Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 22
    Member gethez's schermafbeelding
    iTrader
    75 (100%)

proxis.be wil geld niet terugstorten...

heb op 18 maart een cd besteld op proxis.be en na veel wachten en mailen was ik het beu en vroeg op een terugbetaling...

welnu krijg ik volgende mail... :

Betreffende uw bestelling xxxxxx van 18/03/2012 Ondanks al onze inspanningen kunnen wij u tot onze spijt niet alle producten van uw bestelling leveren.Voor deze bestelling betaalde u een totaalbedrag van xxxxx euro . U betaalde met een debetkaart (Bancontact, Mistercash, iDeal) of direct banking (KBC, Dexia). Om uw veiligheid extra te beschermen zodat u in alle vertrouwen bij ons kan winkelen,zijn wij niet in het bezit zijn van uw bankrekeningnummer en stellen u daarom een tegoedbon voor. Als boekenliefhebbers begrijpen we dat het heel frustrerend is om dat langgezochte en -verwachte boek, die DVD of CD op de valstreep tóch niet te krijgen.Om die reden bieden wij u graag een extra van xxxxx EURO bovenop de waarde van het door u betaalde aankoopbedrag in deze tegoedbon ter compensatie van het veroorzaakte ongemak. Deze tegoedbon geldt voor het volledige aanbod op de site, zo komt hij zeker van pas.Gebruik van deze tegoedbon is eenvoudig: vul gewoon de hieronder vermelde code in het daarvoor voorziene vakje in uw winkelmandje.
    Deze code is uniek en blijft drie maanden geldig. Vergeet dus zeker niet op tijd van dit voordeel te profiteren
    kan dit zo maar?
    ik heb tot 2 maal toe gevraagd voor een terugbetaling...
    de eerste keer verwezen ze me naar het online formulier dat ik zelf gebruikt had om het de 1ste keer aan te vragen
    na de 2de keer (en met telkens mijn bankgegevens in te vullen) kreeg ik deze mail...

ben ik nu verplicht om deze waardebon te gebruiken??
    komt nog bij dat proxis net is overgenomen door azur.be (net voor ik de bestelling deed...)

iemand ervaring met deze shop en hun werkwijzen? kan ik mijn geld toch terug zien? of moet ik iets bestellen hier? is deze waardebon overdraagbaar mss..?

mvg, gethez

(p.s. : het gaat toch om een kleine 19 euro...)

oh ja en was ik nog vergeten : ik kreeg voor ik deze mail kreeg een bevestiging dat ik het geld teruggestort ging krijgen...

"Geachte, Wij melden u goede ontvangst van uw mail, waarin u om de terugbetalingverzoekt.Indien u een tegoedbon hebt ontvangen wordt deze hierbij geannuleerd.U mag de terugstorting verwachten binnen maximaal zes weken.
    Laatst gewijzigd door gethez; 18 april 2012 om 20:14

Member Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Een tegoedbon geven wanneer een product niet geleverd kan worden is heel gebruikelijk. Ook bij fysieke winkels zoals bijvoorbeeld een CD-winkel gebeurt dit om de simpele reden dat de winkel in kwestie zeker is dat je ben hen koopt en bij niemand anders.

Wettelijk lijkt me dat dus in orde en ik vrees dat je daar weinig kan veranderen. Dat van die bankrekeningnummer is gewoon een excuus, want dat kan je gewoon doorgeven.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht
    Een tegoedbon geven wanneer een product niet geleverd kan worden is heel gebruikelijk. Ook bij fysieke winkels zoals bijvoorbeeld een CD-winkel gebeurt dit om de simpele reden dat de winkel in kwestie zeker is dat je ben hen koopt en bij niemand anders.
    Het is niet omdat winkels het doen dat het wettelijk is

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht

Wettelijk lijkt me dat dus in orde en ik vrees dat je daar weinig kan veranderen. Dat van die bankrekeningnummer is gewoon een excuus, want dat kan je gewoon doorgeven.
    gebruikelijk mss, maar niet wettelijk. Je hebt dus wel degelijk recht op ontbinding van de verkoop. Dreig met klacht bij economische inspectie.

iTrader
    75 (100%)
    was wel met bankcontact...

p.s. : en die slimmerikken hebben nergens een telefoonnummer en met mail schepen ze u altijd af...
    Laatst gewijzigd door gethez; 18 april 2012 om 21:17

Member
    iTrader
    7 (100%)
    dns.be geeft het volgende telefoonnummer: +3222154911.

iTrader
    75 (100%)
    owh ok thx...

die zijn wel bereikbaar (tijdens kantooruren weliswaar...)

ik had ook eens een oud telefoonnummer gevonden dat niet meer in gebruik was.... morgen dit eens proberen...

