Pagina 17 van 39 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 255 van 581
    Member
    iTrader
    0

Geschrokken

Even geschrokken. Normaal krijg ik paar euro terug. Nu pronkt daar 1000 euro te betalen. Reden 1 , 1 dochter de deur uit. Nog 1 kind ten laste ipv 2. Reden 2, vermoed ik, renovatie huis brengt KI van circa 300 naar iets meer dan 1000. Kan ik die 1000 verlagen door een deel van het huis tot beroepsgebruik uit te roepen. Mijn vrouw heeft als leerkracht bijvoorbeeld overal schoolboeken rondslingeren van keuken tot zolder en als ze in bad gaat is dat ook voor haar beroep ? Moet ik meteen alle beroepskosten uitrekenen of kan ik alleen een deel van het huis uit de code 1100 halen op een of andere manier ?

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irtimid Bekijk bericht
    Even geschrokken. Normaal krijg ik paar euro terug. Nu pronkt daar 1000 euro te betalen. Reden 1 , 1 dochter de deur uit. Nog 1 kind ten laste ipv 2. Reden 2, vermoed ik, renovatie huis brengt KI van circa 300 naar iets meer dan 1000. Kan ik die 1000 verlagen door een deel van het huis tot beroepsgebruik uit te roepen. Mijn vrouw heeft als leerkracht bijvoorbeeld overal schoolboeken rondslingeren van keuken tot zolder en als ze in bad gaat is dat ook voor haar beroep ? Moet ik meteen alle beroepskosten uitrekenen of kan ik alleen een deel van het huis uit de code 1100 halen op een of andere manier ?
    Is dit uw enige eigen woning?

Indien dit zo is, is het KI vrijgesteld.
    Ben je zeker van dat er geen andere reden is? Bv periodes van tijdelijke werkloosheid?

Mbt de beroepskosten zie de vorige pagina. Kosten bewijzen kan, maar ook in dit geval lijkt het forfait (dat nu al in rekening gebracht wordt) voordeliger te zijn.

Je kan trouwens altijd via tax on web de simulatie doen wat in uw specifieke geval het resultaat geweest zou zijn indien je 2 kinderen ten laste had.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Is dit uw enige eigen woning?

Indien dit zo is, is het KI vrijgesteld.
    Ben je zeker van dat er geen andere reden is? Bv periodes van tijdelijke werkloosheid?

Mbt de beroepskosten zie de vorige pagina. Kosten bewijzen kan, maar ook in dit geval lijkt het forfait (dat nu al in rekening gebracht wordt) voordeliger te zijn.

Je kan trouwens altijd via tax on web de simulatie doen wat in uw specifieke geval het resultaat geweest zou zijn indien je 2 kinderen ten laste had.
    Gezinswoning ( KI 1021) . Verhuurde woning (KI 669) ( hoewel bij post verhuurd of niet verhuurd voor mij en partner telkens 166 is vooringevuld.)
    Vooringevuld was geen kind ten laste ingevuld en gaf 1000 te betalen. Met nog 1 kind is het 684 te betalen. Simulatie met 2 ten laste zou 17 euro terug te trekken opleveren.
    Laatst gewijzigd door irtimid; 3 mei 2012 om 22:55

Member Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    97 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    euh?

je kan verschillende soorten origami proberen, maar ik zou toch dat gewoon ofwel inscannen/inpdf'en of meesturen origineel bij de gewone belastingsbrief.
    Je moet toch geen bewijzen meer meesturen, tenzij het gevraagd wordt bij controle?
    Bewijs van pensioensparen of gift stuur ik nooit mee op, ze hebben het tenslotte ter beschikking op MyMinFin.
    Drive safe, go for zero!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door botchla Bekijk bericht

Laptops worden nooit mee naar huis genomen. Fiscus heeft toch een VVAA verplicht (bedrijf heeft er dan maar gekozen om dit zelf als extra verworpen uitgave op te nemen)
    Gewoon eventjes ter info, sedert de circulaires van vorig jaar moeten bedrijven toch opletten met voordelen alle aard in de verworpen uitgaven te steken. Het bedrijf in kwestie loopt nog steeds risico om 309% te moeten betalen.

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ewiler Bekijk bericht
    Gewoon eventjes ter info, sedert de circulaires van vorig jaar moeten bedrijven toch opletten met voordelen alle aard in de verworpen uitgaven te steken. Het bedrijf in kwestie loopt nog steeds risico om 309% te moeten betalen.
    Nja, volgens de letter wel. In de praktijk is die aanslag geheime commissielonen wel alleen nog maar toegepast op verworpen uitgaven in geval van fraude. Ik denk niet dat het de bedoeling kan zijn om die 309% over de "gewone" VU te rekenen

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Je moet toch geen bewijzen meer meesturen, tenzij het gevraagd wordt bij controle?
    Bewijs van pensioensparen of gift stuur ik nooit mee op, ze hebben het tenslotte ter beschikking op MyMinFin.
    moet idd niet, maar als je het bewijs effectief wil meesturen, antwoord ik op hun vraag
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Nja, volgens de letter wel. In de praktijk is die aanslag geheime commissielonen wel alleen nog maar toegepast op verworpen uitgaven in geval van fraude. Ik denk niet dat het de bedoeling kan zijn om die 309% over de "gewone" VU te rekenen
    Is dus sinds de nieuwe circulaire wel aangekondigd.
    Voor 30 juni 2012: Indien niet op fiche, maar wel opgenomen op de aangifte -> VU, maar geen commissieloon.
    Na 30 juni 2012: Indien niet op de fiche -> VU en geheim commissieloon.

Je (de werkgever) kan dus het geheim commissieloon niet meer vermijden door iets op te nemen (of the laten opnemen door de werknemer) in de pb aangifte.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Dat moet al heel lang niet. De ambtenaren krijgen die blijkbaar toch niet automatisch door. Maar veel fiscalisten doen het om zo direct vragen om inlichtingen te vermijden. Dit is dan vaak omdat het moeilijk dossiers zijn of expats, ...

Member
    iTrader
    1 (100%)
    1. Beroepskosten bewijzen. Maar zoals al aangehaald. Wrs niet voordelig.
    2. Uw KI van uw woonhuis is vrijgesteld, dus zal geen invloed hebben (Art. 12 WIB '92).
    3. 1 kind ten laste kan wel invloed hebben. BVS en soms de lening.
    4. Bedrijfsvoorheffing heeft ook invloed natuurlijk op de "eind" belasting. Indien minder BV ingehouden dit jaar dan zal er een hoger openstaand saldo zijn natuurlijk. Heb je doorgegeven dat je nog maar 1 kind ten laste hebt aan je werkgever?

Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Ik heb nog niks gehoord of gezien van mijn belastingbrief, is dat normaal? Of ben ik verondersteld het uit mezelf te doen aangezien ik vorig jaar tax-on-web gebruikte? Vanaf wanneer is deze actief?

En dan nog een vraagje, wanneer volgt de afrekening meestal?

Alvast bedankt voor de opheldering

Member Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    97 (99%)
    Invullen op Tax On Web kan je al sinds midden april.

Wanneer je uw afrekening krijgt kan niemand op voorhand zeggen. Bij mij was de terugbetaling vroeger rond maart, maar sinds ik het zelf doe (2 jaar) is het altijd hetzelfde jaar november-december.

Ik denk niet dat je nog een papieren exemplaar krijgt, aangezien je vanaf vorig jaar moest kiezen om nog een te krijgen. De jaren ervoor moest je altijd aanduiden als je geen papieren wilde.
    Drive safe, go for zero!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rbn- Bekijk bericht
    1. Beroepskosten bewijzen. Maar zoals al aangehaald. Wrs niet voordelig.
    2. Uw KI van uw woonhuis is vrijgesteld, dus zal geen invloed hebben (Art. 12 WIB '92).
    3. 1 kind ten laste kan wel invloed hebben. BVS en soms de lening.
    4. Bedrijfsvoorheffing heeft ook invloed natuurlijk op de "eind" belasting. Indien minder BV ingehouden dit jaar dan zal er een hoger openstaand saldo zijn natuurlijk. Heb je doorgegeven dat je nog maar 1 kind ten laste hebt aan je werkgever?
    Ben zo slim geweest de 2 kinderen ten laste bij loonberekening te laten staan.
    Daar zit dus de reden.
    Over dat woonhuis heb ik toch opgevangen dat elio huizen met KI boven 745 euro hoger belast dan huizen onder dat bedrag ? Of is dat toekomstmuziek ?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ben zo slim geweest de 2 kinderen ten laste bij loonberekening te laten staan.
    Daar zit dus de reden.
    Over dat woonhuis heb ik toch opgevangen dat elio huizen met KI boven 745 euro hoger belast dan huizen onder dat bedrag ? Of is dat toekomstmuziek ?
    Is er niet doorgekomen dacht ik.

Er is wel een wijziging voor huizen met een ki > 745 eur voor het VVAA. Maar ik vermoed dat jouw werknemer geen gratis huis tot je beschikking stelt?
    Laatst gewijzigd door rbn-; 6 mei 2012 om 02:18

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk bericht
    Ik heb nog niks gehoord of gezien van mijn belastingbrief, is dat normaal? Of ben ik verondersteld het uit mezelf te doen aangezien ik vorig jaar tax-on-web gebruikte? Vanaf wanneer is deze actief?

En dan nog een vraagje, wanneer volgt de afrekening meestal?

Alvast bedankt voor de opheldering
    ToW is al actief. Wrs geen papieren aangifte.

Aanslag is onbekend. Ten laatste 30 juni 2013. Terugstorting/betaling ten laatste einde 2de maand na aanslag.

Pagina 17 van 39 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten