Er is geen enkele regel die stelt dat iemand die geen erkend belastingconsulent of fiscalist is geen aangiften zou mogen invullen of advies zou mogen geven. Zowat het enige wat een erkend belastingconsulent wel mag dat iemand anders niet mag is zichzelf "belastingconsulent" noemen. Enkel de titel is beschermd, niet de jobinhoud.
een vraagje, is wellicht al wel eens gesteld geweest, maar ik vind het niet meteen..
Situatie (wellicht vrij veel voorkomend):
Je moet een wagen/motor (of misschien zelfs een fiets) kopen om je naar je werk te kunnen verplaatsen (openbaar vervoer buiten de mogelijkheden beschouwd). Kun je deze kosten ook ingeven in de belastingen (aankoop wagen, gemaakte kilometers, ...)?
Je gebruikt dit vervoersmiddel zowel persoonlijk als zakelijk.
Ook krijg je een bepaald bedrag van je werkgever. Weet niet of dit een effect heeft, maar kan dit uitgelegd worden als dat bedrag ook belastbaar is en wanneer niet?
Als dit kan, hoe gaat dit dan in zijn werk?
Laatst gewijzigd door Dragonix; 21 mei 2012 om 12:16
ik vul zowel tijdens als na m'n uren aangiftes in en vraag daar géén geld voor. Het is wel leuk als je in tegenprestatie lid zou worden van m'n werkgever als j toch voor een vakbond zou kiezen, maar ik verplicht hier niemand
.
ik ben echter wel niet goed genoeg opgeleid om op alle vragen van een zelfstandige te antwoorden, wat betreft werknemers/ex-werknemers kan ik wel goed genoeg antwoorden. Zoals rbn- echter ook zegt, is voor een normale belg het niet zo moeilijk om in te vullen, maar je kan altijd (eventueel via pm) vragen stellen. Vragen waar anderen ook een nut aan hebben, heb ik wel liever dat je openbaar stelt, tenzij het je privé teveel raakt.
Sent From My Brain Using Common Sense
stom vraagske
voor het eerst met taxonweb belastingen geprobeerd.
nu krijg ik bij de kilometervergoeding een foutmelding, dat ik in het kader net eronder ook iets moet invullen?
moet ik hier hetzelfde bedrag invullen of?
ik weet dat het maar cryptisch is omschreven
Voor de geďnteresseerden: deze zaterdag bij De Tijd een editie van Netto waarin wordt uitgelegd hoe je geen euro teveel aan de fiscus betaalt![]()
Thanks!
Hopen dat ik het tegen dan niet vergeet![]()
je kan dat doen, maar het kan interessanter zijn om het bedrag in code 1254 (tot max 350 euro) in te schrijven onder code 1255.
Code 1258 moet je dan blank laten.
In mijn geval denk ik niet
223 * 130 * 0.15 = 4348.5
idd, dan in principe niet, tenzij je ook met de trein zou rijden. Dan kan de 350 immers hoger zijn en daardoor ook voordeliger.
ja dus, zie je pm![]()
Ik weet niet of hier de juiste plek is om het te vragen.
Maar ik ben op zoek naar een degelijk facturatie programma (freeware) voor Mac.
Of misschien toch iets voor onder 'Software' te plaatsen?
vanaf hoeveel km is het interessant om de aftrek van de werkelijke kosten te kiezen?
hangt af van je loon (gezien de berekening van de forfaitaire onkosten daarvan afhangt).
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)