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Ze zijn overigens verplicht om een telefoonnummer te vermelden. En dat voor een van de oudste webwinkels van België. Ze hebben een safeshops label, die volgens dezelfde regels (naar beneden scrollen) werkt als Thuiswinkel. Je kan ze via daar altijd aanspreken, zeker aangezien ze al een belangrijke regel overtreden (het niet vermelden van een telefoonnummer).
    Laatst gewijzigd door Kandul; 18 april 2012 om 22:24

Member blackrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ze hebben uw bankgegevens niet en STELLEN DAAROM VOOR om het te regelen met een tegoedbon.

Maw: stuur terug dat je volledige terugbetaling wenst op rekening nummer XXX en kijk hoe ze daar op reageren.

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackrabbit Bekijk bericht
    Ze hebben uw bankgegevens niet en STELLEN DAAROM VOOR om het te regelen met een tegoedbon.

Maw: stuur terug dat je volledige terugbetaling wenst op rekening nummer XXX en kijk hoe ze daar op reageren.
    Hij zegt toch in zijn beginpost dat hij telkens zijn bankgegevens doorstuurt?

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Lees eerst de algemene voorwaarden van de verkoop. Als daar iets in staat wordt het misschien moeilijk. Als er echter niks in staat: bellen en zeggen dat als het binnen 10 werkdagen niet in orde is ge een aangetekende brief zult sturen en hen in gebreke kunt stellen. Als ze niet positief reageren daarop: onmiddellijk aangetekende brief sturen.

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Waarom zou je een tegoedbon aanvaarden, wanneer ze klaarblijkelijk nog niet eens kunnen garanderen dat je krijgt wat je vraagt? Ergens is het wel grappig weer te zien hoe nog geen 20 euro weer een hele keten verloren moeite baart.

Member blackrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h0pje Bekijk bericht
    Hij zegt toch in zijn beginpost dat hij telkens zijn bankgegevens doorstuurt?
    Overgelezen.

Gewoon aandringen, komt wel goed.

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    gebruikelijk mss, maar niet wettelijk. Je hebt dus wel degelijk recht op ontbinding van de verkoop. Dreig met klacht bij economische inspectie.
    die lachen u vierkantig uit.
    Heb het gezien met m'n tablet

Member
    iTrader
    0
    Je bent in je recht, maar ver raak je daar misschien niet mee. Terugbetalen doe je niet met bonnen. Punt aan de lijn.
    Art. 48. § 1. Tenzij de partijen anders zijn overeengekomen, moet de onderneming de bestelling uitvoeren uiterlijk binnen dertig dagen te rekenen van de dag volgend op die waarop de consument zijn bestelling aan de onderneming heeft toegezonden.
    Indien de onderneming de overeenkomst niet tijdig uitvoert, heeft de consument het recht deze zonder gerechtelijke tussenkomst en met eenvoudige kennisgeving aan de onderneming, te ontbinden, mits op dat ogenblik de onderneming het bestelde goed nog niet heeft verzonden of nog geen aanvang heeft gemaakt met de verstrekking van de bestelde dienst, dit alles onverminderd het recht van de consument op schadevergoeding zo daar aanleiding toe bestaat. Geen enkele vergoeding en geen onkosten kunnen van de consument worden geëist uit hoofde van deze ontbinding.
    Bovendien moet de consument binnen dertig dagen de bedragen terugbetaald krijgen die hij desgevallend als betaling heeft gestort.

iTrader
    75 (100%)
    heb op dat nummer gebeld... en normaal gezien zou het nu goed moeten komen... heb telefonisch mijn bankrek nr opgegeven... en het zou er binnen de week moeten opstaan...

wel handig dat nummer want als je op internet leest zijn er veel mensen de dupe van deze webshop... (minder met boeken dan wel heb ik verstaan..., maar als mediawinkel kan deze shop nog veel bijleren...)

Approved 9-lifer |steven|'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Proxis, dat is werkelijk de grootste shit. Het overgrote deel van hun artikelen op de website is niet (direct) leverbaar, maar ge moet wel direct betalen.

Vroeger constant meegemaakt, nooit bestel ik nog bij Proxis.
    Ik zou toch maar blijven zagen dat je uw geld terug wil en niet die bon.

Member SharkyXTS's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Hebben ze mij jaren geleden ook gelapt, verkochten een boek dat ze niet eens hadden. Heeft tijdje en vele mails geduurd eer ze alles hebben teruggestort. Was trouwens niet de enige toen. Kan Proxis enkel afraden...

Member
    iTrader
    0
    Beste,

Mijn excuses, hier is duidelijk iets aan het mislopen.
    Kan je hiervoor morgen contact opnemen met Heidi, indien zij er niet is kan je vragen naar mij. Je kan ons altijd bereiken op 015/51.41.10
    Wij nemen je opmerking zeer ter harte.

Alvast bedankt,

Jo

PS nog wel even melden dat je ons telefoonnummer op het scherm ziet staan bij elke afronding van een order.

iTrader
    75 (100%)
    ok, maar dan moet je me toch eens tonen waar dat tel.nr. staat...

of misschien dat het ondertussen aangepast is, maar ik zie het nergens staan...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten