Oorspronkelijk geplaatst door
TooChé
Beste collega forumgangers,
sinds kort ben ik stevig aan het twijfelen waar ik mijn geld best in investeer. Ik ben nu bijna 26 en werk bijna een jaar. Van mijn werkgeld blijft er echter niks over gezien ik mijn auto in een jaar tijd heb afbetaald enz ...
Nu binnenkort is deze afbetaald en zou ik in feite stevig kunnen doorsparen. Spaarrekeningen brengen tegenwoordig max 2,5% op, met een inflatie gemiddeld van 3% ... met andere woorden, gene vetten
Nu dacht ik van te investeren in vastgoed. Ik ben alleenstaand op dit moment en zit met een maandloon van 1550netto (wat binnenkort wss 1600 netto wordt).
Ik twijfel nu sterk om een lapje grond te kopen, met daarbij een op te knappen woning. Kostprijs : 140.000 eur.
Spaargeld heb ik op dit moment niet, maar mijn ouders zouden de notaris en registratiekosten voor zich nemen.
Ik zou dus het volledige bedrag moeten lenen bij de bank, maar dit zie ik als de investering. Omdat dit nog es (als ik het goed voorheb, ook interessant is voor belastingsaftrek)
Verder zou ik dan nog 3-4 jaar bij mijn ouders wonen, minimale kosten en deze periode intensief zelf in het huis werken. De extra verbouwingskosten zou ik grotendeels kunnen financieren met extra inkomsten.
Na deze wall of text, wat is jullie mening hierover. Waar moet ik vooral bij stilstaan en wat voor informatie moet ik allemaal opzoeken om genoeg te weten te komen over mogelijkheden/kosten enz ...
En als ge dit leest, bedankt om u door de ganse tekst te worstelen