Ook hier eens even posten (lijkt meer actief te zijn dan andere thread)
een vraagje, is wellicht al wel eens gesteld geweest, maar ik vind het niet meteen..
Situatie (wellicht vrij veel voorkomend):
Je moet een wagen/motor (of misschien zelfs een fiets) kopen om je naar je werk te kunnen verplaatsen (openbaar vervoer buiten de mogelijkheden beschouwd). Kun je deze kosten ook ingeven in de belastingen (aankoop wagen, gemaakte kilometers, ...)?
Je gebruikt dit vervoersmiddel zowel persoonlijk als zakelijk.
Ook krijg je een bepaald bedrag van je werkgever. Weet niet of dit een effect heeft, maar kan dit uitgelegd worden als dat bedrag ook belastbaar is en wanneer niet?
Als dit kan, hoe gaat dit dan in zijn werk?
Maak een nieuw topic aan of stel het in het kleine vraagjes topic, hier hoort dat niet thuis.
okeje mag die post dan deleten
Ik trek een kleine 1000 euro terug.
Mijn werkgever houdt correcte hoeveelheid af.
Heb wel lening om in te brengen, voor de rest niks.
51 euro betalen als ik me niet vergis....
Voor de geďnteresseerden: deze zaterdag bij De Tijd een editie van Netto waarin wordt uitgelegd hoe je geen euro teveel aan de fiscus betaalt![]()
Zonder de lening eraan toe te voegen zouden we +- 1300 euro terugkrijgen.
Daarna de lening en woon werk toegevoegd waardoor we aan +- 4100 komen.
Dus weer budget om hier iets te vernieuwen.![]()
Woon-werk kan je toch niet inbrengen, of komt uw werkgever hier niet in tussen (vergoeding)?
of doe je woon-werk met de moto?
woon-werk is wél in te brengen indien je kiest voor werkelijke kosten (code 258)
Ik krijg een woon werk vergoeding van het werk (wat een treinabo kost) maar rij voor 95% met de wagen naar het werk. Die gereden kilometers kun je aan 0.15€/km inbrengen.
In mijn geval is dat 130 km /dag.
zelfs de niet-gereden, maar gespoorde km's kan je op die manier ingeven.
Is dat met de trein dan ook aantal km x gewerkte dagen x 0.15 ?
Ook voor iemand dat aan 100% met de trein gaat werken?
yep, wel max 75km enkele rit
Super, bedankt voor de info.
Denk dat een paar maten daar wel gebruik van kunnen maken.
JPV, wat is uw job eigenlijk? Ik heb het u al eens gevraagd, en ge hebt dat wrs ook gelezen toen, maar om een of andere reden er niet op geantwoord![]()
Soort consulent bij de vakbond, advies aan hun leden ivm sociale wetgeving enzo, hulp bij (onterecht) ontslag, invullen van de PB etc.
Laatst gewijzigd door tommie314; 23 mei 2012 om 11:26
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)