruk dat we hier niet het hele verhaal kregen. Wie wacht er nu 3 maanden? En wie heeft er nu niet eens het verstand gehad om de algemene voorwaarden te lezen... Allemaal raar.
    Ze hebben toch geen drie maand gewacht? Het is na drie maand dat Alternate heeft besloten geen garantie toe te kennen...

Member
    iTrader
    26 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DW Bekijk bericht
    Ze hebben toch geen drie maand gewacht? Het is na drie maand dat Alternate heeft besloten geen garantie toe te kennen...
    En nu zijn we weer 78 maand verder Wie wacht er nu 8 maand om dan ineens te beslissen 'tgoh, laten we een topic aanmaken, mensen zoeken en een rechtzaak aanspannen'.

Member nivekii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    En nu zijn we weer 78 maand verder Wie wacht er nu 8 maand om dan ineens te beslissen 'tgoh, laten we een topic aanmaken, mensen zoeken en een rechtzaak aanspannen'.

Mensen die hopen dat er toch nog een oplossing uit de bus komt en er nu echt wel genoeg van hebben?

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Maw : ge kon al halverwege uw rechtszaak hebben gezeten

Verstuurd van mijn GT-I9100

iTrader
    2 (100%)
    Algemene voorwaarden lezen was ook geen moeite geweest. Dan hadden ze op dag 1 al alles in orde kunnen brengen...

Member
    iTrader
    0
    donker bruin vermoeden dat kizzy en kathleen ook de slimsten thuis zijn en er toch iets fishy is met heel hun verhaal

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Volgens mij gaan ze echt zo veel spam aankrijgen als ze hun emailadressen laten staan..

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Algemene voorwaarden lezen was ook geen moeite geweest. Dan hadden ze op dag 1 al alles in orde kunnen brengen...
    En wie heeft er nu niet eens het verstand gehad om de algemene voorwaarden te lezen... Allemaal raar.
    Waaruit leid je af dat het niet lezen van de voorwaarden de oorzaak is van het probleem? Meer zelfs, waar staat dat ze deze niet gelezen hebben?

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Alternate is aansprakelijk voor levering van een goed conform aan het verkoopscontract. Zelfs indien uw buur een kras heeft gemaakt zijn ze aansprakelijk. Want naar ik het goed voorheb heeft Alternate uw pakket verzonden en bij uw buur laten afleveren.

Stel hen een ultimatum als je zeker bent van je stuk: binnen 30 dagen nieuwe laptop, schadevergoeding begroot op 100 euro ofzo, of anders vredegerecht of rb 1e aanleg.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
    Waaruit leid je af dat het niet lezen van de voorwaarden de oorzaak is van het probleem? Meer zelfs, waar staat dat ze deze niet gelezen hebben?
    Gezond verstand. Ik ben er zeker van dat ze die voorwaarden niet gelezen hadden. Daar staat het klaar en duidelijk in. Hadden ze dat aangehaald dan was het probleem met grote kans al lang opgelost. Aangetekende brief had ook al veel gedaan. Voorwaarden lezen, brief sturen, dat zijn dingen die je normaal als goed huisvader onmiddellijk in orde brengt.
    Laatst gewijzigd door Riverdale27; 11 mei 2012 om 12:47

Member
    iTrader
    0
    Had gewoon 1 keer gedreigd met test aankoop en verwezen naar de algemene voorwaarden en het zou hoogstwaarschijnlijk al lang zijn opgelost.

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Ruikt toch wel naar een trolltopic.
    Vergeet niet dat 9lives hoog in de zoekfunctie van Google terecht komt.

1. account net aangemaakt
    2. nog steeds maar 1 post
    3. lijkt me cht niet iets voor Alternate na al m'n ervaringen met hen

iTrader
    2 (100%)
    Wat is dat het nut van zo'n topic? Welk motief kan iemand hebben om zoiets te maken?

Alternate zwartmaken?

Lijkt mij iets voor de concurrentie?

Member
    iTrader
    0
    Waarom jullie allemaal zo op jullie teen zijn getrapt... Als dat het verhaal is, dan ligt de fout bij die winkel. Maakt niet uit of ze de algemene voorwaarden hebben gelezen... Die hoef je ook niet gelezen te hebben om te weten dat de winkel in een dergelijke situatie in fout is lijkt mij...

Een kapotte laptop wordt geleverd door de verkoper... Hoe kunnen de algemene voorwaarden ervoor zorgen dat de schuld of verantwoordelijkheid bij de klant komt te liggen?

Member
    iTrader
    0
    Alternate heeft bij mij al een tijd afgedaan wegens een gelijkaardig verhaal + ervaringen met de verschrikkelijk slecht georganiseerde winkel

Ze hadden onderdelen voor een nieuwe pc bij iemand anders geleverd die dat bijgehouden heeft. Dit is dan terug gevorderd met de belofte om alle geopende dozen te vervangen. Uiteindelijk is dat niet gebeurd, zijn de meeste dozen beschadigd bij ons aangekomen en er ontbrak vanalles.

Daarna werden alle emails, telefoons en klachten genegeerd

Ik heb dit verhaal in de hardware sectie ook al eens gepost maar dat is natuurlijk gedelete door een mod onder de noemer opkuis ...
    Laatst gewijzigd door falc.be; 11 mei 2012 om 18:04

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten