Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 28
    Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0

Bedrijfswagen en autoverzekering

Volgende week ga ik een contract tekenen voor een functie als technieker.
    Tijdens mijn job ga ik over een bestelwagen beschikken aangezien ik regelmatig de baan op moet.

Toen de bedrijfsverantwoordelijke me vandaag opbelde om mijn contract voor te stellen vroeg hij me of ik over een eigen autoverzekering beschikte en hoeveel mijn bonus malus was. Momenteel beschik ik echter niet over een eigen autoverzekering aangezien ik eind vorig jaar een ongeval gehad heb en mijn verzekering me omdat dit mijn tweede schadegeval geen verzekering meer wil aanbieden op mijn naam. Ik sta momenteel dus ingeschreven als tweede bestuurder bij mijn moeder haar wagen.

Mijn vraag is nu of dit gevolgen kan hebben voor mijn aanwerving?

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    eens je de arbeidsovereenkomst getekend hebt, is dat géén reden voor ontslag.
    vooraleer je de arbeidsovereenkomst getekend hebt, is dat wél een geldige reden om je niet aan te werven.

iTrader
    0
    Dus het feit dat ik in het verleden twee ongevallen gehad heb is een reden om me niet aan te werven?

Momenteel sta ik ook nog altijd ingeschreven als bestuurder maar niet als eigenaar van een wagen. Dus in hoeverre kan dit echt een probleem zijn om me niet aan te werven? De autoverzekering staat toch meestal op naam van de firma? Ik heb in het verleden reeds met drie bedrijfswagens gereden en nooit is er me iets gevraagd over mijn verzekering.

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Een autoverzekering van een bedrijf heeft als verzekeringsnemer meestal het bedrijf. Soms is er geen gebruikelijke bestuurder, soms wel. Een polis zonder gebruikelijke bestuurder is significant duurder dan een polis mét gebruikelijke bestuurder.

Als er geopteerd wordt voor een polis met gebruikelijke bestuurder, dan is het evident dat de maatschappij wil weten wat de antecedenten zijn van die gebruikelijke bestuurder. Zo kan je ingeschaald worden in je bonus-malus (als het een maatschappij is die werkt met een bonus-malus-systeem). Aan welke bonus-malus de maatschappij de zaak opmaakt, is afhankelijk van welke afspraken het bedrijf heeft met de maatschappij. Bedrijven hebben vaak vloten, met speciale voorwaarden en speciale inschalingen qua bonus-malus.

Over de aanwerving kan is niet veel zeggen, enkel dat het kan zijn dat het voor het bedrijf duurder is om u te verzekeren. En dan lijkt het me evident dat het bedrijf opteert voor iemand met gelijkaardige kwaliteiten, zonder deze 'handicap'.

JPV
    JPV is offline
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Dus het feit dat ik in het verleden twee ongevallen gehad heb is een reden om me niet aan te werven?
    ja, is een objectieve reden om te stellen dat je het bedrijf mss veel geld aan verzekering zal kosten.

is ook een reden om te vermoeden dat je een slecht rijgedrag hebt.

Hoe het zit met bonus malus en werkgevers-auto-verzekeringen is iets voor anderen (Fides?) (ok, hij is dus te rap )

iTrader
    0
    Bij mijn verzekeringsmaatschappij hebben ze me gezegd dat mijn bonus malus op 11 staat aangezien ik ook enkele jaren schadevrij heb rondgereden.

Ik hoop echt dat mijn aanwerving hierdoor niet in het gedrang komt, ik ben al genoeg gestraft dat het afnemen van mijn broodwinning echt een stap te ver zou zijn.

JPV
    JPV is offline
    iTrader
    3 (100%)
    ik weet niet of je reeds genoeg gestraft bent. Letterlijk én figuurlijk.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    ik weet niet of je reeds genoeg gestraft bent. Letterlijk én figuurlijk.
    Moet ik dit persoonlijk opnemen?

JPV
    JPV is offline
    iTrader
    3 (100%)
    nope, ik heb het tegen iedereen die dronken tegen een paal rijdt, enkele duizenden euro's(meer) zal moeten betalen, paar maand rijverbod hebben en nog niet beseft dat hij op dat moment evengoed een mens kon doodrijden en dus eigenlijk van geluk mag spreken dat hij maar zo weinig moet betalen.

(zie je bericht van 13 april).

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn vraag is nu of dit gevolgen kan hebben voor mijn aanwerving?
    Ge hebt geen open kaart gespeeld dan bij die verantwoordelijke? Beter wel doen want bazen hebben niet graag dat ze denken dat ge iets achterhoudt. Het is geen schande fouten toe te geven en uw leven gebeterd te hebben, integendeel dat wordt gewaardeerd.

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Maar ik veronderstel niet dat ze vragen of je al ongevallen hebt gehad op een sollicitatiegesprek..
    Ik heb ook een bedrijfswagen en bij mij vroegen ze alleen of ik een geldig vast rijbewijs had..

Member fluffster71's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Kan iemand met een lagere bonus-malus dat dan 'inzetten' om een paar extra opties te verkrijgen op de wagen? Aangezien de verzekering dan een kleinere hap uit het leasebudget inneemt?
    Mijn bonus-malus is -1 :-)

iTrader
    0
    nope, ik heb het tegen iedereen die dronken tegen een paal rijdt, enkele duizenden euro's(meer) zal moeten betalen, paar maand rijverbod hebben en nog niet beseft dat hij op dat moment evengoed een mens kon doodrijden en dus eigenlijk van geluk mag spreken dat hij maar zo weinig moet betalen.

Dus wat jou betreft zouden ze me beter enkele jaren achter de tralies steken, net zoals een echte crimineel? Het komt eigenlijk op hetzelfde neer dan, want ik kan op geen enkele manier mijn brood verdienen nu.

JPV
    JPV is offline
    iTrader
    3 (100%)
    Nee, ik heb het over je schuldbesef. En ja, je kan nog altijd perfect je brood verdienen. Alleen mss niet op de manier waarop jij het zelf wil. Maar dat hangt dan weer vast met schuldbesef/inzicht.

iTrader
    0
    Nee, ik heb het over je schuldbesef. En ja, je kan nog altijd perfect je brood verdienen. Alleen mss niet op de manier waarop jij het zelf wil. Maar dat hangt dan weer vast met schuldbesef/inzicht.
    Ik heb daar wel degelijk schuldbesef over, sindsdien raak ik geen druppel meer aan als ik met de wagen moet rijden, en dan drink ik over het algemeen al veel minder dan vroeger en ben ik voorzichtiger met de wagen.

Dus mijn hele leven een job moeten uitvoeren die ik niet wil doen omdat mijn andere jobkansen gehypothekeerd worden door dat ene domme ongeval vind jij perfect normaal en verdiend? Is de straf hier niet iets te ver buiten proportie met wat ik gedaan heb?

Ik blijf erbij, dan heb ik liever dat ze mij een jaar achter de tralies steken zodat ik nadien terug alle kansen krijg in plaats van een leven te moeten leiden/lijden waarbij alle kansen op professionele ontwikkeling blijvend ontnomen worden omwille van een banaal verkeersongeval waaruit de persoon in kwestie zijn lessen getrokken heeft en hier op de juridische manier reeds bestraft zal voor worden.

iTrader
    2 (100%)
    Ik denk dat Wonkelrijm door dit ongeval of incident beter zijn les heeft geleerd dan dat hij dat ongeval niet zou hebben gehad. Hij heeft daar de nodige miserie mee gehad (geweigerde verzekering, kosten, ...) en heeft geluk gehad dat er geen andere persoon betrokken was bij het ongeval. Het is zoals hij hierboven zei, sindsdien denkt hij 2 keer na en drinkt hij veel minder. Er zijn volgens mij ergere gevallen (die blijven drinken met alle gevolgen vandien)..

Zo kun je iedereen beoordelen hoor..
    Stel dat jij te snel rijdt om de weg en je wordt geflitst.. dan KON het ook zijn dat op dat moment iemand de baan overliep (met de veronderstelling dat je op een gewone baan rijdt) en dat je die persoon WELLICHT doodrijdt omdat je het niet gezien had vanwege te snel rijden..

Iedereen doet wel eens dingen die anders (en erger) HADDEN kunnen aflopen, maar dat wil niet zeggen dat het effectief zo gebeurd is..

Ik wil nu niet provoceren he JPV of ambras liggen maken.. ik wil maar zeggen, Wonkelrijm heeft enkel een paaltje geramd door het dronken rijden (ook al praat ik dronken rijden NIET goed, want ik ben hevige voorstander van een nul-tolerantie qua alcohol tijdens het rijden), thats all...
    Laatst gewijzigd door Dragonix; 20 april 2012 om 12:15

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mjah, dubbel gevoel hier...
    Langs de ene kant positief dat je een lesje krijgt en échte gevolgen ondervindt van dronken rijden. Jouw voorbeeld zou een duidelijke waarschuwing moeten zijn voor iedereen die ook denkt geïntoxiceerd achter het stuur te kunnen kruipen en ten hoogste er een boete aan over te houden zonder verdere gevolgen.

Langs de andere kant moet de 'straf' en de gevolgen voor je leven binnen proportie zijn en je zou kunnen poneren dat als je je les geleerd hebt en geen recidive meer pleegt, het niet krijgen van een job wel een licht buiten proportie-gevolg zou zijn van je gedrag in het verleden.

Ik ken echter te weinig details over jouw specifiek geval / recidive al dan niet / ...
    Dus bovenstaande is gewoon mijn principe en niet per definitie de conclusie voor jouw specifiek geval.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Ik ken echter te weinig details over jouw specifiek geval / recidive al dan niet / ...
    Dus bovenstaande is gewoon mijn principe en niet per definitie de conclusie voor jouw specifiek geval.
    Geloof me maar als ik zeg dat ik hier zwaar mijn lessen uit getrokken heb. Vorige week was ik op een bbq waar bijna iedereen met de wagen was, niemand liet het om de nodige hoeveelheden wijn en bier naar binnen te gieten alhoewel ze ze nog met de wagen de baan opmoesten. Ik heb toen echt karakter getoond en gedurende die hele bbq frisdrank gedronken, buiten het eerste drankje bij aankomen.

Sinds een dikke maand heb ik ook een vaste vriendin die ervoor gezorgd heeft dat dat buitensporige gedrag sowieso zwaar geminderd is, ik heb totaal niet meer de nood om ergens zwaar te gaan drinken in het weekend. En als we eens iets gaan eten waarbij ik toch graag enkele glazen wijn drink dan rijdt zij.

Als ik toch eens zin heb om iets te gaan drinken met vrienden zoals bijvoorbeeld op de voetbal dan neem ik gewoon de fiets, en dan zorg ik er nog voor dat ik niet al zwalpend naar huis moet rijden.

Sinds dat ongeval heb ik echt wel beseft dat ik het roer drastisch moest omgooien, en daar ben ik nu heel goed aan in het slagen. Het is echter jammer dat ik op die weg naar een gelukkig en stabiel leven steeds terug moet afrekenen met de gevolgen van dat ongeval.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Was ook zo bedoeld, als principe.
    Het principe van niet iedereen over dezelfde kam scheren

JPV
    JPV is offline
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb daar wel degelijk schuldbesef over, sindsdien raak ik geen druppel meer aan als ik met de wagen moet rijden, en dan drink ik over het algemeen al veel minder dan vroeger en ben ik voorzichtiger met de wagen.

Dus mijn hele leven een job moeten uitvoeren die ik niet wil doen omdat mijn andere jobkansen gehypothekeerd worden door dat ene domme ongeval vind jij perfect normaal en verdiend? Is de straf hier niet iets te ver buiten proportie met wat ik gedaan heb?

Ik blijf erbij, dan heb ik liever dat ze mij een jaar achter de tralies steken zodat ik nadien terug alle kansen krijg in plaats van een leven te moeten leiden/lijden waarbij alle kansen op professionele ontwikkeling blijvend ontnomen worden omwille van een banaal verkeersongeval waaruit de persoon in kwestie zijn lessen getrokken heeft en hier op de juridische manier reeds bestraft zal voor worden.
    Ik heb op zich geen enkel probleem dat mensen een tweede kans krijgen, laat dat duidelijk zijn. Ik heb wel een probleem met je overdrijven van je eigen straf (néé, daarom zal je NIET je hele leven een job moeten uitvoeren die je niet wil doen, je krijgt gewoon een rijverbod van 3 maand + een boete + terugbetalen van de gemaakte schade) én eht feit dat je die straf blijkbaar te zwaar vindt.

En als je denkt dat iemand met een strafblad wegens diefstal na 1 jaar achter de tralies (of zelfs minder) zomaar terug alle kansen krijgt, dan ben je ferm fout.

Dat was wat ik bedoel.

Goed dat je alvast je leven probeert te beteren, alleen komt jou reactie op internet nog niet zo over. Ik veronderstel ook dat je momenteel niet als hoofdbestuurder van een wagen staat verzekerd, wat problemen kan geven indien je momenteel effectief hoofdbestuurder van een wagen bent. Ik hoop dat je geen derde keer tegen een steen stoot.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten