Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Eerste job, midden in het jaar

Dag iedereen,

Ik vroeg mij af hoe dat precies zit qua belastingen enzoverder als je je eerste voltijdse job midden in het jaar aanvangt? Het is mij onduidelijk of ik nog een gepeperde belastingbrief zal krijgen of niet. Iemand die hier meer info over heeft?

Mvg

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Alles wat ge verdient op een jaar wordt opgeteld en daarop betaald ge een % belastingen. Als ge dus midden in het jaar begint te werken zult ge dat jaar niet zoveel verdienen, en zal uw loon grotendeels in de lagere belastingschijven vallen.

Uw werkgever houdt wss een voorafbetaling af die gerekend is op de belasting die ge zou betalen op een heel jaar. Ge gaat dus te veel vooraf betalen en ge zult dus een pak terug krijgen. Zeker niet moeten opleggen.

iTrader
    9 (100%)
    De werkgever is de universiteit Gent, dus ik vermoed dat die dat allemaal wel correct zal doen. Wat met vakantiegeld/eindejaarspremie/ enz..?
    Hoeveel dagen heb ik nog recht op verlof?

En nog iets, ik dacht dat de belastingsaangifte altijd terugsloeg op enkele jaren geleden. Het geld dat ik NU op dit moment teveel betaal, wanneer zou ik dit terugkrijgen?
    Laatst gewijzigd door Faun; 30 april 2012 om 03:28

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
    De werkgever is de universiteit Gent, dus ik vermoed dat die dat allemaal wel correct zal doen. Wat met vakantiegeld/eindejaarspremie/ enz..?
    wanneer start je effectief, werk je als ZAP, AAP, ATP, ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faun
    En nog iets, ik dacht dat de belastingsaangifte altijd terugsloeg op enkele jaren geleden. Het geld dat ik NU op dit moment teveel betaal, wanneer zou ik dit terugkrijgen?
    bvb:
    werken: 2012
    belastingen invullen: april-juli 2013
    terugkrijgen: september 2013 - Augustus 2014 (steeds meer nog in 2013)

iTrader
    9 (100%)
    Ik start op 1 juni 2012 als ATP.

Member the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik ben een aantal jaar geleden in november beginnen werken en heb voor dat jaar zelfs nog teruggetrokken van de belastingen. Uiteindelijk heeft het niet zo zeer te maken met wanneer je begint maar eerder met het feit waar je begint en of je werkgever al genoeg afhoudt.

Member
    iTrader
    0
    Het heeft wel veel te maken met wanneer je begint. Je werkgever heeft meestal geen (of weinig) keuze over hoeveel hij van je loon afhoudt. De percentages liggen wettelijk vast. Die percentages zijn gebaseerd op hoeveel belasting je ongeveer zal moeten betalen als je een jaar lang hetzelfde loon ontvangt. Als je echter maar een half jaar werkt zullen die percentages dus veel te hoog liggen, je jaarinkomen is dan maar half zo groot en dus zal er te veel van je inkomen afgehouden zijn.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik start op 1 juni 2012 als ATP.
    ivm verlof kan ik het dan niet exact zeggen (raadpleeg de personeelsdienst, die zullen het exact kunnen zeggen).

Ivm belastingen zal je meer dan waarschijnlijk een stuk terugkrijgen, gezien het evrhaal van Ewiler 100% klopt.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12

Bij de UGent is het zo dat je sowieso meteen je vakantiedagen toegekend krijgt, onafhankelijk van of je daarvoor al gewerkt hebt. Je krijgt 35 dagen vrij te kiezen verlof per jaar, dus jij zal er +/- 20,5 krijgen die je dit jaar al kan opnemen. Je kan je verlofrechten checken via Apollo op Athena. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de feestdagen en de dagen tussen kerst en nieuw die je 'gratis' krijgt. Deze staan allemaal reeds ingevuld op Apollo.

Vakantiegeld zal je niet ontvangen, dat wordt berekend op basis van het vorige jaar. Eindejaarstoelage wordt op basis van het huidige jaar berekend en zal je dus gedeeltelijk ontvangen. Volgend jaar krijg je beide premies wel volledig.

De UGent is zeer correct in het berekenen van de bedrijfsvoorheffing. Dit eerste jaar zal je een pak geld terugkrijgen, iets van een +/- €2500, vanaf het volgend jaar zal het zo goed als een nuloperatie zijn.

Je vindt alles hierover terug op Werken aan de UGent — Universiteit Gent. Je kan ook DPO zelf contacteren.

Een drietal jaar terug begon ik ook op 1 juni als ATP'er aan de UGent. Ik spreek dus uit ervaring . Ondertussen ben ik bursaal geworden.

Uit interesse: bij welke afdeling begin je te werken?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Merci voor de nuttige antwoorden! (JPV ook )
    Ik begin op dienst noodplanning

iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Ah leuk, bij de mannen die overal stickertjes op plakken .

Member jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Merci voor de nuttige antwoorden! (JPV ook )
    Is dat een tijdelijke functie?

Vroeger heb ik daar ook meermaals gezocht naar een job, maar er mijn gading nooit gevonden. Ik vind het loon daar ook vrij laag voor een overheidsinstelling. Bij de gemeente, federale overheid,... heb je toch al vlug 200€ bruto meer.

PS. Ging jij niet naar de politie?

Member Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    ik ben vorig jaar, eind juni begonnen bij mijn nieuwe werkgever. Daarvoor had ik nog via interim gewerkt met dagcontracten. Gelukkig kon ik bij mijn nieuwe werkgever elke dag werken. Ik had een simulatie gedaan en ik kreeg anderhalve maand loon terug van de belastingen...

iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Vroeger heb ik daar ook meermaals gezocht naar een job, maar er mijn gading nooit gevonden. Ik vind het loon daar ook vrij laag voor een overheidsinstelling. Bij de gemeente, federale overheid,... heb je toch al vlug 200€ bruto meer.
    Je moet de salarisschalen vermenigvuldigen met de index hé, op dit moment 1,57.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Is dat een tijdelijke functie?

PS. Ging jij niet naar de politie?
    Inderdaad, maar selectieprocedure kan wel een eindje aanslepen en er is normaal gezien maar 1 start van een peleton per jaar en die zit meestal als vrij snel vol. Ik heb een contract tot volgend jaar april, eventueel verlengbaar aangezien ik iemand vervang die onderzoekster is geworden in een onderzoeksgroep. Ze weten dat ook bij de universiteit dat ik enkel naar een tijdelijke job zocht van ongeveer een jaar. Ik ben alvast erg tevreden dat ik een "dood" jaar kan invullen met een job aan de universiteit, kan niet slecht staan op CV en lijkt mij wel boeiend. Epyon, hoogtwaarschijnlijk passeer ik wel eens waar jij zit gezien ik een audit ga moeten doen van alle gebouwen van de universiteit, zwaai eens dan
    Laatst gewijzigd door Faun; 30 april 2012 om 23:14
    You can't always get what you want, but if you try sometime you find. You get what you need!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten