Pagina 6 van 19 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Ik heb in 2011 meer dan normaal vakantiegeld ontvangen en daarop belastingen en RSZ betaald. In 2012 wordt dat terug allemaal gecompenseerd. Nu is mijn vraag als volgt: welk effect kan ik verwachten op de belastingen van inkomstenjaar 2011/aanslagjaar 2012 en inkomstenjaar 2012/aanslagjaar 2013?
    moeilijk om exact te zeggen. Hangt af van je volledig jaarloon.
    Sent From My Brain Using Common Sense

kTs KaoZ's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Ik trek er 2600 terug.
    Moto kopen en inschrijven als woon/werk gebruik. Dan kan je alles 100% ingeven van motor tot kleding en benzine..
    Xbox Live: kTs KaoZ

Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    moeilijk om exact te zeggen. Hangt af van je volledig jaarloon.
    Dat is vrij standaard: 1925 euro per maand + vakantiegeld + eindejaars premie. Ben begonnen in 2010 met 4 maanden werk, vanaf 2011 alle maanden gewerkt.

Waarin ik vooral geïnteresseerd ben: wanneer ga ik wat voelen. Gaat het in aanslagjaar 2012 lager of hoger zijn? En in aanslagjaar 2013 dan?

Als ik in 2011 X euro teveel ontvang, betaal ik dus ook tX teveel belastingen (t = belastingsvoet). Ondanks dat ik over inkomstenjaar 2011 teveel belastingen betaal, trek ik toch nog zo'n 800 euro terug.

Vervolgens gaan we naar inkomstenjaar 2012 . In mei (binnen 2 weken) corrigeren ze mijn loon en ontvang ik dus veel minder. Hoe het met belastingen zit weet ik niet precies, zal dat het standaard bedrag zijn of ook lager... no idea. In ieder geval denk ik toch dat als ik vorig jaar teveel heb betaald, dat ik dit jaar (inkomstenjaar 2012) iets moet terugkrijgen...

Maar soit... tis mij iets te complex.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    zoals gezegd: moeilijk te zeggen, hangt af van je volledig jaarloon: is 1925 bruto/netto? heb je een volledige eindejaarspremie, ...

OMOGELIJK om te zeggen op basis van je gegevens.

Levicious's schermafbeelding
    iTrader
    123 (99%)
    Interim hou 22 % af bij mij...
    Vette Schijven Quality House-Minimal-Progressive tracks en het Vette Schijven forum

Psn : Jood_BE
    Xbox Live : JoodBE

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kTs KaoZ Bekijk bericht
    Ik trek er 2600 terug.
    Moto kopen en inschrijven als woon/werk gebruik. Dan kan je alles 100% ingeven van motor tot kleding en benzine..
    al lang geleden dat ik nog iets ingegeven heb bij een moto (zit ver weg), maar ik dacht dat sommige zaken maar voor 75% of minder ingebracht kunnen worden.

Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    zoals gezegd: moeilijk te zeggen, hangt af van je volledig jaarloon: is 1925 bruto/netto? heb je een volledige eindejaarspremie, ...

OMOGELIJK om te zeggen op basis van je gegevens.
    Ja ik weet het... ik vind het zelf ook complex. 1925 is netto. Bruto is het iets van 3100.

Vakantiegeld is 92% van brutoloon.
    Eindejaarspremie is 59% van brutoloon.

Het zal gewoon afwachten zijn I guess...

pntzi .'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Krijg dit jaar +-50€ terug. Ideaal dus.
    beter 50 betalen dan 50 terugkrijgen!
    (\__/)
    (o.O )
    (> < )

This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pntzi . Bekijk bericht
    Awel, kzal u mijne rekeningnr doorgeven, dan moogde altijd 50€ betalen!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pntzi . Bekijk bericht
    sinds wanneer? Zie elders op dit forum: iemand die 350 euro terugkrijgt, ondanks dat ze geen euro betaald heeft. Waarom zou het in haar geval beter zijn om te betalen?

-I-'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vandaag de papieren ontvangen: ik trek 1000 euro terug

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)
    Mijn vrouw en ik moeten samen 650 betalen. Valt dus zeer goed mee.
    Twitter
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: Joertjeuhn | Now playing: Veel te veel door elkaar...
    Twitch - offline

iTrader
    2 (100%)
    Net vereenvoudigd aangifte gekregen. 700 euro terug trekken (werk sinds maart 2011), maar twee zaken die me onduidelijk zijn. Eind 2011 ben ik wettelijk samenwonende geworden, ik dacht dat dat pas invloed had op de inkomsten van 2012? Blijkbaar niet aangezien er staat "U hebt in 2011 een verklaring afgelegd van wettelijke samenwoning met uw partner: JA".

Maar het echte foutje zou daaronder moeten staan "U hebt in 2011 een verklaring afgelegd van wettelijke samenwoning met uw partner, wiens nettobestaansmiddelen in 2011 meer dan 2.830 EUR bedroegen: JA"

Dit hoort nee te zijn, mijn vriendin is studente met in 2011 als enige inkomsten een studentenjob van 1200 netto. Hoor ik dan niet het antwoordblad terug te sturen met dat als correctie, omdat ik dan nog meer zou moeten terug trekken vanwege het huwelijksquotiënt en mijn vriendin die weinig tot niets verdient?

Of zou het niet (veel) uitmaken en keken ze voor de berekening naar haar inkomen ongeacht of daar ja of nee staat?

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Ik heb nog altijd niets gehad...

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WushuShinobi Bekijk bericht
    Net vereenvoudigd aangifte gekregen. 700 euro terug trekken (werk sinds maart 2011), maar twee zaken die me onduidelijk zijn. Eind 2011 ben ik wettelijk samenwonende geworden, ik dacht dat dat pas invloed had op de inkomsten van 2012? Blijkbaar niet aangezien er staat "U hebt in 2011 een verklaring afgelegd van wettelijke samenwoning met uw partner: JA".

Maar het echte foutje zou daaronder moeten staan "U hebt in 2011 een verklaring afgelegd van wettelijke samenwoning met uw partner, wiens nettobestaansmiddelen in 2011 meer dan 2.830 EUR bedroegen: JA"

Dit hoort nee te zijn, mijn vriendin is studente met in 2011 als enige inkomsten een studentenjob van 1200 netto. Hoor ik dan niet het antwoordblad terug te sturen met dat als correctie, omdat ik dan nog meer zou moeten terug trekken vanwege het huwelijksquotiënt en mijn vriendin die weinig tot niets verdient?

Of zou het niet (veel) uitmaken en keken ze voor de berekening naar haar inkomen ongeacht of daar ja of nee staat?
    Ge kunt bezwaar indienen, maar ik zou eerst is berekenen wat het verschil geeft.

Pagina 6 van 19 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten